Regeldagen?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Regeldagen?
Mijn zoon is nu 12 dagen oud. Al vanaf dag 6 komt hij s'nachts om de anderhalf uur en overdag om het uur. Ik weet dat je van zo'n kleintje nog niks kunt verwachten en dat het allemaal op gang moet komen etc maar het begint me nu aardig op te breken. Is er misschien iets wat ik kan doen zodat hij wat langer tussen de voedingen laat?
Verder doet het ook heel erg pijn als hij aan mijn linkerborst drinkt. Ik heb geen kloven en hij hapt gewoon goed aan. De tepel is heel erg gevoelig en ik zie er gewoon tegenop als hij weer aan die kant moet drinken.
Iemand misschien tips want ik zit er nu over te denken om gewoon maar te stoppen. (en eigenlijk vind ik dat best zonde)
Verder doet het ook heel erg pijn als hij aan mijn linkerborst drinkt. Ik heb geen kloven en hij hapt gewoon goed aan. De tepel is heel erg gevoelig en ik zie er gewoon tegenop als hij weer aan die kant moet drinken.
Iemand misschien tips want ik zit er nu over te denken om gewoon maar te stoppen. (en eigenlijk vind ik dat best zonde)
Gast- Gast
Re: Regeldagen?
Oef dat lijkt mij heel pittig zeg. Hoelang drinkt hij als hij drinkt? En bied je beide borsten aan? Misschien helpt het om 1 borst 10 minuten aan te bieden, mocht hij daar van in slaap vallen of niet meer drinken even een luiertje verschonen en dan de andere borst? Misschien doe je dat al, maar dat hielp hier heel goed!
Als je tepel heel gevoelig is dan zou je Purelan creme (van medela) kunnen proberen. Dat heeft mij hier echt door de eerste dagen geholpen en ik heb sindsdien nooit meer pijnlijke tepels!
Als je tepel heel gevoelig is dan zou je Purelan creme (van medela) kunnen proberen. Dat heeft mij hier echt door de eerste dagen geholpen en ik heb sindsdien nooit meer pijnlijke tepels!
Gast- Gast
Voor de korte tussenpozen heb ik niet echt een oplossing. Mijn dochter kwam in het begin ook altijd om de 1,5-2 uur. Mijn tepel was aan een kant ook heel gevoelig en bij mij hielp het wel als ik er moedermelk op smeerde. Ik keek er na een tijdje ook tegenop, maar het helpt wel als je zelf ook ontspannen bent bij het aanhappen, ik merkte soms dat ik door de pijn toch te bang was voor het aanhappen, maar dat werkt alleen maar tegen. En na een tijdje ging het bij mij over.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Heb je wel voldoende voedingsstoffen in je borstvoeding? Kan het zijn dat hij daarom misschien zo vaak komt?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou ook zeggen dat hij te weinig binnen krijgt, om het uur is wel heel erg veel. Ik kan me voorstellen dat het opbreekt. Sterkte.
Gast- Gast
]yvonne schreef:Mijn zoon is nu 12 dagen oud. Al vanaf dag 6 komt hij s'nachts om de anderhalf uur en overdag om het uur. Ik weet dat je van zo'n kleintje nog niks kunt verwachten en dat het allemaal op gang moet komen etc maar het begint me nu aardig op te breken. Is er misschien iets wat ik kan doen zodat hij wat langer tussen de voedingen laat?
Allereerst gefeliciteerd met je zoon.
Wat jammer dat de bv voor je gevoel niet goed gaat.
Hoe lang drinkt je zoontje bij elke voeding?
Hoe gaat het met zijn gewicht?
en weet je zeker dat hij honger heeft na een uur, of kan het ook zuigbehoefte zijn?
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Ik zou even een lactatiekundige inschakelen of een vrijwilliger van LLL of VBN bellen, die kunnen je heel persoonlijk advies geven.
Gast- Gast
Ik zou ook een lactatiekundige bellen, om t uur is nl echt heel vaak.
Lijkt me bovendien ook ontzettend pijn doen aan je tepels, niet?
Lijkt me bovendien ook ontzettend pijn doen aan je tepels, niet?
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Ik zou even een lactatiekundige inschakelen of een vrijwilliger van LLL of VBN bellen, die kunnen je heel persoonlijk advies geven.
Eens. De kans dat je te weinig voedingsstoffen hebt, is nihil. Maar misschien zuigbehoefte? De eerste maand legde ik ze ook altijd aan als ze huilden, dan komt de borstvoeding goed op gang. Maar misschien kun je het met je pink een half uurtje rekken?
Trouwens, op het borstvoedingsforum kun je ook goed je vragen stellen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Dit deed mijn zoontje de eerst dagen ook, drinkt je zoontje wel effectief en pakt hij de achtermelk wel? Mijn zoontje veel steeds in slaap tijdens het drinken.
Als je het idee hebt dat je zoontje niet meer drinkt maar sabbelt kan je hem beter van de borst halen. Verder moedermelk uitsmeren over je tepels zodat ze snel genezen.
Als je het idee hebt dat je zoontje niet meer drinkt maar sabbelt kan je hem beter van de borst halen. Verder moedermelk uitsmeren over je tepels zodat ze snel genezen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: