Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+21
_Lana_
Kamperseboekenwurm
Pien
joyce0606
Happydobby
Aimee
Twellie
Poisongirl
Slakje
Supertalentje
Floor
MissD
mickey
Ayla
pindaatje
hellowkitty
pitbullgup
blondje1313
Papillio
studiebol
Star007
25 plaatsers

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 11 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Slakje wo 25 apr 2012 - 9:17

Ayla schreef:Hebben ze bij jullie dan ook eentje van Nestlé Slakje? Ik kan hier in alle winkels alleen maar bambix rijstebloem vinden.
*even checken in de keuken*
Nestlé Baby Cereals Rijst (vanille) vanaf 4/6 maand
Het is gewoon poeder, iets fijner dan de kunstvoeding. Is ook geheel egaal, zoals het melkje, maar dan wat dikker.

Nutriton is ook egaal, maar zorgt snel voor diarree heb ik gehoord.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 11 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  studiebol wo 25 apr 2012 - 19:03

Nutriton kan ook voor verstopping zorgen.... Ik zou dat zelf niet geven om je kindje verzadiger te laten zijn. Hier krijt L het in haar fles maar echt tegen het spugen. Ik heb niet het gevoel dat zij verzadigerder(is dat een woord?) is dan V.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ayla wo 25 apr 2012 - 19:33

Ja de een zegt dat het verstopt, dan ander zegt dat het voor diaree zorgt... Heb bij E. nooit verschil gemerkt, maar die kleine van Joyce heeft er wel veel last van (en meerdere, weet zo niet meer wie)

Tuinstoel dat wordt op en neer naar belgie voor egale pap :P haha.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Poisongirl wo 25 apr 2012 - 21:47

Je kan ook zelf rijstebloem maken.

150 ml water
1 el risottorijst, basmatirijst of witte langkorrelrijst
1-2 el moedermelk of kunstvoeding

Breng het water aan de kook in een kleine pan. Gooi de rijst in een zeef en was hem met water. Doe de rijst in de pan en laat de rijst 12-15 minuten zachtjes koken. Als de rijst zacht is pureer de je rijst met de melk tot een waterige puree en zeef deze puree. Den heb je een papje wat je kan geven
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Happydobby wo 25 apr 2012 - 21:58

@tuinstoel, nestle pyamapapje rijstebloem is glad, die kan je overal kopen, Albert heyn, kruitvat. Die is gewoon vanaf 4 maanden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  studiebol do 26 apr 2012 - 7:15

Poison, maak jij het op die manier? Hoe is het verder bij jullie?

Ayla nu jij over joyce begint ben ik wel benieuwd hoe het met haar is eigenlijk!

Ayla, hoe is het met je kleine meid?

Parel en met die van jou?

Hier heeft L de waterpokken! Ging ze ophalen op het KDV en toen zeiden de leidsters het.. ze heeft idd op haar hoofd tussen haar haren echt wel een aantal bultjes.. en een paar op haar buik. Tja aan de ene kant hoop ik dat het nu goed door zet en V het ook krijgt en ze er allebei ff goed last van hebben want als ze het goed krijgen dan is de kans klein dat ze het nog een keer krijgen. Blijft het bij deze plekjes dan is de kans groot dat ze het nog een keer weer krijgt.

Maar ff zien hoe het verder gaat, we zouden morgen op kraambezoek maar ja dan ga ik ze dus niet meenemen straks krijgt dat baby'tje het ook. Al kan het feitelijk pas vanaf 6 maanden ik wil dat niet op me geweten hebben. Dus maar ff afwachten hoe ze er erg last van hebben dan blijf ik thuis, zijn ze zo als vanavond, ze hebben nu er geen last van dan probeer ik oppas te regelen. We zullen morgen maar is zien.

Nu lekker weekend heerlijk!!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 8:40

Studie voor hun 1ste verjaardag is de kans heel groot dat ze het daarna nog een keer krijgen, en vooral op het kdv is de kans groot! Maar hebben de leidsters dat zo tegen je gezegd? Wij mogen namelijk absoluut niet diagnosticeren, wel de ouders peilen en op laten letten en desnoods adviseren een doktersbezoekje te doen.

Hier gaat het goed, heb wel een klein zeehondje hier in huis/bed, dus zo maar even Pieterburen bellen of er nog plek is Laughing maar ze is zo'n grote meid, ze hoest dr longen uit dr lijf en ze slaapt weer!

Gast
Gast

Bericht  Floor do 26 apr 2012 - 8:50

Even een stomme vraag, maar wanneer moet de box/het bedje naar beneden gezet worden?
Als een kindje kruipt/zit of pas als een kindje gaat staan?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  mickey do 26 apr 2012 - 9:10

@Floor: als hij zich aan de spijlen gaat optrekken! Maar als hij al kan zitten en in de buurt van de spijlen komt en zich daaraan vast houd, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en de bodem omlaag doen.

@Studie: ach, arm meisje! Zou wel fijn zijn inderdaad, als zus het ook zou krijgen, en dan ook meteen beide flink, zodat ze er voor de rest van hun leven vanaf zijn. Wel raar dat de leidster inderdaad de diagnose heeft gesteld... Als wij zoiets dachten op het KDV, dan zeiden we inderdaad: "Ik vermoed dat... Misschien kunnen jullie ff naar de dokter gaan?".
Joyce is vooral op FB heel actief Wink

@Parel: wat leuk, een eigen zeehondje! Hahahah. Wat een knap meisje, dat ze zich er zo weinig van aan trekt.

Hier eigenlijk niet veel nieuws te melden. Ochtendje wennen gister was prima gegaan, zowel met F als met mij Wink Dinsdag mogen we voor de echt. Ik moet dan om 8.30 beginnen, wil er iets eerder zijn om F af te leveren, zal dus rond 7.45 in de auto moeten zitten... Wordt vroeg opstaan... Was wel echt doodmoe gister en ben nog niet helemaal bij gekomen, dus ik duik dalijk mijn bedje in. F was ook moe geloof ik. Heeft vanmorgen geslapen tot 9.15! Terwijl het al een paar weken rond 7.00 was dat hij wakker werd.

Nou meiden... slaap lekker!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  studiebol do 26 apr 2012 - 9:14

De leidster heeft geen diagnose gestelt hoor!! Ben ff langs de huisarts gegaan!! Nee leidster zei waterpokken huisarts heeft dat bevestigt en vertelde de rest.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje do 26 apr 2012 - 9:32

Nog een ziek kindje. Veel beterschap!

Louise kreeg vandaag de fruitpap in de creche, ze heeft heel weinig gegeten, maa waarschijnlijk omdat ze verschillende fruitsoorten door elkaar hadden gegeven, morgen gaan ze 1 fruitsoort geven om te kijken of ze dat beter mag. Deze ochtend was ze weer om 5u op voor een fles, maar de fles van 19u heeft ze maar voor de helft gedronken en de fles van 22u heeft ze nog 120cc opgedronken. Denk dat ze op termijn de fles van 22u gaat laten vallen gezien ze nu eigenlijk echt zwaar aan het slapen was.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  mickey do 26 apr 2012 - 9:36

Oh, dan heb ik dat verkeerd gelezen Studie! Hopelijk wordt ze er niet heel ziek van.

@Slakje: kan best hoor, dat ze het gemengd nog niet lekker vindt. Hopelijk eet ze het morgen beter.

Beterschap trouwens: voor alle kindjes en mama's!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Slakje do 26 apr 2012 - 19:00

Jah! Eindelijk! Louise slaapt weer lekker lang! Ze is nu nog altijd niet wakker Very Happy En deze nacht is ze juist wakker geworden om te hoesten. Ik heb zalig geslapen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Floor do 26 apr 2012 - 19:02

Ok, hij kan nog niet echt de spijlen vasthouden ofzo, maar is nu al een paar dagen aan het proberen te zitten (het lukt hem half).

Wat zijn er toch veel kindjes ziek hier. Beterschap allemaal.
Hier ben ik degene die ziek is, onze zoon doet het prima, tijgert rond (en eet sokken Laughing keek naar links en zag dat hij weer een sok in z'n mond heeft), lastig dat ik nu ziek ben en mijn man niet in NL is maar het is niet anders, ga gewoon door en als ik echt in bed wil gaan liggen, neem ik hem maar mee naar bed.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  MissD do 26 apr 2012 - 19:35

Hallo allemaal,

Al weer eventjes niets geschreven, wel af en toe bijgelezen.

T. is weer terug na 3 nachtjes logeren bij mijn ouders. Dit was de laatste keer dat het MOET... de volgende keren is het gewoon omdat het leuk is.
A.s. maandag laatste werkdag. Moet tot 13.30uur werken, hoop dat ik mijn pauze over kan slaan en dan een half uurtje eerder weg kan. R. heeft een ongeval gehad op zijn werk, waardoor 1 hand helemaal in verband zit en hij daarmee niks kan (en mag), word dus lastig voor hem om T. maandag te verzorgen.
We gaan straks eventjes langs mijn werk, wil nog even een paar collega's gedag zeggen aangezien ik die maandag niet zie. Daarna naar de osteopaat... en vanmiddag ga ik een appeltaart bakken. Heb alles in huis en wil hem bakken voor morgen, dan "vier" ik mijn verjaardag.

Wat betreft bevalpijn; Hier voelde de weeën wel vervelend, maar al met al had ik het veel erger verwacht. Mijn man zei ook dat hij mij helemaal niet heeft horen schreeuwen, vervelend praten etc. Ik zat gewoon vrolijk te kletsen, was tegen de ambulancebroeders aan het vertellen over mijn werk, de verloskundigen in het ziekenhuis op mijn gemak aan het vertellen over mijn zwangerschap en hoe vervelend bekkenklachten zijn als je in de zorg werkt... Hier ook geen verdoving of iets gehad, en ook niet het idee gehad dat ik het nodig had.

Beterschap voor alle zieke kindjes!!

Slakje; Hoe gaat het bijvoeden?

@All; Wanneer zijn jullie gestart met bijvoeden? T. krijgt nu 4 a 5 flessen op een dag en krijgt die net aan op. Ik zie haar dan ook nog niet echt met andere voeding starten.

Poison; Wat een werk om zo de rijstebloem te maken zeg.

Studie; Gezellig weer op kraamvisite... hier duurt het nog wel even voordat ik weer bij iemand op kraambezoek kan gaan. Als het goed is in ieder geval bij 2 vriendinnen over 20 weken.

Floor; Beterschap!!

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  studiebol do 26 apr 2012 - 20:15

Mickey, fijn dat je wendag goed is verlopen! Jaa dan wordt het weer wekker zetten, haha daar moest ik wel aan wennen! Maar alvast succes!

MissD fijn dat het logeren niet meer moet! Als het voor de leuk is is toch leuker Very Happy Succes met je laatste werkdag! Vervelend trouwens dat je man een ongeluk heeft gehad! Is het ernstig? Wij zijn 10 dagen voordat ze 6 maand waren begonnen met bijvoeding! Ging eigenlijk best wel goed.. terwijl ze hier ook wel is een fles laten staan hoor, maar ik probeer daar nu wat nuchterder tegen aan te kijken als in " dan had ze gewoon ff geen honger"

Floor, beterschap! ziek zijn kan als mama bijna niet meer he, vervelend! Wat knap dat jullie kleine man probeert te zitten!

Slakje fijn dat ze lang geslapen heeft.

Hier heeft L er weer een paar bulten bij, gelukkig niet veel in haar gezicht, maar veel tussen haar haren, en op haar buik en armen. Vind het wel typisch want V heeft nog helemaal niks! We zullen zien of zij ze nog krijgt...

Mijn vriend is vandaag ook thuis, dus ik heb ff me time en ga lekker lunchen met een vriendin en dan een kraamkado'tje kopen voor vanavond. Vind het maar lastig.. ben toch altijd bang dat mensen het niet leuk vinden terwijl ik eigenlijk alles wat we gekregen hebben leuk vond.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  MissD do 26 apr 2012 - 21:31

Studie; Ehm heel ernstig valt denk ik wel mee. Zijn linkerhand is onder/tussen een stop (geen idee of ik het goed schrijf, maar zo'n 1000kg) hout gekomen, hij kon zijn hand net op tijd weg halen anders was die gewoon verbrijzeld geweest. Waarschijnlijk is 1 vinger gebroken, tenminste hij staat scheef, maar manlief wil niet naar het ziekenhuis voor een foto, want ach het doet toch verder geen pijn zegt hij. Maar zodra ik er bij wijze van nog maar naar kijk dan doet het al zeer.

Ik denk dat ik ook zo rond de 6 maanden wil gaan beginnen, en dan denk ik eerst met groente en daarna fruit.

Haha studie volgens mij zijn zo goed als alle kraamcadeau's leuk toch. Ondanks dat ik erg kieskeurig ben heb ik niet echt iets gehad waarvan ik dacht dat vind ik echt helemaal niks.

Krabt L. toch niet aan de bulten?

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Slakje vr 27 apr 2012 - 4:01

Louise heeft een maag-darminfectie.
Deze ochtend braakte ze nogal explosief melk uit (ze had 100 ml gedronken). Op de creche wilde ze niks meer drinken, kreeg koorts en diarree. Dus zij zeiden dat ik best langs spoed kon gaan. Daar zijn we dan geweest. Ze hebben gezegd dat ze even wilde zien of ze nog ging drinken en of ze het weer ging uitbraken. Ze heeft 120 gedronken en alles netjes binnen gehouden, maar nu heeft ze wel weer koorts (kreeg op de creche een perdolan). Aangezien ze weer drinkt, mocht ze mee naar huis, maar we moeten alert zijn en goed op haar letten.

EN MIJN BAAS, GVD, IK KAN ZIJN NEK WEL OMWRINGEN. Ik belde hem om te vragen of mijn collega mij mocht komen vervangen (ik had hem de situatie uitgelegd). En het was dik tegen zijn goesting en ik heb heel veel verwijten gekregen. Ik ga beginnen solliciteren achter ander werk, ze. Pfe.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol vr 27 apr 2012 - 4:22

MissD, nee ze krabt nog niet aan de bulten, er komen er geleidelijk aan steeds meer bij maar dat heb je bijna niet door.. ze heeft ze echt veel tussen haar haren. Ik ben geslaagd voor een kado, een shirtje van Lief! en een spijkerrokje.

slakje, als ze nu toch weer goed eet en zo dan heeft ze toch niet meteen een infectie? Nouja... wel vervelend dat ze er koorts bij heeft.

Hier lekker geluncht met een vriendinnetje was gezellig en we hadden lekker in het zonnetje gezeten. Toen naar de prenatal en het is een wonder maar ik heb niks voor de dames gekocht. Ze hebben echt nog wel genoeg moet nu al elke keer goed kijken wat ik ze aan doe zodat ze niet iets weinig aan hebben dat vind ik zonde.

Ik had vanmorgen gewassen maar vond het niet lekker ruiken, dacht zal me wel aanstellen. Maar ik vond het nog steeds stinken dus ik heb het net maar weer in wasmachine gegooid, haha.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje vr 27 apr 2012 - 5:05

Ze is naar het ziekenhuis geweest, hoor. Ze heeft een infectie.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Twellie vr 27 apr 2012 - 9:53

Bedankt voor de Nestle tip, ik ga het morgen ergens kopen!

Ik ben ook benieuwd hoe het met Joyce0606 is.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  studiebol vr 27 apr 2012 - 21:08

Tuinstoel, ik hoop dat nestle helpt!

Nou hier worden de bulten erger en erger.. ze is er volgens mij niet heel ziek van, had vanmorgen ook geen koorts maar het is wel sneu. Ze heeft er een paar op en bij haar oor, heel dat oor rood Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 11 561177

Omdat ze er weinig last van lijkt te hebben gisteren toch zonder hun maar ff op kraambezoek geweest, was wel gezellig!

Verder geen plannen voor het weekend, jullie? Is maar goed ook dat we nu geen plannen hebben met een ziek meisje thuis.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla za 28 apr 2012 - 0:17

Beterschap met L Studie! Hoop dat ze er niet teveel last van krijgt, en ach, anders heb je genoeg in huis Wink

Hier heeft de koel vries combinatie het begeven. Dacht het gisteren al, maar nu weet ik het dus zeker. Alles in de vriezer ontdooit, koelkast lauw... Maarja, vlees ligt iig bij schoonpaps in de vriezer, kan dat tenminste niet bederven. Zodadelijk naar de bank voor hypotheekgesprek, ben benieuwd. Met E. gaat het steeds beter, die is nu bij mijn zus omdat dat geprek waarschijnlijk heel lang duurt. Hoest nog wel, maar hoor wel dat het loskomt.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  joyce0606 za 28 apr 2012 - 2:13

Haaaai ladies!! Ik hoorde via Facebook dat er naar mij gevraagd werd Embarassed maar ik leef nog hoor!!! Haha hier gaat het wel goed hoor, nog wel veel krampen en goed bij kaj vanwege dat indikken, maar hij is bijna een jaar, en dat lekker aan de hapjes !! Ik vind het nog wel lastig om hier te komen, maar het gaat wel wat beter al hoor wat betreft mijn gevoel....zit nog wel met issues en vindt het moeilijk sommige dingen los te laten... Ik ben wel blij dat ik het kolven nog zo lang heb vol gehouden! Kaj krijgt nog steeds volledig borstvoeding. Hoe gaat het met iedereen hier?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 5:08

Mis ik iets? Waarom is het moeilijk hier te komen, Joyce?

Hier gaat het op en af, ze is niet zo heel verkouden meer maar er komt dus ook een tandje aan! Ze krijst alles bij elkaar en we zien een wit puntje. Heb Dentinox gehaald en doe er af en toe een zetpil in, maar ze vind het ook niet leuk zo te gaan slapen, ze heeft ook honger want ze drinkt door het huilen niet alles op. Nu slaapt ze alweer een half uur, nadat ze wel lekker een fles op heeft.

Voor de rest zijn we eergisteren met fruit begonnen, dat gaat echt voor geen meter haha, maar goed we blijven trouw proberen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: