Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Medicijnkastje voor baby?

+10
Tiara
mickey
PapillonRose
Darius
Pien
Liadan
Susan
Tania
Novalee
Supertalentje
14 plaatsers

Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Supertalentje wo 30 nov 2011 - 11:55

Ik heb een lijstje wat er in een medicijnkastje 'hoort' voor baby;

-Vitamine D en K (en dan welk merk/druppels/tabletjes?!)
-Baby Neusspray
-Kinderparacetamol
-Thermometer (heb ik reeds)
-Verkoudsheidsbalsem
-Neusjesreiniger

En nu heb ik jullie hulp even nodig, wat is onzin aan te schaffen voor de geboorte, wat is onmisbaar en wat mist er nog op het lijstje?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 11:57

Zou je het niet gewoon aanschaffen wanneer het nodig is? Alleen een thermometer zou ik inderdaad wel van tevoren aanschaffen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 11:58

D en K worden sowieso geadviseerd om bij te geven, thermometer ook. De rest is gewoon handig om alvast te hebben. Ik zou wel even kijken naar de houdbaarheidsdatum van de neusspray (kan dat trouwens al het eerste jaar)? D. is bijvoorbeeld het eerste jaar voor zover ik me kan herinneren niet verkouden geweest en het is ook zonde als de houdbaarheidsdatum kort is en je het na drie maand weg kunt gooien. Alles op je lijstje is wel handig om te hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Supertalentje wo 30 nov 2011 - 12:03

Ik zat me dus af te vragen idd of alle kindjes met 8 weken verkouden zijn ofzo, omdat het meeste tegen verkoudheid is... En is die neusjesreiniger ook als ze verkouden zijn, geen idee wat het is nl ;-)

Welke vitamine D en K moet ik hebben? Ik heb er al eens naar gekeken, maar ze hebben druppels en tabletten en volgens mij verschillende doseringen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 12:09

Je moet sowieso de druppels hebben, omdat een heel jonge baby geen tabletje kan inslikken. Op de druppels staat dan vermeld wat de dosis hoort te zijn voor een baby. Dat druppel je dan op een theelepeltje en doe je in de mond van de baby en met een beetje geluk blijft de helft binnen smile. Ze hebben ook D of K met een soort anijssmaakje, mijn dochter was er altijd gek op. Van paracetamol kun je ook babyzetpilletjes halen.

De neusjesreiniger is zo'n ding met een tuitje dat je eerst inknijpt en dan in de neus van de baby doet. Het onderste gedeelte zuigt zich dan vol met lucht en zo trekt de snotter dan uit de neus en de holtes van het kindje.

Ik denk dat het meeste spul voor verkoudheden is, omdat er nog niet zoveel medicijnen zijn die mogen bij baby's.

Edit: als ik het me goed herinner, hoeft vitamine D trouwens alleen bij borstvoeding. Volgens mij zit het in poedervoeding al verwerkt.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Novalee wo 30 nov 2011 - 17:44

Wij hadden alleen vitamine D en K en een thermometer in huis van tevoren. Volgens mij zijn de richtlijnen v.w.b. vitamine D en flesvoeding pas ook weer veranderd, dat zou je even moeten googlen. Oh, en Infacol staat hier ook maar die hebben we gekregen. Paracetamolzetpillen heb ik pas gehaald na de eerste inentingen en pas afgelopen maand voor het eerst nodig gehad maar dat is misschien ook wel handig om te hebben. Daarbij moet je trouwens wel even goed op de dosering letten want de panadol junior is bijvoorbeeld pas vanaf 3 maanden. Allerlei spul tegen verkoudheid hebben we niet, dat kopen we wel mochten we het nodig hebben.

Wellicht overbodig, maar heb je ook een thermometer voor jezelf? De kraamzorg neemt namelijk ook dagelijks jouw temperatuur op.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Tania wo 30 nov 2011 - 20:05

Supertalentje schreef:Ik heb een lijstje wat er in een medicijnkastje 'hoort' voor baby;

-Vitamine D en K (en dan welk merk/druppels/tabletjes?!)
-Baby Neusspray
-Kinderparacetamol
-Thermometer (heb ik reeds)
-Verkoudsheidsbalsem
-Neusjesreiniger

En nu heb ik jullie hulp even nodig, wat is onzin aan te schaffen voor de geboorte, wat is onmisbaar en wat mist er nog op het lijstje?

Vitamine D wordt sinds kort geadviseerd bij borst- en flesvoeding vanaf de geboorte dus dat zou ik wel in huis halen. Vitamine K volgens mij alleen bij borstvoeding dus als je van plan bent dat te gaan geven zou ik dat ook halen. Sowieso druppeltjes maar het merk maakt niet uit.
Neusspray en verkoudheidsbalsem heb ik pas gehaald toen het nodig was, je kindje wordt niet verkouden geboren dus als je het nodig hebt, kun je het gewoon halen.
Neusreiniger had ik wel maar het werkte voor geen meter. Maar ook die zou je makkelijk kunnen halen als je hem nodig hebt.
Paracetamol had ik wel in huis (60 mg), vaak zul je dat niet gebruiken maar mijn zoontje kreeg dus wel de eerste week na de geboorte 3x daags paracetamol en toen vond ik het toch wel fijn dat we dat gewoon al hadden liggen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Susan wo 30 nov 2011 - 20:11

[quote="Supertalentje"]Ik heb een lijstje wat er in een medicijnkastje 'hoort' voor baby;

-Vitamine D en K (en dan welk merk/druppels/tabletjes?!) - Davitamon, druppeltjes. Er moet ook vitamine K zijn van dat merk, maar dat hebben ze niet altijd, dan is het er wel gewoon merkloos van de apotheek.
-Baby Neusspray Ik heb zelf altijd die kleine knijpflaconnetjes zoutoplossing, vind ik effectiever dan zo'n spray en ook hygiënischer omdat je elke dag een schoon flaconnetje pakt.
-Kinderparacetamol
-Thermometer (heb ik reeds) Ik zweer zelf wel bij de thermometer met flexibele top van Braun, niet alleen om de flexibele top, maar ook omdat die erg snel is. Zeker handig als je kind wat groter wordt en gaat tegenstribbelen bij het koorts opmeten.
-Verkoudsheidsbalsem
-Neusjesreiniger Die gebruik ik hier niet omdat ze al half hysterisch worden als ik met zo'n ding in de buurt kom.

Aanvulling:

ORS
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Liadan wo 30 nov 2011 - 21:14

Ik zou zelf nog geen paracetamol in huis halen. Toen we het hier nodig hadden met 2 maanden, mochten we meteen paracetamol van 120 mg geven, dus dan was het zonde geweest als we 60 hadden gehaald. En als je het nodig hebt is het zo gehaald.
Zo'n neuspompje heb ik ook, maar nooit gebruikt, ik vind het helemaal niks. Maar veel mensen vinden het wel fijn.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Pien wo 30 nov 2011 - 21:18

Wij hadden alleen de vitamine´s en een thermometer in huis. (overigens heb ik zelf 2 thermometers gekocht en kreeg ik er ook nog 1 in het kraampakket. Nu dus een thermometer in de luiertas, op haar slaapkamer en in de badkamer.

Neusjesreiniger hebben we wel gekocht maar nog nooit gebruikt. VInd heteen vies onhygiënisch ding!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Darius wo 30 nov 2011 - 21:47

thermometer is wel onmisbaar, eentje voor je kindje en ook eentje voor jezelf. Misschien kun je voor jezelf een oorthermoter aanschaffen. Ik had een wat sadistische kraamverzogster bij Pepijn en die vond het nodig om de thermometer zelf in mijn achterste te drukken, ipv dat ik het deed. Het is me 1 x overkomen, daarna heb ik het zelf maar gedaan. Vond het wel apart.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  PapillonRose wo 30 nov 2011 - 21:56

Ik had van tevoren niet teveel in huis, omdat je nooit weet of je iets wel of niet nodig hebt. En het is zo gehaald als je iets moet hebben.

Wat ik in huis had:
- thermometer (ik heb er eentje met flexibele top die heel snel klaar is, ideaal)
- paracetamol zetpillen 60mg (misschien niet nodig, maar ik vond het toch fijn om dat achter de hand te hebben en zeker van een huismerk zijn ze helemaal niet duur, en ik heb ze 2x nodig gehad de eerste 3 maanden)
- ORS (ivm eventuele uitdrogingsverschijnselen, nog niet nodig gehad)
- neusjesreiniger (in het begin erg handig om kleine snotjes op te zuigen, nu werkt het niet meer omdat ze dat ding niet in haar buurt wil zien laughcry )
- infacol (ook niet noodzakelijk, maar ik vond het fijn om direct iets bij de hand te hebben tegen krampjes als het nodig was, en dat was het uiteindelijk in de eerste week al)

Wat ik later heb gekocht:
- verkoudheidsbalsem (dat had ik pas voor het eerst nodig toen ze een maand of 8 was)
- neusspray (ook pas later nodig, voor het eerst bij een maand of 6 / 7)
- tujababy van VSM (homeopatische druppels die weerstandverhogend zouden werken, geef je rondom de vaccinaties)
- vallen en stotengel van VSM (in het begin nog niet nodig gehad, later wel omdat het ook verzachtend werkt op de plek van vaccinaties en als ze ondernemender worden met stoten enzo)
- dentinox (bij doorkomende tandjes, uiteindelijk amper nodig gehad omdat A. er niet zoveel last van heeft tot nu toe)
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  mickey wo 30 nov 2011 - 22:05

Oh jee... ik zie dat ik toch niet zo goed voorbereid ben als ik dacht... Van jouw lijstje heb ik alleen een thermometer in huis. Dalijk maar even naar Kruitvat dus voor die druppeltjes.
Ik wil graag borstvoeding geven, welke heb ik dan nodig?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Tiara wo 30 nov 2011 - 22:12

Mickey, vitamine K en D, vitamine K krijgen ze van de verloskundige vaak een dosis voor de eerste week en vitamine D geef je na een week. Dus je man kan het ook nog halen in de kraamweek. Ik heb beiden van davitamon, de druppeltjes omdat je van die andere merken anders heel veel druppeltjes moet geven want de dosis is net aangepast.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Spring wo 30 nov 2011 - 22:33

Ik heb gewoon 120mg zetpillen gekocht. En toen mijn dochter nog 60mg mocht de zetpil in de lengte door midden gedaan.

Mocht je ze de eerste drie maanden dan niet nodig hebben dan heb je ze niet voor niets gekocht.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Happydobby wo 30 nov 2011 - 22:43

ORS is niet nodig bij borstvoeding Very Happy
Wij hadden alleen en thermometer
vitamines later gekocht en paracetamol ook.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 22:48

Ik had alleen een thermometer en vitamine K en D in huis.

Infacol heb ik in de tweede week gekocht, toen hij krampjes kreeg.

De paracetamol zetpillen heb ik gehaald op de terugweg na de eerste prikjes.

Van de week heb ik neusspray en een neusreinigpompje gekocht omdat M erg verkouden was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Annemie wo 30 nov 2011 - 23:21

Ik had alleen een thermometer in huis.
Zo'n neusjesreiniger vind ik 3 keer niks.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  blondje1313 wo 30 nov 2011 - 23:29

Neusjesreiniger werkt hier ook niet echt goed.
Vitamines heb je vanaf dag 8 nodig, dus wel de moeite waard om ze vooraf in huis te halen.

Andere dingen zou ik pas halen als je ze nodig hebt, hoewel neusspray ook heel lang goed blijft als het onaangeroerd is.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 23:42

Ik zou alleen de druppels en thermometer ( met flexibele punt en die met 10 sec klaar is) doen, de rest heb je niet meteen nodig en sommige dingen mag je ook nog niet gebruiken zoals de Luuf ( niet voor 6 maanden) gewoon wachten tot je het nodig hebt en dan aanschaffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  mickey wo 30 nov 2011 - 23:58

aanitaa schreef:Mickey, vitamine K en D, vitamine K krijgen ze van de verloskundige vaak een dosis voor de eerste week en vitamine D geef je na een week. Dus je man kan het ook nog halen in de kraamweek. Ik heb beiden van davitamon, de druppeltjes omdat je van die andere merken anders heel veel druppeltjes moet geven want de dosis is net aangepast.
Ok, bedankt. Als ik me goed voel en het weer het toe laat, ga ik vandaag wel even zelf. Dan ben ik er tenminste weer even uit geweest Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Supertalentje do 1 dec 2011 - 1:58

Fijne reacties allemaal, thanx!

Toevallig heb ik die Braun thermometers gehaald (voor baby en mezelf), dus ik vind het fijn te lezen dat sommigen die ook hebben en er tevreden over zijn.

Ik kan weer met een lijstje langs het kruidvat! Laughing

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Supertalentje vr 2 dec 2011 - 6:41

Toch nog een vraagje, kon niet alles vinden...

@Tania: ik kon bij het kruidvat de paracetamol 60 mg niet vinden, mag ik vragen waar jij het gekocht hebt?

@Susan: ik heb wel een zoutoplossing gevonden van Otrivin voor baby's, maar geen kleine knijpflaconnetjes zodat je iedere dag een nieuwe kunt gebruiken. Waar heb jij dit gehaald, bij de apotheek? En de ORS kon ik niet vinden voor baby's, is er wel eentje voor baby's of kan ik de gewone kopen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 6:43

60 mg kan je bij de apotheek halen.
De otrivin kan je o.a bij de DA halen en bij de apotheek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Tania vr 2 dec 2011 - 7:12

Ja bij de apotheek verkopen ze het wel inderdaad.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Medicijnkastje voor baby? Empty Re: Medicijnkastje voor baby?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum