Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nassi vantevoren maken smaakt dat??

4 plaatsers

Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 4:41

Een zelfde soort vraag als met de taart maar ik vraag het me af.

Ik krijg morgen eters.

Ik heb best de mogelijkheid om het morgen net van tevoren klaar te maken, maar het lijkt me heel erg relaxe om het vanavond al te doen zodat morgen alles klaar is.

Maar wat ik me dus afvraag. Ik maak de nassi vanavond dan met verse ingedrienten. een groentepakket verse kip filet en nassi vlees enzo.

Dit wil ik dan morgen in een pan weer warm maken (op bakken) maar smaakt het vlees dan niet taai? is het wel net zo lekker? is de nassi dan niet slap? ( ja misschien een raar woord)

Hoor altijd van mensen dat ze dit een dag van tevoren klaar maken. Mara als het lekkerder is om vers te maken en je dat PROEFT dan doe ik het morgen.

Wie o wie weet dit??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 4:43

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind dat juist erg lekker. Lekker krokant opbakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  TukTuk do 13 jan 2011 - 4:43

Ik vind dat ook juist lekkerder! Dan zijn de smaken er goed ingetrokken smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 4:44

Ik krijg eters en wil het eigenlijk pietje precies klaar maken en opdienen. En ik wil morgen gemak hebben haha.. maar vooral dat het erg lekker is!!

Maar wil dus niet dat je het heel erg gaat proeven en denkt die is van gister. Het is trouwens voor 4 personen.

Kan dit prima dus? wordt het niet kleffig?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Minx do 13 jan 2011 - 4:49

Nee zeker niet. Mijn vader heeft het ook liever een dag ouder. Zelfs koud neemt hij nog wel eens een hap juist omdat de smaken dan zo doorgetrokken zijn.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 4:50

Ik vind dat juist lekker als t al ff staat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 4:52

Dan kan ik het gerust doen dan maar ben bang dat het klef wordt.

Dan bak je het dus op met boter en niet in een gewone hoge pan?

En helemaal af laten koelen voor het de koelkast in gaat natuurlijk?

ja sorry ben een leek met koken hoor. nerd nerd nerd


Laatst aangepast door pleister+ op do 13 jan 2011 - 4:53; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Inge do 13 jan 2011 - 4:52

Ik vind het ook lekkerder als het al even staat.
Lekker opgebakken nasi smile

Vind het niet klef worden, je moet de rijst niet te gaar doorkoken iig dan wordt het niet klef. de korrel moet goed stevig zijn.
Ik bak het altijd met olijfolie op in een wok of hapjespan
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 4:53

bedankt meiden!!!! kan het gerust doen dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 4:55

Ik bak het vaak zonder boter of olie op, het is vaak al iets vettig, en ik hou er wel van als het goed aanbakt. Ik heb het liefst een lekkere knapperige korst.
Als ik wel wat gebruik, is het echt een heel klein beetje olie.
En eerst af laten koelen ja voor je het in de koelkast zet.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op do 13 jan 2011 - 4:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 4:56

_MamaRosa_ schreef:Ik bak het vaak zonder boter of olie op, het is vaak al iets vettig, en ik hou er wel van als het goed aanbakt. Als ik wel wat gebruik, is het echt een heel klein beetje olie.
En eerst af laten koelen ja voor je het in de koelkast zet.

hoe goed af laten koelen dat de hitte er van af is? of echt helemaal koud is?

nerd nerd nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Inge do 13 jan 2011 - 4:57

echt koud

en niet te veel roeren door de nasi, maar af en toe... anders wordt het papperig
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 4:57

pleister+ schreef:
_MamaRosa_ schreef:Ik bak het vaak zonder boter of olie op, het is vaak al iets vettig, en ik hou er wel van als het goed aanbakt. Als ik wel wat gebruik, is het echt een heel klein beetje olie.
En eerst af laten koelen ja voor je het in de koelkast zet.

hoe goed af laten koelen dat de hitte er van af is? of echt helemaal koud is?

nerd nerd nerd

Ehm, haha! Ik laat het gewoon zo koud mogelijk worden. Maar natuurlijk niet zo lang laten staan dat het al een halve dag staat te broeien buiten de koelkast.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 4:59

zo leer ik nog eens wat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  minoessepoes do 13 jan 2011 - 5:01

Ja je kan het gerust doen......

Nasi Goreng, dat betekend gekookte, opgebakken rijst! Dat is hartstikke lekker. Dan morgen even een eitje/omelet of wat dan ook erbij bakken en saté-saus. Ik vind het zelf lekker met seroendeng, satékroepoek en wat atjar.

Soms maak ik nasi zonder vlees of alleen met hamblokjes/spekjes en dan marineer ik kip of varkensvlees in ketjap/gembersiroop/sambal/knoflook/olie/sjalot enz. een hele nacht en dan net voor het bakken rijg ik dat op satéstokjes en dan grill ik die even in de grillpan, is heerlijk!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  TukTuk do 13 jan 2011 - 5:11

Ik zou het gewoon in een wok warm maken met wat olie, tenminste zo doe ik het altijd smile iig niet met boter!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 8:10

Ik vind nasi de dag nadat ik het gemaakt heb ook lekkerder. Opbakken kan heel goed, maar met olie, niet met boter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 9:52

Kan inderdaad prima. Ik vind het het lekkerst om het in de magnetron op te warmen. Maar dat komt omdat ik niet zo dol ben op dat knapperige dat je krijgt als je het opbakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 5:02

Ik vind het de volgende dag juist altijd veel lekkerder. Hetzelfde als bij macaroni en miehoen etc

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nassi vantevoren maken smaakt dat?? Empty Re: nassi vantevoren maken smaakt dat??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum