Daling ontwikkelingshulp gaat levens kosten
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Daling ontwikkelingshulp gaat levens kosten
http://www.nu.nl/buitenland/2780002/daling-ontwikkelingshulp-gaat-levens-kosten.html
Die hele politiek raakt me nooit zo, maar hier kan ik wel echt heel verdrietig en boos van worden..
Die hele politiek raakt me nooit zo, maar hier kan ik wel echt heel verdrietig en boos van worden..
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Daling ontwikkelingshulp gaat levens kosten
Ik vind zo'n berichten altijd heel erg dubbel. Aan de ene kant denk ik, ja ook de mensen in de 3de wereld moeten zorg en onderwijs krijgen. Maar aan de anderen kant, vraag ik me ook heel hard af, waar is al dat andere geld gebleven? Kunnen ze het land niet opbouwen met al die miljarden die er al heen gaan? En daarbij is het misschien heel erg wat ik nu zeg, maar degenen in Nederland die naar een voedselbank moeten, omdat ze het niet redden. Dan help hen eerst maar.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10
Dat laatste ben ik het absoluut niet mee eens, want in Nederland gaat niemand dood van de honger, in derde wereld landen wel. Maar nee, ze kunnen landen niet opbouwen met al die miljarden die er al heen gaan, omdat het een gruwelijk corrupte bende is in die landen. Veel gedoneerd geld komt terecht bij gezondheidszorg, onderwijs, en dergelijke, maar veel gaat helaas naar de machthebbers. Maar of daar een oplossing voor is? Stoppen met geld geven is in ieder geval een slechte oplossing, maar random geld geven en verder niet kijken wat er mee gebeurt, is ook slecht.Fayebella schreef:Ik vind zo'n berichten altijd heel erg dubbel. Aan de ene kant denk ik, ja ook de mensen in de 3de wereld moeten zorg en onderwijs krijgen. Maar aan de anderen kant, vraag ik me ook heel hard af, waar is al dat andere geld gebleven? Kunnen ze het land niet opbouwen met al die miljarden die er al heen gaan? En daarbij is het misschien heel erg wat ik nu zeg, maar degenen in Nederland die naar een voedselbank moeten, omdat ze het niet redden. Dan help hen eerst maar.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Dat laatste ben ik het absoluut niet mee eens, want in Nederland gaat niemand dood van de honger, in derde wereld landen wel. Maar nee, ze kunnen landen niet opbouwen met al die miljarden die er al heen gaan, omdat het een gruwelijk corrupte bende is in die landen. Veel gedoneerd geld komt terecht bij gezondheidszorg, onderwijs, en dergelijke, maar veel gaat helaas naar de machthebbers. Maar of daar een oplossing voor is? Stoppen met geld geven is in ieder geval een slechte oplossing, maar random geld geven en verder niet kijken wat er mee gebeurt, is ook slecht.Fayebella schreef:Ik vind zo'n berichten altijd heel erg dubbel. Aan de ene kant denk ik, ja ook de mensen in de 3de wereld moeten zorg en onderwijs krijgen. Maar aan de anderen kant, vraag ik me ook heel hard af, waar is al dat andere geld gebleven? Kunnen ze het land niet opbouwen met al die miljarden die er al heen gaan? En daarbij is het misschien heel erg wat ik nu zeg, maar degenen in Nederland die naar een voedselbank moeten, omdat ze het niet redden. Dan help hen eerst maar.
waarom dan geld geven als het grootste gedeelte toch naar corrupte machthebbers gaan..
Investeer hier eerst in onderwijs, zorg etc, voordat je geld in een bodemloze put gaat gooien.. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt heel erg voor die mensen en ben echt wel pro hulp daar, maar niet op deze manier, geld geven wat toch verkeerd terecht komt, en ondertussen hier het onderwijs zo maken dat het straks voor een gedeelte onbetaalbaar wordt om nog te studeren. Zo help je NL ook de vernieling in.
Daarbij, OVERAL wordt op bezuinigd, niet meer dan normaal dat hierop ook bezuinigd wordt..
Laatst aangepast door AngelNyn op wo 4 apr 2012 - 3:24; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ontwikkelingshulp heeft geen nut dat is al lang bewezen en dan doel ik op geld geven. Het verschaffen van microkrediet ed dat heeft wel nut. Ik heb er dan ook geen moeite mee dat erop bezuinigd wordt, daarnaast vind ik ook dat we er minder geld aan uit moeten geven zodat we bv de bejaardenzorg in ons eigen land kunnen verbeteren. Zodat die mensen vaker dan 1 keer per week kunnen worden gedoucht en niet tot 's middags in hun luier hoeven te liggen.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Oké, dus je zegt, er is een probleem, want er gaat geld naar corrupte machthebbers. Ik weet niet hoe de verhoudingen liggen, maar stel, het is 50:50. 50% van het geld komt dan terecht bij corrupte machthebbers, die inderdaad dat geld totaal niet nodig hebben. Anderzijds komt er ook 50% bij mensen die daardoor kunnen blijven leven, die onderwijs kunnen volgen, die zorg krijgen als ze ziek zijn. Jouw oplossing (en niet alleen de jouwe hoor...) is om geen geld meer te geven. Daardoor krijgen de corrupte machthebbers geen geld meer, maar die arme mensen ook niet. Die sterven een hongersdood, krijgen geen medische zorg of onderwijs. Hoe slecht ik het ook vind dat corrupte machthebbers geld opstrijken, ik kan er niet om heen dat dit een gruwelijk slechte oplossing is.AngelNyn schreef:SuperGrover schreef:Dat laatste ben ik het absoluut niet mee eens, want in Nederland gaat niemand dood van de honger, in derde wereld landen wel. Maar nee, ze kunnen landen niet opbouwen met al die miljarden die er al heen gaan, omdat het een gruwelijk corrupte bende is in die landen. Veel gedoneerd geld komt terecht bij gezondheidszorg, onderwijs, en dergelijke, maar veel gaat helaas naar de machthebbers. Maar of daar een oplossing voor is? Stoppen met geld geven is in ieder geval een slechte oplossing, maar random geld geven en verder niet kijken wat er mee gebeurt, is ook slecht.Fayebella schreef:Ik vind zo'n berichten altijd heel erg dubbel. Aan de ene kant denk ik, ja ook de mensen in de 3de wereld moeten zorg en onderwijs krijgen. Maar aan de anderen kant, vraag ik me ook heel hard af, waar is al dat andere geld gebleven? Kunnen ze het land niet opbouwen met al die miljarden die er al heen gaan? En daarbij is het misschien heel erg wat ik nu zeg, maar degenen in Nederland die naar een voedselbank moeten, omdat ze het niet redden. Dan help hen eerst maar.
waarom dan geld geven als het grootste gedeelte toch naar corrupte machthebbers gaan..
Investeer hier eerst in onderwijs, zorg etc, voordat je geld in een bodemloze put gaat gooien.. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt heel erg voor die mensen en ben echt wel pro hulp daar, maar niet op deze manier, geld geven wat toch verkeerd terecht komt, en ondertussen hier het onderwijs zo maken dat het straks voor een gedeelte onbetaalbaar wordt om nog te studeren. Zo help je NL ook de vernieling in.
Nederland zal echt geen ontwikkelingsland worden. De bezuinigingen zorgen er niet voor dat we straks 10 km moeten lopen naar een waterput, honger lijden of sterven doordat er geen medische zorg voor handen is. De bezuinigingen in het onderwijs zullen niet als resultaat hebben dat het grootste deel van de bevolking ongeschoold en analfabeet is. Ik ben niet voor de bezuinigingen op het onderwijs, maar ik kan echt niet begrijpen dat mensen bezuinigingen in Nederland een goede reden kunnen vinden om mensen in ontwikkelingslanden te laten sterven.
Ik ben het wel met jullie eens dat er een betere manier zou moeten zijn om arme mensen te steunen dan gewoon maar bakken met geld overmaken naar Afrika in de hoop dat er mensen mee geholpen zijn. Dat geld moet geïnvesteerd worden om boeren een eerlijke prijs te geven voor hun grondstoffen, om microkredieten te verstrekken, om mensen te leren om zelf bedrijven op te richten, waardoor ze minder afhankelijk worden van de westerse landen. Maar ontwikkelde landen zijn de oorzaak van de ellende in Afrika, dus onze handen er vanaf trekken omdat we zelf zogenaamd 'crisis' hebben, daar walg ik van.
SuperGrover- Ratel
Absoluut mee oneens. De bezuinigingen op onderwijs en defensie zullen niet leiden tot dood en verderf.AngelNyn schreef:
Daarbij, OVERAL wordt op bezuinigd, niet meer dan normaal dat hierop ook bezuinigd wordt..
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Oké, dus je zegt, er is een probleem, want er gaat geld naar corrupte machthebbers. Ik weet niet hoe de verhoudingen liggen, maar stel, het is 50:50. 50% van het geld komt dan terecht bij corrupte machthebbers, die inderdaad dat geld totaal niet nodig hebben. Anderzijds komt er ook 50% bij mensen die daardoor kunnen blijven leven, die onderwijs kunnen volgen, die zorg krijgen als ze ziek zijn. Jouw oplossing (en niet alleen de jouwe hoor...) is om geen geld meer te geven. Daardoor krijgen de corrupte machthebbers geen geld meer, maar die arme mensen ook niet. Die sterven een hongersdood, krijgen geen medische zorg of onderwijs. Hoe slecht ik het ook vind dat corrupte machthebbers geld opstrijken, ik kan er niet om heen dat dit een gruwelijk slechte oplossing is.AngelNyn schreef:SuperGrover schreef:Dat laatste ben ik het absoluut niet mee eens, want in Nederland gaat niemand dood van de honger, in derde wereld landen wel. Maar nee, ze kunnen landen niet opbouwen met al die miljarden die er al heen gaan, omdat het een gruwelijk corrupte bende is in die landen. Veel gedoneerd geld komt terecht bij gezondheidszorg, onderwijs, en dergelijke, maar veel gaat helaas naar de machthebbers. Maar of daar een oplossing voor is? Stoppen met geld geven is in ieder geval een slechte oplossing, maar random geld geven en verder niet kijken wat er mee gebeurt, is ook slecht.Fayebella schreef:Ik vind zo'n berichten altijd heel erg dubbel. Aan de ene kant denk ik, ja ook de mensen in de 3de wereld moeten zorg en onderwijs krijgen. Maar aan de anderen kant, vraag ik me ook heel hard af, waar is al dat andere geld gebleven? Kunnen ze het land niet opbouwen met al die miljarden die er al heen gaan? En daarbij is het misschien heel erg wat ik nu zeg, maar degenen in Nederland die naar een voedselbank moeten, omdat ze het niet redden. Dan help hen eerst maar.
Nederland zal echt geen ontwikkelingsland worden. De bezuinigingen zorgen er niet voor dat we straks 10 km moeten lopen naar een waterput, honger lijden of sterven doordat er geen medische zorg voor handen is. De bezuinigingen in het onderwijs zullen niet als resultaat hebben dat het grootste deel van de bevolking ongeschoold en analfabeet is. Ik ben niet voor de bezuinigingen op het onderwijs, maar ik kan echt niet begrijpen dat mensen bezuinigingen in Nederland een goede reden kunnen vinden om mensen in ontwikkelingslanden te laten sterven.
Ik ben het wel met jullie eens dat er een betere manier zou moeten zijn om arme mensen te steunen dan gewoon maar bakken met geld overmaken naar Afrika in de hoop dat er mensen mee geholpen zijn. Dat geld moet geïnvesteerd worden om boeren een eerlijke prijs te geven voor hun grondstoffen, om microkredieten te verstrekken, om mensen te leren om zelf bedrijven op te richten, waardoor ze minder afhankelijk worden van de westerse landen. Maar ontwikkelde landen zijn de oorzaak van de ellende in Afrika, dus onze handen er vanaf trekken omdat we zelf zogenaamd 'crisis' hebben, daar walg ik van.
Die mensen sterven toch wel, ook met ons geld, helaas.. Er is al zoveel geld ingepompt, ik heb het idee dat het daar nooit echt iets wordt. Hoeveel jaren is de rest van de wereld nou al aan het proberen om Afrika er boven op te helpen?
Het blijft altijd een druppel op de gloeiende plaat.. Als je nou echt effect zag van al dat geld, en er een toekomst was daar in Afrika, was ik pro ontwikkelingssamenwerking.. Maar dat is er nou eenmaal niet, zeker niet op deze manier!
TukTuk- Ratel
SuperGrover schreef:Absoluut mee oneens. De bezuinigingen op onderwijs en defensie zullen niet leiden tot dood en verderf.AngelNyn schreef:
Bezuinigingen in het onderwijs zorgen er voor dat straks een gedeelte van de mensen geen mogelijkheid hebben om verder te studeren na de middelbare school, bezuinigingen in de zorg zorgen er nu al voor dat mensen in bejaardentehuizen totaal niet de zorg krijgen die ze verdienen, worden 1x per week onder de douche gezet, ruimte voor persoonlijk contact is er niet etc..
Vind je dat een goede ontwikkeling?
TukTuk- Ratel
Er worden wel degelijk mensen gered met het geld dat de overheid vrijmaakt voor ontwikkelingssamenwerking, het is niet zo dat het compleet geen effect heeft. Het grote probleem is alleen dat de westerse landen Afrika helemaal niet 'er bovenop' willen helpen. Ze willen dat er niet al te veel mensen doodgaan, en dat er geen zielige beelden op tv komen van hongerende kindertjes. Verder hebben 'wij' er gewoon belang bij dat Afrika nood lijd, zoals ik zei, de ontwikkelde landen hebben de ellende in Afrika veroorzaakt en houden het nu in stand. Om iets te veranderen moet er een ander beleid gevoerd worden.AngelNyn schreef:SuperGrover schreef:Oké, dus je zegt, er is een probleem, want er gaat geld naar corrupte machthebbers. Ik weet niet hoe de verhoudingen liggen, maar stel, het is 50:50. 50% van het geld komt dan terecht bij corrupte machthebbers, die inderdaad dat geld totaal niet nodig hebben. Anderzijds komt er ook 50% bij mensen die daardoor kunnen blijven leven, die onderwijs kunnen volgen, die zorg krijgen als ze ziek zijn. Jouw oplossing (en niet alleen de jouwe hoor...) is om geen geld meer te geven. Daardoor krijgen de corrupte machthebbers geen geld meer, maar die arme mensen ook niet. Die sterven een hongersdood, krijgen geen medische zorg of onderwijs. Hoe slecht ik het ook vind dat corrupte machthebbers geld opstrijken, ik kan er niet om heen dat dit een gruwelijk slechte oplossing is.AngelNyn schreef:SuperGrover schreef:Dat laatste ben ik het absoluut niet mee eens, want in Nederland gaat niemand dood van de honger, in derde wereld landen wel. Maar nee, ze kunnen landen niet opbouwen met al die miljarden die er al heen gaan, omdat het een gruwelijk corrupte bende is in die landen. Veel gedoneerd geld komt terecht bij gezondheidszorg, onderwijs, en dergelijke, maar veel gaat helaas naar de machthebbers. Maar of daar een oplossing voor is? Stoppen met geld geven is in ieder geval een slechte oplossing, maar random geld geven en verder niet kijken wat er mee gebeurt, is ook slecht.Fayebella schreef:Ik vind zo'n berichten altijd heel erg dubbel. Aan de ene kant denk ik, ja ook de mensen in de 3de wereld moeten zorg en onderwijs krijgen. Maar aan de anderen kant, vraag ik me ook heel hard af, waar is al dat andere geld gebleven? Kunnen ze het land niet opbouwen met al die miljarden die er al heen gaan? En daarbij is het misschien heel erg wat ik nu zeg, maar degenen in Nederland die naar een voedselbank moeten, omdat ze het niet redden. Dan help hen eerst maar.
Die mensen sterven toch wel, ook met ons geld, helaas.. Er is al zoveel geld ingepompt, ik heb het idee dat het daar nooit echt iets wordt. Hoeveel jaren is de rest van de wereld nou al aan het proberen om Afrika er boven op te helpen?
Het blijft altijd een druppel op de gloeiende plaat.. Als je nou echt effect zag van al dat geld, en er een toekomst was daar in Afrika, was ik pro ontwikkelingssamenwerking.. Maar dat is er nou eenmaal niet, zeker niet op deze manier!
SuperGrover- Ratel
Een fantastische ontwikkeling. Nee, natuurlijk niet, maar ten eerste is het beeld dat je schetst overdreven en ten tweede is het wat mij betreft lang niet zo schrijnend als de situatie in derdewereldlanden. Studeren blijft gewoon mogelijk, alleen kinderen van rijke ouders zullen een (grote) studieschuld moeten aangaan. Natuurlijk vind ik dat oneerlijk, ik ben zelf een student met niet-rijke ouders. Het afschaffen van de masterstufi, langstudeersboete, verhoogde collegegeld, ik ben de 'generatie studenten' die al deze maatregelen moet ondergaan. Ik ben absoluut tegen deze maatregelen, ik vind het onderwijs een heel belangrijk punt waar naar mijn mening niet op bezuinigd moet worden. Maar alsnog vind ik de situatie onvergelijkbaar met die in derdewereldlanden, en dan ben ik gruwelijk dankbaar dat ik hier leef, met deze regering die ik wel kan schieten.AngelNyn schreef:SuperGrover schreef:Absoluut mee oneens. De bezuinigingen op onderwijs en defensie zullen niet leiden tot dood en verderf.AngelNyn schreef:
Bezuinigingen in het onderwijs zorgen er voor dat straks een gedeelte van de mensen geen mogelijkheid hebben om verder te studeren na de middelbare school, bezuinigingen in de zorg zorgen er nu al voor dat mensen in bejaardentehuizen totaal niet de zorg krijgen die ze verdienen, worden 1x per week onder de douche gezet, ruimte voor persoonlijk contact is er niet etc..
Vind je dat een goede ontwikkeling?
SuperGrover- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is het eerste wat je gaat doen als je zo van Yes gaat?
» Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog
» kosten pil
» Kosten bruiloft
» Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog
» kosten pil
» Kosten bruiloft
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: