Welke Stoomkoker?
+10
Lilypie
Poisongirl
Parisienne
Slakje
Printje
Laced
Makamba
Liadan
Linda
Supertalentje
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Welke Stoomkoker?
Ik wil straks graag het eten voor K. gaan stomen, maar er is zoveel aanbod! (en verschil!!!)
Welke stoomkoker hebben jullie en wat zijn de voor- en nadelen?
Welke stoomkoker hebben jullie en wat zijn de voor- en nadelen?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Re: Welke Stoomkoker?
Ik heb zo'n stoomkoker met 3 verdiepingen. Echt heel handig. Gestoomde groente zijn echt veel lekkerder, wij stomen al onze groentes. Is trouwens ook gezonder.
Ik heb hem toen voor 25 euro bij de Aldi of Lidl gehaald.
Je kan ook gewoon voor 2 euro bij blokker of Ikea zo'n stoominzet voor in je pan kopen.
Ik heb hem toen voor 25 euro bij de Aldi of Lidl gehaald.
Je kan ook gewoon voor 2 euro bij blokker of Ikea zo'n stoominzet voor in je pan kopen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben een babycook, ik vind het een ideaal ding. Nadeel is dat ie duur, maar ik heb 'm toen bij een tijdschrift gehad, dus het heeft mij niet veel gekost.
Nog een klein nadeel vind ik dat het stoommandje niet zo groot is, er past hier genoeg in voor 1 dag, maar je moet niet meer willen klaarmaken in 1 keer.
Heel handig vind ik dat je alles bij elkaar erin doet, 'm aan zet en het eten is een kwartier of 20 minuten later klaar, je hebt er verder geen omkijken naar.
Nog een klein nadeel vind ik dat het stoommandje niet zo groot is, er past hier genoeg in voor 1 dag, maar je moet niet meer willen klaarmaken in 1 keer.
Heel handig vind ik dat je alles bij elkaar erin doet, 'm aan zet en het eten is een kwartier of 20 minuten later klaar, je hebt er verder geen omkijken naar.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Liadan schreef:Wij hebben een babycook, ik vind het een ideaal ding. Nadeel is dat ie duur, maar ik heb 'm toen bij een tijdschrift gehad, dus het heeft mij niet veel gekost.
Eens.
Tegenwoordig stoom ik onze groenten in het opzetstuk van de rijstkoker!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Liadan schreef:Wij hebben een babycook, ik vind het een ideaal ding. Nadeel is dat ie duur, maar ik heb 'm toen bij een tijdschrift gehad, dus het heeft mij niet veel gekost.
+1!
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Klinkt toch wel erg handig zo'n babycook. Je kunt hem, neem ik aan ook gewoon voor je eigen groente gebruiken toch?
En met alles erin bedoel je dus aard,groente en vlees?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ja dat kan, maar ik denk niet dat er genoeg in kan voor een volwassen portie aardappel, groente en vlees.Printje schreef:Klinkt toch wel erg handig zo'n babycook. Je kunt hem, neem ik aan ook gewoon voor je eigen groente gebruiken toch?
Liadan- Ratel
Oke dank je wel. Het klinkt wel erg handig in ieder geval.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik gebruik gewoon een pot en een bijhorend vergiet.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Wij hebben ook een grote stoomkoker met 3 verdiepingen. Heb hem voor N. vaak gebruikt, maar gebruik heb nu eigenlijk veel te weinig! Toch maar weer eens tevoorschijn halen. Heb hem toen voor 40 euro gekocht bij de Media Markt geloof ik. Zo'n Babycook wilde ik graag maar vond ik te duur. Aan een normale stoomkoker heb je voor jezelf ook nog wat.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Misschien stom gedacht, maak kan je niet gewoon een pannetje met water opzetten en dan het eten in een vergiet/zeef boven het pannetje hangen en het zo stomen?
Edit: Dat doet Slakje dus
Edit: Dat doet Slakje dus
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Ik heb die van avent gehad hij was op zich wel fijn, maar ik vond wel dat er weinig in kon.
En aangezien ik vaker een voorraadje maakte was dat niet zo handig, dus uiteindelijk pakte ik nog vaak gewoon de pannen.
En aangezien ik vaker een voorraadje maakte was dat niet zo handig, dus uiteindelijk pakte ik nog vaak gewoon de pannen.
Lilypie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10
Bedankt voor de reacties!
Zo'n 3 verdiepingen ding heb ik gevonden, maar dan heb je weer kans op kruisbesmetting door de gaatjes. Is dat erg trouwens?
Die babycook ziet er heel mooi uit, maar aangezien er weinig in kan, tot welke leeftijd van je kindje heb je 'm gebruikt?
Zo'n 3 verdiepingen ding heb ik gevonden, maar dan heb je weer kans op kruisbesmetting door de gaatjes. Is dat erg trouwens?
Die babycook ziet er heel mooi uit, maar aangezien er weinig in kan, tot welke leeftijd van je kindje heb je 'm gebruikt?
Supertalentje- Kletskop
Voor Yara heb ik de babycook toen ze bijna 2 jaar was nog een paar maanden gebruikt als mijn vriend late dienst had. Ik was toen heel misselijk door de zwangerschap en at geen warm eten. Yara's eten kon hier ook nog makkelijk in, maar zij is helemaal geen grote eter (lees: eet vrijwel niks 's avonds, maar ik maakte wel gewoon een normale portie voor haar).
Liadan- Ratel
+1Liadan schreef:Wij hebben een babycook, ik vind het een ideaal ding. Nadeel is dat ie duur, maar ik heb 'm toen bij een tijdschrift gehad, dus het heeft mij niet veel gekost.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Ik heb erg lang getwijfeld en uiteindelijk geen babycook of avent blender gehaald. Ik gebruik nu een pannenset die ik al in de kast had staan, kun je op elkaar zetten (eentje heeft gaatjes in de bodem zitten). Ik kook dan altijd aardappelen of wat anders en in de bovenste pan doe ik groente om te stomen. Ik kan er zoveel in doen dat ik meestal voor 4/5 dagen/keer eten kan klaarmaken.
Ik ben wat langer bezig omdat het daarna nog gepureerd moet worden, maar dat maakt me niet uit
Ik ben wat langer bezig omdat het daarna nog gepureerd moet worden, maar dat maakt me niet uit
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
wij gebruiken gewoon de stoominzit in een gewone pan.
en met die kruisbesmetting heb je toch ook als je alles in één mandje van de babycook gooit, of heb je daar verschillende vakjes voor? En alles wordt toch gewoon gaar gestoomd, dus dan maakt het toch ook niet uit als het vlees tegen de groente aan ligt bijv?
en met die kruisbesmetting heb je toch ook als je alles in één mandje van de babycook gooit, of heb je daar verschillende vakjes voor? En alles wordt toch gewoon gaar gestoomd, dus dan maakt het toch ook niet uit als het vlees tegen de groente aan ligt bijv?
Gast- Gast
Heb je genoeg aan die stoominzet, Rejoy? En doe je dan gewoon aardappelen en groente bij elkaar? En maak je alleen voor haar of ook voor jezelf+man? En maak je ook potjes of grotere hoeveelheden ondanks Rapley, of lukt het altijd wel per maaltijd te stomen?
@Fearie: het klinkt wel handig, maar dan moet ik nieuwe pannen kopen en daar gaatjes in maken, mijn huidige pannen zijn vrij nieuw ;-)
@Liadan: maar eet/at jullie dochter dan eerder dan jullie? Of stopte je eten voor haar in de babycook en stond je tegelijkertijd je eigen eten te maken?
@Fearie: het klinkt wel handig, maar dan moet ik nieuwe pannen kopen en daar gaatjes in maken, mijn huidige pannen zijn vrij nieuw ;-)
@Liadan: maar eet/at jullie dochter dan eerder dan jullie? Of stopte je eten voor haar in de babycook en stond je tegelijkertijd je eigen eten te maken?
Supertalentje- Kletskop
ze eet al vanaf het begin met de pot mee, dus ik maak één maaltijd per dag waarvan zij ook gewoon mee-eet. Als we de dag erna pizza of patat gingen eten, deed ik nog wel eens wat extra groenten erbij voor de dag erna. Meestal kook ik aardappelen of rijst gewoon in het water onder in de pan en doe ik de groente in de stoominzet erboven, maar in onze stoominzet hadden de aardappelen en groente ook wel samen gekund. Vlees heeft ze heel lang niet gehad, dus dat heb ik nooit gestoomd.
Gast- Gast
Hier ook een babycook gehad. Totdat ze ongeveer een jaar was heb ik hem met regelmaat gebruikt. In het begin altijd, later hing het er vanaf of ze hetzelfde at als ik of niet (als ik bijvoorbeeld pizza at dan kreeg zij iets uit de babycook). Ik vond ´m ideaal! Nu eet ze gewoon alles met mij mee, en heb ik hem een tijdje geleden alweer verkocht hier.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hier ook de babycook en we gebruiken hem 5 avonden per week. Ben er heel tevreden over, behalve over de kwaliteit. Zeker voor de prijs die je er voor moet betalen.
Inmiddels hier flinke ruzie met Beaba over het vervangen van de mengkom. Vanaf afgelopen januari gebruiken we hem pas zoveel; daarvoor at Y. alleen potjes omdat hij van vers geen hap at. In januari was er nog niets met de mengkom, maar inmiddels valt hij bijna uit elkaar. Eerst kwamen er barstjes in en inmiddels zitten er 2 scheuren in. Als je zoekt op internet zijn er helaas nog véél meer gebruikers te vinden met deze klachten en Beaba doet er niets mee, ondanks de garantie. Zij blijven stug vol houden dat het door verkeerd gebruik komt. Toevallig heb ik afgelopen weekend een brief geschreven naar onze rechtsbijstandverzekering. Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen...
Inmiddels hier flinke ruzie met Beaba over het vervangen van de mengkom. Vanaf afgelopen januari gebruiken we hem pas zoveel; daarvoor at Y. alleen potjes omdat hij van vers geen hap at. In januari was er nog niets met de mengkom, maar inmiddels valt hij bijna uit elkaar. Eerst kwamen er barstjes in en inmiddels zitten er 2 scheuren in. Als je zoekt op internet zijn er helaas nog véél meer gebruikers te vinden met deze klachten en Beaba doet er niets mee, ondanks de garantie. Zij blijven stug vol houden dat het door verkeerd gebruik komt. Toevallig heb ik afgelopen weekend een brief geschreven naar onze rechtsbijstandverzekering. Ben benieuwd hoe dat af gaat lopen...
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Annie24 schreef:Hier ook de babycook en we gebruiken hem 5 avonden per week. Ben er heel tevreden over, behalve over de kwaliteit. Zeker voor de prijs die je er voor moet betalen.
Dat heb ik dus ook met de kan! Hoelang zit er garantie op eigenlijk? Ik heb aan de onderkant allemaal barstjes inmiddels, en daardoor lekt het stoomvocht er nu wel uit. Opzich geen grote ramp, en ik gebruik 'm toch bijna nooit meer, maar ik zat er wel aan te denken om een nieuwe kan te kopen. Onze hebben we inmiddels al wel 4 jaar en die is intensief gebruikt in totaal.
Gast- Gast
Ze at meestal tegelijk met ons en haar eten zat dus in de babycook en dat van ons maakte ik tegelijkertijd klaar.Supertalentje schreef:
Inmiddels gebruiken we de babycook al een paar maanden voor onze zoon, we gebruiken 'm een paar dagen in de week. Ook hij eet tegelijk met ons, maar zijn eten komt uit de babycook.
Liadan- Ratel
_MamaRosa_ schreef:Annie24 schreef:Hier ook de babycook en we gebruiken hem 5 avonden per week. Ben er heel tevreden over, behalve over de kwaliteit. Zeker voor de prijs die je er voor moet betalen.
Dat heb ik dus ook met de kan! Hoelang zit er garantie op eigenlijk? Ik heb aan de onderkant allemaal barstjes inmiddels, en daardoor lekt het stoomvocht er nu wel uit. Opzich geen grote ramp, en ik gebruik 'm toch bijna nooit meer, maar ik zat er wel aan te denken om een nieuwe kan te kopen. Onze hebben we inmiddels al wel 4 jaar en die is intensief gebruikt in totaal.
Op mijn bon staat 2 jaar. Ik heb hem in november 2010 gekocht tijdens de jonge gezinnen beurs, maar pas intensief in gebruik vanaf januari 2012.
Bij mij begon het idd ook aan de onderkant van de kan, bij de mesjes daar. Daarna kreeg ik barstjes aan de rand van de kom en aan de rand zijn de barstjes nu dus echt sneetjes geworden die ik uit elkaar kan duwen. De kom is nog wel bruikbaar hoor, maar gewoon het idee dat ik (en nog meer mensen als ik het internet moet geloven) zo'n duur product gekocht heb wat na 3 maanden 5x per week gebruiken nu in deze staat verkeerd staat me behoorlijk tegen. Vooral omdat er door Beaba aangegeven wordt dat het mijn eigen schuld is: ik zou hem in de vaatwasser doen wat niet goed is, maar we hebben niet eens een vaatwasser. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Nu dus maar de verzekering ingeschakeld. Die hebben we immers niet voor niets
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: