Vanaf wanneer tandarts?
+10
Roos
Mikki
Thunder
Makamba
LMCurious
Susan
PapillonRose
Jelin
Pussycat
Wennes
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Re: Vanaf wanneer tandarts?
Onze tandarts raadde aan dat we onze zoon steeds meenemen als we gaan.
Hij zal waarschijnlijk rond 3 a 4 jaar echt in zijn mondje kijken.
Hij zal waarschijnlijk rond 3 a 4 jaar echt in zijn mondje kijken.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Arden schreef:Vanaf 2 jaar, en het liefst zo vroeg mogelijk meenemen.
Dit zegt mijn tandarts ook.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Weet toevallig iemand vanaf wanneer je een elektrische tandenborstel kunt gebruiken bij kindjes? Ik dacht 4 jaar?
Onze zoon vindt tandenpoetsen vreselijk en we moeten hem iedere keer in de houtgreep houden. Onze elektrische tandenborstel vindt hij geweldig en wil hij steeds uitproberen, maar is natuurlijk niet voor kindertandjes geschikt. Ik zag dat er wel elektrische kindertandenborstels zijn maar kan niet vinden vanaf wanneer deze te gebruiken zijn. We moeten over 2 weken weer naar de tandarts, maar dacht misschien weet hier iemand het wel.
Onze zoon vindt tandenpoetsen vreselijk en we moeten hem iedere keer in de houtgreep houden. Onze elektrische tandenborstel vindt hij geweldig en wil hij steeds uitproberen, maar is natuurlijk niet voor kindertandjes geschikt. Ik zag dat er wel elektrische kindertandenborstels zijn maar kan niet vinden vanaf wanneer deze te gebruiken zijn. We moeten over 2 weken weer naar de tandarts, maar dacht misschien weet hier iemand het wel.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Gelijk meenemen idd. Mijn man en ik zijn beiden erg bang voor de tandarts. Wij willen haar niet die angst geven die wij zelf hebben. Dus ze is gelijk mee gegaan en vind het nog leuk ook.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Mijn tandarts zegt zit ook.Pussycat schreef:Arden schreef:Vanaf 2 jaar, en het liefst zo vroeg mogelijk meenemen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
De tandarts kijkt naar Ezra's gebit sinds hij drie is, maar nog niet heel grondig.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mijn tandarts adviseerde ons om met een electrische tandenborstel te poetsen, ook omdat onze dochter het niet leuk vind. Het gaat nu iest beter maar echt leuk vindt ze het nog niet. Ze is 19 maanden.
Gast- Gast
Arden schreef:Vanaf 2 jaar, en het liefst zo vroeg mogelijk meenemen.
+1
Gast- Gast
hier ook, direct meenemen. Joris was de eerste keer in de stoel (op schoot bij papa) 16 mnd. Toen heeft de tandarts gekeken in zijn mondje, maar verder niet. Meer kijken of Joris het toe zou laten, en die vond het prima.
Afgelopen jaar was Joris 2,5 en toen heeft de tandarts weer mogen kijken. Was ook allemaal prima voor Joris. En hij was trots dat de tandarts kon zien dat hij goed zijn tandjes deed poetsen. Dus zo kan hij rustig aan wennen.
Afgelopen jaar was Joris 2,5 en toen heeft de tandarts weer mogen kijken. Was ook allemaal prima voor Joris. En hij was trots dat de tandarts kon zien dat hij goed zijn tandjes deed poetsen. Dus zo kan hij rustig aan wennen.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Hier neem ik ze altijd allemaal mee, en vanaf 2 jaar mogen ze in de stoel, maar het hoeft niet persé. Vanaf 3 jaar keek de tandarts het echt na. Gelukkig is ze helemaal niet bang en tot nu toe vind ze het nogsteeds interessant. Mijn man is heel bang voor de tandarts, dus die gaat apart van ons, ben veel te bang dat ze het overnemen als ze zien hoe verkrampt hij daar ligt.
Laatst aangepast door _MamaRosa_ op ma 7 nov 2011 - 4:08; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
PapillonRose schreef:Mijn tandarts zegt zit ook.Pussycat schreef:Arden schreef:Vanaf 2 jaar, en het liefst zo vroeg mogelijk meenemen.
Mijne ook en sinds haar 2e jaar gaat ze dan ook mee naar de tandarts!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ze gaan hier vanaf het begin mee en vanaf twee worden ze gecontroleerd. Electrisch poetsen doen we hier al vanaf een jaar.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Hier gaan ze altijd mee, en vanaf 2 jaar ook echt in de stoel.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Wij gaan woensdag en bij L. doen ze dan even tandjes tellen...
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Volgens mij ging ik op de basisschool voor het eerst naar de tandarts. De schooltandarts kwam altijd langs.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik heb haar nog nooit meegenomen.
Wil ik de volgende keer wel doen, dan is ze 3, maar wat ik me afvraag, nemen jullie dan nog iemand mee om op je kindje te letten?
Wil ik de volgende keer wel doen, dan is ze 3, maar wat ik me afvraag, nemen jullie dan nog iemand mee om op je kindje te letten?
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Hmmm nog niet over nagedacht eigenlijk. Was van plan om binnenkort te gaan zonder l. (tijdens werk ivm afstand). Denk de keer erna, rond twee jaar
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Viva schreef:Ik heb haar nog nooit meegenomen.
Ik ben altijd alleen gegaan, en tot nu toe gaat dat hier heel goed, zelfs als ik ze alle 4 mee heb. De oudste 2 blijven gewoon op de stoel wachten, vinden het reuze interessant wat de tandarts bij mama doet. En de jongste 2 zitten in de maxicosi.
Gast- Gast
Geen idee eigenlijk, ben als de dood voor de tandarts, al wil ik natuurlijk niet dat hij dat ook wordt. Misschien ga ik wel een keertje alleen voor hem
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer naar de tandarts.
» Wanneer eerste keer tandarts?
» Vanaf wanneer...
» vanaf wanneer..
» Vanaf wanneer...
» Wanneer eerste keer tandarts?
» Vanaf wanneer...