Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pilvraag

5 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Pilvraag - Pagina 2 Empty Re: Pilvraag

Bericht  Cheesegirl vr 6 apr 2012 - 9:47

AngelNyn schreef:
Carola589 schreef:Ik ga dit ever overleggen met de assistente maandag/dinsdag. Sowiezo neem ik vanavond gewoon de pil, dan weet ik zeker dat het goed is. Zouden jullie het ook zo doen of is het overdreven om nu gewoon te beginnen met een nieuwe strip?

Ik zou dat zelf wel doen inderdaad, en dan even overleggen of 7 dagen voldoende is of toch de strip afmaken inderdaad. Ik zou bij dit soort dingen nooit een risico nemen, hoe klein het risico ook misschien is Pilvraag - Pagina 2 561177
Ja dat dacht ik ook idd. De kans is waarschijnlijk heel klein, maar toch... Bedankt nogmaals smile
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 10:34

Hier spreekt de apotheek :p Je bent gewoon veilig tot 7 dagen na inname van je laatste pil. Heeft niks te maken met wel of niet starten na die week. Door de pil zijn je eierstokken als het ware in slaap, minimaal 7 dagen. Daarom is de pil nog veilig in de stopweek. Een ander antwoord is er niet, dit klopt gewoon, dus ook wat Marsy zegt. Wij hebben ervoor geleerd...

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 6 apr 2012 - 10:37

Pff het is soms zo ingewikkeld met die pil!

Ik zit ook met zoiets.. Ik start altijd op maandag, zodat ik goed uitkom met de strip qua dagen (die staan er op geprint, en ik vind het netjes om echt aan het randje te beginnen), en op die manier ben ik ook ongesteld op de dagen dat ik wil.

Maar nou heb ik bij deze strip 1 pil eerder al gebruikt als nood-pil en dus stop ik nu een pil eerder met de strip en kom ik dus 1 dag eerder in de stopweek. Moet ik bij de volgende strip dan ook weer 1 dag eerder beginnen en verschuif ik op die manier dus m'n stopweek 1 dag eerder? Of kan ik de 8e dag (= zondag) ook nog wachten in de stopweek, en dan op maandag weer met een nieuwe strip beginnen? Of ben ik door die ene extra dag dan direct onbeschermd?

Volgens mij een soortgelijke vraag, maar ik snap er weer helemaal niets van Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  TukTuk vr 6 apr 2012 - 10:38

Amazzonia schreef:Hier spreekt de apotheek :p Je bent gewoon veilig tot 7 dagen na inname van je laatste pil. Heeft niks te maken met wel of niet starten na die week. Door de pil zijn je eierstokken als het ware in slaap, minimaal 7 dagen. Daarom is de pil nog veilig in de stopweek. Een ander antwoord is er niet, dit klopt gewoon, dus ook wat Marsy zegt. Wij hebben ervoor geleerd...

Maar waarom mag je dan niet je stopweek langer maken, en wordt er altijd in de bijsluiter gezegd "heb je in de afgelopen 7 dagen onveilige seks gehad, neem dan een morning after pil / contact op met je huisarts" ?
Dat komt toch op hetzelfde neer als niet beginnen na je stopweek?

Ik weet dat je normaal gewoon die 7 dagen veilig bent, maar omdat je niet begint daarna, loop je toch risico om zwanger te raken, net als wanneer je je stopweek 8 of 9 dagen maakt?

@Marin; je moet dan ook een dag eerder weer beginnen, maar ik zou zelf een nieuwe strip aanbreken en die als reserve strip houden, als je een keer ziek bent en je braakt of hebt diarree waardoor je een extra pil moet pakken, heb je gewoon die aangebroken strip. Weet ook niet zeker of je je slik periode mag verkorten met 1pil, weet alleen dat je wel een extra dag mag slikken of een dag korter je stopweek mag houden, maar andersom weet ik niet..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 19:45

AngelNyn schreef:
Amazzonia schreef:Hier spreekt de apotheek :p Je bent gewoon veilig tot 7 dagen na inname van je laatste pil. Heeft niks te maken met wel of niet starten na die week. Door de pil zijn je eierstokken als het ware in slaap, minimaal 7 dagen. Daarom is de pil nog veilig in de stopweek. Een ander antwoord is er niet, dit klopt gewoon, dus ook wat Marsy zegt. Wij hebben ervoor geleerd...

Maar waarom mag je dan niet je stopweek langer maken, en wordt er altijd in de bijsluiter gezegd "heb je in de afgelopen 7 dagen onveilige seks gehad, neem dan een morning after pil / contact op met je huisarts" ?
Dat komt toch op hetzelfde neer als niet beginnen na je stopweek?

Ik weet dat je normaal gewoon die 7 dagen veilig bent, maar omdat je niet begint daarna, loop je toch risico om zwanger te raken, net als wanneer je je stopweek 8 of 9 dagen maakt?

@Marin; je moet dan ook een dag eerder weer beginnen, maar ik zou zelf een nieuwe strip aanbreken en die als reserve strip houden, als je een keer ziek bent en je braakt of hebt diarree waardoor je een extra pil moet pakken, heb je gewoon die aangebroken strip. Weet ook niet zeker of je je slik periode mag verkorten met 1pil, weet alleen dat je wel een extra dag mag slikken of een dag korter je stopweek mag houden, maar andersom weet ik niet..

Dat klinkt mij ook onlogisch in de oren, maar als de apotheek het zegt.....

Marin, als je een pil minder slikt aan het einde kun je wel je stopweek eerder houden, maar die mag niet langer dan zeven dagen zijn. Dus je begint een dag eerder dan je gewend bent met je nieuwe strip. Je mag in principe wel je slikperiode verkorten, maar niet je stopweek verlengen. Je kunt inderdaad wat AngelNyn zegt één strip als reservestrip houden als je per sé links in het bovenhoekje wilt beginnen...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 21:08

Dat heeft te maken met het levensduur van een zaadcel (1 a 2 dagen) en een eicel (24 uur) en dan nog zijn die 7 dagen dus ruim gerekend. Als ze het nu gewoon met condoom gaan doen is er niks aan de hand, je kan nog geen ovulatie hebben gehad binnen 7 dagen na je laatste pil. Vandaar dus dat je stopweek maximaal 7 dagen mag duren en niet langer, na die 7 dagen zou je weer een ovulatie kunnen krijgen.

Je mag je stopweek trouwens ook eerder houden, als je maar minimaal 14 dagen van je strip hebt geslikt is het geen probleem en is hij veilig.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 6 apr 2012 - 21:12

Dank jullie wel voor de logisch uitgelegde antwoorden allebei. Ik dacht het al wel, maar wist t niet en ga geen risico nemen. Dan breek ik inderdaad wel eentje aan die ik als reserve gebruik. Sowieso wel handig om die in m'n nood-reis-tasje te doen voor als ik eens m'n pil op reis vergeet of halsoverkop weg moet. Vind het alleen zo zo'n hele strip als er maar eentje uit is en hij dan daar aangebroken ligt, maar dan is ie maar gewoon als reserve idd. Dank jullie wel!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  TukTuk vr 6 apr 2012 - 21:21

Marin schreef:Dank jullie wel voor de logisch uitgelegde antwoorden allebei. Ik dacht het al wel, maar wist t niet en ga geen risico nemen. Dan breek ik inderdaad wel eentje aan die ik als reserve gebruik. Sowieso wel handig om die in m'n nood-reis-tasje te doen voor als ik eens m'n pil op reis vergeet of halsoverkop weg moet. Vind het alleen zo zo'n hele strip als er maar eentje uit is en hij dan daar aangebroken ligt, maar dan is ie maar gewoon als reserve idd. Dank jullie wel!

Denk dat het inderdaad wel handig is als reserve strip voor in je noodreis tasje. Ik heb er toen heel lang 1 in mijn portemonnee gehouden, nadat ik een keer in Amsterdam gestrand was, toen er zo'n storm was en de treinen niet meer reden en ik dus niet meer thuis kwam. Kon ik door de storm nog naar de apotheek toe Pilvraag - Pagina 2 394967
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk vr 6 apr 2012 - 21:23

Amazzonia schreef:Dat heeft te maken met het levensduur van een zaadcel (1 a 2 dagen) en een eicel (24 uur) en dan nog zijn die 7 dagen dus ruim gerekend. Als ze het nu gewoon met condoom gaan doen is er niks aan de hand, je kan nog geen ovulatie hebben gehad binnen 7 dagen na je laatste pil. Vandaar dus dat je stopweek maximaal 7 dagen mag duren en niet langer, na die 7 dagen zou je weer een ovulatie kunnen krijgen.

Je mag je stopweek trouwens ook eerder houden, als je maar minimaal 14 dagen van je strip hebt geslikt is het geen probleem en is hij veilig.

Hmm ok, dus die 7 dagen is eigenlijk een beetje overdreven, waar ze het over hebben in de bijsluiter?
Maar in feite zou ze wel risico gelopen hebben als ze op donderdag onveilige seks gehad had?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud