Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+21
_Lana_
Kamperseboekenwurm
Pien
joyce0606
Happydobby
Aimee
Twellie
Poisongirl
Slakje
Supertalentje
Floor
MissD
mickey
Ayla
pindaatje
hellowkitty
pitbullgup
blondje1313
Papillio
studiebol
Star007
25 plaatsers

Pagina 33 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 33 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Star007 do 7 jun 2012 - 7:45

Nou het is meer dat ik deze week weer een aantal keer van vreemden de opmerking ' Ach hollands welvaren' te horen krijg. Nouja en we zien het zelf ook wel natuurlijk, dat we een uhm.. buddhatje hebben Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 33 394967 Bij het consultatiebureau kom ik bijna nooit. Bij de laatste afspraak in april vroegen ze of ik na 6 weken weer een afspraak met wijk verpleegkundige wilde voor eventueel tips en voor vragen. Nouja , ik heb toen vriendelijk bedankt. Gezegd dat ik alles wat betreft voedingsschema's en ritme en ontwikkeling zelf wel uit kan zoeken via internet, boeken en ervaring van oma's Laughing . In juli mag ze weer komen. Idd raar dat E en D dan nagenoeg hetzelfde eten. Maargoed D. is ook erg lui en beweegt niet zo heel veel ( wat betreft rollen, teigeren etc.) Ze wil alleen de hele dag staan, zodat ze alles bij kan houden haha .

Het zou best eens een tandje kunnen zijn, want hetzelfde bultje van 3 maanden geleden, is nu weer wat dikker. Maar er is geen wit puntje ofzo te zien.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 33 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Ayla do 7 jun 2012 - 7:56

Ik bedoelde druk op het oortje... Goedemorgen nerd Ik krijg het ook wel is te horen, dat van hollands welvaren, maar D. is wel zwaarder als E. Is het geen idee om de fysio is te bellen, misschien hebben hun tips qua bewegen. Kan wezen dat ze gewoon lui is :P maar misschien zit er iets niet lekker?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Star007 do 7 jun 2012 - 8:02

Haha, ik had je wel begrepen hoor Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 33 253468018.

Nouja ze kan alles wel als ik haar help en 'uitlok' , en dan lijkt er niets niet lekker te zitten, want dan is ze heel flexibel. Maar als ze tegen de 9 maanden nog niet uit zichzelf rolt, dan neem ik even contact op met de fysio. Ze heeft fysio gehad tot 5 maanden, voor haar afplatting. De therapeute zei toen, dat als ze rond de 8/8,5 maand nog niet rolt , ik dan wel mag bellen. Die zag natuurlijk toen al wat voor een lui ding het is haha Laughing
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Ayla do 7 jun 2012 - 8:55

Oh nee dan zal er niks dwars zitten, is ze "gewoon" lui haha.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol do 7 jun 2012 - 21:21

Ik doe zelf eigenlijk ook nooit ergens zout in ofzo hoor, niet een beetje als ik groente of aardappels kook ofzo.. heb ik nooit gedaan. Dus wat dat betreft zouden ze wel mee kunnen eten. Maar het is meer idd dat wij ook veel andere dingen eten met saus enzo daar kunnen ze natuurlijk niet van mee eten.

Star niet dat ik er verstand van heb ofzo, maar ik heb niet het idee als ik het zo lees dat ze idd zoveel eet. Misschien idd als ze meer gaat bewegen dat het dan wat meer in verhouding komt?
Het was echt wel ff om gewoon een paar uurtjes met zijn tweeen te zijn en niet thuis te zijn! Heerlijk gewoon!

Mijn vriend is nu een weekend weg met vrienden. pfff wat gaan die mannen chaotisch weg zeg, haha maar goed ze zijn weg.
Hebben jullie weekend plannen? Ik ga morgenavond bij vrienden die dan ook hun verjaardag vieren voetbal kijken, al hoop ik dat het goed gaat want het is echt op een rot tijdstip met die meiden.. maar goed. Zondag ga ik met vriendinnen high tea-en bij iemand thuis en dan maken we allemaal wat lekkers.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 21:34

Alowa,

meld me weer even :-)
lees trouw mee maar poeh mijn dagen/weken vliegen voorbij!!
J.ace heeft intussen 2 tandjes (nou laat jes er maar af zijn serieuze tanden haha) Hij krijgt 3 flessen per dag van 210 eet fruit en avondeten.. kleine bouwvakker.
Is nu 68,5 cm en weegt 7650

zout: ik doe nergens zout in of op.. Very Happy vergeet dat gewoon haha... Men vriend doet er dat zelf bij als hij wil. J.ace eet overigens nog vaak een potje

@ STAR, las over je buddha kregen wij bij I.ndy heeeeel vaak te horen...(nou das wel Hollands welvaren he Evil or Very Mad)
maar als je I.ndy nu ziet is het een lange en slanke dame!! maak je niet te druk, als ze straks kruipen/rollen dan komt dat echt goed hoor!! (anders moet je even op mijn babysite kijken bij foto's dan zie je een buddha I.ndy en slanke den nu :-) www.muisje.beebiesite.nl

J.ace is ook echt lui, die zoekt het ook niet om te rollen.. van buik naar rug prima maar anders om... hij kan het wel, maar als het na 2 keer proberen niet lukt laat ie het gewoon zo haha

@ studie, mijn vriend had vorige week weekend weg met de mannen.. (hij was blij dat ie weer thuis was haha Laughing)

@ ayla, hoe is het nu met je dametje??

@ missD, succes met beslissen voor een helmpje ja of nee

@ parel, ook ik ben dan een slechte moeder.. haha dit keer vind ik de potjes errug handig!! Bij de meiden was het hier anti-potjes en nu is het wel heeeeeel relaxt haha

Gast
Gast

Bericht  studiebol do 7 jun 2012 - 22:03

Beegee wat is J gegroeid!!! Hij is bijna een kilo zwaarder dan de dames hier!!!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 22:24

studiebol schreef:Beegee wat is J gegroeid!!! Hij is bijna een kilo zwaarder dan de dames hier!!!

Hij is qua lengte zelfs zwaarder dan dat I.ndy was toen...(alleen woog I.ndy 8200 gram haha)

Gast
Gast

Bericht  studiebol za 9 jun 2012 - 10:47

Even een blij momentje delen :-)
De meiden hebben vanavond voor het eerst in de tentjes geslapen en het ging goed! Zo fijn! Ik was erg benieuwd omdat het dicht is of ze wel zouden slapen maar het ging gelukkig perfect.
Tussen 5 en 7 is het hier meestal een kleine drama dus ik was er bang voor omdat ik voetbal bij vrienden ging kijken. Maar ze konden zo bij iemand op schoot en ze hebben zich keurig gedragen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla za 9 jun 2012 - 10:49

Wauw super Studie!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor za 9 jun 2012 - 18:52

@studie wat fijn dat het zo goed ging.
Na 2 goede dagen was het gisteren weer drama, hele dag door niet willen slapen, wel moe zijn, gisteravond vaak wakker, vannacht vaak wakker, weer 2! nachtvoedingen want we kregen hem echt niet stil. Ik ben nog steeds ziek dus ben echt niet te genieten nu, maar gelukkig zit hij nu al een uur vrolijk in de box te 'spelen' (voornamelijk klimmen en zichzelf optrekken tot staan, want nu hij dat kan vind hij dat leuk om elke zoveel minuten wel even te showen)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  studiebol za 9 jun 2012 - 19:08

Floor vervelend dat je ziek bent! Ben je alleen of is je man er zo dat jij nog ff naar bed kan? Jullie mannetje is wel snel hoor, dat hij zich nu al zo goed kan optrekken tot staan! knap!

Jaa die tentjes, oooh ik ben er wel blij mee dat het goed gegaan is. Lang getwijfeld campingbedje of tentje. Praktisch nagedacht en gekozen voor een tentje, maar ja dan moeten ze er nog wel in willen slapen. En dat ging gelukkig goed! Oh en wat ook goed ging, is dat ik de tentjes in een keer weer ingeklapt had Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 33 3079029344
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Floor za 9 jun 2012 - 20:02

Mijn man is er, die ligt nu te slapen, ik kan nu toch niet in slaap komen dus zit beneden met onze zoon. Hij is inderdaad erg snel, wel grappig om te zien hoe trots hij is op zichzelf als hij staat (helemaal stralen).
Wij hebben gewoon een campingbedje maar wij hoeven er natuurlijk ook maar 1 mee te sjouwen (en ik denk dat onze druktemaker overal en nergens zou belanden met z'n tentje)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 za 9 jun 2012 - 20:14

Beterschap Floor, wat is jullie kleine man inderdaad snel met alles leuk! Wel balen van de nachtvoedingen, hopelijk gaat er dat toch binnenkort af.

Studiebol, wat fijn dat de tentjes goed bevallen zijn. Wij hadden gisteren Lotte tijdens de wedstrijd bij mijn schoonzus in hun centerparcshuisje in het campingbedje gelegd, maar dat was geen succes. Krijsen dat ze deed! Normaal ligt ze ook niet zo vroeg in bed, maar ze had sinds 10 uur 's morgens niet meer geslapen en ze was wel moe! Toen de wedstrijd bij mij op schoot gekeken, dat ging ook wel goed.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  studiebol wo 13 jun 2012 - 6:04

Zo ik heb ons maar is ff van pagina 4 afgehaald!

Floor hoe gaat het nu bij jullie? Als het goed is blijft dat tentje gewoon op zijn plek staan:-) Ze zijn hier ook niet heel rustig met slapen, gaan het hele bed door maar ze hebben dit weekend 2x er in geslapen en het is goed gegaan.

Blondje, L wilde ook gewoon nederland aanmoedigen joh;)

Hier is mijn vriend weer vertrokken, zit in het vliegtuig als nederland net moet beginnen met voetballen wel lullig voor hem maar ja. Ik ga het even bij de buren kijken, kunnen de meiden gewoon lekker in bed bliven liggen. Ik heb vandaag gewerkt ipv morgen dus ik heb nu weekend! Lekker hoor. Morgen met de meiden naar het ziekenhuis voor controles. Het slapen van V is nu 2 nachten achter elkaar goed gegaan, dus dat is wel prettig hopen dat ze dit weer vol houd.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Floor wo 13 jun 2012 - 6:51

Toch ben ik blij dat ik een campingbedje heb, hij gaat overal klimmen/staan het is echt een druktemaker. Wij zijn (zoon en ik) allebei nog steeds ziek, al gaat het met hem iets beter (de koorts is wat gezakt) met mij gaat he alleen maar slechter, ben vanmorgen al bij de dokter geweest en heb medicatie gekregen dus hopelijk helpt het snel.

Wat fijn dat V nu al 2 nachten goed heeft geslapen. Veel plezier met voetbal kijken en inderdaad lullig voor je vriend.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol wo 13 jun 2012 - 19:23

Meiden met welk speelgoed spelen jullie kids?

Eigenlijk hebben ze hier vanaf het moment dat ze iets met speelgoed gingen doen al hetzelfde. Nu heb ik een poosje terug de la is opgeruimd en kwam daar het spiegeltje nog in tegen en rollie de rups. Die maken geluid en hebben lampjes dat vinden ze dan ook wel leuk. Ik heb niet echt het idee dat ze uitgekeken zijn op het speelgoed. Maar het lijkt mij zo saai zo lang hetzelfde Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 wo 13 jun 2012 - 20:44

Lotte heeft het kruipen helemaal ontdekt, dus haar speelgoed is momenteel: plantenbakken, drinkbak van de honden, flostouw van de honden, tijdschriften die in het tussenstuk van de salontafel liggen Very Happy

Om mee te spelen heeft ze nu een loopauto, daar kan ze nog niet op, maar er zitten wel allerlei knopjes aan, komen geluidjes uit. Ze heeft ook een speelboekje waar geluid uit komt wat ze heel leuk vindt. En alles wat lekker in haar mond kan om op te bijten vindt ze ook geweldig nu.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 20:48

blondje1313 schreef:Lotte heeft het kruipen helemaal ontdekt, dus haar speelgoed is momenteel: plantenbakken, drinkbak van de honden, flostouw van de honden, tijdschriften die in het tussenstuk van de salontafel liggen Very Happy

.

Laughing Dus daar hoef je geen fisher price voor aan te schaffen?

Studie: hier wissel ik gewoon een beetje af. Ze heeft houten rammelaars, een stoffen dobbelsteen met allerlei dingetjes eraan en een houten babygym. Daarnaast nog wat knuffels in een plastic ringetje en bos sleutels. Als ik haar op het kleed leg zet ik vaak de babygym erbij (soms iets van der af zodat ze er heen moet 'rollen' of schuiven) en wat knuffeltjes erbij. En in de box elke keer een ander speelgoedje, zodat er 2 om haar heen liggen ofzo.

Ik probeer ook wel af te wisselen hoor, ik zou zelf na 1,5 uur ook wel uitgekeken zijn op een plastic bos sleutels haha Very Happy.
Hoe gaat het met je meiden?V andaag moest je op controle toch ?

Gast
Gast

Bericht  studiebol wo 13 jun 2012 - 23:26

Ik wissel het speelgoed idd ook wel af.. ze hebben genoeg dus dat kan ook goed.

Ja lief dat je er naar vraagt Nicci. De assistent kinderarts en kinderarts waren nog al verbaasd, ze vroegen namelijk wat ze deden enzo. Dus ik noemde op wat ze allemaal deden, konden en aten. Nou daar waren ze erg verbaasd over, dat hoefde ze namelijk helemaal nog niet te kunnen of te doen. Ik heb soms wat "zorgen" omdat L veel meer doet dan V dat gaf ik aan toen zei ze ook dat L gewoon heel snel is en dat dus V dat eigenlijk gewoon nog helemaal niet hoeft te doen. Ze volgen tot nu toe geen premature ontwikkeling maar een gewone.

Wij hebben meestal de assistent kinderarts, voor het eczeem van V heeft ze de kinderarts er bij gehaald. Hij heeft andere zalf voor geschreven. Ze vroegen of ze er niet vele last van had doordat ze bijvoorbeeld slecht sliep:O Ik heb aangegeven dat ze idd heel slecht slaapt/of in slaap komt. Nou volgens hun kon het goed door het eczeem komen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Floor do 14 jun 2012 - 0:06

Wat fijn dat de dames het goed doen. En slechter slapen kan inderdaad door eczeem komen (ik slaap zelf ook slecht als ik er veel last van heb), hopelijk helpt de nieuwe zalf snel.

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol do 14 jun 2012 - 19:56

Nou toeval of niet.. ik ben dat zalfje nu al dankbaar Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 33 561177 Ze is gisteravond heeel rustig gaan slapen, meestal is het onrust en moet ik nog echt wel 4/5 keer naar boven nu geen een keer en ook vannacht heb ik haar niet gehoord. De afgelopen nachten hoorde ik haar wel maar kon ze zelf weer in slaap komen dus hoefde ik niet uit bed ,maar nu heb ik gewoon de hele nacht geslapen en V ook! Heerlijk zeg!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  mickey do 14 jun 2012 - 20:07

Ik kom heeeeeel stiekem weer eens om de hoek kijken... Heb wel meegelezen, maar niet veel zin/tijd om te reageren. Vind het via fb zoveel sneller en makkelijker.

Hier gaat alles prima. F heeft nu zowaar een schema wat eten betreft! Al ligt het er per dag aan, hoe laat hij 's ochtends wakker wordt en hoe hij verder overdag slaapt. Maar zo ziet het er bij ons nu uit:

* tussen 7.00 en 8.00 wakker worden, meteen fles van 180 cc.
* tussen 9.00 en 10.00 fruit, tenzij hij te moe is, dan schuift het door tot na zijn slaapje
* tussen 12.00 en 13.00 pap van 180 cc.
* tussen 16.00 en 17.00 warme hap, zo'n 140 gram ongeveer.
* tussen 19.00 en 20.00 fles van 180 cc, daarna naar bed.

De laatste week sliep hij thuis van 14.00/14.30 tot een uur of 16.30/17.00, vandaar die lange tijd tussen pap en warme hap. Het CB heeft geadviseerd om tussendoor nog een koekje/rijstwafel/soepstengel en wat drinken aan te bieden, maar das meestal niet nodig, omdat hij dan slaapt. Hij slaapt vaak ook de ochtend nog, meestal van 9.30/10.00 tot 11.00, maar vanmorgen was hij al vroeg wakker, hij ligt er nu dus ook alweer in en heeft nog geen fruit gehad. Maar das niet erg. Ik moet om 11.30 werken, dus dan kan ik hem vantevoren nog wat fruit geven, anders is hij in de auto chagrijnig...
Vorige week zijn we ook weer op het CB geweest voor de 6-maanden check. F is helemaal goed gekeurd! Hij was goed bijgekomen en woog nu zo'n 7,5 kilo bij een lengte van 66,5 cm. We hoeven pas weer terug in augustus, als hij 9 maanden is.
Volgende week gaan we op vakantie, hebben er zin in!!! Maar hoop wel dat ik dan van mijn oorontsteking af ben Sad Heb sinds deze week een oorontsteking. In eerste instantie alleen links, maar rechts is nu ook pijnlijk. Ben woensdag bij de huisarts geweest daarvoor, hij heeft me druppels meegegeven. Maar hij gaf ook aan dat als het vandaag niet beter zou gaan, dat ik dan terug moest, dan zou ik ook antibiotica krijgen. Maar ik red het dus echt niet om vandaag nog naar de dokter te gaan! Dalijk maar eens de assistente bellen, misschien kan zij met de dokter overleggen en het naar de apotheek sturen.

@Studie: ik had al gereageerd in je slaaptopic: wat fijn dat jullie vannacht goed hebben geslapen. Hopelijk kwam het door het eczeem en is het nu over!
Wat het speelgoed betreft: F heeft eigenlijk altijd hetzelfde in de box liggen... Maar hij speelt ook overal mee! Er liggen een paar knuffels, twee bijtringen en twee badeendjes. Die heeft hij op het KDV gekregen bij traktaties en hij vindt ze geweldig!!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Floor zo 17 jun 2012 - 21:03

mickey, wat een fijne tijden slaapt en eet hij. Wij hebben hier niet echt een schema, behalve dan om de 4 uur dag en nacht een fles willen :P

studiebol, hoe gaat het nu met de meiden en het slapen?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol ma 18 jun 2012 - 6:28

Mickey als je het nog leest, fijne vakantie! Geniet ervan!

Floor het gaat hier goed, heel goed eigenlijk. V slaapt als een roosje, savonds leg ik haar in bed en slaapt ze eigenlijk zo, ben net een keer naar boven gelopen ze was haar speen kwijt. En snachts hoor ik haar niet. Ik heb ook het idee dat ze moet bij slapen van de afgelopen weken. Gisteren heb ik haar om half 9 naar bed gebracht, en heb ik haar om 11 uur wakker gemaakt om dat ik weg moest, nou en dat is dus nu sinds donderdag zo. Eerst sliep ze drie kwart/uurtje maar nu heel lang. Zaterdagmiddag heeft ze van half 12 tot kwart voor 4 geslapen :O Weet niet of het bestaat en of je slaap kan inhalen maar ik denk dat ze dat aan het doen is.

L die gaat sinds twee dagen op haar buik in de achteruit de hele kamer door, zo leuk om te zien. Op het dagverblijf had ze het vandaag ook gedaan. Ze is er helemaal enthousiast over volgens mij. Af en toe zet ze ook haar knietjes eronder. V is een stuk gezelliger overdag, ik denk door dat ze wat meer uitgerust is, en die is wat meer van de fijne motoriek volgens mij, kan tijden bezig zijn met een klein labeltjeMama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 33 561177

Ik vind gewoon dat ze ineens zo groot worden, ook qua eten, ze eten ineens een halve boterham, fruit gaat er super in, ook het warme eten savonds(vooral gerechten uit opperdepop) gaat ineens veel beter, nu gaat 80% van het bakje leeg eerst misschien 20%. Gisteren hadden ze ineens maar 3 flessen... echt ze maken een enorme sprong.

En door dat ik ook een paar dagen goed geslapen heb, ben ik weer een stuk gezelliger. Ben veel minder moe heb vele meer energie, en zie het ook weer zitten om oppas voor de avond vragen omdat V gewoon gaat slapen en je er niet 100x heen hoeft.

Hoe gaat het met jou mannetje, hij is zoo snel, als ik toch steeds lees wat hij allemaal kan. Hoe gaat het snachts?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 33 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: