Pilvraag
5 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pilvraag
Even jullie mening;
Op dit moment zit ik in mijn stopweek en normaal gesproken start ik op vrijdag (morgen dus) met een nieuwe pilstrip. Nou is het zo dat ik vandaag met mijn HA besloten heb om even te stoppen met mijn pil om te kijken wat mijn lichaam doet.
Volgens mij zou ik vanavond dan toch nog seks kunnen hebben zonder condoom toch of zie ik dit nou verkeerd?
Op dit moment zit ik in mijn stopweek en normaal gesproken start ik op vrijdag (morgen dus) met een nieuwe pilstrip. Nou is het zo dat ik vandaag met mijn HA besloten heb om even te stoppen met mijn pil om te kijken wat mijn lichaam doet.
Volgens mij zou ik vanavond dan toch nog seks kunnen hebben zonder condoom toch of zie ik dit nou verkeerd?
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Re: Pilvraag
Volgens mij niet, want normaal gesproken ben je ook niet veilig als je je stopweek 1 dag langer maakt, als je je pil bijvoorbeeld vergeet.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, dat kan niet omdat je niet weer aan een nieuwe strip gaat beginnen. Dat je nu pas op de zesde dag van je stopweek zit maakt daarbij niet uit.
Gast- Gast
Ik zou het er ook niet op gokken!
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Kan gewoon, alleen is dit een beetje late reactie. Je hebt gewoon de pil geslikt en dit is nog je gewone stopweek. In theorie zou je vanaf morgenavond en zeker zaterdag niet meer 100% beschermd zijn, maar vanavond was geen probleem geweest, gewoon omdat je nog midden in je stopweek zit. Als je morgen wel met een nieuwe strip was begonnen was je toch ook vanavond nog beschermd geweest?
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Marsy28 schreef:Kan gewoon, alleen is dit een beetje late reactie. Je hebt gewoon de pil geslikt en dit is nog je gewone stopweek. In theorie zou je vanaf morgenavond en zeker zaterdag niet meer 100% beschermd zijn, maar vanavond was geen probleem geweest, gewoon omdat je nog midden in je stopweek zit. Als je morgen wel met een nieuwe strip was begonnen was je toch ook vanavond nog beschermd geweest?
Ja ze was dan veilig geweest omdat ze dan die pil slikte.. Als jij te laat begint na je stopweek, ben je ook niet veilig, en wordt ook aangeraden als je in de x aantal dagen er voor seks hebt gehad, een morning afterpil te nemen. Kijk maar:
wel coïtus (geslachtsgemeenschap) tijdens 7 dagen vóór vergeten, óók als dit in de stopweek was | morning after anticonceptie of afwachten en evt. ‘overtijd’ behandeling + doorgaan met de pilstrip + 7 dagen aanvullende anticonceptie. |
TukTuk- Ratel
Bedankt voor het meedenken! Ik heb geen seks gehad, dan lopen we ook geen risico. Vanaf vandaag gewoon condooms gebruiken.
Cheesegirl- Ratel
Amazzonia schreef:Maar ze is niet te laat Angelnyn, ze zou morgen moeten beginnen..
Ja en ze begint niet, dus dat is toch hetzelfde als te laat zijn? En overmorgen zou ze wel "te laat" zijn, en zou dus in de 7 dagen er voor onveilige seks hebben gehad, dus zou ze een morning afterpil moeten slikken.. Anders kan je toch altijd je stopweek zo lang kunnen maken als je wilt met jou redenering? Juist niet beginnen is nog erger/ risico voller dan een dag te laat zijn..
TukTuk- Ratel
Carola589 schreef:Bedankt voor het meedenken! Ik heb geen seks gehad, dan lopen we ook geen risico. Vanaf vandaag gewoon condooms gebruiken.
Maar heb je ook de afgelopen 7 dagen geen seks gehad zonder condoom? Want in feite loop je dan ook risico?
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Carola589 schreef:Bedankt voor het meedenken! Ik heb geen seks gehad, dan lopen we ook geen risico. Vanaf vandaag gewoon condooms gebruiken.
Maar heb je ook de afgelopen 7 dagen geen seks gehad zonder condoom? Want in feite loop je dan ook risico?
Ja, dat denk ik ook....
Gast- Gast
Er zijn hier een aantal die echt niet goed denken. Even de normale situatie: je slikt de pil 3 weken en stopt een week met een max. van 7 dagen, dan begin je weer met een nieuwe strip. Je bent constant beschermd.
TO heeft de pil gewoon geslikt, heeft nu haar normale stopweek en is dus gewoon beschermd. Ze is nu 5 of 6 dagen gestopt met de pil in haar stopweek en is nog gewoon beschermd, net als in een normale stopweek. Pas als er 7 dagen zijn verstreken na het nemen van haar laatste pil en ze begint NIET met een nieuwe strip, zoals in dit geval, is ze na die 7 dagen dus niet meer beschermd. Want je lichaam krijgt niet genoeg hormonen binnen in de eerste week waardoor er een eisprong kan ontstaan over +/- 2 weken.
Dus, conclusie. TO zat nog in haar stopweek, heeft de aantal stopdagen niet overschreden want ze had nog niet met de nieuwe pil hoeven beginnen, dus is gewoon beschermd geweest.
TO heeft de pil gewoon geslikt, heeft nu haar normale stopweek en is dus gewoon beschermd. Ze is nu 5 of 6 dagen gestopt met de pil in haar stopweek en is nog gewoon beschermd, net als in een normale stopweek. Pas als er 7 dagen zijn verstreken na het nemen van haar laatste pil en ze begint NIET met een nieuwe strip, zoals in dit geval, is ze na die 7 dagen dus niet meer beschermd. Want je lichaam krijgt niet genoeg hormonen binnen in de eerste week waardoor er een eisprong kan ontstaan over +/- 2 weken.
Dus, conclusie. TO zat nog in haar stopweek, heeft de aantal stopdagen niet overschreden want ze had nog niet met de nieuwe pil hoeven beginnen, dus is gewoon beschermd geweest.
Marsy28- Prater
Kenya schreef:AngelNyn schreef:Carola589 schreef:Bedankt voor het meedenken! Ik heb geen seks gehad, dan lopen we ook geen risico. Vanaf vandaag gewoon condooms gebruiken.
Ja, dat denk ik ook....
Het was gewoon haar stopweek, ben je beschermd.
Marsy28- Prater
Marsy, als het een stopweek was geweest was ze inderdaad beschermd geweest omdat je dan na 7 dagen weer begint met een nieuwe strip. Daarom heet het ook 'stopweek'. Maar er is nu geen sprake van een stopweek omdat ze niet opnieuw begint met een nieuwe strip. Het is niet zo dat je 7 dagen veilig bent in je stopweek omdat je daarvoor de pil hebt geslikt, maar ook omdat je daarná verder gaat met een strip. Ga je dat niet, dan ben je dus niet meer beschermd. Of dat nou in 3, 5 of 8 dagen is nadat je bent gestopt. Wel is het zo dat de kans dat je daadwerkelijk zwanger raakt op dat moment niet zo groot is omdat je nog wat hormonen in je lijf hebt, maar ik zou het zeker niet riskeren.
Gast- Gast
Marsy28 schreef:Er zijn hier een aantal die echt niet goed denken. Even de normale situatie: je slikt de pil 3 weken en stopt een week met een max. van 7 dagen, dan begin je weer met een nieuwe strip. Je bent constant beschermd.
Ja jij denkt dus niet goed na Je bent normaal in je stopweek beschermd OMDAT je na MAX 7 dagen weer begint te slikken.
Als je dus NIET na 7 dagen weer gaat slikken, ben je in feite "te laat", en als je dan in die 7 dagen er voor seks hebt gehad, dan ben je dus niet veilig en kan je beter een morning after pil nemen.
Laatst aangepast door AngelNyn op vr 6 apr 2012 - 6:45; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
Hm wat een twijfels nu. Ik heb de afgelopen dagen nog wel seks gehad, dus dat is nu dus onveilig geweest? Ik heb woensdag voor het laatst seks gehad dus de morning after pil is nu te laat.
Wel vreemd dat mijn huisarts er niets over gezegd heeft. Ze zijn alleen denk eraan om als je nu stopt een condoom te gebruiken en ik was donderdagochtend bij haar....
Wel vreemd dat mijn huisarts er niets over gezegd heeft. Ze zijn alleen denk eraan om als je nu stopt een condoom te gebruiken en ik was donderdagochtend bij haar....
Cheesegirl- Ratel
Je kan altijd even de apotheek bellen voor advies?
Wel gek inderdaad dat ze er niks over gezegd heeft verder!
TukTuk- Ratel
Gaat een beetje moeilijk nu nog de apotheek bellen en als ik maandag pas bel ben ik te laat. Het enige wat ik nu kan doen is om toch nog deze maand mijn pil te slikken en een maand later te stoppen met de pil.AngelNyn schreef:Je kan altijd even de apotheek bellen voor advies?
Maar dan even voor de duidelijkheid: dan moet ik al extra bescherming gebruiken op het moment dat mijn stopweek in gaat?
Cheesegirl- Ratel
Carola589 schreef:Gaat een beetje moeilijk nu nog de apotheek bellen en als ik maandag pas bel ben ik te laat. Het enige wat ik nu kan doen is om toch nog deze maand mijn pil te slikken en een maand later te stoppen met de pil.AngelNyn schreef:Je kan altijd even de apotheek bellen voor advies?
Maar dan even voor de duidelijkheid: dan moet ik al extra bescherming gebruiken op het moment dat mijn stopweek in gaat?
Je hebt toch altijd wel een weekend apotheek, of je belt eventueel de huisartsenpost?
TukTuk- Ratel
Ja kan ook. Maar ik denk dat ik voor save ga en hem nu gewoon nog een maand slik en dan maandag even mijn eigen huisarts bel en de situatie duidelijk kan uitleggen en te horen krijg hoe het nu precies zit.AngelNyn schreef:Carola589 schreef:Gaat een beetje moeilijk nu nog de apotheek bellen en als ik maandag pas bel ben ik te laat. Het enige wat ik nu kan doen is om toch nog deze maand mijn pil te slikken en een maand later te stoppen met de pil.AngelNyn schreef:Je kan altijd even de apotheek bellen voor advies?
Je hebt toch altijd wel een weekend apotheek, of je belt eventueel de huisartsenpost?
Cheesegirl- Ratel
Carola589 schreef:Ja kan ook. Maar ik denk dat ik voor save ga en hem nu gewoon nog een maand slik en dan maandag even mijn eigen huisarts bel en de situatie duidelijk kan uitleggen en te horen krijg hoe het nu precies zit.AngelNyn schreef:Carola589 schreef:Gaat een beetje moeilijk nu nog de apotheek bellen en als ik maandag pas bel ben ik te laat. Het enige wat ik nu kan doen is om toch nog deze maand mijn pil te slikken en een maand later te stoppen met de pil.AngelNyn schreef:Je kan altijd even de apotheek bellen voor advies?
Volgens mij kan je nu ook 7 dagen slikken en dan stoppen, maar dat weet ik niet zeker. Maar dan zou ik wel dus ook die 7 dagen een condoom gebruiken.
TukTuk- Ratel
Dat is ook nog een optie AN. Omdat iedereen het natuurlijk niet zeker weet neem ik liever het zekere voor het onzekere. Daarom overleg ik het maandag even. Wel heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!
Cheesegirl- Ratel
AngelNyn schreef:Carola589 schreef:Ja kan ook. Maar ik denk dat ik voor save ga en hem nu gewoon nog een maand slik en dan maandag even mijn eigen huisarts bel en de situatie duidelijk kan uitleggen en te horen krijg hoe het nu precies zit.AngelNyn schreef:Carola589 schreef:Gaat een beetje moeilijk nu nog de apotheek bellen en als ik maandag pas bel ben ik te laat. Het enige wat ik nu kan doen is om toch nog deze maand mijn pil te slikken en een maand later te stoppen met de pil.AngelNyn schreef:Je kan altijd even de apotheek bellen voor advies?
Volgens mij kan je nu ook 7 dagen slikken en dan stoppen, maar dat weet ik niet zeker. Maar dan zou ik wel dus ook die 7 dagen een condoom gebruiken.
Dat zou ik ook doen.
Ik denk niet dat de kans heel groot is dat je nu zwanger bent, zoals gezegd, vanwege de hormonen die toch nog wel even in je lijf zitten. Je kunt ook een mailtje sturen naar de stichting anticonceptie. Weet alleen niet of je dan dit weekend nog antwoord hebt, normaal gesproken antwoorden ze binnen 24u.
Gast- Gast
Ik ga dit ever overleggen met de assistente maandag/dinsdag. Sowiezo neem ik vanavond gewoon de pil, dan weet ik zeker dat het goed is. Zouden jullie het ook zo doen of is het overdreven om nu gewoon te beginnen met een nieuwe strip?Kenya schreef:AngelNyn schreef:Carola589 schreef:Ja kan ook. Maar ik denk dat ik voor save ga en hem nu gewoon nog een maand slik en dan maandag even mijn eigen huisarts bel en de situatie duidelijk kan uitleggen en te horen krijg hoe het nu precies zit.AngelNyn schreef:Carola589 schreef:Gaat een beetje moeilijk nu nog de apotheek bellen en als ik maandag pas bel ben ik te laat. Het enige wat ik nu kan doen is om toch nog deze maand mijn pil te slikken en een maand later te stoppen met de pil.AngelNyn schreef:Je kan altijd even de apotheek bellen voor advies?
Dat zou ik ook doen.
Ik denk niet dat de kans heel groot is dat je nu zwanger bent, zoals gezegd, vanwege de hormonen die toch nog wel even in je lijf zitten. Je kunt ook een mailtje sturen naar de stichting anticonceptie. Weet alleen niet of je dan dit weekend nog antwoord hebt, normaal gesproken antwoorden ze binnen 24u.
Cheesegirl- Ratel
Carola589 schreef:Ik ga dit ever overleggen met de assistente maandag/dinsdag. Sowiezo neem ik vanavond gewoon de pil, dan weet ik zeker dat het goed is. Zouden jullie het ook zo doen of is het overdreven om nu gewoon te beginnen met een nieuwe strip?
Ik zou dat zelf wel doen inderdaad, en dan even overleggen of 7 dagen voldoende is of toch de strip afmaken inderdaad. Ik zou bij dit soort dingen nooit een risico nemen, hoe klein het risico ook misschien is
TukTuk- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: