Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kat leren alleen in de tuin te blijven?

+5
Aziraphale
Sorella
Jerry
TukTuk
Arwyn
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe kat leren alleen in de tuin te blijven? Empty Hoe kat leren alleen in de tuin te blijven?

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 6:03

Kan dat? Wanneer we straks verhuisd zijn (1 juni) willen we een kat. Nou, van mij hoeft het niet eigenlijk, maar mijn vriend wil graag een huisdier. Nu heb ik absoluut geen zin in al die kattenharen. Dus nemen we een naaktkat Very Happy Vind ze heel erg mooi en apart, en het karakter schijnt superlief te zijn!

Nu vind ik het wel fijn voor de kat als hij/zij naar buiten kan. Maar met zo'n dure poes is het niet verstandig, omdat ze dan meegenomen kan worden. Kun je je kat leren dat 'ie alleen in de tuin blijft? Hebben andere mensen sowieso geen last van ons huisdier.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kat leren alleen in de tuin te blijven? Empty Re: Hoe kat leren alleen in de tuin te blijven?

Bericht  Arwyn zo 15 apr 2012 - 6:07

Ik heb er niet echt verstand van, maar zijn naaktkatten niet meer huiskatten dan buitenkatten?
Verder is er volgens mij niet echt een manier om ze dat te leren.. Schuine omheining waar hij/zij niet overheen kan klimmen, verder kom ik eigenlijk niet, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Hoe kat leren alleen in de tuin te blijven? Empty Re: Hoe kat leren alleen in de tuin te blijven?

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 6:11

Onze buren hebben naaktkatten, komen in de tuin maar verder ook niet. Omdat het zulke gevoellige beestjes zijn kun je ze niet eens buiten houden. Naaktkatten zijn katten die veel verzorging nodig hebben en ook elke week in bad??? moeten, schijnen gek op water te zijn volgens de buurman. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 6:14

Arwyn schreef:Ik heb er niet echt verstand van, maar zijn naaktkatten niet meer huiskatten dan buitenkatten?
Verder is er volgens mij niet echt een manier om ze dat te leren.. Schuine omheining waar hij/zij niet overheen kan klimmen, verder kom ik eigenlijk niet, haha.

Nee het is niet per definitie een binnen kat, ondanks dat het naaktkatten zijn kunnen ze gewoon tegen kou. Ook voelen ze warmer aan dan andere kattenrassen, grappig he? En je moet ze 1 keer per week wassen!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 6:15

Cimic schreef:Onze buren hebben naaktkatten, komen in de tuin maar verder ook niet. Omdat het zulke gevoellige beestjes zijn kun je ze niet eens buiten houden. Naaktkatten zijn katten die veel verzorging nodig hebben en ook elke week in bad??? moeten, schijnen gek op water te zijn volgens de buurman. smile

Op deze site staat van wel:
Zijn ze niet veel ziek?
Nee, de Sphynx is een gezond ras. Het feit dat hij haarloos is wil niet zeggen dat hij daadoor bevattelijker is voor ziektes. Het is zelfs zo dat de gemiddelde nestgrootte bij de Sphynx groter is dan bij andere raskatten.

http://www.kattenplaza.nl/rassen/rassphynx

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 6:33

Dat is wel heel onnatuurlijk. Het echt aanleren zal moeilijk zijn, dan moet je er al zelf bij blijven.
Vriendin heeft ook zo'n naaktkat en die kat leeft voornamelijk binnen. Zo nu en dan mag hij eens naar buiten als zij ook in de tuin zijn, dan zorgen ze er wel voor dat hij niet naar de buren kan. Beestje blijft dus constant in het oog van de baas.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 7:01

Lijkt me niet dat dat aan te leren valt.. Een kat wilt toch altijd op onderzoek uit. Enige oplossing is je tuin helemaal dicht maken met gaas en netten aan de bovenkant etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jerry zo 15 apr 2012 - 7:11

Ik denk dat dat heel erg aan het karakter van je kat ligt.
Een vriendin van me heeft een kat en die gaat alleen naar buiten als zij zelf ook buiten is (krijgt anders de kans wel, maar gaat gewoon niet) en komt dan niet buiten de tuin.
Toen wij onze kat kregen, dacht ik haar wel even zo op te voeden dat ze ook alleen in de tuin zou komen en alleen als wij ook buiten waren. Maar het beestje blijkt een eigen karakter te hebben en is het niet eens met mijn plannen, dus mevrouw stuitert gezellig de hele buurt (nouja, het valt tot nu toe nog mee) door :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 7:14

AngelNyn schreef:Lijkt me niet dat dat aan te leren valt.. Een kat wilt toch altijd op onderzoek uit. Enige oplossing is je tuin helemaal dicht maken met gaas en netten aan de bovenkant etc.

Ligt aan de kat. Mijn opa & oma hebben een kat die netjes in de tuin blijft en gewoon komt als ze hem roepen. Die heeft nog nooit geprobeerd te verdwijnen of op onderzoek te gaan, omdat hij tevreden is met de tuin. Je moet het wel echt aanleren en mazzel hebben met de kat, ik denk niet dat alle katten dat kunnen.

Gast
Gast

Bericht  Jerry zo 15 apr 2012 - 7:22

die van ons dus niet :P
maar ze komt wel vrolijk aangerend als we haar roepen smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 15 apr 2012 - 7:24

Pippa schreef:
AngelNyn schreef:Lijkt me niet dat dat aan te leren valt.. Een kat wilt toch altijd op onderzoek uit. Enige oplossing is je tuin helemaal dicht maken met gaas en netten aan de bovenkant etc.

Ligt aan de kat. Mijn opa & oma hebben een kat die netjes in de tuin blijft en gewoon komt als ze hem roepen. Die heeft nog nooit geprobeerd te verdwijnen of op onderzoek te gaan, omdat hij tevreden is met de tuin. Je moet het wel echt aanleren en mazzel hebben met de kat, ik denk niet dat alle katten dat kunnen.

Oh dat is wel bijzonder! Lijkt me wel handig ook. Mijn katten bleven de eerste keren ook netjes in de tuin, maar na een week gingen ze toch langzaam aan steeds verder. Heb bij beide wel eens gehad dat ze op het dak geklommen waren en niet meer snapten hoe ze er af moesten.. De eerste stond luid te mauwen omdat hij er af wilde maar het niet meer snapte, en klom vanaf het dak (zat op het platte dak van de keuken van de buren, is soort uitbouw), op de riggel voor het raam bij de buren, en maar zielig mauwen. Schaamde me dood tegenover de buren. M'n buurvrouw hoorde het ook en heeft het raam geopend en hem gepakt en beneden weer in de tuin gezet, gelukkig vond ze het niet erg!
Bij mijn andere kat ben ik toen in een donker gaan proberen haar er af te halen van het dak van de berging.. Maar ze liet zich niet pakken, ben een half uur bezig geweest.. Uiteindelijk is ze er zelf weer afgekomen.
Sindsdien snappen ze gelukkig beide hoe ze ook weer van een dak afkomen Laughing
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Sorella zo 15 apr 2012 - 8:32

Het ligt inderdaad echt aan de kat! Je kan je tuin helemaal afzetten, er is volgens mij iemand op het forum die dat heeft..? Of een touw spannen door de tuin heen en dan je kat in een tuigje met een lange lijn aan het touw vastmaken, dan kan hij ook lekker loslopen al zal je er dan wel bij moeten blijven!
Naaktkatten kunnen trouwens wel flink verbranden in de zon dus daar moet je wel rekening mee houden smile
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 9:09

Sorella schreef:Het ligt inderdaad echt aan de kat! Je kan je tuin helemaal afzetten, er is volgens mij iemand op het forum die dat heeft..? Of een touw spannen door de tuin heen en dan je kat in een tuigje met een lange lijn aan het touw vastmaken, dan kan hij ook lekker loslopen al zal je er dan wel bij moeten blijven!
Naaktkatten kunnen trouwens wel flink verbranden in de zon dus daar moet je wel rekening mee houden smile

Oh, goede tip! Ja daar denk je op het eerste oog natuurlijk niet over na. Tenminste, ik niet Very Happy
Nou we zullen wel zien dan, of het dat beestje toevallig is aan te leren niet buiten de tuin te gaan!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 9:23

Ik denk dat het erg afhankelijk is van de kat of hij de tuin uit gaat of niet.
Mijn schoonouders hebben een naaktkat en die sprong regelmatig vanuit de bosjes bij hun tuin, voor mijn auto. Toen hebben ze een kattenren genomen.

Hou er wel rekening mee dat Sfynxen verschrikkelijke clowns zijn. Ze maken veel geluid ( mauwen) en vervelen zich snel.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 9:38

Sunprincess schreef:Ik denk dat het erg afhankelijk is van de kat of hij de tuin uit gaat of niet.
Mijn schoonouders hebben een naaktkat en die sprong regelmatig vanuit de bosjes bij hun tuin, voor mijn auto. Toen hebben ze een kattenren genomen.

Hou er wel rekening mee dat Sfynxen verschrikkelijke clowns zijn. Ze maken veel geluid ( mauwen) en vervelen zich snel.

Haha clowns, ja? En vind jij ze heel lief, zoals ze ook omschreven worden? Wij nemen er dan 2 zodat ze ook elkaar als gezelschap hebben wanneer wij aan het werk zijn.

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale zo 15 apr 2012 - 9:55

Sorella schreef:Het ligt inderdaad echt aan de kat! Je kan je tuin helemaal afzetten, er is volgens mij iemand op het forum die dat heeft..? Of een touw spannen door de tuin heen en dan je kat in een tuigje met een lange lijn aan het touw vastmaken, dan kan hij ook lekker loslopen al zal je er dan wel bij moeten blijven!

Wij hebben onze tuin afgezet inderdaad. Met schuine, houten panelen met stevig gaas. Daaronder lopen nog 3 stroomdraadjes. Onze katten kunnen nu veilig in de tuin spelen Very Happy
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  M-G zo 15 apr 2012 - 10:51

Bij ons is het een jaar lang goed gegaan met alleen schuttingen. Helaas heeft de kater 3 maand geleden ontdekt dat hij daar ook overheen kan klimmen. Onze poes deed sowieso nooit iets op schuttingen, die klom er altijd al overheen. Die mag nu dus alleen nog naar buiten als we erbij zijn. We hebben eraan zitten denken om een soort net over de hele tuin te spannen zodat hij er niet uit kan maar ik denk dat ik dat zelf niet zo mooi vind. Dus of mijn vriend gaat een grote ren bouwen waar hij in kan of hij gaat alleen nog naar buiten als wij ook buiten zijn. Overigens zeuren ze vrijwel niet dat ze naar buiten willen. De poes ligt liever bij de verwarming en de kater wil nu alleen nog mee als wij ook buiten zijn. Echt aanleren? ik ben bang dat dat niet gaat lukken. In ieder geval veel plezier met je kat!
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Paper Crown zo 15 apr 2012 - 22:53

OMG.. nee ik vind die beesten eng Carrie! Ik kom dan nooit bij jou. Ben echt bang voor naaktkatten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 22:54

2CKC2 schreef:OMG.. nee ik vind die beesten eng Carrie! Ik kom dan nooit bij jou. Ben echt bang voor naaktkatten.

Ik ook! Ik heb er nog nooit eentje gevoeld, maar volgens mij voelen ze heel eng hahah.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown zo 15 apr 2012 - 22:55

Charlie schreef:
2CKC2 schreef:OMG.. nee ik vind die beesten eng Carrie! Ik kom dan nooit bij jou. Ben echt bang voor naaktkatten.

Ik ook! Ik heb er nog nooit eentje gevoeld, maar volgens mij voelen ze heel eng hahah.

Ik heb er 1 met heel veel moeite geaaid. Ze voelen niet raar ofzo ze voelen een beetje als nep 'suede'
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 23:03

Haha ik vind ze ook freaky.

De kat van mijn ouders valt echt niet aan te leren in de tuin te blijven, die loopt rond door het hele bos achter hun tuin maar komt wel als je haar roept (en ze binnen gehoorsafstand is). Maar de kat van een vriendin van mij is weer alleen maar in de tuin te vinden, als hij al buiten komt.

Gast
Gast

Bericht  Jerry zo 15 apr 2012 - 23:28

ik had onze kat aan een tuigje aan een langere lijn. Maar wij hebben een oost-indisch domme kat. drie keer een rondje om een hortensia en mevrouw wist niet meer hoe ze 'los' kon komen. Kwam op een gegeven moment buiten en toen was het tuigje leeg... Vanaf dat moment maar 'geoefend' met buiten zijn (en halsbandje met belletje gekocht voor als ze buiten is, blijft meestal gewoon op gehoorafstand) smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 23:46

Ah kom je dan echt niet bij mij? Ook niet als ik ze naar boven breng?

Ze lijken me zoooo lief! Ze worden als heel lief en aanhankelijk omschreven, liggen het liefste bij je in bed, en het karakter wordt omschreven als een mengeling tussen een kat/aapje/hond/kind. Hoe geweldig is dat?!

Gast
Gast

Bericht  Monte zo 15 apr 2012 - 23:50

Ik vind ze ook wel eng. Maar wat ik me dan afvraag, gaan ze niet dingen slopen binnen? Want het zou zonde zijn als ze hun nagels in die mooie witte leren bank gaan zetten.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 23:53

Monte schreef:Ik vind ze ook wel eng. Maar wat ik me dan afvraag, gaan ze niet dingen slopen binnen? Want het zou zonde zijn als ze hun nagels in die mooie witte leren bank gaan zetten.

Ja, dat zou ik ook wel heel erg vinden! Maar dat is natuurlijk een vraag die ik nu helemaal nog niet kan beantwoorden, of ze dat gaan doen. Mijn vroegere katten (kittens) heb ik geleerd dat niet te doen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: