Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zit er een logische lijn in ovulatietesten?

2 plaatsers

Ga naar beneden

zit er een logische lijn in ovulatietesten? Empty zit er een logische lijn in ovulatietesten?

Bericht  sanne-84 zo 15 apr 2012 - 3:47

ik ben sinds een paar dagen begonnen met ovulatietesten, zodat ik er volgende maand beken mee ben er we ervoor kunnen gaan.
nu heb ik deze 4 dagen gedaan, waarvan de 1e dag geen streepje, de 3 dagen daarna een heel licht (waarvan de laatste zelfs nog iets lichter als ervoor) en vandaag vrij donker.
ik had verwacht dat er een logische opbouw in zou zitten, zoals van niets naar licht naar donkerder, naar donker.
of is dit van mij ook normaal?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zit er een logische lijn in ovulatietesten? Empty Re: zit er een logische lijn in ovulatietesten?

Bericht  blondje1313 zo 15 apr 2012 - 4:00

Ik denk dat dat van jou ook normaal is.
Hoe ik dacht dat het zat:
Ovulatietesten testen op het LH in je urine, dat is het hoogst net voor je eisprong. Deze waarde piekt 's middags, dus daarom kun je niet met ochtendurine testen.
Het nadeel van 's middags testen is dat je 's morgens al wel gedronken hebt en waarschijnlijk niet altijd hetzelfde of evenveel waardoor de concentratie van je urine ook soms wat meer verdund is dan anders waardoor een test ook anders uitvalt. Officieel moet je de test elke dag op hetzelfde tijdstip doen en minstens 2 uur van tevoren niet drinken.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

zit er een logische lijn in ovulatietesten? Empty Re: zit er een logische lijn in ovulatietesten?

Bericht  sanne-84 zo 15 apr 2012 - 4:08

dat had ik inderdaad ook gevonden, ik test om 17uur.
maar had eigenlijk niet verwacht dat ze bijna altijd heeeeel licht zijn, en 1x (of misschien morgen ook) 2x.
maar ik heb er dan ook nog geen ervaring mee, dacht zal het hier eens vragen:)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: