Kattenvoer
+14
Plien84
Spring
Bazinga
TukTuk
Aziraphale
Dennenappel
aniet
Sarah1985
Sterre
Rose
Zwerver
Rovine
Marin
Rush
18 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Kattenvoer
Ik heb even Purina One Sensitive bekeken.
Dit is de samenstelling hier van.
kalkoen (18%), maisglutenmeel, rijst (15%), mais,
erwtenproteinenconcentraat, gedehydreerde kalkoenproteine, dierlijk vet,
gedroogde cichoreiwortel (2%), mineralen, autolysaat, gist (1%),
visolie.
En dit is om te vergelijken Porta 21.
Gemalen gevogeltevlees, gedroogde aardappelen, vers kippenvlees,
gevogeltevet, suikerbietensnippers (suiker onttrokken), hele eieren,
gedroogd biergist, zalmolie, cellulose plantenvezels, gedroogde
vossebessen, Yucca Schidigera poeder, citroen-extract,
rozemarijn-extract, kruidenmengsel 2% bestaande uit: thijm, pepermunt,
brandnetel, ruwe iep, kwassie
De Purina zit nog wel vol met mais en rijst. Kalkoen staat wel vooraan maar er staat niet bij hoe dat erin zit. Er zit bijna net zoveel mais en rijst in. Dus daar kun je al vragen bij zetten.
Je ziet dat bij de Porta ook nog van alles inzit waarbij je vraagtekens kunt zetten maar je hebt iets nodig om van een brok een brok te maken. Het moet binden. Dat doen ze met de aardappelen.
Het allerbeste is nog altijd Nat voer, (ja ook als je daar de beste van hebt is het heel goed en niet wat de da zegt dat het slecht is. Dus zonder granen, suikers en groente) prooidieren en rauw.
Kijk trouwens bij de brokken ook nog even naar de grote. Hoe kleiner hoe beter. Als brokken in aanraking komen met de tanden heb je veel meer kans op plakvorming. Eet zelf maar eens een biscuitje en drink maar meteen eens water. Dat blijft aan je tanden plakken.
Dit is de samenstelling hier van.
kalkoen (18%), maisglutenmeel, rijst (15%), mais,
erwtenproteinenconcentraat, gedehydreerde kalkoenproteine, dierlijk vet,
gedroogde cichoreiwortel (2%), mineralen, autolysaat, gist (1%),
visolie.
En dit is om te vergelijken Porta 21.
Gemalen gevogeltevlees, gedroogde aardappelen, vers kippenvlees,
gevogeltevet, suikerbietensnippers (suiker onttrokken), hele eieren,
gedroogd biergist, zalmolie, cellulose plantenvezels, gedroogde
vossebessen, Yucca Schidigera poeder, citroen-extract,
rozemarijn-extract, kruidenmengsel 2% bestaande uit: thijm, pepermunt,
brandnetel, ruwe iep, kwassie
De Purina zit nog wel vol met mais en rijst. Kalkoen staat wel vooraan maar er staat niet bij hoe dat erin zit. Er zit bijna net zoveel mais en rijst in. Dus daar kun je al vragen bij zetten.
Je ziet dat bij de Porta ook nog van alles inzit waarbij je vraagtekens kunt zetten maar je hebt iets nodig om van een brok een brok te maken. Het moet binden. Dat doen ze met de aardappelen.
Het allerbeste is nog altijd Nat voer, (ja ook als je daar de beste van hebt is het heel goed en niet wat de da zegt dat het slecht is. Dus zonder granen, suikers en groente) prooidieren en rauw.
Kijk trouwens bij de brokken ook nog even naar de grote. Hoe kleiner hoe beter. Als brokken in aanraking komen met de tanden heb je veel meer kans op plakvorming. Eet zelf maar eens een biscuitje en drink maar meteen eens water. Dat blijft aan je tanden plakken.
Gast- Gast
Hmm, toch denk ik dat als je voor het allerbeste wilt gaan je gewoon vers moet gaan voeren.Ostara schreef:
Het allerbeste is nog altijd Nat voer,
Gast- Gast
niet al het natvoer is goed hoor, mijn man heeft in een fabriek gewerkt waar dit gemaakt werd en sommige soorten zijn echt troep/afval.
Gast- Gast
@Forumster, als je even verder dan mijn komma leest zie je dat ook.
Laatst aangepast door Ostara op vr 20 apr 2012 - 4:14; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Lily schreef:niet al het natvoer is goed hoor, mijn man heeft in een fabriek gewerkt waar dit gemaakt werd en sommige soorten zijn echt troep/afval.
Je moet ook niet de merken hebben waar het afval in verwerkt wordt natuurlijk. Als je al de goede merken hebt waar geen granen, groentes en suiker zit dan heb je al vaak een merk waar aandacht besteed wordt aan het voer van de kat. Dan gaat daar bijna altijd ook gewoon vlees in. En geen afvalvlees.
Laatst aangepast door Ostara op vr 20 apr 2012 - 4:15; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Huh? Ik reageer toch gewoon op jou dat ik het met je eens ben?Ostara schreef:@Forumster, als je even verder dan mijn komma leest zie je dat ook.
Gast- Gast
Forumster schreef:Huh? Ik reageer toch gewoon op jou dat ik het met je eens ben?Ostara schreef:@Forumster, als je even verder dan mijn komma leest zie je dat ook.
Oke, dat had ik er niet van begrepen omdat het er niet bij staat.
Gast- Gast
Forumster schreef:Ik zag jou en je vriend net nog lopen! :-)Aziraphale schreef:
Ik hoop het echt niet voor je/je kat. Hoe oud is ze? En laat je haar nog helpen?
Hah, alweer En ik heb geen idee hoe jij er nu uitziet dus ik denk niet dat ik jou heb gezien. Waar zag je ons?
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zat bij de Bakker Bart.Aziraphale schreef:Hah, alweer En ik heb geen idee hoe jij er nu uitziet dus ik denk niet dat ik jou heb gezien. Waar zag je ons?
Gast- Gast
Forumster schreef:Ik zat bij de Bakker Bart.Aziraphale schreef:Hah, alweer En ik heb geen idee hoe jij er nu uitziet dus ik denk niet dat ik jou heb gezien. Waar zag je ons?
Bij de Six of bij de V&D?
Aziraphale- Ratel
Forumster schreef:Bij de Six.
Was het lekker?
Aziraphale- Ratel
Forumster schreef:Jij of de Bakker Bart?Aziraphale schreef:
Was het lekker?
Geen van beiden...je eten!
Aziraphale- Ratel
Inkoppertje. Hahaha, ja was lekker. Hoefde het niet zelf te betalen dus dan is het nog lekkerder.Aziraphale schreef:: Geen van beiden...
Gast- Gast
Alleen natvoer is juist niet goed, dit is heel slecht voor de tanden.
Wij geven aan mijn ene kat Carocat Lamb and Rice, betalen voor een zak van 15 kilo 42 euro.
Onze poes heeft een voedselallergie, en krijgt Kattovit sensitive mono-protein .
We hebben ook een tijdje Opticat gegeven, beviel opzich wel, alleen overgestapt omdat mijn poes aan de diarree bleef. Uiteindelijk bleek dus een voedselallergie te zijn en lag het niet zo zeer aan dat voer dus.
Wij geven aan mijn ene kat Carocat Lamb and Rice, betalen voor een zak van 15 kilo 42 euro.
Onze poes heeft een voedselallergie, en krijgt Kattovit sensitive mono-protein .
We hebben ook een tijdje Opticat gegeven, beviel opzich wel, alleen overgestapt omdat mijn poes aan de diarree bleef. Uiteindelijk bleek dus een voedselallergie te zijn en lag het niet zo zeer aan dat voer dus.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
AngelNyn schreef:Alleen natvoer is juist niet goed, dit is heel slecht voor de tanden.
Dat is niet waar. Nat voer is alleen slecht als er suiker, granen en groentes in zit. Als dit er allemaal niet inzit is het heel goed voer. Beter zelfs dan brokken. Nat voer is ook nog eens goed voor het vochtgehalte in een kat.
Gast- Gast
Ik ga zo naar de winkel!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wij wisselen hier Felix brokken af met Gourmet, allemaal indoor, natuurlijk en daarnaast krijgen de heren Felix zakjes natvoer (vis) en blikjes Gourmet Gold Mousse. De brokken staan de hele dag tot de beschikking en het zachtvoer krijgen ze in de ochtend, laat in de ochtend, in de middag, vroeg in de avond en voor het slapengaan. Dan delen ze steeds één zakje.
Frits is heel schoon, mooie, glanzende vacht en hij ruikt niet. Z'n ogen zijn helder, tandvlees is goed, hij poept niet overdreven vaak en dat stinkt ook niet. Moshy echter.. Pfoei. Die vreet ook heel veel meer dan Frits, stinkt verder zelf niet, maar als hij op de bak is geweest, ga ik spontaan even boodschappen doen
Frits is heel schoon, mooie, glanzende vacht en hij ruikt niet. Z'n ogen zijn helder, tandvlees is goed, hij poept niet overdreven vaak en dat stinkt ook niet. Moshy echter.. Pfoei. Die vreet ook heel veel meer dan Frits, stinkt verder zelf niet, maar als hij op de bak is geweest, ga ik spontaan even boodschappen doen
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik ben voor Purina One indoor gegaan. :-)
Rush- Lady Post-a-lot
Ben benieuwd of het bevalt!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Doedel schreef:Rush schreef:Perfect Fit en Purina One heb ik ook over zitten denken, dan heb je ongeveer 1,5 kilo voor €6/€7, dat vind ik geen probleem. Maar Royal Canin bijv, €20 voor 2 kilo, vind ik echt veel te ver gaan.
Vond ik dus ook inderdaad, bij de fokster krijgt ze nu wel Royal Canin, ik ga het straks even mengen, maar daarna lekker over op Purina One.
Royal Canin 10kg verpakking is 67 euro.. bij de zooplus (?) volgens mij 55 euro? Dus 5,50 per kg..
Dat soort merken moet je gewoon in grootverpakkingen kopen, dan scheelt het niet zoveel met de goedkopere merken.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben ook benieuwd! Ze lust de brokjes in ieder geval wel haha.
Ik heb een zakje van 800 gram gehaald eerst, is bij de Jumbo een euro goedkoper dan op zooplus.nl.
Ik heb een zakje van 800 gram gehaald eerst, is bij de Jumbo een euro goedkoper dan op zooplus.nl.
Rush- Lady Post-a-lot
Mijn kat krijgt voer van Royal Canin, 50 euro voor een zak van 6 kilo. Duur, zou je denken, maar ik doe 5 maanden met zo'n zak, omdat ze hier veel en veel minder van eet dan van 'goedkoop' voer. De dierenarts heeft voor me uitgerekend dat ik hier goedkoper mee uit ben dan met supermarktvoer en het is ook nog eens veel beter voor je kat. Haar vacht is supermooi glanzend, ze poept veel minder en haar poep stinkt ook niet zo erg.
Ik bestel het trouwens bij medpets, dan hoef ik zelf niet met zo'n zak te gaan sjouwen en het is daar goedkoper dan bij de dierenarts.
Ik bestel het trouwens bij medpets, dan hoef ik zelf niet met zo'n zak te gaan sjouwen en het is daar goedkoper dan bij de dierenarts.
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: