Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(spijker)broekjes en eczeem/ verzorgingsproducten

2 plaatsers

Ga naar beneden

(spijker)broekjes en eczeem/ verzorgingsproducten Empty (spijker)broekjes en eczeem/ verzorgingsproducten

Bericht  Pien wo 7 maa 2012 - 0:07

Onze E heeft al vanaf haar geboorte een zeer droge huid en erg veel last van (atopisch) eczeem. Liepen onder behandeling bij een kinderarts, inmiddels niet meer maar gebruiken nog wel hormoonzalf en vaselinecreme. Ook hebben we voor de jeuk die ze heeft een drankje, soort antihistamine.

De eczeem is nu redelijk rustig, alleen haar beentjes en knieholtes willen maar niet over gaan. Ze draagt voornamelijk rokjes met katoenen leggings eronder. Heel af en toe eens een broekje. Dit is dan een soepel jeansbroekje of een ander katoenen broekje. Volgens mijn man is het erger daarna, volgens mij niet.

Wie heeft er ook ervaring mee dat het met broekjes erger word? Ik heb al een periode lang geen broekjes aangedaan (zo'n 3weken lang) toen was het zo goed als weg. T.

Verder zou ik nog graag tips willen met betrekking tot verzorgingsproducten. We hebben lange tijd Natusan en Neutral gebruikt, nu sinds een maand of 2 Zarqa maar toch komt ze nog altijd als schuurpapier onder de douche uit.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(spijker)broekjes en eczeem/ verzorgingsproducten Empty Re: (spijker)broekjes en eczeem/ verzorgingsproducten

Bericht  mama van Mila wo 7 maa 2012 - 0:57

Hoi,

Mijn dochter, nu inmiddels 6, had had als baby ook heel erg eczeem. zo erg dat mensen vroegen of ze brandwonden had.
Ik merkte geen verschil met broekjes of rokjes. Wel met verschillende producten. Zarqa werkte bij ons erg goed. Balneum werkte juist averechts. Daar zit een noten extract in waar veel kinderen heftig op kunnen reageren.
Ook werkte bij ons zout uit de dode zee erg goed. En veel smeren met lannete creme.
Voor de erge plekken hadden we hormoonzalf.
Uiteindelijk zijn we bij een homeopaat beland, daar kreeg ze korrels, die erg goed hielpen. Toen was ze 4 maanden oud. We hebben onze katten weg gedaan.
Inmiddels geen eczeem meer, wel extreem droge huid. Dus smeren we nog steeds dagelijks met de lannete creme.
Qua kleding, katoen, en luchtig kleden. Niet te dik aankleden. Met warm weer veel bloot laten liggen of alleen romper.

Heel veel succes/sterkte Het is verschrikkelijk om je kindje zoveel jeuk te zien hebben en je kan er niets aan doen.

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

(spijker)broekjes en eczeem/ verzorgingsproducten Empty Re: (spijker)broekjes en eczeem/ verzorgingsproducten

Bericht  Pien wo 7 maa 2012 - 1:12

Ik heb je even een pm gestuurd... Zal zo ook nog op je tekst hier reageren. Ga eerst even een boterhammetje eten!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(spijker)broekjes en eczeem/ verzorgingsproducten Empty Re: (spijker)broekjes en eczeem/ verzorgingsproducten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum