Kattenvoer
+14
Plien84
Spring
Bazinga
TukTuk
Aziraphale
Dennenappel
aniet
Sarah1985
Sterre
Rose
Zwerver
Rovine
Marin
Rush
18 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Kattenvoer
Misschien ook eens even testen met wat voor porties je geeft...
Voorheen kreeg ze bij ons altijd een bakje vol maar ze is overdag binnen en doet dan echt niks behalve slapen. En 's nachts gaat ze naar buiten, maar volgens mij ook niet lang als we dan 's ochtends beneden komen ligt ze altijd in haar mandje (ze kan het hok in en uit met het luikje) Maar toen werd ze dus een stuk dikker want als het er staat dat eet ze gewoon door.
Nu heeft ze per dag een half bakje (eerst zeurde ze nog wel als het op was) maar nu eet ze dat op zeurt ze verder ook niet meer en natuurlijk is ze nu weer een stuk slanker!
Voorheen kreeg ze bij ons altijd een bakje vol maar ze is overdag binnen en doet dan echt niks behalve slapen. En 's nachts gaat ze naar buiten, maar volgens mij ook niet lang als we dan 's ochtends beneden komen ligt ze altijd in haar mandje (ze kan het hok in en uit met het luikje) Maar toen werd ze dus een stuk dikker want als het er staat dat eet ze gewoon door.
Nu heeft ze per dag een half bakje (eerst zeurde ze nog wel als het op was) maar nu eet ze dat op zeurt ze verder ook niet meer en natuurlijk is ze nu weer een stuk slanker!
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Heb de test voor me, kan hem niet kopieren. Maar dit is de top 10:
C1000
One Adult
Iams
Royal Canin
Pro plan
Hill's
Perfect Fit
AH
Tom Poes variantjes
Tom Poes saus in blik
Ik vind die test niet afdoende. Ze hebben gekeken naar voedingsstoffen en prijs. In dat opzicht zou C1000 dus de beste zijn. Maar het gaat mij vooral om die zinloze additieven zoals zout en groente, die zijn daarin niet meegenomen.
C1000
One Adult
Iams
Royal Canin
Pro plan
Hill's
Perfect Fit
AH
Tom Poes variantjes
Tom Poes saus in blik
Ik vind die test niet afdoende. Ze hebben gekeken naar voedingsstoffen en prijs. In dat opzicht zou C1000 dus de beste zijn. Maar het gaat mij vooral om die zinloze additieven zoals zout en groente, die zijn daarin niet meegenomen.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Heb jij een luikje in de deur,Rush?
Is t niet zo dat andere katten binnenkomen en het bakje leegeten???
Is t niet zo dat andere katten binnenkomen en het bakje leegeten???
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Ik zou, als ik jou was, eerst gaan verdiepen wat een goede brok voor samenstelling moet hebben.
Goede brokken moeten beginnen met gemalen (gevogelte)vlees. Niet met pluimveemeel dat zijn vooral de snavels, poten en veren van de vogels. De darmen van de kat is er op gemaakt om vlees te verteren en niet om granen, groentes en fruit te verteren. Suiker is ook erg slecht voor een kat.
Deze brokken hoeven niet duur te zijn. Als je op Zooplus kijkt heb je het merk Porta 21. Voor dit merk betaal je 5 euro per kilo. Taste of the Wild is ook een goed merk. Daarvoor betaal je 6,60 per kilo.
Als je dit weet zie je dat supermarkt niet goed is.
Een goede samenstelling van voer heeft ook veel voordelen op de kattenbak. Want het levert haast geen afval op. Dus doe je langer met het grid.
Goede brokken moeten beginnen met gemalen (gevogelte)vlees. Niet met pluimveemeel dat zijn vooral de snavels, poten en veren van de vogels. De darmen van de kat is er op gemaakt om vlees te verteren en niet om granen, groentes en fruit te verteren. Suiker is ook erg slecht voor een kat.
Deze brokken hoeven niet duur te zijn. Als je op Zooplus kijkt heb je het merk Porta 21. Voor dit merk betaal je 5 euro per kilo. Taste of the Wild is ook een goed merk. Daarvoor betaal je 6,60 per kilo.
Als je dit weet zie je dat supermarkt niet goed is.
Een goede samenstelling van voer heeft ook veel voordelen op de kattenbak. Want het levert haast geen afval op. Dus doe je langer met het grid.
Gast- Gast
Rovine schreef:Ik heb trouwens gehoord dat Opticat (LIDL) erg goed is. Ben wel benieuwd naar echte ervaringen.
Deze hebben wij. Bevalt erg goed.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Rovine schreef:Heb de test voor me, kan hem niet kopieren. Maar dit is de top 10:
C1000
One Adult
Iams
Royal Canin
Pro plan
Hill's
Perfect Fit
AH
Tom Poes variantjes
Tom Poes saus in blik
Deze test klopt inderdaad niet. Want ook daar zitten veel granen en groentes in.
Gast- Gast
Dennenappel schreef:Rovine schreef:Ik heb trouwens gehoord dat Opticat (LIDL) erg goed is. Ben wel benieuwd naar echte ervaringen.
Deze hebben wij. Bevalt erg goed.
Dit merk bevat bijna dezelfde samenstelling als Royal Canin.
Gast- Gast
thanks voor de uitleg rovine, dat wist ik niet (test is geloof ik ook al van een hele tijd geleden) zal (als ik het niet vergeet) vanavond eens kijken wat er allemaal op die zakken staat qua groenten en zout e.d.
Gast- Gast
Ik geef onze katten Sanabelle sensitive, verkrijgbaar bij Zooplus. Gratis verzonden! Is qua samenstelling nog beter dan Royal Canin (ik vind daarnog teveel granen in zitten). Het kost €39,95 voor 10 kilo, dus niet veel duurder dan supermarkt voer. Ze hebben minder brokjes nodig ervan, sensitive is voor gevoelige darmen (de twee katers hebben dat erg, de poes eet het gewoon ook). Ik doe met zo'n 10 kg zak met 3 katten ruim 2 maanden. Ik bewaar het in een luchtdichte ton en pak daar elke week twee koektrommels vol brokjes uit voor in de keuken
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
@Lily en Rose (haha 2 bloemen).
Ik heb niet zulke grote voerbakjes en daar gaat een normaal laagje in, niet vol en zeker niet met een bult erop :-). Gelukkig zeurt ze sowieso niet, maar ik vind het zo zielig dat ze zoveel poept en ook voor mezelf, ik moet er met m`n neus boven haha.
@Aniet, het is een binnenkat, dus geen kattenluikje.
Ik heb niet zulke grote voerbakjes en daar gaat een normaal laagje in, niet vol en zeker niet met een bult erop :-). Gelukkig zeurt ze sowieso niet, maar ik vind het zo zielig dat ze zoveel poept en ook voor mezelf, ik moet er met m`n neus boven haha.
@Aniet, het is een binnenkat, dus geen kattenluikje.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Hahaha, het wordt alleen maar moeilijker!
Rush- Lady Post-a-lot
Misschien eens proberen om toch minder te geven, eens kijken hoe ze dan reageerd!
Lang leve de kat die een hekel heeft aan de kattenbak
Dus die hoef ik niet te verschonen
Lang leve de kat die een hekel heeft aan de kattenbak
Dus die hoef ik niet te verschonen
Rose- Kletskop
Laten we die discussie nou even niet beginnen.Lily schreef:dus jou kat doet haar behoefte gewoon buiten bij andere mensen in de tuin?
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Laten we die discussie nou even niet beginnen.Lily schreef:dus jou kat doet haar behoefte gewoon buiten bij andere mensen in de tuin?
haha oke
Gast- Gast
Je mag er wel een topic over openen, haha!
Rush- Lady Post-a-lot
Lily schreef:dus jou kat doet haar behoefte gewoon buiten bij andere mensen in de tuin?
Nee wat daar komt ze niet, we wonen aan het rand van een dorp en ze gaat als ze buiten is het weiland in
Er lopen hier vrij veel katten rond en die bewaken allemaal hun tuin dus andere katten kunnen er dan ook niet hun behoefte doen
Rose- Kletskop
ben niet goed in mijn mening vertegenwoordigen dus nee ik pas wil namelijk dat als ik een topic open dat ik ook goed mijn mening erover kan geven.
Gast- Gast
Bedankt Ostara! Wat is dan jouw mening over Purina One bijv. Daar ben ik wel benieuwd naar!
Rush- Lady Post-a-lot
Als ze maar niet drachtig is.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Als ze maar niet drachtig is.
Ik hoop het echt niet voor je/je kat. Hoe oud is ze? En laat je haar nog helpen?
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ze is bijna 1. Ze wordt nog wel geholpen :-)
Rush- Lady Post-a-lot
Ik zag jou en je vriend net nog lopen! :-)Aziraphale schreef:
Ik hoop het echt niet voor je/je kat. Hoe oud is ze? En laat je haar nog helpen?
Gast- Gast
Ik voer trouwens Orijen en soms RC. Orijen vind ik beter voor de kat, de kat vindt dat zelf alleen niet.
Gast- Gast
Rush schreef:Bedankt Ostara! Wat is dan jouw mening over Purina One bijv. Daar ben ik wel benieuwd naar!
Welke variant wil je gaan geven?
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: