Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belachelijk

+8
Atelier Madame
rapa nui
Terkina
SuperGrover
klavertje
Caresses
Puk
Hoochie
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Belachelijk Empty Belachelijk

Bericht  Hoochie za 21 apr 2012 - 4:37

Ging vanmiddag met een vriendin ergens een kopje thee drinken. Ze kwam eerst met een gewoon zakje dus ik vroeg of ze ook rooibos had. Kijk ik later in de kaart blijkt dat je voor een smaakjes thee gewoon €0,20 meer moet betalen. Zo stom vind ik dat!
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Puk za 21 apr 2012 - 4:40

Haha als je erover na gaat denken is het sowieso belachelijk dat je soms 2 euro voor een kopje heet water neer legt;-)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Caresses za 21 apr 2012 - 4:41

Was de rooibos 'losse' thee?

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Hoochie za 21 apr 2012 - 4:41

Puk schreef:Haha als je erover na gaat denken is het sowieso belachelijk dat je soms 2 euro voor een kopje heet water neer legt;-)

Dat zowiezo, maar als je dan voor een smaakje ook nog meer moet betalen ben ik geneigd daar niet meer heen te gaan
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:42

Puk schreef:Haha als je erover na gaat denken is het sowieso belachelijk dat je soms 2 euro voor een kopje heet water neer legt;-)

Haha inderdaad! Maar ik vind het wel apart dat je voor een smaakje meer moet betalen, dat heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 4:44

Als het nou al bij de prijs in had gezeten was het dan ook een probleem geweest?
Dat je dus meer had moeten betalen maar dat je het niet had geweten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  klavertje za 21 apr 2012 - 4:44

wat stom zeg! Ik heb daar nog nooit echt op gelet eigenlijk.. ik vind het al duur als je een kop thee ergens haalt, en helemaal als je dan nog 20cent meer moet betalen.. belachelijk inderdaad! heb je er nog wat van gezegd?
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 5:11

er is hier ook zo'n cafeetje dat je 50 cent moet betalen als je honing wilt erbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  SuperGrover za 21 apr 2012 - 5:12

Yasmin schreef:er is hier ook zo'n cafeetje dat je 50 cent moet betalen als je honing wilt erbij.

Maar dat snap ik wel. Maar extra voor een ander smaakje, vind ik wel raar
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Hoochie za 21 apr 2012 - 5:13

@ caresses: Nee het was gewoon een zakje. Zelfde merk etc alleen rooibossmaak ipv normale thee

@ megara: Ik vind het gewoon belachelijk dat je daar meer voor moet betalen. Ik had vooraf niet eens gekeken hoe duur het was ofzo, ik zag het toevallig staan. Het gaat meer om het principe
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Hoochie za 21 apr 2012 - 5:14

SuperGrover schreef:
Yasmin schreef:er is hier ook zo'n cafeetje dat je 50 cent moet betalen als je honing wilt erbij.

Maar dat snap ik wel. Maar extra voor een ander smaakje, vind ik wel raar

Nou ik zal je vertellen dat de honing er 'gratis' bij zat. Het ging echt om het smaakje
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 5:19

Puk schreef:Haha als je erover na gaat denken is het sowieso belachelijk dat je soms 2 euro voor een kopje heet water neer legt;-)

Vind ik niet. Je zit daar in een cafe, wordt bediend etc. Het gaat niet alleen om het water natuurlijk, er zitten veel meer kosten achter zo'n kopje thee. Toch zou ik er ook niet voor kiezen dit soort kosten los te berekenen maar gewoon in de prijs op te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Terkina za 21 apr 2012 - 6:47

Op mijn werk is de inkoop van dat kopje 'water' duurder dan een flesje fris. Nu heb ik het natuurlijk wel over meer luxe thee dan Pickwick, maar er is echt een misverstand dat dat zo goedkoop allemaal is. (En niemand zou zomaar een flesje cola (ongeopend) mee naar huis nemen, maar met thee gebeurt dat wel regelmatig, terwijl dat eigenlijk gewoon net zo goed stelen is... en het mijn baas nog meer kost ook Wink) Dat de thee met smaakje duurder is, zal hoogstwaarschijnlijk ook aan de inkoopsprijs liggen, want daarop wordt de verkoopprijs vaak berekend.
Je kan het ook andersom trouwens als aardig zijn van de horecaondernemer zien, dat hij de gewone thee goedkoper laat, in plaats van die prijs gelijk met de andere. Scheelt jou toch weer 20 cent als je je daar zo druk over maakt.
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 0:10

In dit geval vind ik dan dat dat cafe die 20 cent in de prijs had moeten rekenen, dan was er ook niet over gevallen. Het komt nu heel raar over op consumenten. Vooral ook omdat het niet iets extra;s is vind ik, honing of slagroom is dat bijv wel.
Betalen voor extra dingen zoals bijv honing en slagroom vind ik niet raar maar wel dat er 50 cent gerekend voor wordt :S
Ook vind ik het stom van dat cafe, weet zeker dat meer mensen het opgevallen is en ze minder vaak zullen terugkomen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Puk zo 22 apr 2012 - 0:18

Zusje schreef:
Puk schreef:Haha als je erover na gaat denken is het sowieso belachelijk dat je soms 2 euro voor een kopje heet water neer legt;-)

Vind ik niet. Je zit daar in een cafe, wordt bediend etc. Het gaat niet alleen om het water natuurlijk, er zitten veel meer kosten achter zo'n kopje thee. Toch zou ik er ook niet voor kiezen dit soort kosten los te berekenen maar gewoon in de prijs op te nemen.

Natuurlijk heb je gelijk, maar als je erover na gaat denken, "klinkt" het belachelijk om 2 euro voor een kopje heet water te betalen. Dat is wat ik bedoel, ik betaal het met liefde hoor als ik heerlijk op een terras zit:-)
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 1:09

Ik snap wat je bedoeld hoor, vaak is bijv koffie even duur als thee. Als je dan echt puur kijkt naar de kostprijs blijft een kopje thee niet meer dan kokend water.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  rapa nui zo 22 apr 2012 - 1:12

Ik vind het vooral met evenementen (had het op de vakantiebeurs) of ook anders dat als je dan ook maar een half bekertje water krijgt. Heb ook wel eens gevraagd om er wat meer water in te doen maar dan zou ik het dubbele moeten betalen en dat vind ik met water gewoon onzin omdat ik ook maar 1 bekertje en 1 theezakje gebruik.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Terkina zo 22 apr 2012 - 11:12

Yasmin schreef:In dit geval vind ik dan dat dat cafe die 20 cent in de prijs had moeten rekenen, dan was er ook niet over gevallen.
Maar dat stond toch gewoon in de kaart aangegeven, dus wat is dan het probleem?

Yasmin schreef:Ook vind ik het stom van dat cafe, weet zeker dat meer mensen het opgevallen is en ze minder vaak zullen terugkomen..
Haha, sorry hier moet ik echt om lachen. Ik denk dat er echt maar weinig mensen zijn die daarom wegblijven in een café.Horeca is sowieso duur, dus als je je druk maakt over die 20 cent, kan je beter helemaal daar niet heen gaan, want thuis is een kopje thee sowieso goedkoper.

Toch jammer dat er helemaal niet op mijn reactie wordt gereageerd en dat mensen blijven doen dat het allemaal maar zo goedkoop is en thee zien als een kopje heet water... Sorry hoor, maar koffie is ook gewoon maar een beetje water dat door een apparaat met koffie heeft gelopen dan. En frisdrank bestaat ook voornamelijk uit water. En er wordt ook vergeten dat bij dat kopje water toch ook altijd al wat extra's gedaan wordt zoals een koekje of iets dergelijks om het al meer aan te kleden, ook dat zit in de prijs meegerekend.
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 11:23

Terkina schreef:
Yasmin schreef:In dit geval vind ik dan dat dat cafe die 20 cent in de prijs had moeten rekenen, dan was er ook niet over gevallen.
Maar dat stond toch gewoon in de kaart aangegeven, dus wat is dan het probleem?

Yasmin schreef:Ook vind ik het stom van dat cafe, weet zeker dat meer mensen het opgevallen is en ze minder vaak zullen terugkomen..
Haha, sorry hier moet ik echt om lachen. Ik denk dat er echt maar weinig mensen zijn die daarom wegblijven in een café.Horeca is sowieso duur, dus als je je druk maakt over die 20 cent, kan je beter helemaal daar niet heen gaan, want thuis is een kopje thee sowieso goedkoper.

Toch jammer dat er helemaal niet op mijn reactie wordt gereageerd en dat mensen blijven doen dat het allemaal maar zo goedkoop is en thee zien als een kopje heet water... Sorry hoor, maar koffie is ook gewoon maar een beetje water dat door een apparaat met koffie heeft gelopen dan. En frisdrank bestaat ook voornamelijk uit water. En er wordt ook vergeten dat bij dat kopje water toch ook altijd al wat extra's gedaan wordt zoals een koekje of iets dergelijks om het al meer aan te kleden, ook dat zit in de prijs meegerekend.

Ik reageer expres niet, omdat ik op de afdeling Inkoop heb gewerkt van koffie en thee; waardoor dit topic 'vermakelijk' is. ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Terkina zo 22 apr 2012 - 12:19

Nour schreef:Ik reageer expres niet, omdat ik op de afdeling Inkoop heb gewerkt van koffie en thee; waardoor dit topic 'vermakelijk' is. ;-)
Doel je dan op mijn reactie , of die van de anderen? En nu heb je stiekem toch wel gereageerd ;-)
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 13:49

Terkina schreef:
Nour schreef:Ik reageer expres niet, omdat ik op de afdeling Inkoop heb gewerkt van koffie en thee; waardoor dit topic 'vermakelijk' is. ;-)
Doel je dan op mijn reactie , of die van de anderen? En nu heb je stiekem toch wel gereageerd ;-)

Sommige reacties van anderen en ik kon me idd niet 'bedwingen'.;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Caresses zo 22 apr 2012 - 20:35

Ik ben nu juist wel benieuwd naar je reactie Nour. Ik denk dat je door je reactie anderen wellicht meer inzicht kan geven, zodat er meer begrip komt voor de prijs van een kopje thee.. smile

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Terkina ma 23 apr 2012 - 2:26

Eerlijk gezegd snap ik niet wat Nour nog meer moet toevoegen aan mijn uitleg, dan de prijs van thee in de horeca is gebaseerd op de kostprijs. De inkoopsprijs van thee is gewoon echt niet zo goedkoop, dus is thee ook in de horeca niet goedkoop. Daarnaast wil de ondernemer natuurlijk ook nog zelf een beetje verdienen.

Maar even in jip-en-janneketaal. Als je thuis yoghurt hebt en je wilt yoghurt met aardbeien, dan moet je toch ook die aardbeien kopen? Dan is de kostprijs van je aardbeienyoghurt toch ook meer dan gewone yoghurt? Dus dat geldt voor thee toch net zo?

Ennuh, gaan jullie nu ook niet meer naar de AH, omdat je daar ook 20 cent meer moet betalen voor thee met een smaakje? laughcry
Belachelijk IMAG1529
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Atelier Madame ma 23 apr 2012 - 2:32

@Terkina: wat zou de kostprijs van een kopje thee ongeveer zijn dan? Wordt het voornamelijk duur door het zakje en koekje?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Terkina ma 23 apr 2012 - 2:38

Ik weet niet wat de thee precies qua inkoopprijs kost, maar ik weet wel dat zakjes, zeker van bepaalde merken, absoluut niet goedkoop zijn. Sterker nog, ze zijn gewoon duurder dan zo'n flesje cola qua inkoop. Suikerzakjes en koekjes zijn gewoon mee berekend in de verkoopprijs.
Terkina
Terkina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belachelijk Empty Re: Belachelijk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum