Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Regeldag/regeldagen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Regeldag/regeldagen? Empty Regeldag/regeldagen?

Bericht  Fiebje vr 2 sep 2011 - 21:46

Sinds gister komt W. ineens om de twee uur voor voeding :shock: . Ook geef ik geen flesje meer na (deed dit eerst wel omdat mijn productie laat op gang kwam). Vannacht ook tot half vier iedere twee uur waarvan hij zelfs 1 x tot anderhalf uur aan de borst lag! Daarna heeft hij doorgeslapen tot half negen gelukkig zodat wij ook konden slapen. Uren daarvoor was hij niet stil te krijgen en wilde alleen maar bij je liggen en het liefste met een tepel in zijn mond (net als papa zei manlief).
Maar is het verstandig om hem iedere keer aan te leggen? Zo kort op elkaar zit soms nog geen uur tussen.
Enig idee hoe lang dit kan duren? En klopt het dat ze het liefste bij je willen zijn? En misschien een stomme vraag maar kan je melk niet opraken? Had vannacht wel het idee dat m'n borst op een gegeven moment echt leeg was.
Pfff wat een vragen maar heb de eerste regeldag helemaal niet zo ervaren......

Liefs F

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Regeldag/regeldagen? Empty Re: Regeldag/regeldagen?

Bericht  Gast vr 2 sep 2011 - 22:28

Als jij denkt dat hij wil drinken, zou ik hem gewoon aanleggen. Hij wordt groter en heeft dus ook meer voeding nodig. Hij regelt jouw productie door vaker te willen drinken. Hoe vaker hij drinkt, hoe meer melk jij aanmaakt. Als jij op een gegeven moment genoeg melk hebt voor zijn behoefte zal hij weer minder vaak willen drinken, omdat hij dan wel langere tijd verzadigd is. Ik zou hem dus zeker zo vaak aanleggen.

En het lijkt me wel dat zo'n kleine baby het liefst bij je wil zijn! Hij is net geboren, hij is nog een lekker warm, donkere ruimte gewend waarin hij aan alle kanten afgegrensd werd door jouw baarmoederwand. Hij was de geluiden van je hart, stem en maag gewend, ik denk dat alle baby's het fijn vinden om weer lekker dicht bij hun moeder te liggen.

Je melk kan niet op raken. Tijdens het voeden wordt namelijk ook melk aangemaakt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 0:40

Fiebje hier is dat ook. Ik zou jouw stukje tekst geschreven kunnen hebben. M heeft van de week ook regeldagen gehad.

Hij ligt ook het liefst bij mij. Buik tegen buik. Soms is dat t enige wat goed is, wat hij wil.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 0:52

S. is nu ook bezig sinds gister. J. kwam vannacht tot 2x toe om de 5 uur, heerlijk! S. kwam de 2e keer na 2,5 uur weer, die heb ik toen een klein flesje gegeven en heeft daarna weer geslapen tot zijn broertje wakker werd.

Ik voed ze op het moment ook niet meer tegelijk, maar gewoon wanneer ze wakker worden. Als S. weer in normaal ritme zit doe ik het wel weer tegelijk!

Gast
Gast

Bericht  Fiebje za 3 sep 2011 - 1:56

Hoi Rejoy. Thanx voor je reactie. Okay dan blijven we aanleggen. W heeft net 3.5 uur geslapen dus mama ook!
Kruumel. Hier ook buik tegen buik en liefst tepel in zijn mond. Maar ja slaap dan zelf ook niet echt. En merk wel dat ik het zelf ook nog hard nodig heb flauwvvallen schyilt altijd nog om een hoekje. Gaat verder alles goed? Hoe bavalt het moeder zijn je?
Pm. Tja met twee is helemaal pittig. S al on de vijf uur?! Wauw dat is fijn! Heeft hij de regeldagen al achter de rug?

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 2:13

Fiebje, m komt overdag eigenlijk om de 3 uur en 'd nachts slaat hij 1 keer over, dan slaapt hij zo'n 6 a 7 uurtjes door. Van de week kwam hij soms na anderhalf twee uur al toen hij regeldagen had.

Het buik op buik doe ik alleen overdag op de bank. Als ik in bed lig niet, wil niet in slaap vallen met hem op mn buik. Ik slaap 's nachts best goed, ga overdag ook niet naar bed alleen als ik een keer geen goede nacht gehad heb.

Het moeder zijn bevalt me heel goed. M is vandaag al een maand! Het is een heerlijk tevreden mannetje. Het gaat heel goed, het gevoel is heel goed.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje za 3 sep 2011 - 2:22

Gaat snel he! W is morgen al drie weken en als je ziet wat hgij nu al kan, het gaat echt heel snel. W mag om de vier uur eten, normaal gaat dit s nachts wel overdag moet hij nog inkomen doen dit pas vanaf donderdag. Maar hij heeft al een paar keer gedaan. Scheelt echt wel een uurtje erbij je kan weer ff net wat meer doen.
Fijn dat het zo goed gaat met jullie.

Bedacht net dat van het stoppen met de pil in augustus van vorig jaar allemaal jongens zijn geboren tot nu toe. Wel gek he hoe snel een jaar gaat en moet je ons nu zien!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Happydobby za 3 sep 2011 - 3:04

haha idd allemaal jongetjes.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 4:06

Fiebje: was de eerste keer dat hij twee keer vijf uur en tussen liet hoor, vannacht is het weer afwachten... Hoop dat ze het nu allebei doen, zou erg lekker zijn!

Gast
Gast

Bericht  Fiebje za 3 sep 2011 - 5:45

Ik duim voor je pm! Nu overdag gaat goed hier drie a vier uur tussen de voedingen ben benieuwd hoe het vanavond en vannacht gaat. We hebben zo een verjaardag hoop dat we het redden tussen twee voedingen. Neemt S overdag ook langere pauzes dan J?

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 21:01

Fiebje hoe ging t met de verjaardag en t voeden? Wij gingen op kraamvisite en daarna gingen vrienden nog even mee bij ons wat drinken. M had om 18 uur gedronken toen heb ik m om 19.30 nog aangelegd omdat we om 20 uur zouden gaan. Daarna kwam hij pas om 0 uur. Dat ging dus goed. Vannacht kwam hij om 6.30 en nu om 10 uur dus ik heb lekker kunnen slapen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 sep 2011 - 22:48

Hier kwamen ze vannacht weer om de 3,5 uur.
Gisteravond was het helemaal een drama, ze bleven maar huilen. Waarschijnlijk last van de warmte gehad?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 1:37

Gisteren heeft M juist langer doorgeslapen, en het kindje waar we op kraamvisite waren ook. En 's middags was er een andere baby geweest en die had ook langer geslapen. Komt misschien toch door de warmte.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje zo 4 sep 2011 - 5:34

Kruumel gister overdag ging super. Om de vier uur. Vannacht zelfs 1 x vijf uur!
En vandaag is weer wat rommeliger. Om de twee a drie uur. En nu red hij waarschijnlijk de vier uur weer. Blijft dus nog een beetje rommelig. Ondanks de warmte had W. Super geslapen.
Verjaardag ging goed. Hij sliep overal doorheen, s' middags was ik ook ff naar de voetbal geweest eb daar had hij ook alleen maar geslapen.
Jammer dat het niet doorgezet heeft pm. Komen ze wel tegelijkertijd voor voeding of om en om?

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Fiebje zo 4 sep 2011 - 21:47

Nou hoop dat jullie nacht beter was. Hier was het 1 drama. Alleen maar huilen en drinken. Heb hem uiteindelijk maar meegenomen naar onze kamer en toen was hij stil. En sliep gelijk!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 4 sep 2011 - 22:23

Wat balen Fiebje! Hier slapen ze ook regelmatig in de box (overdag en s avonds) omdat ze het boven gewoon niet doen.
Krijgt hij wel genoeg binnen als hij maar wil blijven drinken?

De nachten gaan hier best goed, natuurlijk wel iedere paar uur een voeding, maar verder slapen ze wel aardig.
Maar de avonden van 6 tot 11... drama!!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 3:04

M. ligt hier ook wel in de box overdag hoor. Hij wil gewoon niet de hele dag slapen, en soms alleen als hij bij ons is.

Meestal is hij overdag tussen 2 voedingen wakker, en 's avonds.

Volgens mijn moeder was ik als baby ook al veel wakker, en als klein kind ook. De huisarts zei toen dat sommige baby's net als volwassenen gewoon minder slaap nodig hebben dan anderen.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje ma 5 sep 2011 - 22:06

Pm ik dacht neem de proef op de som gister. Heb de voeding gekolfd en er kwam 185cc uit. Maar nu had ik wel geslapen, als ik moe ben loopt het gelijk terug.
Vannacht kreeg ik pijn in m'n benen en armen en ja hoor binnen een kwartier lag ik weer te klappertanden. Vanmorgen getemperatuurd en had 39.5 dus naar de ha geweest nou ja moest daarheen. Heb nu een kuur gekregen voor een week heb een fikse ontsteking in m'n linkerborst. Gelukkig is m'n man thuis gebleven om voor W te zorgen en ik lig inmiddels te drijven in bed.
Wat voeding betreft W krijgt s avonds flesje na en ging vannacht goed, had om half tien voeding ging om half elf dlapen en kwam om half drie weer. Dacht nu wel shit heeft hij alle andere avonden te weinig eten gehad.
Kruumel W is overdag ook tussen twee voedingen wakker. En bij de avondvoeding rond etenstijd meestal een uur of twee.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Linda ma 5 sep 2011 - 22:19

ProudMama schreef:Wat balen Fiebje! Hier slapen ze ook regelmatig in de box (overdag en s avonds) omdat ze het boven gewoon niet doen.

De nachten gaan hier best goed, natuurlijk wel iedere paar uur een voeding, maar verder slapen ze wel aardig.

PM, heb je dit artikel al eens gelezen? http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/clusteren.html

Mijn dochter was in het begin ook heel erg onrustig in de avond. Tot ik dus dit artikel las en eindelijk wist wat er aan de hand was. Toen heb ik er gewoon aan toe gegeven en heeft ze tot 3 maanden geclusterd en daarna was het over.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 22:24

Linda schreef:
ProudMama schreef:Wat balen Fiebje! Hier slapen ze ook regelmatig in de box (overdag en s avonds) omdat ze het boven gewoon niet doen.

PM, heb je dit artikel al eens gelezen? http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/melkproductie/clusteren.html

Mijn dochter was in het begin ook heel erg onrustig in de avond. Tot ik dus dit artikel las en eindelijk wist wat er aan de hand was. Toen heb ik er gewoon aan toe gegeven en heeft ze tot 3 maanden geclusterd en daarna was het over.
Dat is een goede. Alleen zijn ze samen bezig en is die tijd het enige moment op de dag dat ik even mijn handen vrij heb om in huis wat te doen Sad

Dus dat wordt regelmatig kleine flesjes geven, zeker S is te ongeduldig aan de borst...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: