Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer naar de tandarts.

+9
Darius
Flower_L
Annemie
PapillonRose
Parisienne
Thunder
Zandkoek
Annie24
Flip Fluitketel
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Flip Fluitketel za 7 apr 2012 - 4:55

Wanneer ga je eigenlijk voor het eerst naar de tandarts met je kind. En hoe gaan jullie en je kind hiermee om qua voorbereiding e.d.? Ik was vroeger als kind namelijk heel erg bang voor de tandarts (en met mij denk ik nog heel veel andere kinderen/volwassenen) en ben hier wel benieuwd naar.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 5:02

Ik heb er laatst toevallig over gelezen, dat het de bedoeling is om vanaf dat ze twee jaar zijn elk halfjaar te gaan. Qua voorbereiding vlak voordat je gaat goed uitleggen wat er gaat gebeuren en nu alvast mee met jullie controles zodat ze al kan zien wat er gebeurt en daar ook al uitleg bij geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Annie24 za 7 apr 2012 - 5:25

Zowel mijn tandarts als die van mijn vriend (we hebben allebei een andere tandarts, maar Y. gaat naar de tandarts van mijn vriend) zeiden bij 2 jaar. Dan gaat het gewoon op speelse wijze, dus veel bekijken, een kleine rondleiding, spiegeltje in de mond e.d. Volgens mijn moeder ging ik ook mee vanaf dat ik 2 was. Dan kan je je kindje ook het één en ander proberen duidelijk te maken.

Y. is nu 14 maanden, maar die snapt er niets van als ik zou proberen uit te leggen wat een tandarts is en stil op schoot zitten terwijl de tandarts met een spiegeltje kijkt zou al helemaal niks worden laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 5:30

H. is alltijd al mee gegaan.
Vorige week heeft de tandarts tandjes geteld en daarna wilde ze niet van de stoel af Rolling Eyes

Voor we gingen hadden we al verteld dat meneer de tandarts papa's en mama's tandjes na ging kijken.
En dat H. daarna ook in de stoel mocht en dat hij haar tandjes zou gaan tellen.
Ze heeft het nu nog over de "tanaars" en of we vandaag weer tandjes gaan tellen.


Laatst aangepast door TBIB op za 7 apr 2012 - 5:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 5:53

Wij hebben hem vanaf het begin mee genomen en de vorige keer heeft hij in zijn mondje gekeken, heel speels tandjes tellen enzo..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Zandkoek za 7 apr 2012 - 6:19

Hier vanaf 2 jaar, en dan ieder half jaar. Gewoon tanden tellen en daarna een kado'tje uitzoeken

Zandkoek
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 4
Registratiedatum : 07-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Thunder za 7 apr 2012 - 6:38

Hier zijn ze allebei vanaf het begin mee geweest met mijn controles en sinds ze twee jaar zijn gaan ze elk half jaar voor hun eigen controle. Bij de jongste is dat inderdaad tanden tellen en een cadeautje uitzoeken. Bij de oudste is al een keer een foto gemaakt en nu is hij al een jaartje aan het wisselen en wordt daar ook op gelet.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Parisienne za 7 apr 2012 - 7:24

Ik moest afgelopen week naar de tandarts en N. is toen voor het eerst meegegaan. Was met mijn moeder en zusjes (we gaan altijd tegelijk), dus zij hebben even op N. gelet toen ik in de stoel lag. M'n moeder ging met N. bij me kijken toen de tandarts bezig was. De tandarts vertelde wat ze deed (alleen even kijken en schoonmaken) en N. keek nieuwsgierig toe. Daarna ging N. bij mij op schoot zitten, liet de tandarts haar het spiegeltje zien en vroeg of ze even in N.'s mondje mocht kijken. Ze heeft haar tandjes hardop geteld en N. vond het interessant, haar mondje bleef beter open dan als we tanden poetsen! :P

Heb N. wel van tevoren verteld dat we naar de tandarts gingen, naar een mevrouw die even in onze mond gaat kijken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  PapillonRose za 7 apr 2012 - 7:37

Ik heb A. steeds al meegenomen. Toevallig een paar weken terug weer. Ze is nog niet in de stoel geweest, maar keek wel zeer geïnteresseerd naar wat er allemaal gebeurde.

Ik vroeg het toen toevallig aan mijn tandarts, wanneer ze echt voor controle moet komen. Hij houdt ergens tussen de 2 en 3 jaar aan. Hangt een beetje van het kindje af zei hij, sommige kindjes vinden het nog veel te eng als ze 2 zijn, dus dan hoeft het nog niet van hem. Tegen de tijd dat ze 3 zijn, dat moet het eigenlijk wel echt. Vandaar dat hij aanraadt om ze vanaf het begin zo'n beetje mee te nemen, en dan vanaf een jaar of 2 eens te proberen of ze in de stoel willen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Annemie za 7 apr 2012 - 7:41

Ik kan niet eens de tanden poetsen bij mijn zoontje,laat staan naar de tandarts gaan,ik ga denk ik als hij 3 jaar is..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Flower_L za 7 apr 2012 - 8:19

Ik maak vd week afspraak voor vriend, dan gaat l mee. Denk rond tweede verjaardag keer. Tandarts ziy echt volgeboekt.
Ik moet zelf ook binnenkort....wortelkanaalbehandeling dus daar heb ik hem liever niet bij.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Parisienne za 7 apr 2012 - 8:21

Annemie schreef:Ik kan niet eens de tanden poetsen bij mijn zoontje,laat staan naar de tandarts gaan,ik ga denk ik als hij 3 jaar is..
N. laat mij ook echt haar tanden niet poetsen, ze 'poetst' zelf. De tandarts daarentegen mocht gerust even met het spiegeltje in haar mond kijken. Verbaasde me heel erg!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Darius za 7 apr 2012 - 8:25

Niet. Wij hebben zo'n k*tpraktijk. Het enige wat ze bedenken is 'hoe krijgen we zo veel mogelijk geld binnen?' Nu met de losgelaten prijzen is alles omhoog gevlogen. We zijn dus al tijden op zoek naar een andere tandarts. Eentje waar je gewoon jaarlijks op controle komt en geen enorm team heeft met mondhygienisten en parodontloog of weet ik wat.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Makamba za 7 apr 2012 - 9:20

Vanaf dat ze twee jaar is gaat ze elk half jaar met mij mee naar de tandarts. Ik zeg haar van tevoren dat we gaan en dat de tandarts alleen maar naar haar tandjes wil kijken. Zodra de tandarts heeft gekeken krijgt ze een compliment en mag ze wat uitzoeken. In het begin vond ze het eng, maar omdat ze ook mee is geweest voor controles na mijn kaakoperatie en nu al twee keer mee naar de orthodontist vindt ze het helemaal niet meer eng.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  snoezel za 7 apr 2012 - 9:36

Owwwww...! Ik heb het vorige jaar nog aan mijn tandarts gevraagd en hij zei pas vanaf 4 jaar...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Flip Fluitketel za 7 apr 2012 - 13:49

OK, we moeten binnenkort toch weer een keer naar de tandarts en dan nemen we haar gewoon mee. Ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren. We hebben in ieder geval een leuke tandarts daar zal het niet aan liggen;)
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 21:19

Hier is het vanaf 2,5 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 21:28

Hier neem ik ze allemaal al meteen mee, en de oudste is sinds haar 3e in de stoel gegaan. De 2e nog niet, maar dat zal de volgende keer gebeuren denk ik. Hier gaan ze uit vanaf 3 jaar ongeveer, maar ze al heel jong meenemen is wel verstandig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  SarahKey za 7 apr 2012 - 21:54

Onze tandarts zei ook met ongeveer 2 jaar. Maar hier nemen we hem sowieso al mee want voor dat uurtje oppas regelen, neeujj. We moeten eind mei en dan gaat hij voor het eerst mee. Al zal hij er nu nog helemaal niets van snappen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Catwoman79 za 7 apr 2012 - 22:27

Vanaf dat hij tanden heeft gaat hij al mee. Dat is voornamelijk ook om hem op zijn gemak te stellen bij de tandarts.
Het is nu nog alleen tandjes tellen, later zal dat natuurlijk ook echt kijken zijn naar ongeregeldheden.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar de tandarts. Empty Re: Wanneer naar de tandarts.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum