Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

+25
Tinus
Ibbeltje
Highway
Caroow
Caramba
SleepingBeauty
Lady Starstruck
Lima
TNMN
Jasmine
Dennenappel
Niene
Herfstblaadjes
kwak
RYW
Sugarfall
Japie
Bliss
minoessepoes
VeryCherry
Rovine
Rush
RioolSpook
Arwyn
Bazinga
29 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Bazinga do 5 apr 2012 - 21:24

Kan jij bijv een verstopte gootsteen fixen door de zwanenhals open te draaien, of kies je er voor te wachten op je vent/vader/buurman/klusjesman? Kan je je eigen (fiets)band verwisselen, electronica aansluiten, IKEA-bende in elkaar zetten etc...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Arwyn do 5 apr 2012 - 21:25

IKEA bende is geen moeite, dat zet ik zo in elkaar.
Als het echt moet, kan ik denk ik best veel dingen zelf, maar het is gewoon zo lekker makkelijk om de man technische dingen te laten doen, haha.
Sowieso is die van mij nogal precies met dingen als elektronica, dus als ik dat al zelf doe, gaat hij geheid daarna kijken of het nog beter kan.. Rolling Eyes
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  RioolSpook do 5 apr 2012 - 21:26

Ik kan alles zelf en doe het zelfs vaak op mijn werk dat soort klusjes. Dan vragen klanten of ik nog even wat extra's wil doen zoals wat kasten in elkaar zetten of wat lampjes aansluiten of een kast in elkaar zetten en dan doe ik het.

Maar thuis laat ik het liever aan mijn vriend over en speel ik vaak dom.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 21:27

Arwyn schreef:IKEA bende is geen moeite, dat zet ik zo in elkaar.
Als het echt moet, kan ik denk ik best veel dingen zelf, maar het is gewoon zo lekker makkelijk om de man technische dingen te laten doen, haha.
Sowieso is die van mij nogal precies met dingen als elektronica, dus als ik dat al zelf doe, gaat hij geheid daarna kijken of het nog beter kan.. Rolling Eyes

Herkenbaar smile
Ik kan, denk ik, heel veel zelf, het kost dan wel veel tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 21:28


Neuh ik ben onhandig. Ik neem misschien wel sneller genoegen met een niet helemaal 100% goed gemaakt product, maar meestal vraag ik hulp.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Rush do 5 apr 2012 - 21:29

Ik kan het meeste gewoon zelf, maar ik laat het graag over aan m`n vriend, broers, vader etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Rovine do 5 apr 2012 - 21:31

Kan het allemaal zelf, heb op mijn werk vaker een schroevendraaier vast dan thuis. Toch laat ik het dan meestal doen door vader/broers/vriend/huisbaas. Als het me heel erg irriteert doe ik het meteen zelf, eventueel met pa aan de telefoon als ik het niet meer snap.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  VeryCherry do 5 apr 2012 - 21:40

Ik kan alles zelf Very Happy Moet ik ook kunnen, want ik wil niet afhankelijk zijn van een ander smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  minoessepoes do 5 apr 2012 - 21:44

Ik kan ook alles zelf, sterker nog ik kan wel banden plakken en mijn vriend niet, dus ik heb laatst zijn band staan plakken terwijl hij het huis aan het poetsen was.

Overigens heeft mijn vader ook echt twee linker handen en doet mijn moeder dat soort klusjes ook eigenlijk altijd. Sowieso ben ik niet zo van de mannen dingen en de vrouwen dingen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Rush do 5 apr 2012 - 21:44

Ik heb nog nooit een fietsband geplakt trouwens, haha. Dus ik heb geen idee of ik dat kan. Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Bliss do 5 apr 2012 - 21:44

Idd, Ikea-spul in elkaar zetten is geen probleem, maar andere (rot)klusjes laat ik graag over aan een man. Mijn balkonhek wordt trouwens gemaakt door een klusjesvrouw Very Happy

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  VeryCherry do 5 apr 2012 - 21:49

Ik heb een boorhamer gekregen van mijn vriend, zo'n hele zware. Echt superstoer. Hij vind het ook fijn als ik zelf dingen op kan hangen op een fatsoenlijke manier, en niet op hem hoef te wachten als ik weer wat in mijn hoofd heb.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Japie do 5 apr 2012 - 21:51

Ik doe ook bijna alles zelf. Pas als ik er niet meer uit kom, komt mijn vader om te helpen.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  VeryCherry do 5 apr 2012 - 21:51

Vaatwasser aansluiten heb ik overigens wel laten doen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Bazinga do 5 apr 2012 - 22:02

Onze gootsteen is verstopt.. Maar ik heb net zwanenhals open gemaakt, helemaal gereinigd, maar hij loopt nog steeds niet door :/ Dan zit 't dus verder dan waar ik bij kan en dat vind ik onwijs irritant :P

Nou moet ik er sowieso iemand bijhalen, want no way dat dit onze schuld is; onze riolering is gereinigd afgelopen dagen, dus we mochten vanaf dinsdagochtend tot gisteravond niks lozen. Na 't groene licht, wilde ik afwassen en toen zat dus opeens de gootsteen verstopt!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Sugarfall vr 6 apr 2012 - 1:05

Ikea dingen in elkaar zetten kan ik wel, de rest eigenlijk niet Embarassed Dat laat ik mijn vriend doen en toen ik vrijgezel was een van mijn broers.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 1:25

Ik kan Ikea dingen in elkaar zetten, televisie, internet, telefonie en randaparatuur aansluiten en eigen problemen oplossen met deze dingen, storingen met wasmachine/droger/afwasmachine oplossen, gaten boren en dingen ophangen. Maar er zijn nog voldoende dingen die ik niet kan en dan bel ik mijn vader. En dat zijn ook nog simpele dingen, want wat ik echt niet kan is de ketel bijvullen met water. De laatste keer dat ik dat zelf probeerde, stond mijn huis vol met water. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  RYW vr 6 apr 2012 - 1:34

Ik kan zelf:
- een wiel verwisselen
- ikea-bende in elkaar zetten (maar ben wel wat slordiger bij de kant die tegen de muur moet Wink)
- elektronica aansluiten
- spinnen uitmoorden (met moeite)
- laminaat leggen
- op het dak klimmen om een voetbal eraf te halen
- gaten in muren boren
- de bomen snoeien
- ruitenwisservloeistof/olie bij mijn auto bijvullen

Ik kan niet zelf:
- elektriciteitsdingen (vind ik te gevaarlijk)
- alle loodgieterklussen (ben bang voor waterschade op mijn zelfgelegde laminaat Wink)
- met een aanhanger of caravan rijden
- mijn eigen hypotheek of pensioen begrijpen

Valt mee, toch?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Bazinga vr 6 apr 2012 - 1:44

RYW schreef:Ik kan zelf:
- een wiel verwisselen
- ikea-bende in elkaar zetten (maar ben wel wat slordiger bij de kant die tegen de muur moet Wink)
- elektronica aansluiten
- spinnen uitmoorden (met moeite)
- laminaat leggen
- op het dak klimmen om een voetbal eraf te halen
- gaten in muren boren
- de bomen snoeien
- ruitenwisservloeistof/olie bij mijn auto bijvullen

Ik kan niet zelf:
- elektriciteitsdingen (vind ik te gevaarlijk)
- alle loodgieterklussen (ben bang voor waterschade op mijn zelfgelegde laminaat Wink)
- met een aanhanger of caravan rijden
- mijn eigen hypotheek of pensioen begrijpen

Valt mee, toch?

Ik vind dit zo'n leuk punt Very Happy Want niémand in mijn omgeving begrijpt z'n hypotheek en ik moet er steeds zo om lachen! Ze betalen gewoon en hopen dat 't huis ooit van hen wordt, maar mijn broer betaalt nu al bijna 4 jaar, maar had volgens de bank z'n kosten koper er nog niet eens uit...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  kwak vr 6 apr 2012 - 2:10

mijn vader zin grootste hobby is klussen, ik heb hem vroeger regelmatig geholpen.
toen onze garage werd gebouwd heb ik mee geholpen de fundering metselen, ik was een jaar of 10/11. en ja, de garage staat er nog steeds Wink!.
thuis ga ik zelf meestal ook aan de gang omdat het anders een hele poos duurt voor dat mijn man het doet. Het duurt misschien iets langer maar dan is het ook klaar.
en heel soms doe ik net of ik het niet kan omdat ik dan geen zin heb Cool
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Herfstblaadjes vr 6 apr 2012 - 2:19

De meeste klusjes kan ik zelf en ik denk dat ik handiger ben dan mijn vriend, in ieder geval sneller. Alleen gaten boren heb ik me nog nooit aan gewaagd omdat de muren van beton zijn, dus dan bel ik altijd mijn vader.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 2:26

Ik ben redelijk zelfstandig met dit soort dingen.
Alleen elektriciteit waag ik me niet aan.

En het verwisselen van de lamp van mijn auto wil me maar niet slagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Niene vr 6 apr 2012 - 2:29

Ik red me met alles,behalve elektriciteit,dat laat ik aan mijn paps over. Ben heel blij dat ik deze dingen allemaal van hem geleerd heb,want wil zo min mogelijk afhankelijk zijn van een ander.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Dennenappel vr 6 apr 2012 - 2:35

De meeste dingen lukken mij wel. Band plakken, ikea dingen in elkaar zetten, zwanenhals reinigen, laminaat leggen, verven, heg snoeien, e.d.

Gezien mijn fysieke gesteldheid momenteel wat minder is, duurt het alleen wel wat langer voordat het af is, omdat ik het in etappes doe.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Rovine vr 6 apr 2012 - 2:52

IKEA dingen in elkaar zetten is trouwens nog best simpel. Heb ook een paar kastjes van de Leen Bakker, die waren toch een aantal leveltjes hoger. Gewoon 1 tekening met aangegeven waar alles moest. Onderdeel of 30 met ongeveer 60 spijkers/schroeven. Toen zag ik toch wel in dat IKEA het als een kunst verheven heeft het allemaal zo simpel mogelijk te maken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?  Empty Re: Red jij jezelf zonder (klusjes)mannen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum