Wat zou je doen?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat zou je doen?
Ons zoontje gebruikt vanaf het 1e begin met hapjes al zijn duimpje om het eten weg te slikken/zuigen.
Dat doet hij nog steeds en ik merk ook aan hem dat hij dat erg graag wil. Natuurlijk met als gevolg dat het een grote knoeibende wordt, maar goed.
Nu gaf de gastouder pas aan dat ze mijn zoontje op schoot neemt en hem dan zo vast heeft dat hij zijn duimpje eigenlijk niet kan gebruiken. Ik heb het van de week ook eens geprobeerd op schoot en dat hij zijn duimpje er niet gelijk achteraan in zijn mond kan doen. Ik vond het geen succes. Hij werd boos en een beetje verdrietig.
Nou vind ik het niet zo'n fijne gedachte dat dit ook bij de gastouder gebeurt. Ik denk dat ik ze straks ga vragen hem gewoon zijn duimpje te laten gebruiken. Ik neem aan dat dat vanzelf een keer over gaat.
Zijn er trouwens meer kindjes die het duimpje daarbij gebruiken?
Dat doet hij nog steeds en ik merk ook aan hem dat hij dat erg graag wil. Natuurlijk met als gevolg dat het een grote knoeibende wordt, maar goed.
Nu gaf de gastouder pas aan dat ze mijn zoontje op schoot neemt en hem dan zo vast heeft dat hij zijn duimpje eigenlijk niet kan gebruiken. Ik heb het van de week ook eens geprobeerd op schoot en dat hij zijn duimpje er niet gelijk achteraan in zijn mond kan doen. Ik vond het geen succes. Hij werd boos en een beetje verdrietig.
Nou vind ik het niet zo'n fijne gedachte dat dit ook bij de gastouder gebeurt. Ik denk dat ik ze straks ga vragen hem gewoon zijn duimpje te laten gebruiken. Ik neem aan dat dat vanzelf een keer over gaat.
Zijn er trouwens meer kindjes die het duimpje daarbij gebruiken?
Gast- Gast
Re: Wat zou je doen?
Mijn dochter duimt en daar gaat ook geregeld na een hap eten haar duimpje weer in haar mond.
Ik zou het niet prettig vinden als ze bij haar haar handjes vast houden zodat die duim er niet in kan als ze dat wil.
Ik zou het niet prettig vinden als ze bij haar haar handjes vast houden zodat die duim er niet in kan als ze dat wil.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Ik zou aangeven dat hij mag eten zoals hij wil. Ik neem aan dat hij straks gewoon met bestek gaat eten en zn duim niet meer gebruikt. En als de gastouder hem eten geeft zonder dat hij zn duim gebruikt kan hij ook gewoon slikken, dus blijkbaar weet hij wel hoe het moet. Niet dat ie helemaal niet snapt dat je gewoon kunt slikken zonder duim ;-)
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Ik zou aangeven dat hij mag eten zoals hij wil. Ik neem aan dat hij straks gewoon met bestek gaat eten en zn duim niet meer gebruikt. En als de gastouder hem eten geeft zonder dat hij zn duim gebruikt kan hij ook gewoon slikken, dus blijkbaar weet hij wel hoe het moet. Niet dat ie helemaal niet snapt dat je gewoon kunt slikken zonder duim ;-)
Mee eens... denk dat jij zowiezo degene bent die beslist hoe je kindje eet. En als jij het prima vind met die duim erbij dan is dat toch goed. Ik zie ook eigenlijk niet zo goed waarom hij zijn duim niet zou mogen gebruiken.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Hier heeft mijn zoontje ook zo'n periode gehad, met 2 vingers. (daar zuigt hij altijd op)
En de jongste 2 dus ook met de duimpjes. Idd een smeerboel, maar het gaat vanzelf wel een keer over. Ik zou het gewoon zo laten, en de gastouder wel even vragen of ze dat niet meer wil doen als je echt merkt dat hij er verdrietig van wordt.
En de jongste 2 dus ook met de duimpjes. Idd een smeerboel, maar het gaat vanzelf wel een keer over. Ik zou het gewoon zo laten, en de gastouder wel even vragen of ze dat niet meer wil doen als je echt merkt dat hij er verdrietig van wordt.
Gast- Gast
Ik heb het gister aan de gastouder gevraagd hoe hij bij haar reageert als ze zijn hapjes geeft. Ze zegt tegen mij dat hij alleen een beetje loopt te mopperen bij de 1e 2 hapjes en dat het daarna goed gaat. Nou ik kijk het dan wel even aan en zal het zelf af en toe thuis ook eens zo proberen. Als ik toch merk dat het naar mijn idee echt niet gaat dan geef ik de gastouder aan dat ze hem gewoon zijn duimpje moet laten gebruiken.
Ze is dat eigenlijk zo gaan doen omdat hij er zo'n kliederboel van maakt anders. Dat is ook weleens vervelend maar goed als ik echt merk dat hij het liever niet zonder duimpje doet, dan maar een kliederboel. Het zal idd vast wel een keer overgaan. De yoghurt gaat hier trouwens al steeds beter, dat slikt hij af en toe door zonder duimpje
Ze is dat eigenlijk zo gaan doen omdat hij er zo'n kliederboel van maakt anders. Dat is ook weleens vervelend maar goed als ik echt merk dat hij het liever niet zonder duimpje doet, dan maar een kliederboel. Het zal idd vast wel een keer overgaan. De yoghurt gaat hier trouwens al steeds beter, dat slikt hij af en toe door zonder duimpje
Gast- Gast
D. doet dat ook. Zeker als het lepeltje niet snel genoeg nog een keer komt . Ik ben daar altijd op voorbereid en stroop ook altijd haar mouwtjes op voor het eten haha.
Ik zou het inderdaad gewoon nog even thuis uit proberen.. mocht dat geen succes zijn, de gastouder vragen het niet tegen te houden.
Ik zou het inderdaad gewoon nog even thuis uit proberen.. mocht dat geen succes zijn, de gastouder vragen het niet tegen te houden.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Star007 schreef:D. doet dat ook. Zeker als het lepeltje niet snel genoeg nog een keer komt . Ik ben daar altijd op voorbereid en stroop ook altijd haar mouwtjes op voor het eten haha.
Hier gaan ook de mouwtjes omhoog voor het eten, alleen smeert hij het dan van zijn duim op de rest van zijn kleren. Dus meestal zitten zijn shirtje en broek ook vol met wat hij dan ook gegeten heeft. Maar het gaat al wat beter, af en toe eet hij best netjes En soms gaat de duim er hier ook al in voordat er een hap inzit haha.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Minder werken...doen of niet doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Na doen
» Wat te doen?
» Zondagavond: Wat ben jij aan het doen? Of ga je nog doen?
» 5:00 wakker; wat doen jullie/zouden jullie doen?
» Na doen
» Wat te doen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: