wat koop jij tweedehands en wat niet?
+18
Twellie
Joss1
Darius
Fearie
Flip Fluitketel
Mamsie
duckie
Tania
Muppetje
Flower_L
Susan
Puggle
-Ieniemienie-
SarahKey
Viva
Liadan
Pien
kwak
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: wat koop jij tweedehands en wat niet?
Een matras hebben wij nieuw gekocht en zou ik nooit tweedehands halen. Voor mezelf de kolf nieuw gehaald.
Voor de rest hebben we best veel tweedehands gehaald en afgewisseld met nieuw
Voor de rest hebben we best veel tweedehands gehaald en afgewisseld met nieuw
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
kwak schreef:hier in de kringloop staan bijv. 2 avent handmatige handkolven voor 50 cent te koop, zouden jullie dat kopen?
Nee. Omdat... Mijn zus kraamverzorgster is, en die heeft eens gezegd dat je dat niet moet doen. Ivm de hygiene, het kon zijn dat die vrouw die hem gebruikt heeft, iets heeft gehad (heel duidelijk hé, ik ben vergeten wat:lol: ) en dan is het slecht om hem ook te gebruiken.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
kwak schreef:hier hebben ze wel leuke dingen, elke dag weer wat nieuws.
ik heb er regelmatig little people vandaan gehaald voor 1 euro of 50 cent.
vandaag heb ik 10 avent voedings/bv bewaarbakjes gekocht voor 70 cent.
Maar daar zat hoogst waarschijnlijk ook borstvoeding in. Waarom koop je dit wel en een koof niet? Wat is de afweging?
Een kolf zou ik wel op mp kopen als de doos nog dicht is.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Viva schreef:kwak schreef:hier in de kringloop staan bijv. 2 avent handmatige handkolven voor 50 cent te koop, zouden jullie dat kopen?
Nee. Omdat... Mijn zus kraamverzorgster is, en die heeft eens gezegd dat je dat niet moet doen. Ivm de hygiene, het kon zijn dat die vrouw die hem gebruikt heeft, iets heeft gehad (heel duidelijk hé, ik ben vergeten wat:lol: ) en dan is het slecht om hem ook te gebruiken.
Ik denk dat je zus spruw bedoeld.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben ook een hoop tweedehands dingen meubels, kinderwagen, kleertjes, speelgoed, boeken enz. Kolf zou ik zeker niet doen, idd vanwege de hygiene.
Joss1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12
kwak schreef:hier in de kringloop staan bijv. 2 avent handmatige handkolven voor 50 cent te koop, zouden jullie dat kopen?
Dat zou ik nog niet gebruiken als ik er honderd euro bij kreeg.
We hebben trouwens een tweedehands kamer, wat tweedehands kleertjes (het liefst van het forum, heb ik een beter gevoel bij dan van Marktplaats), speelgoed dat goed schoon te maken is en verder weet ik het zo even niet.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Darius schreef:Viva schreef:kwak schreef:hier in de kringloop staan bijv. 2 avent handmatige handkolven voor 50 cent te koop, zouden jullie dat kopen?
Ik denk dat je zus spruw bedoeld.
Dat denk ik ook ja, is het eerste wat ook bij mij opkwam, dank je!
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Darius schreef:kwak schreef:hier hebben ze wel leuke dingen, elke dag weer wat nieuws.
ik heb er regelmatig little people vandaan gehaald voor 1 euro of 50 cent.
vandaag heb ik 10 avent voedings/bv bewaarbakjes gekocht voor 70 cent.
Maar daar zat hoogst waarschijnlijk ook borstvoeding in. Waarom koop je dit wel en een koof niet? Wat is de afweging?
Een kolf zou ik wel op mp kopen als de doos nog dicht is.
omdat een kolf voor mijn gevoel anders is, vraag me niet waarom dat is een gevoel, beetje het zelfde gevoel als dat ik geen tweedehands ondergoed koop.
maar een kolf op mp waarvan de doos nog dicht zit kan ook gebruikt zijn en weer terug in de doos en zakjes zijn gestopt
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Meubeltjes op de kamer zijn tweedehands. Verder zou ik nooit een tweedehands matrasje kopen of een autostoel.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Joss1 schreef:Wij hebben ook een hoop tweedehands dingen meubels, kinderwagen, kleertjes, speelgoed, enz. Kolf zou ik zeker niet doen, idd vanwege de hygiene.
+1
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
ik bedacht vannacht, wat zou je doen als je hebt gekolfd met een eigen kolf en jij hebt spruw, ga je dan bij een volgend kindje een nieuwe kolf kopen want de spruw batcerieen zijn niet dood te koken.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Volgens mij als je bijvoorbeeld een kolf huurt dan huur je alleen het gedeelte dat niet in aanraking is geweest met de borst of met moedermelk (dus het motor/pompgedeelte), de rest schaf je zelf nieuw aan. Die regel zou je ook kunnen aanhouden als je een tweedehandskolf koopt, of bij de tweede, als je last hebt gehad van spruw.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
kwak schreef:ik bedacht vannacht, wat zou je doen als je hebt gekolfd met een eigen kolf en jij hebt spruw, ga je dan bij een volgend kindje een nieuwe kolf kopen want de spruw batcerieen zijn niet dood te koken.
spruw is wel dood te koken! Spruw legt al het loodje bij 60 graden, als je je kolf goed uitkookt is er dus niets aan de hand.
Wat wél gevaarlijk is, is dat je bijv. met HIV besmet kunt worden. Door het gebruik ontstaan er onzichtbare scheurtjes in de kolfdelen waar de besmetting in kan gaan zitten. Als jij kolft met een klein kloofje ofzo, dan kun jij op die manier ook HIV oplopen.
Gast- Gast
Wij hebben bijna alle kleertjes tweedehands, ook het bedje van Louise (met matras en aerosleep) en de kast. Verder zijn al onze meubels tweedehands, ook bestek en borden, potten en pannen is heel veel tweedehands.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik heb 2 jurkjes 2e hands gekocht en een schommelstoel voor T. en dat is het wel zo'n beetje.
(nu moet ik zeggen dat mijn moeder ook nog een hoop speelgoed en dingen van mij bewaard had, die nog helemaal nieuw zijn dus waar T. als ze wat groter is mee kan gaan spelen).
(nu moet ik zeggen dat mijn moeder ook nog een hoop speelgoed en dingen van mij bewaard had, die nog helemaal nieuw zijn dus waar T. als ze wat groter is mee kan gaan spelen).
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Volgens mij gaat spruw best wel snel dood en ik kan me ook niet voorstellen dat het een jaar zou overleven zonder 'voedingsbodem' (weet geen beter woord), maar zonder iets om van te leven in de kolf.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Muppetje schreef:Ik koop toch het liefste alles nieuw geloof ik...
+1. Sommige speelgoed dingen hebben we wel 2e hands (bijv. schommel en fietsje), maar voor de rest zeer weinig 2e hands!
Gast- Gast
Meubeltjes, kinderwagen, evt merkkleding. Maar rompers, matrasje en beddengoed bijv weer niet. Ook positiekleding voor mij koop ik gerust 2e hands, maar geen ondergoed. Maar, heb er wel van geleerd ik koop alleen nog maar zoveel mogelijk in de buurt om er te gaan kijken of het er daadwerkelijk waar zo goed uit ziet als men in de adv. neer zet.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Waarom is dit niet in NL te koop?
» waar is de peuterschaal te koop ? niet online
» tweedehands kleding
» Wensballonnen, waar te koop? (in de winkel, niet online)
» tweedehands kolf
» waar is de peuterschaal te koop ? niet online
» tweedehands kleding
» Wensballonnen, waar te koop? (in de winkel, niet online)
» tweedehands kolf
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: