traag eten
+4
Viva
Tania
Sylvana
mama van Mila
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
traag eten
Mila, 6 jaar, is zo ontzettend traag met eten. Smorgens eet ze een eierkoek als ontbijt, dat gaat redelijk.
Tussen de middag moet ze 2 boterhammen eten, eet ze zonder korst.
Ze eet zo langzaam. Zit een paar minuten per hap te herkauwen aan tafel. Ik irriteer me mateloos. Wij zijn al lang klaar.
Mila eet alleen brood, savonds eet ze een pistolet. dat eet ze dus wel snel.
Alleen boterhammen... Ze houdt ook niet zo van boterhammen met beleg.
Maar ja om ze nou altijd droge pistolets te geven ben ik ook niet voor.
Misschien dat we er ook wel teveel boven op zitten hoor. Moeten constant zeggen dat ze door moet eten.
Vandaag vroeg ze of ze naar de wc mocht, en dan spuugt ze dus haar volle mond met brood uit....
Ze heeft al niks bij te zetten omdat ze zo weinig eet.
weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee wil. Misschien iemand een tip?
Liefs Esther
Tussen de middag moet ze 2 boterhammen eten, eet ze zonder korst.
Ze eet zo langzaam. Zit een paar minuten per hap te herkauwen aan tafel. Ik irriteer me mateloos. Wij zijn al lang klaar.
Mila eet alleen brood, savonds eet ze een pistolet. dat eet ze dus wel snel.
Alleen boterhammen... Ze houdt ook niet zo van boterhammen met beleg.
Maar ja om ze nou altijd droge pistolets te geven ben ik ook niet voor.
Misschien dat we er ook wel teveel boven op zitten hoor. Moeten constant zeggen dat ze door moet eten.
Vandaag vroeg ze of ze naar de wc mocht, en dan spuugt ze dus haar volle mond met brood uit....
Ze heeft al niks bij te zetten omdat ze zo weinig eet.
weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier mee wil. Misschien iemand een tip?
Liefs Esther
mama van Mila- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Re: traag eten
Ik heb zo snel geen tips maar begrijp ik nou goed uit jouw verhaal dat je dochter alleen maar brood eet..?
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Yep, ze eet geen avond eten. Al 5 jaar niet.
Ze is rond der eerste verjaardag gestopt met warm eten. Sinds dien van alles geprobeerd.
Nu ons er bij neer gelegd. ooit zal ze wel avondeten gaan eten. Ik kan het slechts erin proppen...
Ze is rond der eerste verjaardag gestopt met warm eten. Sinds dien van alles geprobeerd.
Nu ons er bij neer gelegd. ooit zal ze wel avondeten gaan eten. Ik kan het slechts erin proppen...
Dat lijkt me echt heel lastig voor jullie. Misschien een wekker zetten zodat ze kan zien hoe lang ze nog de tijd heeft? Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik zelf al lang blij zou zijn dat ze dat wel eet en dat ik haar dus gewoon zou laten gaan.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Onze dochter heeft 1 jaar geen avondeten gegeten.
Toen ze een keer zag hoe smaakvol haar neefje en ncihtje pasta naar binnen aan het werken was, wilde ze dat wel eten, en nu alles weer!
Wat betreft het brood eten, wij danken dan vast (christelijk) en gaan van tafel.
Zij moet dan blijven zitten tot ze het op heeft.
De laatste tijd eet ze ook stukken sneller!
Toen ze een keer zag hoe smaakvol haar neefje en ncihtje pasta naar binnen aan het werken was, wilde ze dat wel eten, en nu alles weer!
Wat betreft het brood eten, wij danken dan vast (christelijk) en gaan van tafel.
Zij moet dan blijven zitten tot ze het op heeft.
De laatste tijd eet ze ook stukken sneller!
Laatst aangepast door Viva op do 19 apr 2012 - 0:35; in totaal 1 keer bewerkt
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Ik zou er minder bovenop gaan zitten. En dus absoluut niet dwingen, ik denk echt dat dat averechts werkt.
Wat doet ze als jullie avond eten voor haar neus zetten?
Wat doet ze als jullie avond eten voor haar neus zetten?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
dan doet ze niks! Nou ja ze schuift der bord aan de kant, en zegt dat ze het niet lust.
Ze vraagt dan zelf om een broodje.
Als we haar niks anders aanbieden dan eet ze gewoon niets. Langere tijd uitgeprobeerd. Maar dan eet ze echt niets. Heb dus liever dat ze een broodje eet dan dat ze met lege maag naar bed gaat. Als ze wat bij te zetten had, maar ze is eerder te mager. Dus daarom geven we haar maar broodjes.
Als we haar niks anders aanbieden dan eet ze gewoon niets. Langere tijd uitgeprobeerd. Maar dan eet ze echt niets. Heb dus liever dat ze een broodje eet dan dat ze met lege maag naar bed gaat. Als ze wat bij te zetten had, maar ze is eerder te mager. Dus daarom geven we haar maar broodjes.
En, al zal je dat allang geprobeerd hebben, soep?
Met brood erbij, dat ze dat in de soep kan dopen?
Met brood erbij, dat ze dat in de soep kan dopen?
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Herkenbaar wat het brood eten smiddags betreft, mijn zoontje is smiddags ook wel een uur met 2 boterhammen bezig, en elke keer neemt hij een hap en dan spuugt hij het weer uit en dan weer in de mond, alles herkauwen.. nu ga ik altijd wat doen als hij aan het brood eten is, bijv. stofzuigen ofzo..
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
mama van Mila schreef:dan doet ze niks! Nou ja ze schuift der bord aan de kant, en zegt dat ze het niet lust.
Nee, niks geven zou ik inderdaad ook nooit doen.
Is ze ooit wel eens medisch onderzocht?
Bijna ieder kind heeft wel eens een fase van niet willen eten, maar ik vind 5 jaar wel erg lang, dat is allang geen fase meer.
Je zal waarschijnlijk al genoeg andere dingen geprobeerd hebben, maar ik denk toch even met je mee. Hebben jullie al samen boodschappen gedaan en dat zij mag kiezen wat jullie 's avonds eten? Of haar laten helpen met koken. Een hoop kinderen eten tijdens het helpen koken ongemerkt toch het een en ander.
Scheppen jullie nog wel iedere dag een bordje voor haar op?
Je zegt dat ze het aan de kant schuift, maar wat doet ze verder? Wordt ze boos?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Linda schreef:mama van Mila schreef:dan doet ze niks! Nou ja ze schuift der bord aan de kant, en zegt dat ze het niet lust.
Nee, niks geven zou ik inderdaad ook nooit doen.
Is ze ooit wel eens medisch onderzocht?
Bijna ieder kind heeft wel eens een fase van niet willen eten, maar ik vind 5 jaar wel erg lang, dat is allang geen fase meer.
Je zal waarschijnlijk al genoeg andere dingen geprobeerd hebben, maar ik denk toch even met je mee. Hebben jullie al samen boodschappen gedaan en dat zij mag kiezen wat jullie 's avonds eten? Of haar laten helpen met koken. Een hoop kinderen eten tijdens het helpen koken ongemerkt toch het een en ander.
Scheppen jullie nog wel iedere dag een bordje voor haar op?
Je zegt dat ze het aan de kant schuift, maar wat doet ze verder? Wordt ze boos?
Moet eerlijk bekennen dat we geen bordje met warm eten voor haar neer zetten, omdatz e toch niet eet.
Toen we dat geprobeerd hebben, werd ze niet echt boos, eerder verdrietig. ze huilse dat ze het echt niet luste en dat ze daarom een broodje wilde.
Ze vraagt wel regelmatig wat we eten savonds, want als we rijst eten, eten we daar kroepoek bij en dat vindt ze wel lekker.
Meehelpen met koken en boodschappen doen, ook regelmatig. Maar helaas.
Ze is overal wel kieskeurig in hoor, ze eet ook echt niet ieder koekje of snoepje.
Ook toetjes lust ze maar beperkt.
Ze is echt nooit ziek, dus de vitamine pilletjes zijn voldoende.
Over 3 weken krijgt ze een erg uitgebreide allergie test, we weten dat ze op een aantal dingen reageerd. Misschien op wel veel eer voedingsproducten en dat ze niet daarom niet neemt.
We hebben vanmiddag goede afspraken gemaakt, over het trage eten met de boterhammen. Hopelijk gaan ze ook werken, helaas nu vlak voor de meivakantie. Dan is het lunchen toch al anders.
Thx voor jullie meedenken en reacties.
Lust ze wel fruit? Of appelmoes? Je zou kunnen proberen om wat avondeten met veel appelmoes of stoofpeertjes te geven. Weer dat mijn moeder dat vroeger bij mij deed, en kennelijk heeft dat geholpen
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Of een keer een eet-date met andere kindjes regelen.
A. eer ook niet iedere avond en soms meerdere avonden achter elkaar. Maar we zetten iedere dag een bordje met een kleine portie voor haar neer.
Soms eet ze niet, dan alleen maar het vlees of de groente of gewoon droge rijst of aardappels.
Misschien dat nog een optie? Als is het maar 1 aardappeltje, klein schepje groente en klein stukje vlees of vis. Wil ze dan nog niet eten kun je nog een pistoletje geven. Of deze er gewoon alvast bij leggen.
A. eer ook niet iedere avond en soms meerdere avonden achter elkaar. Maar we zetten iedere dag een bordje met een kleine portie voor haar neer.
Soms eet ze niet, dan alleen maar het vlees of de groente of gewoon droge rijst of aardappels.
Misschien dat nog een optie? Als is het maar 1 aardappeltje, klein schepje groente en klein stukje vlees of vis. Wil ze dan nog niet eten kun je nog een pistoletje geven. Of deze er gewoon alvast bij leggen.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Forum traag?
» Traag forum?!
» Echo; traag kloppend hartje
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Forum traag?