Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Blagenverbod

+21
Supertalentje
Mamsie
Antibes
Océane
Printje
SuperGrover
Marin
Blond
May
TNMN
rapa nui
Siem
Bubbelicious
VeryCherry
Susan
Lejow
Caribbeanlover
Monte
Curious
ellibre
sanskie
25 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Blagenverbod Empty Blagenverbod

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 4:10

Ik kijk nu een aflevering van dr. Phil waarin mensen van mening zijn dat er een verbod moet komen voor kinderen die huilen in restaurants, vliegtuigen, bibliotheken etc.

Wat vind jij ervan? Vind jij het irritant als mensen hun kinderen mee nemen naar een restaurant bijvoorbeeld?

Ik was echt verbaasd toen een man vertelde dat hij een 4 jarig kind een 'tikje' op haar wang gaf omdat ze een driftbui kreeg in de winkel. Een volslagen vreemde!!

Laatst aangepast door Zelda op di 3 apr 2012 - 4:15; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Blagenverbod Empty Re: Blagenverbod

Bericht  sanskie di 3 apr 2012 - 4:15

Dat is toch belachelijk ..als je kind niet meer mee zou mogen nemen omdat andere kinderen zich niet kunnen gedragen/slecht zijn opgevoed enz.

En ookal heb je dan niet het perfecte kind ..ieder kind laat wel eens van zich horen dat hoort er nou eenmaal bij ..ik stoor mij er in ieder geval niet aan.
sanskie
sanskie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12

Bericht  ellibre di 3 apr 2012 - 4:16

Ik vind het an sich natuurlijk niet irritant als mensen hun kinderen mee nemen naar een restaurant, en ook niet dat die kinderen misschien wat meer geluid maken. Maar als een kind 10 minuten (of langer) non-stop aan het huilen of schreeuwen is irriteer ik me daar wel aan, ja. Overigens speelt het soort restaurant ook wel een rol, ik denk vanwege de verwachtingen die ik daarbij vooraf heb.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Curious di 3 apr 2012 - 4:16

ik irriteer me heus weleens, vooral als ik denk dat de ouders de opvoeding wel wat strakker mogen houden of als kinderen zich asociaal gedragen. Maar een verbod?? Dat gaat wel ver hoor.

Overigens zou ik niet zo gauw uit eten gaan met mn kinderen (die ik niet heb) in een chique tent, maar hoogstens in een restaurant met speelgelegenheid voor de kinderen. Het moet ook wel een beetje leuk zijn voor de kids, en dat is uit eten nou eenmaal niet als ze lang stijf op hun stoel moeten zitten.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Monte di 3 apr 2012 - 4:17

Bibliotheek vind ik niet irritant, daar horen kinderen. Maar in restaurant en vliegtuigen kan ik me er vreselijk aan ergeren. Vooral in restaurants als de ouders rustig aan het eten zijn en de kinderen zich vervelen en irritant gaan doen. En dat de ouders dan onveranderd door blijven eten zonder die kinderen in bedwang te houden. Kleine kinderen horen naar mijn mening niet een een restaurant(al zijn er uitzonderingen, zoals pannenkoeken, mac, e.d.). Maar ik zou nooit een verbod willen, maar eerder een speciale hoek/plek in het restaurant en vliegtuig. Zo hebben de kinderen de ruimte(kan eventueel een speelhoekje komen) en andere mensen minder last.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 4:19

Dr. Phil is wel enigszins gescript he. De onderwerpen zijn gekozen omdat ze het zo goed doen op tv, net een beetje extra drama. Het hoeft niet allemaal zo realistisch te zijn als het overkomt.

Ik kan me best indenken dat mensen zonder kinderen zich kunnen ergeren aan dat soort dingen, juist omdat ze het inlevingsvermogen missen. Weten zij veel waarom zo'n kindje huilt en hoe vervelend het voor de ouders zelf kan zijn.
Een verbod vind ik dan wel weer overdreven, maar dat zullen ze in het programma wel hebben toegevoegd om het geheel wat interessanter te maken. Beetje op de grens spelen, reacties uitlokken etc.

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover di 3 apr 2012 - 4:24

Zelda schreef:Ik kijk nu een aflevering van dr. Phil waarin mensen van mening zijn dat er een verbod moet komen voor kinderen die huilen in restaurants, vliegtuigen, bibliotheken etc.

Wat vind jij ervan? Vind jij het irritant als mensen hun kinderen mee nemen naar een restaurant bijvoorbeeld?

Ik was echt verbaasd toen een man vertelde dat hij een 4 jarig kind een 'tikje' op haar wang gaf omdat ze een driftbui kreeg in de winkel. Een volslagen vreemde!!

De laatste tijd gaat het om liefdesgedoe en familiegedoe en dat vind ik niks. Dit vind ik wel boeiend dus ga gauw kijken. Kids mogen best in restaurants, maar dat gebler moet ik niet hebben, maar zal nooit een vreemd kind een tik geven.

Als ik kids had en een vreemde deed dat, dan was diegene nog niet jarig! Wellicht is kindvrije restaurants een idee zoals adult only hotels en denk dat dat op den duur zeker daar er wel van komt.

Vliegtuigen ed is gewoon onmogelijk denk ik.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Caribbeanlover di 3 apr 2012 - 4:28

Monte schreef:Bibliotheek vind ik niet irritant, daar horen kinderen. Maar in restaurant en vliegtuigen kan ik me er vreselijk aan ergeren. Vooral in restaurants als de ouders rustig aan het eten zijn en de kinderen zich vervelen en irritant gaan doen. En dat de ouders dan onveranderd door blijven eten zonder die kinderen in bedwang te houden. Kleine kinderen horen naar mijn mening niet een een restaurant(al zijn er uitzonderingen, zoals pannenkoeken, mac, e.d.). Maar ik zou nooit een verbod willen, maar eerder een speciale hoek/plek in het restaurant en vliegtuig. Zo hebben de kinderen de ruimte(kan eventueel een speelhoekje komen) en andere mensen minder last.

Kids in vliegtuigen, VERSCHRIKKELIJK!!! Het scheelt dan ook dat wij altijd in september gaan zijn ze mooi weer naar school. Hoorde ooit van mensen op vakantie dat er een kind letterlijk 10 uur aan 1 stuk gegild/gehuild had, nou dan word je toch gek en ik zou er wat van zeggen. Als je weet dan je kind niet de makkelijkste is en zeker met vliegen ga dan niet met het vliegtuig of alleen op korte vluchten.

Een hoek in het vliegtuig lijkt me nooit gaan lukken en bovendien hoor je ze dan toch.

Wij hebben een keer bij de Librije gegeten en daar zat serieus een kind van 3 of 4 niet veel ouder iig.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  ellibre di 3 apr 2012 - 4:29

Megara schreef:Dr. Phil is wel enigszins gescript he. De onderwerpen zijn gekozen omdat ze het zo goed doen op tv, net een beetje extra drama. Het hoeft niet allemaal zo realistisch te zijn als het overkomt.

Ik kan me best indenken dat mensen zonder kinderen zich kunnen ergeren aan dat soort dingen, juist omdat ze het inlevingsvermogen missen. Weten zij veel waarom zo'n kindje huilt en hoe vervelend het voor de ouders zelf kan zijn.
Een verbod vind ik dan wel weer overdreven, maar dat zullen ze in het programma wel hebben toegevoegd om het geheel wat interessanter te maken. Beetje op de grens spelen, reacties uitlokken etc.
Ik snap dat het voor de ouders (en ook voor het kindje zelf) heel vervelend is hoor, ik denk dat iedereen dat wel begrijpt. Je ziet ook regelmatig dat ouders zich ongemakkelijk voelen als hun kind maar blijft huilen in een publieke ruimte. Dat mensen die zelf geen kinderen hebben zich eraan kunnen storen heeft verder niets met het (gebrek aan) inlevingsvermogen te maken denk ik, maar gewoon puur met de "overlast" an sich.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Lejow di 3 apr 2012 - 4:29

Ik had er net toevallig een topic over bij zwangerschap en mama's. Maar hij kan hier inderdaad ook wel.
Dat verhaal net over dat vliegtuig, ongelofelijk..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 4:30

Er zou eerder een verbod moeten komen op ouders die uit eten gaan en dan denken dat het personeel wel op hun kinderen let.
Vroeger zo vaak meegemaakt dat de kinderen in het restaurant waar ik werkte in de speelhoek werden gezet en de ouders een tafel aan de andere kant van het restaurant zochten. De kinderen bleven maar heen en weer rennen en ook vlak langs de keukendeur. Die deur is er zo'n een die je open trapt, er zit wel een raampje aan de bovenkant maar dan zie je niet of er een kind voorstaat, daar is het kind te klein voor.
Dus waarschuwde we de kinderen altijd dat ze daar niet in de buurt moesten komen als ze dat wel deden en liepen we even naar de ouders om te vragen of ze hun kinderen in de gaten wilden houden. Wij kregen dan nog wel eens de opmerking dat wij dat toch wel even konden doen? Nouja, dat lukt niet altijd. Het gebeurde dan nog wel eens dat je met je handen vol borden de keuken uitliep, een trap tegen de deur aangaf omdat je niemand zag staan, en dat de deur tegen een kindje aan knalde. Je had die ouders een moeten horen ..

Nee, zolang de ouders maar een beetje de moeite nemen om ook tijdens het eten op de kids te letten vind ik het geen probleem!

Gast
Gast

Bericht  Susan di 3 apr 2012 - 4:31

Een verbod op huilende kinderen slaat natuurlijk sowieso nergens op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Monte di 3 apr 2012 - 4:32

Caribbeanlover schreef:
Monte schreef:Bibliotheek vind ik niet irritant, daar horen kinderen. Maar in restaurant en vliegtuigen kan ik me er vreselijk aan ergeren. Vooral in restaurants als de ouders rustig aan het eten zijn en de kinderen zich vervelen en irritant gaan doen. En dat de ouders dan onveranderd door blijven eten zonder die kinderen in bedwang te houden. Kleine kinderen horen naar mijn mening niet een een restaurant(al zijn er uitzonderingen, zoals pannenkoeken, mac, e.d.). Maar ik zou nooit een verbod willen, maar eerder een speciale hoek/plek in het restaurant en vliegtuig. Zo hebben de kinderen de ruimte(kan eventueel een speelhoekje komen) en andere mensen minder last.

Kids in vliegtuigen, VERSCHRIKKELIJK!!! Het scheelt dan ook dat wij altijd in september gaan zijn ze mooi weer naar school. Hoorde ooit van mensen op vakantie dat er een kind letterlijk 10 uur aan 1 stuk gegild/gehuild had, nou dan word je toch gek en ik zou er wat van zeggen. Als je weet dan je kind niet de makkelijkste is en zeker met vliegen ga dan niet met het vliegtuig of alleen op korte vluchten.

Een hoek in het vliegtuig lijkt me nooit gaan lukken en bovendien hoor je ze dan toch.

Wij hebben een keer bij de Librije gegeten en daar zat serieus een kind van 3 of 4 niet veel ouder iig.
Inderdaad, dat zal wel niet lukken, maar in restaurants zou het wel kunnen.

En een klein kind in de librije? Ik denk dat ik daar als restauranthouder niet zo blij mee zou zijn. En als het kind echt zou huilen of vervelend doen, zou ik denk ik de ouders wel vragen weg te gaan.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  VeryCherry di 3 apr 2012 - 4:33

Wij gaan met onze zoon alleen naar restaurants waar hij gewoon op zijn gemak kan kletsen en dergelijke. Speelhoek mag hij alleen komen tussen het hoofdgerecht en het toetje in smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bubbelicious di 3 apr 2012 - 4:34

Ik ben het gedeeltelijk eens. Ik heb wel eens een vlucht gehad van 12 uur. Achter mij zat een vader met zijn kind op schoot. Ik mocht mij stoel niet naar achter zetten, anders had hij geen plek meer voor zijn kind. Wel mocht dat kind tegen mijn stoel aan schoppen, zo'n beetje de gehele vlucht. Toen dacht ik echt, man ga ergens anders zitten met je kind.

Als ik naar de mac ga, dan weet ik dat daar kinderen zijn. Dan zal ik mij nooit en te nimmer ergeren. Maar ik kan wel geergerd zijn als ik ergens rustig wil dineren, en ik zie dat de tafel naast me 2 jonge kinderen hebben die vervolgens de gehele boel op stelten zetten. Dan denk ik wel, had je kind thuis gelaten. Daarentegen, als de kindjes netjes op aan tafel zitten en je hoort ze niet, dan vind ik het meer dan prima, en heb ik er veel respect voor.

Maar wat ik wel denk is, dat de mensen met kinderen hier heel anders tegenaan kijken dan de mensen zonder kinderen.
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 4:35

Caribbeanlover schreef:

Misschien wisten de ouders dit nog niet, was het de eerste keer vliegen? Of misschien was het kind wel ziek geworden, weet jij veel ..

Gast
Gast

Bericht  Monte di 3 apr 2012 - 4:38

_Jackie schreef:
Caribbeanlover schreef:

Misschien wisten de ouders dit nog niet, was het de eerste keer vliegen? Of misschien was het kind wel ziek geworden, weet jij veel ..
Nou ja je kunt weten dat veel kleine kinderen niet 6 of 10 uur stil kunnen zitten. Dus dan vraag ik me af waarom die ouders zo nodig de oceaan over moeten(of waar dan ook heen) in plaats van italie of bijv. portugal. 3 uurtjes vliegen is heel anders dan 10.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Susan di 3 apr 2012 - 4:39

Ik ga sowieso nog niet met de kinderen uit eten. We hebben het wel een keer gedaan, een heel kindvriendelijk restaurant met speelhoek én speeltuin, maar Ezra is daar gewoon nog niet aan toe.

Als ik zonder kinderen uit eten ga, dus alleen met Dion, een vriendin of bijvoorbeeld mijn moeder, dan gebeurt het echt zélden dat ik me aan kinderen erger. Meestal zijn het eerder grote groepen luidruchtige volwassenen die voor overlast zorgen. De meeste kinderen die ik zie in restaurants gedragen zich prima.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Siem di 3 apr 2012 - 4:40

In vliegtuigen vind ik het persoonlijk wel erg vervelend. Maar dan niet zozeer het huilen (dat vind ik wel vervelend) maar dat is vaak moeilijk te voorkomen ivm de druk op de oortjes etc. Echter een lange reis met een huilende baby is uitermate vervelend, net als je bv naast een zwaarder iemand zit en deze een deel van je beenruimte gebruikt..

Alleen als kinderen door het gangpad gaan rennen, lopen te gillen of tegen je stoel trappen dat vind ik wel echt vervelend en vind ik ook echt dat de ouders moeten optreden. Heb het een keer gehad dat een kind al een half uur tegen mijn stoel zat te trappen en we moesten nog 3,5 uur toen heb ik me wel omgedraaid en de moeder erop aangesproken (op een nette rustige manier overigens) waarop haar reactie was: het zijn kinderen die doen wat ze willen. Waarop ik haar heb gezegd dat ze dan maar van plaats met mij moest ruilen zodat zij voor haar kind kon gaan zitten en ik er geen last van zou hebben. Hierop heeft ze toen wel gezegd dat hij het niet meer mocht doen, maar vind het gewoon al belachelijk dat ze er zelf niets van zei.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 5:04

Monte schreef:
_Jackie schreef:
Caribbeanlover schreef:

Nou ja je kunt weten dat veel kleine kinderen niet 6 of 10 uur stil kunnen zitten. Dus dan vraag ik me af waarom die ouders zo nodig de oceaan over moeten(of waar dan ook heen) in plaats van italie of bijv. portugal. 3 uurtjes vliegen is heel anders dan 10.

Zeker, maar misschien waren ze er vanuit gegaan dat hun kind een aantal uur zou slapen, hadden ze wat speelgoed voor aan boord of een boekje om te lezen en dachten ze dat ze het daar wel mee af konden?

Gast
Gast

Bericht  Susan di 3 apr 2012 - 5:15

Ik vind het woord 'blagen' trouwens zo vreselijk. Op het Vivaforum zit iemand die altijd en eeuwig te koop loopt met haar haat jegens kinderen en die heeft het ook altijd over blagen, of liever nog over jankblagen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 5:17

Susan schreef:Ik vind het woord 'blagen' trouwens zo vreselijk. Op het Vivaforum zit iemand die altijd en eeuwig te koop loopt met haar haat jegens kinderen en die heeft het ook altijd over blagen, of liever nog over jankblagen.
Haha ja zo zeiden ze het bij dr Phil.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui di 3 apr 2012 - 5:25

In een bieb horen kinderen maar bij ons heb je de jeugdafdeling en de volwassenenafdeling/leeshoek naast elkaar zitten en dan erger ik me best wel eens aan kinderen die echt de hele tijd rondrennen. En dan vooral aan ouders die er dan niets van zeggen/dat heel normaal vinden. Natuurlijk begrijp ik dat een kind een keer gaat rennen en de normale kindergeluiden vind ik ook prima maar ik vind wel dat de ouders van te voren kunnen uitleggen aan hun kinderen dat er in een bibliotheek ook mensen willen lezen en dat je daarom niet de hele tijd moet rennen en ook niet moet schreeuwen.

In een restaurant zou ik het prettig vinden dat als een kind echt lang blijft huilen of schreeuwen dat dan een ouder even met hem naar buiten loopt of in de hal oid gaat zitten tot het kind wat gekalmeert is. En ik vind rennen door restaurants ook erg vervelend behalve als het om pannekoekrestaurants, wegrestaurants oid gaat waar ik kinderen verwacht. Ik heb uiteraard ook een hekel aan te luidruchtige volwassenen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  TNMN di 3 apr 2012 - 5:27

Caribbeanlover schreef:

Ik neem aan dat (OK, niet altijd maar wel vaak) de ouders het al vervelend genoeg vinden en er alles aan proberen te doen om hun kind bezig/stil te houden. Ik zou het echt heel erg vervelend vinden als ik een ouder was en mijn kind huilde continue (dat kan ook door de druk op de oortjes komen natuurlijk) en iemand zou er dan wat van zeg. Dat zou ik zeker niet waarderen.

Ik vind het zelf ook vervelend soms, huilende kindjes in restaurants en vliegtuigen. In restaurants kan je nog weglopen maar in een vliegtuig gaat dat niet makkelijk helaas.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  May di 3 apr 2012 - 5:32

Ik vind rennende kinderen in restaurants vervelender dan huilende kinderen. Aan rennende kinderen kan ik me heel erg ergeren, heb dan altijd de neiging tot voetje haken. Niet dat ik dat ooit zal doen hoor.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud