Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dipje

3 plaatsers

Ga naar beneden

Dipje Empty Dipje

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 5:29

Ik weet dat er niet veel kindjes zijn hier die een helmpje hebben maar ik ben er eventjes klaar mee. We krijgen een nieuwe omdat deze helm te klein is geworden. Afgelopen dagen moesten we de helm aflaten ivm een opgezet kliertje, waarvan de afvalstoffen niet wegkunnen door het helmpje. Deze zit onderin de nek nu te hoog. Dan vind ik het zo jammer weer te zien dat mijn zoontje zo op zijn achterhoofd blijft liggen en hierdoor t dus plat wordt.

Nu heb ik vandaag t helmpje weer even opgedaan, wel gevraagd of de gastouder hem a wilde doen met de groentehap en dan haal ik hem net op en dan zegt ze weer dat ze t zo zielig vindt omdat zijn huid zo rood ervan is. Ja dat vind ik ook niet leuk, maar om t te horen alsof ik slecht ben dat ik hem die helm op doe ook niet. Ik baal ervan dat hij van die helm allemaal uitslag krijgt door de warmte. Dus hoop eigenlijk ook nog niet op warm weer. En dan zijn we nog steeds met fysio bezig en moeten we nog langer als een week wachten op de nieuwe helm. Pfff word er even moedeloos van. Ik weet dat hij er een mooi hoofd van krijgt maar op zulke momenten baal ik echt dat hij een helmpje heeft. Weet niet wat ik hiermee wil, maar wilde het even van me af schrijven

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Dipje Empty Re: Dipje

Bericht  Steep ma 16 apr 2012 - 6:15

Klote zeg! Waarschijnlijk bedoelt je gastouder het vriendelijk/meelevend maar kwam het bij jou verkeerd binnen. Al maakt dat 't niet minder vervelend natuurlijk! Hoelang moet hij het helmpje nog dragen?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  moepie ma 16 apr 2012 - 6:15

he wat vervelend dat je je er zo rot om voelt!
Natuurlijk is het ook niet leuk om te zien dat je zoontje er zo'n last van heeft, rode plekken krijgt etc. Maar ik neem aan dat de gastouder wel weet dat jij dit zelf ook niet leuk vind, misschien bracht ze het niet zo slim maar bedoelde ze er verder niet veel mee.
Je weet zelf goed waar je het voor doet als ik het zo lees, denk dat je je daar aan vast moet houden. Hopelijk heeft hij meer baat bij de nieuwe helm. Als het goed is zijn er ook soort van mutsjes die je onder de helm kan dragen ivm irritatie.. heb je die al?
Ik weet verder niet zo heel goed wat ik moet zeggen, ik weet wel dat een helmpje een heel mooi resultaat kan geven (onze dochter heeft er ook een gehad). Maar het is erg vervelend als het op zo'n manier moet. Dipje 699888
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 6:33

Het helmpje is tot maximaal een jaar. Maar zijn hoofdje werd al wel zo mooi rond dat hij hem over een maand misschien alleen 's nachts zou hoeven te dragen. Maar dat gaat denk ik niet gebeuren, daarvoor ligt hij nog teveel op zijn achterhoofd. Ik heb wel eens van van die mutsjes gehoord maar ik weet niet of dat nut heeft. Hij krijgt vooral rode vlekken in zijn gezicht, volgens mij omdat daar de warmte eruit wil. Ik vind het zo lastig met kleding en dan nog niet te denken hoe het gaat als het straks zo warm is.

De gastouder zal t vast niet rot bedoelen maar t komt niet echt leuk over. Net alsof ik me maar moet verdedigen waarom hij een helmpje heeft. Word daar een beetje moe van. Ik kan nu al uitkijken naar zijn 1e verjaardag. En ik hoop dat hij binnenkort wat gaat rollen zodat hij minder op zijn achterhoofd ligt. Hij is nu wel steeds aan zijn knieen aan het voelen. Ik vindhet eerlijk gezegd best vermoeiend al dat gedoe rondom die helm

Laatst aangepast door mama2be op ma 16 apr 2012 - 6:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  MissD ma 16 apr 2012 - 6:33

Vervelend dat je het zo ervaart, maar je bent natuurlijk geen slechte mama omdat je je kindje een helmpje op geeft.
Als je zoontje dat nu nodig heeft is dat toch prima, wel vind ik het jammer dat de gastouder daarin niet doet wat jij vraagt.

Geen idee of je er verder iets aan kan doen met een mutsje ofzo?

Hier gelukkig nog geen helmpje nodig, al hebben we vandaag gehoord dat onze dochter er wel voor in aanmerking kan komen. Wij mogen nog een week of 4/5 oefeningen met haar doen iedere dag, en daarna word ze opnieuw gemeten om te kijken of we er daadwerkelijk eentje aan moeten gaan vragen. Ik hoop ook van harte dat we met de oefeningen ver genoeg komen en dat ze er geen hoeft nu het warme weer eraan gaat komen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Steep ma 16 apr 2012 - 7:22

Wij mogen R. niet meer laten liggen, alleen als hij gaat slapen. Hij zit en ligt dus alleen maar op zijn buik. Misschien het proberen waard?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 8:44

Steep schreef:Wij mogen R. niet meer laten liggen, alleen als hij gaat slapen. Hij zit en ligt dus alleen maar op zijn buik. Misschien het proberen waard?
heeft hij ook een afplatting dan? Hier is het vooral het probleem dat mijn zoontjenog niet veel anders als op zijn rug kan liggen. Buikligging gaat beter, maar niet langer als 5 min. En zitten kan hij nog niet zelf. Het gaat allemaal wel vooruit maar wel langzaam dus ik vindhet soms wel vermoeiend. Bij de kliniek voor het helmpje zeiden ze al dat ze zeker zo'n 50 tot 60 baby's per jaar hebben die n helm krijgen. Het worden er steeds meer.

Gast
Gast

Bericht  Steep ma 16 apr 2012 - 10:03

Jup! R heeft ook een afplatting. Al is hier nooit gesproken over fysio of een helpmje ( wat ik eigenlijk nalatig vind van het CB, want de arts zei nu dat een helmpje weinig zin heeft). Al is zijn afplatting niet meer zo veel, het heeft flink wat voeten in de aarde gehad voordat hij op zijn buik wilde liggen. Veeeeeeeel oefenen, na ieder slaapje, flesje, verschoning.. Noem maar op. Nu ligt hij makkelijk een kwartier a twintig minuten op z'n buik en zitten kan hij als de beste. Hij heeft ook de normale 'bulten' op zijn achterhoofd weer terug. We gaan dus de goede kant op!
Heeft hij zelf last van het helmpje of de rode plekken?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 10:16

Jullie zijn dus ook flink druk met hem bezig geweest daarvoor. Een helmpje is vanaf 6 maanden, wij hadden hem al met 5 maanden en in het begin gaat het herstellen het snelste. Het is tot een jaar maar als de afplatting nu al veel minder wordt zonder helm is dat fijn toch. Wel fijn dat hij zo goed kan zitten. Hier heeft mijn zoontje geen last van de helm, maar nu vind ik het echt niet goed meer zitten. Met name in zijn nek zit die veel te hoog. Hij ligt nu ook zonder helm in bed, zijn huid was zo rood. Hij krijgt er met name pukkeltjes van op zijn wangen wat vervolgens heel warm en rood wordt. Dangaat het ook jeuken. Er gaat hier elke dag flink wat bepanthen creme op. Ik hoop dat we de nieuwe helm snel hebben, duurt nog minstens een week. En dat t dan weer een beetje normaal zit. Want zo is t ook niks. Bij een eventueel volgend kindje hoop ik dat t wat vorm van het hoofd anders loopt en er geen helm nodig is. Nu is dat wel lastig gezien dit t 1e kindje is, maar veel dingen geleerd voor een evt 2e

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: