Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger: vanaf wanneer voel je zekerheid...

+18
Star007
Puggle
Flower_L
Supertalentje
Bruintje Beer
PapillonRose
Aggi
Printje
Makamba
Happydobby
piene1983
SarahKey
Wennes
Nana
Monnie
kwak
Clapperdie
LDJ
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zwanger: vanaf wanneer voel je zekerheid... - Pagina 2 Empty Re: Zwanger: vanaf wanneer voel je zekerheid...

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 0:18

SarahKey schreef:Het is ook wel 'goed' denk ik dat je ook bewust bent van de dingen die mis kunnen gaan.
Zo hebben wij voor de bevalling ook besproken wat er zou gaan gebeuren als ik zou komen te overlijden.
Op een ander forum waar ik kom is 4 jaar terug een moeder tijdens de bevalling overleden. Het komt niet vaak voor, maar goed het zal maar net in jou gezin gebeuren. Zei ook tegen mijn man: als je tijdens de bevalling moet kiezen tussen mij en Siem, kies dan voor Siem. Hij heeft nog zijn hele leven voor zich.
Gelukkig heeft hij die keuze niet hoeven te maken.

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Wat was dat erg zeg! Ze was kort erna overleden geloof ik? Als we het over dezelfde hebben dan. Ze had de kleine nog wel vastgehouden maar kreeg geloof ik een bloeding en tijdens de operatie een hartstilstand.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger: vanaf wanneer voel je zekerheid... - Pagina 2 Empty Re: Zwanger: vanaf wanneer voel je zekerheid...

Bericht  Blue flower vr 13 apr 2012 - 0:27

Ik ben nu achteraf gezien ook nooit zeker geweest, ik dacht na de weken echo zekerder teworden maar juist toen kregen we te horen dat het hartje te ver ontwikkeld was en dus met 28 weken weer terug moesten komen. En toen dacht ik toen dat uiteindelijk met 28 weken wel zeker zou voelen toen bleek dat alles goed was, maar toen ook niet 100%
moet er wel bij zeggen dat ik diabetes heb en dus erbest wat risico's waren
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Viva vr 13 apr 2012 - 0:36

Ik ben nu niet zeker, meer omdat ik steeds wat krampjes heb.
Dan heb ik zoiets van, is mijn baarmoeder nu aan het groeien?
Of voel ik dit omdat ik grieperig ben en het zelfs gevoelig is aan mij billen als ik op de wc ga zitten :P of?

Bij onze dochter was ik niet zo onzeker, kwam doordat ik pas 17 was, en het natuurlijk een verrassing was, en ik me veel aantrok van wat mensen achter mijn rug om zeiden, of het gevoel ervan dat mensen dat deden.
Alleen bij de 20 weken echo was ik ervan overtuigd dat ze wat zouden vinden.

En over dat overlijden tijdens de bevalling, daar wíl ik niet eens aan denken Sad
Vraag me sowieso af hoe dat precies kan, maar wil het nu eigenlijk niet googlen.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 0:45

Viva schreef:
En over dat overlijden tijdens de bevalling, daar wíl ik niet eens aan denken Sad
Vraag me sowieso af hoe dat precies kan, maar wil het nu eigenlijk niet googlen.

Daar wilde ik ook liever niet aan denken, maar het kán gebeuren, en ik was daar ook best wel bang voor eerlijk gezegd. Ik kreeg na de 1e een bloeding, achteraf viel het gelukkig mee, maar het was even paniek, en ik dacht echt dat ik ging. En de volgende keren was ik me daar ook echt goed bewust van.

Je bent bang voor je kindje, maar ook voor jezelf. Ik tenminste wel.

Gast
Gast

Bericht  Jasmine vr 13 apr 2012 - 1:01

Ik heb nu drie zwangerschappen gehad en eigenlijk nooit zekerheid gevoeld.

Bij de zwangerschap van mijn dochter ben ik de hele zwangerschap bang geweest. Ook al voelde het over het algemeen wel goed, ik bleef bang. De vraag: "wat als ze het opeens niet meer doet", bleef door mijn hoofd spoken. Ik was dan ook erg blij dat de bevalling begonnen was. Totdat de placenta vroegtijdig losliet en er haast geboden was. Haar start was zeer slecht te noemen.

Bij mijn eerste miskraam heb ik altijd gezegd: "Dit klopt niet" en "Dit is niet mijn laatste zwangerschap". Hier heb ik dan ook nooit zekerheid gevoeld.

Bij mijn laatste zwangerschap voelde het tot de 14 weken supergoed. Ik bleef bang, maar het positieve gevoel overheerste. Vanaf 14 weken voelde het anders en met 15 weken werd opnieuw een miskraam vastgesteld.

Ik denk niet dat ik tijdens een volgende zwangerschap ooit nog zekerheid ga voelen. Ik heb nu meegemaakt dat het vrij vroeg misging, wat later misging en tijdens de bevalling bijna misging. Nee, ik denk dat ik die zekerheid pas voel als mijn kindje veilig in het wiegje ligt.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  SarahKey vr 13 apr 2012 - 1:53

_MamaRosa_ schreef:
SarahKey schreef:Het is ook wel 'goed' denk ik dat je ook bewust bent van de dingen die mis kunnen gaan.
Zo hebben wij voor de bevalling ook besproken wat er zou gaan gebeuren als ik zou komen te overlijden.
Op een ander forum waar ik kom is 4 jaar terug een moeder tijdens de bevalling overleden. Het komt niet vaak voor, maar goed het zal maar net in jou gezin gebeuren. Zei ook tegen mijn man: als je tijdens de bevalling moet kiezen tussen mij en Siem, kies dan voor Siem. Hij heeft nog zijn hele leven voor zich.

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Wat was dat erg zeg! Ze was kort erna overleden geloof ik? Als we het over dezelfde hebben dan. Ze had de kleine nog wel vastgehouden maar kreeg geloof ik een bloeding en tijdens de operatie een hartstilstand.

Ja zij! Wat ik me nog kan herinneren was dat de placenta niet los wou laten en ze daardoor teveel bloed was verloren. Raakte ook in coma. Vreselijk.

En tja ik wou er ook niet over nadenken (nog steeds niet!!) maar was wel verplicht naar het kleintje in mijn buik om het wel goed te regelen mocht het wel overkomen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 2:01

SarahKey schreef:
_MamaRosa_ schreef:

Ja zij! Wat ik me nog kan herinneren was dat de placenta niet los wou laten en ze daardoor teveel bloed was verloren. Raakte ook in coma. Vreselijk.

En tja ik wou er ook niet over nadenken (nog steeds niet!!) maar was wel verplicht naar het kleintje in mijn buik om het wel goed te regelen mocht het wel overkomen.

Ja, dan hebben we het over dezelfde. Dat greep me toen heel erg aan, als je die foto's toen ook zag kort na de bevalling, zo gelukkig, en even daarna in coma en hersendood verklaard. Echt heel erg. Mijn oudste was toen een half jaar, en ik leefde heel erg met haar man mee toen.

Gast
Gast

Bericht  Twellie vr 13 apr 2012 - 2:20

Bij de eerste had ik dat gevoel gelijk, direct na de positieve test ben ik babyspullen gaan shoppen.

Bij mijn laatste zwangerschap heb ik dat gevoel helemaal niet gehad, ik was er constant bang voor dat het mis zou gaan. Op sommige momenten was het niet eens meer 'bang voor', maar bijna een overtuiging.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Viva vr 13 apr 2012 - 2:35

_MamaRosa_ schreef:
Viva schreef:

Daar wilde ik ook liever niet aan denken, maar het kán gebeuren, en ik was daar ook best wel bang voor eerlijk gezegd. Ik kreeg na de 1e een bloeding, achteraf viel het gelukkig mee, maar het was even paniek, en ik dacht echt dat ik ging. En de volgende keren was ik me daar ook echt goed bewust van.

Je bent bang voor je kindje, maar ook voor jezelf. Ik tenminste wel.
Ja, snap heel goed dat je daar ongerust om wordt.
En inderdaad ook voor jezelf, ik moet eerlijk toegeven dat ik zou willen dat er voor mij gekozen werd Embarassed

Mijn moeder heeft ook héél slecht gelegen na de geboorte van mij, dat ze al dingen moest gaan regelen voor haar eigen begrafenis.
Lijkt me heel heftig, maar ze is er weer bovenop gekomen. Weet zelf niet eens wat ze gehad heeft. (Misschien maar eens gaan vragen, wordt nooit over gepraat)
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  LDJ vr 13 apr 2012 - 4:06

Pffooeehhh, heftig dat dat tijdens een bevalling kan gebeuren. Hier moet ik ook maar niet teveel aan denken.

Wel heb ik zelf zoiets van je weet nooit zeker hoe de zwangerschap verloopt en of het allemaal goed zal gaan.
Dat je het niet zeker weet maakt me soms wel een beetje bang.
Ik zou er nu niet meer aan moeten denken om het te verliezen, maar het kan natuurlijk altijd nog gebeuren.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: