Tijd voor een potje?
+9
meisje
PapillonRose
Bruintje Beer
Flower_L
Tania
Pandora
PiP
Ibbeltje
Parisienne
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tijd voor een potje?
N. geeft de laatste tijd heel erg aan wanneer ze moet poepen en plassen. Plassen geeft ze niet altijd aan, maar wel als ze zonder luier naar de douche loopt bijvoorbeeld. Ze staat daarna ook op de badmat te plassen, ze voelt dus goed aan wanneer ze moet plassen en/of poepen. Denken jullie dat het al zin heeft om een potje aan te schaffen en hiermee te gaan oefenen?
Heb haar een paar weken geleden op de wc gezet nadat ze aangaf dat ze moest plassen. Dit was de eerste keer dat ze het zei. "Mama, plassen. See, see!" Heb haar broek en luier uitgedaan en haar op de wc gezet. Echter, voor haar is het nog een onbekend iets en ze vond het maar niks. Logisch, je wordt opeens in je blote kont op een groot gat gezet. Misschien dat ze een potje wel durft. Of zou het nog te vroeg zijn om te gaan oefenen hiermee?
Edit: en hoe deden jullie dit? Waar hadden jullie het potje staan? En lieten jullie hem/haar gelijk de hele dag zonder luier rondlopen, de luier uit en af en toe op het potje zetten of juist op het potje zetten nadat ze aangeven te moeten plassen/poepen?
Heb haar een paar weken geleden op de wc gezet nadat ze aangaf dat ze moest plassen. Dit was de eerste keer dat ze het zei. "Mama, plassen. See, see!" Heb haar broek en luier uitgedaan en haar op de wc gezet. Echter, voor haar is het nog een onbekend iets en ze vond het maar niks. Logisch, je wordt opeens in je blote kont op een groot gat gezet. Misschien dat ze een potje wel durft. Of zou het nog te vroeg zijn om te gaan oefenen hiermee?
Edit: en hoe deden jullie dit? Waar hadden jullie het potje staan? En lieten jullie hem/haar gelijk de hele dag zonder luier rondlopen, de luier uit en af en toe op het potje zetten of juist op het potje zetten nadat ze aangeven te moeten plassen/poepen?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Tijd voor een potje?
Als ze het al zo aangeeft zou je het kunnen proberen. En dan idd met potje beginnen. Je merkt vanzelf of het wat is. Ik heb ooit een kindje op het KDV gehad die met 1,5 jaar zindelijk was.
Oh en hoe te doen: Ik hoor van ouders dat ze de kinderen zonder luier laten lopen en idd een potje op een plek waar ze zo op kunnen gaan zitten. Of je kan momenten nemen zoals na het eten bijv. De normale verschoonmomenten. Dat doen wij op het KDV. De kinderen na het eten en drinken met de verschoonmomenten op het potje zetten als ze dat willen.
Oh en hoe te doen: Ik hoor van ouders dat ze de kinderen zonder luier laten lopen en idd een potje op een plek waar ze zo op kunnen gaan zitten. Of je kan momenten nemen zoals na het eten bijv. De normale verschoonmomenten. Dat doen wij op het KDV. De kinderen na het eten en drinken met de verschoonmomenten op het potje zetten als ze dat willen.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Je kan natuurlijk altijd een potje aanschaffen, dan kan ze er ook vast aan wennen.
F ging er vaak voor de leuk op zitten en op gegeven moment lieten we haar voor het douchen er op zitten en steeds vaker kwam er ook een plasje uit!
Van het zomer gaf ze ook regelmatig aan dat ze moest plassen en toen ze een keer in de tuin in haar blootje in badje zat, ging ze tot 2 keer toe naar 1 hoekje lopen om daar vervolgens te gaan staan plassen! Ik heb het toen een aantal keer zonder luier geprobeerd, het potje beneden en vertellend dat als ze moest plassen ze dat op het potje mocht doen. Dat ging toen nog niet goed. Een heel poos later begon ze zelf met luier aan te geven dat ze moest plassen en hield het ook echt op tot ze op de wc/potje zat.
Toen ze we thuis weer zonder luier begonnen en dat ging perfect.
Net nadat ze 2 jaar was was ze overdag zindelijk en nu is ze al 4 nachten droog Ben benieuwd of ze het volhoudt!
F ging er vaak voor de leuk op zitten en op gegeven moment lieten we haar voor het douchen er op zitten en steeds vaker kwam er ook een plasje uit!
Van het zomer gaf ze ook regelmatig aan dat ze moest plassen en toen ze een keer in de tuin in haar blootje in badje zat, ging ze tot 2 keer toe naar 1 hoekje lopen om daar vervolgens te gaan staan plassen! Ik heb het toen een aantal keer zonder luier geprobeerd, het potje beneden en vertellend dat als ze moest plassen ze dat op het potje mocht doen. Dat ging toen nog niet goed. Een heel poos later begon ze zelf met luier aan te geven dat ze moest plassen en hield het ook echt op tot ze op de wc/potje zat.
Toen ze we thuis weer zonder luier begonnen en dat ging perfect.
Net nadat ze 2 jaar was was ze overdag zindelijk en nu is ze al 4 nachten droog Ben benieuwd of ze het volhoudt!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Hier laat ik nog wel de luier aan en L. geeft het vaak aan. In de 4-5 weken dat we het doen heeft hij zo een 40-45 keer op het potje gezeten, hij krijgt dan een sticker en die gaat op de kast.
Heb aantal keren zonder luier geprobeert maar dan heb je 5-8 ongelukjes per dag.
Heb aantal keren zonder luier geprobeert maar dan heb je 5-8 ongelukjes per dag.
Gast- Gast
Interressant topic, ik lees mee!
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
J. wil steeds poepen op de wc. We hebben zo'n toiletbrilverkleiner met Mickey Mouse erop en als ik zie dat hij moet poepen vraag ik of hij naar de wc wil en rent hij blij naar de wc en roept Mickey.
Als je dochter aangeeft dat ze moet plassen zou ik gewoon een potje kopen als ze niet op de wc durft en haar daarop zetten als ze moet. Als het wat warmer is kun je haar eventueel buiten in haar blootje laten lopen dan is het ook niet zo erg als ze plast.
Als je dochter aangeeft dat ze moet plassen zou ik gewoon een potje kopen als ze niet op de wc durft en haar daarop zetten als ze moet. Als het wat warmer is kun je haar eventueel buiten in haar blootje laten lopen dan is het ook niet zo erg als ze plast.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou het gewoon proberen! Kan geen kwaad toch?
Mijn neefje gaf het ook heel vroeg aan en was tussen de 1.5 en 2 jaar volledig overdag zindelijk. In het begin vond hij ook heel interessant om midden in de kamer op zijn potje te gaan zitten en trots zijn drolletje te laten zien
Hij heeft ook een paar keer voor niets op het potje gezeten, dan wilde hij gewoon even zitten haha, of kwam er toch niets. Maar dat hoort er vast allemaal bij.
Succes vind het zo'n leuk proces als kindjes zindelijk worden
Mijn neefje gaf het ook heel vroeg aan en was tussen de 1.5 en 2 jaar volledig overdag zindelijk. In het begin vond hij ook heel interessant om midden in de kamer op zijn potje te gaan zitten en trots zijn drolletje te laten zien
Hij heeft ook een paar keer voor niets op het potje gezeten, dan wilde hij gewoon even zitten haha, of kwam er toch niets. Maar dat hoort er vast allemaal bij.
Succes vind het zo'n leuk proces als kindjes zindelijk worden
Gast- Gast
onze dochter geeft ook al een hele tijd duidelijk aan dat ze moet poepen, maar op het potje is het nog nooit gelukt. Ze heeft één keer op het potje geplast, maar dat was meer een toevalstreffer. Het potje staat hier in het zicht, als ze erom vraagt dan trekken we haar broek en luier uit, maar vaak gaat ze dan twee keer op het potje zitten, vervolgens verder met spelen en plast ze toch weer op de vloer.
Gast- Gast
Wij gaan vanavond het potje introduceren. L plast altijd als hij net in bad zit, of ervoor staat.,
Omdat hij dan met vrij veel zekerheid echt moet plassen, zetten we hem dan even op het potje. Geen training, alleen laten wennen om zo maar te zeggen.
Edit: poging 1 mislukt. Rende snel weg toen potje inzicht kwam, en alsnog in bad geplast
Omdat hij dan met vrij veel zekerheid echt moet plassen, zetten we hem dan even op het potje. Geen training, alleen laten wennen om zo maar te zeggen.
Edit: poging 1 mislukt. Rende snel weg toen potje inzicht kwam, en alsnog in bad geplast
Laatst aangepast door Flower_L op za 14 apr 2012 - 6:50; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Onze dochter gaf ook al heel vroeg aan dat ze moest plassen en poepen maar op het potje ho maar. We hebben haar toen met het potje spelerderwijs kennis laten maken maar ze wilde nog niet. Zo'n 4 maanden terug hebben we haar weer op het potje gezet en zonder luier laten lopen dit ging gelijk goed. We hebben als we weggingen zo'n up en go aan gedaan en ze gaf het toen al goed aan wanneer ze moest. Nu is ze geheel zindelijk ook de nachten.
Je kan het altijd proberen!!
Je kan het altijd proberen!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zat er toevallig van de week ook aan te denken, om al een potje te gaan proberen of niet. Aangezien ze het hier ook heel vaak aangeeft, alleen dan wel achteraf Hierdoor vraag ik me in onze situatie af of ik niet beter nog even kan wachten tot ze het nog wat eerder door gaat krijgen.
Als N. het wel steeds op tijd aangeeft, zou ik het denk ik zeker proberen een potje. Lukt het niet, kun je het altijd weer even uitstellen en het later opnieuw proberen.
Als N. het wel steeds op tijd aangeeft, zou ik het denk ik zeker proberen een potje. Lukt het niet, kun je het altijd weer even uitstellen en het later opnieuw proberen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik zou het gewoon proberen.
H. geeft het ook steeds vaker aan en roept ook steeds dat ze op de wc wil plassen/poepen.
Wij hebben beneden een potje neer gezet en boven. Ze doet er vanalles mee (zet het op haar hoofd, gaat er op zitten en eet haar snoepjes op etc) maar poepen en plassen doet ze er niet op.
Als ik haar er met haar blote billen op zet wil ze er meteen vanaf omdat het te koud is
H. geeft het ook steeds vaker aan en roept ook steeds dat ze op de wc wil plassen/poepen.
Wij hebben beneden een potje neer gezet en boven. Ze doet er vanalles mee (zet het op haar hoofd, gaat er op zitten en eet haar snoepjes op etc) maar poepen en plassen doet ze er niet op.
Als ik haar er met haar blote billen op zet wil ze er meteen vanaf omdat het te koud is
Gast- Gast
Ik zou het ook gewoon proberen.
S. plast hier ook al een tijdje op het potje, maar niet elke keer. Alleen als ze het zelf aangeeft zet ik haar erop. Meestal is dat voor het slapen gaan en bij het verschonen van de luier.
Poepen heeft ze een tijdje op het potje gedaan (op vakantie zelfs elke dag op de wc) maar dat is nu weer voorbij.
S. plast hier ook al een tijdje op het potje, maar niet elke keer. Alleen als ze het zelf aangeeft zet ik haar erop. Meestal is dat voor het slapen gaan en bij het verschonen van de luier.
Poepen heeft ze een tijdje op het potje gedaan (op vakantie zelfs elke dag op de wc) maar dat is nu weer voorbij.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Ik up even dit topic omdat ik me ook afvraag of het zin heeft om het potje te introduceren. R. Kan op commando plassen namelijk. Als zijn luier uit is (als hij van zijn kamer naar de badkamer loopt om te douchen) en hij staat in de douche dan zeg ik vaak dat hij wel even mag plassen. Dan gaat hij niet zijn piemel staren en dan doet hij een klein plasje. Ik dacht eerst dat het toeval was, maar nu doet hij het altijd. Heeft het al wel zin om aan een potje te beginnen? Vaak moeten ze toch zelf aangegeven dat ze dat willen of klaar voor zijn?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Hier ook een potje, maar T vind het potje niks. Nu een toiletverkleiner gekocht en elke ochtend en avond zetten we haar er even op, zodat ze in ieder geval vast kan wennen en ze wil er ook op zitten.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Gewoon een potje neerzetten. E. Gaat al vanaf oktober af en toe op potje. Sommige dagen is haar luier de hele dag droog, andere dagen de helft op het potje andere helft in de luier.
Aan het begin kreeg ze een mooie sticker als ze op het potje plaste.
Nu heeft ze vooral vaste momenten, na het slapen, voor het douche, na het eten. Dan wil ze op het potje plassen. Als hij in de kamer staat geeft ze ook aan als ze moet poepen.
Succes.
Aan het begin kreeg ze een mooie sticker als ze op het potje plaste.
Nu heeft ze vooral vaste momenten, na het slapen, voor het douche, na het eten. Dan wil ze op het potje plassen. Als hij in de kamer staat geeft ze ook aan als ze moet poepen.
Succes.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Steep schreef:Ik up even dit topic omdat ik me ook afvraag of het zin heeft om het potje te introduceren. R. Kan op commando plassen namelijk. Als zijn luier uit is (als hij van zijn kamer naar de badkamer loopt om te douchen) en hij staat in de douche dan zeg ik vaak dat hij wel even mag plassen. Dan gaat hij niet zijn piemel staren en dan doet hij een klein plasje. Ik dacht eerst dat het toeval was, maar nu doet hij het altijd. Heeft het al wel zin om aan een potje te beginnen? Vaak moeten ze toch zelf aangegeven dat ze dat willen of klaar voor zijn?
Zoon doet dit ook. We hebben een potje gekocht maar daar moet hij totaal niks van hebben. Potje staat nu in de badkamer en hij kijkt er af en toe naar, maar zitten wil hij echt niet. Komt nog wel.
Zou als ik jouw was gewoon een potje kopen. Je kunt het altijd proberen toch
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Heb jij tijd voor jezelf als moeder?
» Als mama nog tijd voor jezelf?
» Ik vind het wel tijd voor..
» Zo tijd voor een borrel! :)
» Is het al tijd voor een vrijdagmiddag borrel?
» Als mama nog tijd voor jezelf?
» Ik vind het wel tijd voor..
» Zo tijd voor een borrel! :)
» Is het al tijd voor een vrijdagmiddag borrel?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: