Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ja, ze bestaan!

+6
Nora
Thunder
CCC
Catwoman79
Marin
Filoria
10 plaatsers

Ga naar beneden

Ja, ze bestaan! Empty Ja, ze bestaan!

Bericht  Filoria ma 9 apr 2012 - 4:18

Lieve schoonouders zijn er ook!

Terwijl ik het topic over nare opmerkingen van schoonfamilie las, kreeg ik een smsje van mijn schoonouders: 'lieve Filoria, hoe is het? Ben je al opgeknapt?' (ze weten dat ik ziekjes ben)

Ze passen elke maandag op onze zoon en ik eet dan altijd mee 's avonds. Mijn schoonmoeder weet precies welke dingen ik het liefste eet (pasta, zalm, stamppot, gehaktballetjes, witlofschotel etc. etc.) En dat maakt ze dan voor me I love you Als ik te laat ben voor het eten stopt ze wat voor me in een bakje om mee naar huis te nemen I love you I love you

Ze hebben nooit op- of aanmerkingen op wat dan ook. Als ik uitleg hoe wij bepaalde dingen doen qua opvoeding, gaan zij daar gewoon in mee. Oké: ze verwennen Tomas iets meer dan ik vind dat goed voor hem is, maar dat vergeef ik ze onmiddelijk. Ze hebben immers maar één kleinzoon en ik vind het prachtig om te zien hoe gek ze op hem zijn.

Wie heeft er nog meer lieve schoonouders?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ja, ze bestaan! Empty Re: Ja, ze bestaan!

Bericht  Marin ma 9 apr 2012 - 4:27

Lief! Dat vind ik zo fijn om te horen. Het zijn toch de ouders van je vriend/man, dus in het fijnste geval zijn ze ook belangrijk voor hem en dus voor jou.

Ik heb ook hele lieve schoonouders, ze zijn ook echt heel zorgzaam en betrokken. Sowieso met m'n vriend, maar sinds ik hen wat beter ken en wat langer in de familie ben, zijn ze ook met mij begaan.

Even klein stukje gekopieerd uit een ander topic:

Mijn schoonmoeder was ook zo lief laatst (ik was er niet bij, maar dit hoorde ik later). Ze had een kookboek voor m'n vriend gekocht omdat het haar leuk leek en hij kookgek is, en omdat ze weet dat ik ook kookgek ben, had ze dezelfde ook voor mij gekocht. Waarop m'n vriend tegen haar zei: "Heel lief hoor, maar over 2 maanden wonen we samen, dus dan hebben we ze dubbel". "Oh ja, maar voor nu dan!" zei ze. Haha lief. Maar nee, we houden het maar even bij eentje. Maar wel echt zo onwijs lief dat ze dan aan me denkt.

Ook krijgt m'n vriend vaak een tas met lekker eten mee, lekker vleeswaar enzo. Dat vind ik altijd al heel lief, maar laatst had ze er expres blikjes cola-light bij gedaan, omdat ze wist dat ik dat lekker vind. Haha dat is toch schattig, dat hoeft toch helemaal niet? smile

Ik vind het ook altijd erg gezellig om bij ze te eten of langs te gaan, ze zijn geïnteresseerd in me en ik ben ontspannen genoeg om lekker flauwe grapjes te maken, en ik krijg vaak een goedkeurend klopje op m'n schouder van m'n schoonvader, laatst zelf een aai over m'n wang haha smile

M'n vriend vindt het ook heel fijn dat ik het zo goed kan vinden met hen, want anders hadden we wel een probleem denk ik. Familie is ons alles, en gelukkig begrijpen we dat van elkaar.

We gaan zelfs twee weken met ze op vakantie, dus ik denk dat dat ook heel erg gezellig gaat worden, lekker uitgebreid met elkaar eten en dorpjes bezoeken enzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 5:44

Toen ik nog bij mijn inmiddels ex was, had ik echt een geweldige schoonfamilie. Zijn ouders waren superlief voor me en nu nog steeds als ik ze spreek, maar dat gebeurt bijna niet meer. Zijn zussen voelden bijna als mijn eigen zussen en ik mis hen meer dan ik mijn ex ooit gemist heb.

Toen het uitging zijn de ouders van mijn ex bij mijn ouders geweest, want ze konden het wel goed vinden en zijn moeder heeft huilend bij mijn moeder gezeten, omdat ze het zo erg vond wat haar zoon had gedaan en ze daardoor mij als schoondochter was kwijtgeraakt. Ze vroeg aan mijn moeder of ze toch altijd een beetje ook mijn moeder mocht blijven, dat vond ik heel speciaal. Zijn vader lijkt zo oprecht blij te zijn als ik hem eens in de zoveel maanden spreek en eigenlijk is het een heel nuchtere noorderling, maar als hij me spreekt slaat 'ie geheel om en blijft hij maar zeggen dat 'ie het zo leuk vindt me te spreken. Maarja, dit is dus het verleden.;-)

Gast
Gast

Bericht  Catwoman79 ma 9 apr 2012 - 6:08

Ik heb ook echt schatten van schoonouders. Mijn schoonmoeder past regelmatig op.
Zij doet ook echt alles voor R.uben en voor mij. Ik zou niet weten wat ik zonder hun zou moeten.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  CCC ma 9 apr 2012 - 6:10

Natuurlijk bestaan er oook leuke/ lieve schoonouders Filoria Wink Feit blijft dat negatieve dingen sneller worden gedeeld dan positieve dingen...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 6:14

Ik heb ook hele lieve schoonouders. We zien ze niet heel veel maar zeker mijn schoonmoeder spreek ik bijna dagelijks en dat vind ik ook altijd heel gezellig.

Gast
Gast

Bericht  Thunder ma 9 apr 2012 - 6:20

Mijn schoonouders zijn voor mij net als mijn eigen ouders. Heerlijke mensen, niks op aan te merken!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Filoria ma 9 apr 2012 - 20:12

chococupcake schreef:Natuurlijk bestaan er oook leuke/ lieve schoonouders Filoria Wink Feit blijft dat negatieve dingen sneller worden gedeeld dan positieve dingen...
Dat is waar ja. Begrijpelijk ook, maar wel jammer.

Marin: wat lief zeg! Dat van die cola light ook Very Happy Ik vind het zo lief als mensen echt opletten waar iemand blij van wordt. Daar kan ik zelf nog wat van leren. Ik heb altijd moeite met het vinden van leuke kadootjes voor mijn schoonfamilie bijvoorbeeld Embarassed
offtopic: iets wat ik me al een tijdje afvraag: wie is dat op jouw avatar? Ben jij het zelf of vond je het gewoon een leuk plaatje? Ik vind 'm heel schattig in elk geval smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Marin ma 9 apr 2012 - 21:13

M'n schoonmoeder spaart moose (eland) dingetjes, gewoon gekke dingetjes voor in huis enzo, omdat ze 't beest zo leuk vindt, en ik was laatst in Finland en zag ik allemaal grappige dingetjes daarvan in de winkel, dus heb ik eland-wijnstop en eland-handdoekhangertjes meegenomen. Gewoon klein cadeautje maar vond ze ook zo lief. Dus andersom denk ik idd ook wel aan haar met kleine dingen.
Ik vind dat soort kleine cadeautjes, gewoon zomaar zonder reden, gewoon heel leuk, dus ook zo lief dat ik dan ineens een kookboek krijg enzo. Gewoon lief bedacht is dat.

Dat meisje op de avatar ben ik inderdaad! Toen ik een jaar of 4 was denk ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Nora ma 9 apr 2012 - 21:46

Ik heb ook leuke schoonouders! Ze zeggen altijd dat de toekomstige vriendin van mn broer het zwaar gaan krijgen om mij te overtreffen Ja, ze bestaan! 166342
En dat ik bij het meubilair hoor, kan je ook negatief opvatten, maar vind het wel een compliment. Zijn broertje zei ook altijd in groep 2 dat hij vier zussen had (maar officieel 3 dus), dus dat is leuk om te horen.
Daarnaast ga ik graag met zn mee op vakantie want het is altijd gezellig Very Happy
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  minoessepoes ma 9 apr 2012 - 23:53

Mijn schoonouders zijn ook hartstikke aardige mensen, compleet anders dan mijn ouders en soms verbaas ik me nog steeds over hoe ze dingen doen bijvoorbeeld, maar dat neemt niet weg dat het harstikke lieve mensen zijn die met ons beide het beste voor hebben en mij altijd het gevoel hebben gegeven dat ik er bij hoor.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 0:03

Mijn ouders zijn leuke schoonouders Wink De ouders van mijn exvriend waren ook heel gezellig, voelde heel eigen. Mijn huidige schoonouders helaas niet. Maar natuurlijk zijn er leuke schoonouders! Ik zou willen dat ik zo'n band met de mijne kon hebben!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 0:20

Mijn vriend heeft ook hele leuke schoonouders Laughing

Gast
Gast

Bericht  ellibre di 10 apr 2012 - 0:25

Ik meen me uit een communicatietraining te herinneren dat een echte negatieve ervaring gemiddeld met 66 personen gedeeld wordt (inclusief vrienden of familie die jouw negatieve ervaring met hun kennissen delen, via via dus), en een echte positieve ervaring gemiddeld met 4 personen. Nu was dat uit de periode dat online sociale netwerken nog amper bestonden, dus ik kan me voorstellen dat die verhoudingen tegenwoordig misschien iets anders liggen, maar het geeft wel aan dat mensen veel eerder geneigd zijn iets negatiefs te delen dan iets positiefs. Vandaar ook dat dergelijke topics hier eerder geopend worden Wink

Overigens klinken alle schoonouders die ik hier voorbij zie komen echt super lief!

ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Merai di 10 apr 2012 - 5:20

Ik heb ook fantastische schoonouders, met mijn schoonvader lig ik qua humor heel erg op een lijn en mijn schoonmoeder is meer moeder voor me dan mijn eigen moeder ooit geweest is/zal zijn. In het begin vond ik het zelfs lastig om in zo'n warm nest terecht te komen omdat ik het zelf zo anders gewend was. Nu geniet ik er met volle teugen van en voel ik mij gewoon een van hun kinderen I love you
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Ugly Betty di 10 apr 2012 - 5:23

Ik heb ook super lieve schoonouders. Mijn schoonmoeder heeft al een klein pakje gekocht voor ons kindje en mijn schoonvader wil samen met mijn man de meubeltjes maken, precies zoals wij het willen hebben smile En we kunnen altijd bij ze terecht, ze hebben het beste met ons voor.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 5:49

Ik heb ook erg leuke schoonouders. Mijn schoonvader ken ik pas sinds kort. Mijn vriend had hem bijna twintig jaar niet meer gezien. Maar hij kan er weer redelijk mee overweg en vrijdag was hij nog bij mijn schoonmoeder en toen hadden wij toch een hele gezellig avond.
Mijn schoonmoeder is ook een schat van een vrouw. Ik krijg regelmatig kleine cadeautjes van haar en neem ook vaak wat voor haar mee. Wij gaan samen regelmatig winkelen of ergens even wat lekkers eten of drinken. Wij wonen ook bij elkaar in de stad dus komen ook wel bij elkaar om even een kopje thee te drinken. Ik ken dit niet van mijn eigen moeder omdat zij erg afstandelijk is. Ik vind dit wel leuk om zo met mijn schoonmoeder te doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 6:29

Ik heb altijd lieve schoonouders gehad eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Filoria wo 11 apr 2012 - 9:00

Nicci schreef:Mijn vriend heeft ook hele leuke schoonouders Laughing
Hahaha Ja, ze bestaan! 394967
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 9:12

Mijn schoonouders zijn gescheiden en ik vind vooral mijn schoonmoeder heel lief. Voel me fijn bij haar en kan mezelf zijn, en zij ook. Ik vind het fijn dat we dingetjes bij elkaar kwijt kunnen. Ook vind ik het heel mooi om te zien hoe ze mijn zoon meteen in haar hart gesloten heeft en zich steeds meer oma begint te voelen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: