Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kattenvoer

+14
Plien84
Spring
Bazinga
TukTuk
Aziraphale
Dennenappel
aniet
Sarah1985
Sterre
Rose
Zwerver
Rovine
Marin
Rush
18 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Kattenvoer

Bericht  Rush vr 20 apr 2012 - 0:50

Ik open maar weer even een topic over dit onderwerp, want ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Onze kat is gestart op Whiskas junior brokjes, ging altijd prima, bakje ging bijna nooit leeg, ze poepte normaal en ik had het idee dat ze gewoon lekker 'at'.
Toen vond ik het tijd om haar op 'grote katten' brokjes te doen en begon ik met Jumbo eigen merk brokjes. Dat ging ook prima, zelfde normale effect als haar eerdere voer.
Nu zijn we 2/3 zakken verder en ze vreet zich een ongeluk, wordt weer dikker en ze poept enorm veel en het is ook zachter dan dat ik gewend ben. Ze stinkt ook een beetje.

Nu las ik op internet goed verhalen over brokjes met rijst. Jumbo heeft sinds kort ook Culivitaal brokjes voor katten, met rijst, zou dat beter zijn?

Ik wil namelijk niet beginnen aan die dure merken, want ik ga geen €10 betalen voor een kilo brokjes, dat vind ik gewoon echt onnodig. Ik weet dat hier een paar merk-fans zitten en ik hoef daar echt geen preek over zoals eerder in sommige topics gebeurd is. Goede tips over goedkoop maar goed kattenvoer zijn natuurlijk wel welkom.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Marin vr 20 apr 2012 - 0:52

Ik vind Perfect Fit heel fijn. Ook gewoon te koop bij de supermarkt. Pak kost 3 euro nog wat geloof ik en ze doet daar 2 weken mee ofzo. Ik ruik de kattenbak alleen heel even als ze er net uit komt, verder niet. Ik heb die voor In Home, maar je hebt ook andere varianten.


Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 0:52

hier krijgt ze altijd de C1000 paars/grijze zakken. Deze zijn volgens de consumentenbond ook het best getest boven al die dure merken. Geloof 2.89 per zak. Wel krijgt ze hier altijd hetzelfde want ik merk ook dat zodra ze een ander merk of soort krijgt dat haar ontlasting ook meer stinkt. Dus ze krijgt nu alleen indoor brokken in dezelfde smaak en af en toe eens een keer vlees.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 0:53

Ik heb Purina One gehaald voor onze kitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Rovine vr 20 apr 2012 - 0:56

Ik lees even mee. Ik was van plan dit weekend wat Carocat te bestellen om eens te proberen, maar sta eventueel ook open voor andere suggesties. Zit nu aan het AH Exellent voer omdat hij toch iets moet eten tot de tijd dat ik ander voer heb. Merk daarin wel verschillen qua poep. Minder geurtjes en minder plakkerig. Wel komt hij nu elke avond even een scheet laten op mijn schoot, voorheen was dat minder vaak.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 0:56

Ik heb altijd Royal canin maar dat valt wel onder de dure merken ben ik bang.. Onze kat doet het er wel heel goed op, regelmatige drollen en een lekker zachte vacht smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Zwerver vr 20 apr 2012 - 0:57

Ik heb geen kat en verder geen ervaring mee, maar dierenarts vertelde dat de Aldi kattenbrokjes echt heel goed zijn. (ja ja ving ik op bij dierenarts)
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Rush vr 20 apr 2012 - 0:57

Perfect Fit en Purina One heb ik ook over zitten denken, dan heb je ongeveer 1,5 kilo voor €6/€7, dat vind ik geen probleem. Maar Royal Canin bijv, €20 voor 2 kilo, vind ik echt veel te ver gaan.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Rush vr 20 apr 2012 - 0:58

Onze poes is trouwens ook altijd binnen en ik ga dus ook voor indoor voer nu. :-)
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 0:58

Rush schreef:Perfect Fit en Purina One heb ik ook over zitten denken, dan heb je ongeveer 1,5 kilo voor €6/€7, dat vind ik geen probleem. Maar Royal Canin bijv, €20 voor 2 kilo, vind ik echt veel te ver gaan.

Vond ik dus ook inderdaad, bij de fokster krijgt ze nu wel Royal Canin, ik ga het straks even mengen, maar daarna lekker over op Purina One.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Rovine vr 20 apr 2012 - 0:59

Ik heb trouwens gehoord dat Opticat (LIDL) erg goed is. Ben wel benieuwd naar echte ervaringen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 1:00

Rush schreef:Perfect Fit en Purina One heb ik ook over zitten denken, dan heb je ongeveer 1,5 kilo voor €6/€7, dat vind ik geen probleem. Maar Royal Canin bijv, €20 voor 2 kilo, vind ik echt veel te ver gaan.

Klopt, het is ook belachelijk duur! Ik gebruik het omdat onze vorige kat heel veel darmproblemen had op ander voer, alleen met dit voer gig het goed. Nu ben ik een beetje verknipt op het gebied van kattenvoer en durf ik niks anders meer te geven Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 1:00

Aldi brokjes waren heel slecht volgens de consumentenbond. Weet dat op 1 de C1000 brokjes stonden en op 2 One (die kreeg ze hier eerst altijd) Aaarch baal ervan dat ik dat artikel niet meer heb anders had ik `m even gescand en gepost.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Rush vr 20 apr 2012 - 1:01

Ja, dat zou wel handig zijn Lily!

Vanavond maar weer eens het brokken-schap bestuderen. Er is zoveel keus en dan weet ik het niet meer. Ik heb laatst wel een proefzakje Perfect Fit kitten gegeven, dat viel wel in de smaak. Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 1:03

Heb wel topics hierover gevonden:

http://forum.viva.nl/forum/list_message/2015423

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1036410 deze gaat over de One kattenbrokken, die hadden wij eerst ook maar overgeschakeld omdat C1000 goedkoper was. Bovendien heb je deze brokken regelmatig bij de Kruidvat in de aanbieding.

Misschien als iemand inloggegevens heeft van de site van de consumentenbond kan die het artikel nog wel terugvinden maar ik had het gelezen bij m`n ouders in `t boek en het toen uitgescheurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Rose vr 20 apr 2012 - 1:09

Ik haal altijd het kattenvoer bij de welkoop.
Onze kat stinkt nooit, krijgt iedere dag ongeveer hetzelfde aan voer en ik vind het niet duur.
Ik betaal 8,95 voor 4 kg, maar 1x in de zoveel tijd is het in de aanbieding met 20/25% korting en dan haal ik weer 2 zakken.

Voorheen gaf ik haar altijd eten wanneer de erop vroeg, maar toen begon ze dikker te worden. Dus ze krijgt nu altijd een standaard portie en de ene dag heeft ze het wel helemaal opgegeten en een andere dag niet.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Rush vr 20 apr 2012 - 1:13

Zal in de winkel vanavond ook het zout gehalte vergelijken, want volgens mij is Jumbo merk veel te zout. Ze drinkt heel veel!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Rovine vr 20 apr 2012 - 1:14

Om die reden komt Whiskas er ook niet meer in hier, kon die waterbak 2x per dag bijvullen.

Ik heb trouwens een inlog voor de site van de Consumentenbond, zal even kijken.


Laatst aangepast door Rovine op vr 20 apr 2012 - 1:15; in totaal 1 keer bewerkt
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Rose vr 20 apr 2012 - 1:14

Door dit topic bedenk ik me nu dat ik volgens mij geen kattenvoer meer op voorraad heb Idea
(zit nog voor een week in haar voerblik, maar nu staat het wel op het boodschappen lijstje Laughing )
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Sterre vr 20 apr 2012 - 1:18

Wij hebben tot nu toe Royal Canin, maar omdat we toch over moeten op iets minder energierijk voor omdat 'ie volgende week gecastreerd wordt, heb ik me laten adviseren bij de dierenwinkel voor goed maar minder duur voer.

Nu hebben we een zak GreenHeart voer, schijnt hetzelfde in te zitten als Royal Canin maar is de helft goedkoper (10 euro voor vier kilo).

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Rush vr 20 apr 2012 - 1:19

Rovine schreef:Om die reden komt Whiskas er ook niet meer in hier, kon die waterbak 2x per dag bijvullen.

Ik heb trouwens een inlog voor de site van de Consumentenbond, zal even kijken.
Ben benieuwd!

Whiskas ging hier dus prima, maar ze moet nu wel op een indoor brok waar ze niet teveel van eet. De ruimte die ze heeft als wij niet thuis zijn is ook spannend en leuk genoeg, dus het is ook niet dat ze eet uit verveling ofzo.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 1:20

maar heb je heel de dag wat in haar bak zitten of krijgt ze `s ochtends wat en `s avonds? Want sommige mensen zorgen dat heel de dag door die bak bomvol zit en ja dan wordt je kat wel dik. Hier krijgt ze `s ochtends wat en `s avonds en sindsdien is ze ook afgevallen. (eerst was het echt een vetklep en we zien het ook wanneer we op vakantie zijn geweest dan is haar los vel want nu bij haar buik had weer goed gevuld laughcry )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Sarah1985 vr 20 apr 2012 - 1:21

wij hebben zakken van de lidl. Zitten meerdere kleurtjes brokjes in. En die vinden ze heerlijk. Elke dag krijgen ze een handje vol. Ze poepen normaal. Whiskas eten wil onze oude kat niet eens hebben. Nat voer krijgen ze maaltijdzakjes van de lidl of poiesz Ook daar hoeft 1 kat niet een ander merk. Onze kitten wil alles wel. Die vreet echt alles
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Rush vr 20 apr 2012 - 1:22

Lily schreef:maar heb je heel de dag wat in haar bak zitten of krijgt ze `s ochtends wat en `s avonds? Want sommige mensen zorgen dat heel de dag door die bak bomvol zit en ja dan wordt je kat wel dik. Hier krijgt ze `s ochtends wat en `s avonds en sindsdien is ze ook afgevallen. (eerst was het echt een vetklep en we zien het ook wanneer we op vakantie zijn geweest dan is haar los vel want nu bij haar buik had weer goed gevuld Kattenvoer 394967 )
Ik kan vanavond m`n werk haar bak niet bijvullen :P

Ze krijgt `s ochtends een bakje en als ik thuis kom is dat leeg, voorheen was dat niet zo, dus het moet wel aan haar voer liggen dan, denk ik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 1:22

heb juist gehoord dat gekleurde brokjes niet goed zijn omdat daar vanalles in zit wat niet goed is voor de kat.

edit, rush nee maar hier zit het bakje voor 1/3e/helft vol en sommige mensen doen zo`n bakje bommetje vol met nog een bergje erboven op dat bedoel ik :p

En rovine ben benieuwd of je het artikel nog kan vinden.


Laatst aangepast door Lily op vr 20 apr 2012 - 1:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kattenvoer Empty Re: Kattenvoer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum