Domme pilvraag
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Domme pilvraag
Ik kom er even niet uit.
Vlg de bijsluiter kan je beginnen op dag 1, direct veilig. Of op dag 2- 5, dan is het 7 dagen niet veilig.
Maar... Ik zit op dag 8 ofzo, dan kan ik toch ook starten en de eerste 7 dagen condooms gebruiken? Of ben ik dan al te laat en moet ik wachten tot de volgende ronde? Aangezien de dagen er zo specifiek bij staan?
Het is een gewone combinatiepil.
Vlg de bijsluiter kan je beginnen op dag 1, direct veilig. Of op dag 2- 5, dan is het 7 dagen niet veilig.
Maar... Ik zit op dag 8 ofzo, dan kan ik toch ook starten en de eerste 7 dagen condooms gebruiken? Of ben ik dan al te laat en moet ik wachten tot de volgende ronde? Aangezien de dagen er zo specifiek bij staan?
Het is een gewone combinatiepil.
Gast- Gast
Re: Domme pilvraag
Je begint nu weer voor het eerst met de pil?
Je kunt op elke willekeurige dag beginnen, maar alleen als je op de 1e dag van de menstruatie begint is het meteen veilig. Daarna dien je 7 dagen een condoom te gebruiken (of niet te seksen).
Je kunt op elke willekeurige dag beginnen, maar alleen als je op de 1e dag van de menstruatie begint is het meteen veilig. Daarna dien je 7 dagen een condoom te gebruiken (of niet te seksen).
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Als je begint op de eerste dag van je menstruatie, is de pil meteen veilig. Als je op een ander moment start, moet je volgens mij een maandje wachten tot ie veilig is.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Ja, voor het eerst na de zwangerschap
Precies, dat dacht ik ook, maar omdat er in de bijsluiter stond over dag 2- 5 ging ik weer twijfelen.
Precies, dat dacht ik ook, maar omdat er in de bijsluiter stond over dag 2- 5 ging ik weer twijfelen.
Gast- Gast
Maandje? Dan kan je net zo goed wachten tot je volgende menstruatie.Discordia schreef:Als je begint op de eerste dag van je menstruatie, is de pil meteen veilig. Als je op een ander moment start, moet je volgens mij een maandje wachten tot ie veilig is.
Ik dacht idd een week zoals ZIZ zei.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Maandje? Dan kan je net zo goed wachten tot je volgende menstruatie.Discordia schreef:Als je begint op de eerste dag van je menstruatie, is de pil meteen veilig. Als je op een ander moment start, moet je volgens mij een maandje wachten tot ie veilig is.
Ik dacht idd een week zoals ZIZ zei.
Dat hoort toch in de bijsluiter te staan?
Wanneer ben je tegen zwangerschap beschermd?
Wanneer je de pil op de juiste manier inneemt, is de kans op zwangerschap uiterst klein. Als je op de eerste dag van de menstruatie met je eerste pilstrip begint, ben je vanaf dat moment tegen zwangerschap beschermd. Wanneer je op een andere dag begint, ben je niet direct beschermd. Gebruik dan gedurende de eerste zeven dagen dat je de pil slikt ook nog een condoom als je wilt vrijen.
7 dagen condooms gebruiken volgens verschillende bronnen. De pil maakt ook het baarmoederslijmvlies ongeschikt voor een bevrucht eitje (mocht je na je eisprong beginnen met de pil).
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Daar staat dus als je op dag 1 begint: veilig. Op dag 2 - 5: 7 dagen condooms. Maar ik ben dus al verder als die 5e dag, vandaar dat ik ga twijfelen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Domme pilvraag nummer driemiljard
» Pilvraag
» Domme vraag..?
» Domme zwangerschapsactie...
» Ohw wat ben ik een domme trut
» Pilvraag
» Domme vraag..?
» Domme zwangerschapsactie...
» Ohw wat ben ik een domme trut
Pagina 1 van 1