Blagenverbod
+21
Supertalentje
Mamsie
Antibes
Océane
Printje
SuperGrover
Marin
Blond
May
TNMN
rapa nui
Siem
Bubbelicious
VeryCherry
Susan
Lejow
Caribbeanlover
Monte
Curious
ellibre
sanskie
25 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Blagenverbod
Een verbod vind ik zwaar overdreven, maar ik heb eens in een vliegtuig gezeten met 5 uur een huilend (nee schreeuwend) kind achter me. Je weet natuurlijk nooit wat er aan de hand is, maar dat was wel bijzonder vervelend. (vooral omdat het kind ook continu tegen mijn stoel aan trapte en met haar plakkerige limonade handen in mijn haar ging zitten).
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind dat soort dingen nooit erg. Het is een kind. Kinderen huilen. Dat gebeurt gewoon.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Het is natuurlijk een belachelijk idee om zoiets te verbieden, maar je ergeren aan kinderen tja... Ik kan echt bijzonder slecht tegen random schreeuwende kinderen. Huilende baby's, kinderen die gevallen zijn of moe of ziek en daarom huilen, daar kan ik wel begrip voor opbrengen. Maar van die kinderen die niet gewoon praten, maar continu schreeuwen en stampen, springen etc. die halen het bloed onder mijn nagels vandaan. Het zijn kinderen, uiteraard, maar dat het goed verklaarbaar is maakt het voor mij niet minder irritant.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Je hebt huilen en hysterisch doen. Huilen heb ik geen moeite mee. Met kinderen die hysterisch lopen gaan gillen en krijsen en alles om zich heen kapot gaan maken wel. En helemaal als er dan vervolgens niks door de ouders wordt gezegd of er aan wordt gedaan.
Gast- Gast
Ik erger me zelden maar ik heb toen ik in een vliegtuig zat en sliep en klap van een kind gekregen in mijn gezicht. Dit heb ik bij de ouders aangegeven maar zij vonden dat niet zo'n probleem. Toen hij door kreeg dat ik het niet leuk vond probeerde hij het weer en heb ik hem wel bij zijn arm gepakt. Kom nou, ik laat me niet slaan en al helemaal niet in mijn gezicht. Die ouders vonden het echt niet kunnen wat ik deed. Heel jammer voor hun maar mijn grens is toch echt een beste pets in mijn gezicht.
Gast- Gast
Curious schreef:ik irriteer me heus weleens, vooral als ik denk dat de ouders de opvoeding wel wat strakker mogen houden of als kinderen zich asociaal gedragen. Maar een verbod?? Dat gaat wel ver hoor.
Overigens zou ik niet zo gauw uit eten gaan met mn kinderen (die ik niet heb) in een chique tent, maar hoogstens in een restaurant met speelgelegenheid voor de kinderen. Het moet ook wel een beetje leuk zijn voor de kids, en dat is uit eten nou eenmaal niet als ze lang stijf op hun stoel moeten zitten.
+1
Gast- Gast
In een restaurant vind ik het wel vervelend, niet bij de Mac ofzo maar wel andere restaurants. Ik neem mijn kinderen daar nu ook nog niet mee naartoe, omdat ik weet dat het niet goed zou gaan. Maar met sommige kinderen zul je dat prima wél kunnen doen.
Vliegtuig vind ik iets anders, het lijkt me heel vervelend voor zowel de ouders als medepassagiers als dat niet goed gaat, maar dat kun je moeilijk voorspellen van tevoren en je wilt toch van A naar B. Schoppen tegen de stoel en er niks van zeggen, of een pets in het gezicht, dan moet je als ouder wel ingrijpen.
Vliegtuig vind ik iets anders, het lijkt me heel vervelend voor zowel de ouders als medepassagiers als dat niet goed gaat, maar dat kun je moeilijk voorspellen van tevoren en je wilt toch van A naar B. Schoppen tegen de stoel en er niks van zeggen, of een pets in het gezicht, dan moet je als ouder wel ingrijpen.
Gast- Gast
Aan de ene kant snap ik die mensen wel een beetje. Wij hebben ook ooit in een vliegtuig met huilende kinderen gezeten en daar wordt je niet vrolijk van (zacht gezegd) De ouders kunnen er natuurlijk ook niets aan doen, zullen zich ook opgelaten gevoeld hebben maar dat is wel een reden dat ik echt nog niet ga vliegen met ons mannetje. Ik snap dus aan de ene kant best dat mensen die op vakantie gaan zich na een tijdje gaan ergeren aan huilende kinderen in een vliegtuig. Tuurlijk mogen die mensen met kinderen ook op vakantie maar ik doe het dus bewust niet.
En echt uiteten doe ik ook nog niet, meneer is een zeer slechte eter en ik zit dan zelf ook niet lekker. Hij is echt wel goed opgevoed (weet niet wie het strakjes hier zei, maar opvoeding heeft er echt niet altijd iets mee te maken.
Laatst gingen we ergens lunchen, meneer was de hele tijd echt erg lief, maar hij is net een kleine Jochem Meijer, laat iedereen lachen, kletst met iedereen, gaat (als hij de kans krijgt) overal een praatje maken. En hoe meer er natuurlijk op gereageerd wordt hoe gekker hij gaat doen. Dus over 15 jaar staat hij in het theater zeggen wij altijd;)
En echt uiteten doe ik ook nog niet, meneer is een zeer slechte eter en ik zit dan zelf ook niet lekker. Hij is echt wel goed opgevoed (weet niet wie het strakjes hier zei, maar opvoeding heeft er echt niet altijd iets mee te maken.
Laatst gingen we ergens lunchen, meneer was de hele tijd echt erg lief, maar hij is net een kleine Jochem Meijer, laat iedereen lachen, kletst met iedereen, gaat (als hij de kans krijgt) overal een praatje maken. En hoe meer er natuurlijk op gereageerd wordt hoe gekker hij gaat doen. Dus over 15 jaar staat hij in het theater zeggen wij altijd;)
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Heel herkenbaar Printje, N gaat ook met iedereen staan kletsen en als je niet oplet staat ie zo mee te helpen in de keuken.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
VeryCherry schreef:Heel herkenbaar Printje, N gaat ook met iedereen staan kletsen en als je niet oplet staat ie zo mee te helpen in de keuken.
hahaha hier dus ook. Als ik hem niet goed in de gaten houdt zit meneer bij anderen aan tafel te kletsen of sjouwt hij idd zo de keuken in.Misschien kunnen ze een komisch duo vormen ahhaha
Printje- Lady Post-a-lot
Whahaha, das een goed idee
Als ik met N naar een festival in de stad ga of zo krijgt hij ook altijd van alles. Dan weer een ijsje, dan wat drinken of een suikerspin. Hij heeft het al in zijn handen voor ik er erg in heb.
Als ik met N naar een festival in de stad ga of zo krijgt hij ook altijd van alles. Dan weer een ijsje, dan wat drinken of een suikerspin. Hij heeft het al in zijn handen voor ik er erg in heb.
Bubbelicious schreef:Ik ben het gedeeltelijk eens. Ik heb wel eens een vlucht gehad van 12 uur. Achter mij zat een vader met zijn kind op schoot. Ik mocht mij stoel niet naar achter zetten, anders had hij geen plek meer voor zijn kind. Wel mocht dat kind tegen mijn stoel aan schoppen, zo'n beetje de gehele vlucht. Toen dacht ik echt, man ga ergens anders zitten met je kind.
Als ik naar de mac ga, dan weet ik dat daar kinderen zijn. Dan zal ik mij nooit en te nimmer ergeren. Maar ik kan wel geergerd zijn als ik ergens rustig wil dineren, en ik zie dat de tafel naast me 2 jonge kinderen hebben die vervolgens de gehele boel op stelten zetten. Dan denk ik wel, had je kind thuis gelaten. Daarentegen, als de kindjes netjes op aan tafel zitten en je hoort ze niet, dan vind ik het meer dan prima, en heb ik er veel respect voor.
Maar wat ik wel denk is, dat de mensen met kinderen hier heel anders tegenaan kijken dan de mensen zonder kinderen.
Echt wel dat ik er wat van had gezegd dat dat kind tegen m'n stoel schopt. Waarom deed jij dat niet? Snap niet dat de dat kind de hele tijd met zo lange vlucht op schoot willen hebben.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Bloempie schreef:In vliegtuigen vind ik het persoonlijk wel erg vervelend. Maar dan niet zozeer het huilen (dat vind ik wel vervelend) maar dat is vaak moeilijk te voorkomen ivm de druk op de oortjes etc. Echter een lange reis met een huilende baby is uitermate vervelend, net als je bv naast een zwaarder iemand zit en deze een deel van je beenruimte gebruikt..
Alleen als kinderen door het gangpad gaan rennen, lopen te gillen of tegen je stoel trappen dat vind ik wel echt vervelend en vind ik ook echt dat de ouders moeten optreden. Heb het een keer gehad dat een kind al een half uur tegen mijn stoel zat te trappen en we moesten nog 3,5 uur toen heb ik me wel omgedraaid en de moeder erop aangesproken (op een nette rustige manier overigens) waarop haar reactie was: het zijn kinderen die doen wat ze willen. Waarop ik haar heb gezegd dat ze dan maar van plaats met mij moest ruilen zodat zij voor haar kind kon gaan zitten en ik er geen last van zou hebben. Hierop heeft ze toen wel gezegd dat hij het niet meer mocht doen, maar vind het gewoon al belachelijk dat ze er zelf niets van zei.
Wat een achterlijke reactie van die moeder zeg! Wat denken sommigen ouders wel niet dat dat normaal is? Zij nemen kinderen, dat moet geen last zijn voor anderen!
Caribbeanlover- Ratel
VeryCherry schreef:Whahaha, das een goed idee
Ook dit is herkenbaar, meneer krijgt met zijn lach/geklets regelmatig iets lekkers. Laatst zelfs een Thomas de trein trein...
Printje- Lady Post-a-lot
Lorna mercedez schreef:Ik erger me zelden maar ik heb toen ik in een vliegtuig zat en sliep en klap van een kind gekregen in mijn gezicht. Dit heb ik bij de ouders aangegeven maar zij vonden dat niet zo'n probleem. Toen hij door kreeg dat ik het niet leuk vond probeerde hij het weer en heb ik hem wel bij zijn arm gepakt. Kom nou, ik laat me niet slaan en al helemaal niet in mijn gezicht. Die ouders vonden het echt niet kunnen wat ik deed. Heel jammer voor hun maar mijn grens is toch echt een beste pets in mijn gezicht.
En terecht! Die ouders vonden dat je niet moest zeuren, nou dan heb jij het recht om dat #$% kind bij de arm te pakken............amen!
Caribbeanlover- Ratel
Een lange vlucht zou ik niet doen maar op korte vluchten ontkom je er niet aan, vrees ik. Ouders met kinderen willen ook wel eens verder dan Center Parks.
Neemt niet erg dat huilende kinderen in een vliegtuig erg kunnen irriteren.
In een restaurant horen kinderen tot een bepaalde leeftijd niet thuis m.i .
Neemt niet erg dat huilende kinderen in een vliegtuig erg kunnen irriteren.
In een restaurant horen kinderen tot een bepaalde leeftijd niet thuis m.i .
Gast- Gast
Printje schreef:VeryCherry schreef:Whahaha, das een goed idee
Ook dit is herkenbaar, meneer krijgt met zijn lach/geklets regelmatig iets lekkers. Laatst zelfs een Thomas de trein trein...
Oh wat hebben we toch leuke kinderen
Dat van die bieb is gewoon stom ze moeten die afdeling anders indelen, de ene aan de ene kant en de andere helemaal aan de andere kant.
M'n nichtje was tijdens een vlucht aan het heen en weer lopen en toen de stewardes er wat van zei tegen m'n schoonzus vond zij dat overdreven. Dat vind ik niet, jij wilt perse vliegen met kinderen prima, maar houd je kids in de stoel. Vind dat een ander niet last moet hebben vanwege andersmans keuze mbt kids. Een vliegtuig is geen speeltuin!
Zij heeft altijd als excuus dat haar kids niet lang stil kunnen zitten en dus maar rondlopen ook in restaurants. Vroeger moest ik gewoon zitten totdat we klaar waren en naar huis gingen. Ook al mocht ik rondlopen, dan ben ik iig blij dat mijn ouders wel wisten hoe het hoorde en zou achteraf later denken als de dat niet hadden gedaan ''dat kan toch niet'' denken.
Als je kids niet stil kunnen zitten, dan leer je ze dat maar en anders ga je maar niet uit eten met ze! Ouders van nu zijn wat dat betreft laks en vinden het normaal dat hun kids de hele toko doorrennen terwijl mensen rustig willen eten.
Elk jaar zit ik gewoon te hopen op geen kids tijdens de vlucht en die zijn er dan ook bijna nooit. Omdat wij altijd comfort class vliegen heb ik tot nu toe meegemaakt dat als er kids waren dat ze in economy zaten dus had ik nergens last van.
Het gekke is dat op de terug weg er ineens wel of meer kids zijn en ik zit echt te hopen ''nee niet naast/achter/voor/ mij!
M'n nichtje was tijdens een vlucht aan het heen en weer lopen en toen de stewardes er wat van zei tegen m'n schoonzus vond zij dat overdreven. Dat vind ik niet, jij wilt perse vliegen met kinderen prima, maar houd je kids in de stoel. Vind dat een ander niet last moet hebben vanwege andersmans keuze mbt kids. Een vliegtuig is geen speeltuin!
Zij heeft altijd als excuus dat haar kids niet lang stil kunnen zitten en dus maar rondlopen ook in restaurants. Vroeger moest ik gewoon zitten totdat we klaar waren en naar huis gingen. Ook al mocht ik rondlopen, dan ben ik iig blij dat mijn ouders wel wisten hoe het hoorde en zou achteraf later denken als de dat niet hadden gedaan ''dat kan toch niet'' denken.
Als je kids niet stil kunnen zitten, dan leer je ze dat maar en anders ga je maar niet uit eten met ze! Ouders van nu zijn wat dat betreft laks en vinden het normaal dat hun kids de hele toko doorrennen terwijl mensen rustig willen eten.
Elk jaar zit ik gewoon te hopen op geen kids tijdens de vlucht en die zijn er dan ook bijna nooit. Omdat wij altijd comfort class vliegen heb ik tot nu toe meegemaakt dat als er kids waren dat ze in economy zaten dus had ik nergens last van.
Het gekke is dat op de terug weg er ineens wel of meer kids zijn en ik zit echt te hopen ''nee niet naast/achter/voor/ mij!
Laatst aangepast door Caribbeanlover op di 3 apr 2012 - 10:15; in totaal 2 keer bewerkt
Caribbeanlover- Ratel
CBL, nou weet ik het wel hoor.
Kinderen krijg je CBL, die neem je niet...
Volgens mij heb je een gloeiende hekel aan kinderen of niet CBL...
Maar goed, ontopic; het is makkelijk praten als je nog geen kids hebt (en ja ik deed zelf ook weleens makkelijk praten terwijl ik daar nu soms wel op terug kom).
Wij zijn ook met onze bijna anderhalf jarige dochter naar Curaçao geweest en ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat niemand last van haar heeft gehad in het vliegtuig. Ligt inderdaad ook heel erg aan het karakter van je kind. Uit eten gaan we met behoorlijke regelmaat en ook daar blijft ze gewoon bij ons aan tafel zitten, ze eet wat en speelt met het speelgoed dat we meestal in overvloed meenemen. Nog nooit last van gehad, maar ook niet ieder kind is daar geschikt voor.
Volgens mij heb je een gloeiende hekel aan kinderen of niet CBL...
Maar goed, ontopic; het is makkelijk praten als je nog geen kids hebt (en ja ik deed zelf ook weleens makkelijk praten terwijl ik daar nu soms wel op terug kom).
Wij zijn ook met onze bijna anderhalf jarige dochter naar Curaçao geweest en ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat niemand last van haar heeft gehad in het vliegtuig. Ligt inderdaad ook heel erg aan het karakter van je kind. Uit eten gaan we met behoorlijke regelmaat en ook daar blijft ze gewoon bij ons aan tafel zitten, ze eet wat en speelt met het speelgoed dat we meestal in overvloed meenemen. Nog nooit last van gehad, maar ook niet ieder kind is daar geschikt voor.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Vliegtuig vind ik echt een enorm scheve vergelijking. Moet je die mooie vakantie dan maar laten zitten omdat je kindje misschien gaat huilen? Sowieso is het niet iets dat je dermate stelselmatig doet dat je bij voorbaat al weet of je last van ze hebt, of dat ze wellicht de hele vlucht als een blok slapen (deden mijn zus en ik vroeger meestal).
Restaurant vind ik soms wel vervelend, maar dat hangt dan ook af van het type restaurant. Er zit hier in de buurt een restaurant waar gewoon echt vaak jonge gezinnen komen en daar weet je het en dat is dan ook ok. Andere restaurants denk ik wel eens tjah, dit is ook geen plek om met kinderen heen te gaan. Bij een restaurant heb je gewoon die keuze, je kunt een plekje kiezen dat iets meer geschikt is voor kinderen of een avondje een oppas regelen. Bij een mooie vakantie is dat niet zo simpel, je kunt niet gaan zwemmen ofzo.
Maar al met al maakt het voor mij gewoon het meeste verschil hoe de ouders ermee omgaan. Als die zich bewust zijn van de herrie die het kind maakt en hier iets mee/aan proberen te doen, dan zal ik de herrie wel vervelend vinden, maar is het verder geen probleem. Als het een irritant rotkind is en de moeder negeert het lekker en laat de andere gasten in de overlast zitten. Dan vind ik dat wel heel vervelend, maar eigenlijk vind ik dan de moeder nog stommer dan het kind.
Restaurant vind ik soms wel vervelend, maar dat hangt dan ook af van het type restaurant. Er zit hier in de buurt een restaurant waar gewoon echt vaak jonge gezinnen komen en daar weet je het en dat is dan ook ok. Andere restaurants denk ik wel eens tjah, dit is ook geen plek om met kinderen heen te gaan. Bij een restaurant heb je gewoon die keuze, je kunt een plekje kiezen dat iets meer geschikt is voor kinderen of een avondje een oppas regelen. Bij een mooie vakantie is dat niet zo simpel, je kunt niet gaan zwemmen ofzo.
Maar al met al maakt het voor mij gewoon het meeste verschil hoe de ouders ermee omgaan. Als die zich bewust zijn van de herrie die het kind maakt en hier iets mee/aan proberen te doen, dan zal ik de herrie wel vervelend vinden, maar is het verder geen probleem. Als het een irritant rotkind is en de moeder negeert het lekker en laat de andere gasten in de overlast zitten. Dan vind ik dat wel heel vervelend, maar eigenlijk vind ik dan de moeder nog stommer dan het kind.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Vliegtuig vind ik echt een enorm scheve vergelijking. Moet je die mooie vakantie dan maar laten zitten omdat je kindje misschien gaat huilen? Sowieso is het niet iets dat je dermate stelselmatig doet dat je bij voorbaat al weet of je last van ze hebt, of dat ze wellicht de hele vlucht als een blok slapen (deden mijn zus en ik vroeger meestal).
mee eens
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Dacht toch echt dat het anders om was, dat je ze neemt.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Dacht toch echt dat het anders om was, dat je ze neemt.
Je hebt gelijk hoor, je neemt ze vaak mee vanuit de supermarkt als ze in de aanbieding zijn of wanneer ze je bij de voordeur aangeboden worden (dan neem je ze aan).
@Antibes: Ik ben het met je eens, maar dat is ook omdat ik volgend jaar graag wil vliegen (2,5 uur 'maar'). Ik heb gelukkig nog nooit last gehad van kindjes in het vliegtuig, die lagen altijd te slapen of waren snel stil nadat ze wat te eten of drinken kregen.
Naar een restaurant zal ik 'm niet snel meenemen. Als ik het wel doe en hij gedraagt zich als een draak dan denk ik dat ik gauw opsta en wegga. Niet eens om wat anderen zullen denken of zeggen, maar omdat voor mij de lol van rustig en gezellig uiteten er dan ook wel af is.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Eigenlijk wilde ik vandaag alleen Dr. Phil door de televisie trekken. Vooral toen hij mensen vroeg of zij kinderen hadden en op die manier probeerde de personen de mond te snoeren.
Ik heb niet zoveel problemen met kinderen. De meeste die ik tegenkom (en dan voornamelijk in de supermarkt en winkels) zijn vrolijk en maken een praatje met iedereen. Dat is toch gewoon leuk? Al vind ik het soms tenenkrommend hoe een kind te keer gaat omdat hij zijn zin niet krijgt. Dat gegil gaat soms door merg en been. En als het te lang aanhoudt en de moeder negeert het kind, omdat ze denkt dat het werkt, dan kan ik de ouder soms wel wat.
Een kinderban vind ik dan nog niet eens zo vreemd in luxere restaurants. Het is meestal lang zitten en dat kunnen de meeste kinderen nog niet. Daar worden ze jengelig van, als ik mijn moeder mag geloven was ik zo'n kind, en dus is er voor hen ook geen lol aan.
Ik heb niet zoveel problemen met kinderen. De meeste die ik tegenkom (en dan voornamelijk in de supermarkt en winkels) zijn vrolijk en maken een praatje met iedereen. Dat is toch gewoon leuk? Al vind ik het soms tenenkrommend hoe een kind te keer gaat omdat hij zijn zin niet krijgt. Dat gegil gaat soms door merg en been. En als het te lang aanhoudt en de moeder negeert het kind, omdat ze denkt dat het werkt, dan kan ik de ouder soms wel wat.
Een kinderban vind ik dan nog niet eens zo vreemd in luxere restaurants. Het is meestal lang zitten en dat kunnen de meeste kinderen nog niet. Daar worden ze jengelig van, als ik mijn moeder mag geloven was ik zo'n kind, en dus is er voor hen ook geen lol aan.
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: