Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vragenlijstje 2de bevalling

+9
Mom-Of-3
Twellie
Tania
maiadebij
SparklingEyes
LotteK
Susan
Darius
Liadan
13 plaatsers

Ga naar beneden

Vragenlijstje 2de bevalling Empty Vragenlijstje 2de bevalling

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 5:25

Ik ben even benieuwd hoe dat bij jullie ging.

1. Met welk termijn beviel je van de 2de? En bij de eerste?
2. Waar was jullie andere kindje tijdens de bevalling? En voor die gene die midden in de nacht is bevallen, hoe ging dat? ( maakte jullie je kindje wakker of?)
3. Hoelang duurde de 2de bevalling? En de eerste?
4. Zag je op tegen de bevalling omdat je ongeveer wist wat je te wachten stond?
5. Hoe ging dat de eerste week met zo'n pasgeborene er bij en je eerste kindje?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje 2de bevalling Empty Re: Vragenlijstje 2de bevalling

Bericht  Liadan do 29 maa 2012 - 5:58

1. Met welk termijn beviel je van de 2de? En bij de eerste? Bij de 2e met 41+2, bij de 1e met 41.
2. Waar was jullie andere kindje tijdens de bevalling? En voor die gene die midden in de nacht is bevallen, hoe ging dat? ( maakte jullie je kindje wakker of?) Ik ben op maandag bevallen en op maandag is onze dochter altijd bij mijn moeder. Vlak voordat mijn moeder haar weer terug zou brengen naar ons, heb ik opgebeld dat onze zoon geboren was en of ze nog even wilde wachten met komen. 1,5 uur later zijn mijn ouders toen met onze dochter naar ons toegekomen.
3. Hoelang duurde de 2de bevalling? En de eerste? De bevalling bij de 2e duurde 3,5 uur. De eerste keer duurde het net geen 4 uur.
4. Zag je op tegen de bevalling omdat je ongeveer wist wat je te wachten stond? Nee, helemaal niet. Ik denk dat ik er een volgende keer meer tegenop zou zien.
5. Hoe ging dat de eerste week met zo'n pasgeborene er bij en je eerste kindje? Heel goed. Onze dochter hielp met het in bad doen van onze zoon. Ze at met mij fruit mee op bed, ging met papa boodschappen doen. De kraamverzorgster ging met haar picknicken. Verder is ze 1 dag naar het kdv geweest en 1 dag naar mijn moeder, net als ze anders zou doen. Kian bracht haar mee naar bed 's avonds, lagen ze lekker naast elkaar in haar bed. Yara vond haar broertje erg interessant en lief. Onze directe familie en goede vrienden kwamen langs de eerste week en daar kreeg ze ook veel aandacht van.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius do 29 maa 2012 - 6:06

Bij L. met 39+1 en bij P. met 39+4.
2. Waar was jullie andere kindje tijdens de bevalling? En voor die gene die midden in de nacht is bevallen, hoe ging dat? ( maakte jullie je kindje wakker of?)
L. was woensdag de hele dag op het kdv, net als altijd. Rond 15 uur moest ik naar het ziekenhuis, extra CTG ivm klachten. Om 17:00 uur mocht ik weer naar huis, en voelde toen ook de eerste wee. Rond 17:30 uur thuis, snel eten koken en L. ophalen. Ook mijn schoonouders gebeld, zij waren er rond 18:30 uur, en zij hebben L. meegenomen en hij heeft daar geslapen. Toen L. was weggegaan begonnen de weeen goed door te komen en ik ben die nacht om 00:45 uur bevallen.
Bij L. duurde de bevalling ongeveer 15 uur, bij P. ongeveer 6 uurtjes.
Nee, ik wist wat er komen ging en dat maakte me sterker. Ik wist hoe ik met weeen om moest gaan, wat de pijngrens is en alles wat fout was gegaan bij L., of wat ik fout deed bij L., kon ik bij P. goedmaken.
Mijn man was donderdag tot en met maandag vrij, dus hij heeft veel met L.aurens gedaan, lekker naar buiten e.d. En verder zat L.aurens ook wel bij mij op bed en ik ging dan ook gewoon beneden eten. We deden redelijk normaal, dus L. is ook gewoon op maandag en woensdag naar het kdv gegaan. Mijn man trok er dus met hem wat meer op uit, dat vond ik wel lekker, ik kon de eerste week weinig drukte hebben van L.aurens.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan do 29 maa 2012 - 6:09

1. Met welk termijn beviel je van de 2de? En bij de eerste? 39 weken en 3 dagen, en bij de eerste 39 weken en 2 dagen.
2. Waar was jullie andere kindje tijdens de bevalling? En voor die gene die midden in de nacht is bevallen, hoe ging dat? ( maakte jullie je kindje wakker of?) Mijn moeder was al bij mij thuis, dus zij was met Ezra bezig toen de weeën waren begonnen. Mijn vader en moeder hebben Ezra later in bad gedaan en op bed gelegd, pas daarna werd het echt hevig. Mijn vader heeft 's nachts op Ezra gepast toen we naar het ziekenhuis waren.
3. Hoelang duurde de 2de bevalling? En de eerste? De weeën begonnen 's morgens rond 9 uur en 's avonds om 22.35 is ze geboren. De eerste keer begon het met gebroken vliezen op vrijdagochtend ook rond 9 uur, de weeën kwamen aan het eind van de dag en op zaterdag 19.28 is hij geboren.
4. Zag je op tegen de bevalling omdat je ongeveer wist wat je te wachten stond? Ik zag er niet heel erg tegenop. Tijdens de bevalling had ik wel steeds het idee dat het nog heel lang ging duren omdat dat bij de eerste bevalling ook zo was. Ook toen de verloskundige zei dat ik al 8 centimeter ontsluiting had, had ik nog het idee in mijn hoofd zitten dat ik nog de hele nacht zou moeten, terwijl ik er toen natuurlijk al bijna was.
5. Hoe ging dat de eerste week met zo'n pasgeborene er bij en je eerste kindje? [i]Best goed, Ezra reageerde niet jaloers. Ik vond het een heel gezellige en fijne kraamtijd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  LotteK do 29 maa 2012 - 6:42

1. Met welk termijn beviel je van de 2de? En bij de eerste? Bij de eerste met 40+4 en bij de tweede met 41+4
2. Waar was jullie andere kindje tijdens de bevalling? En voor die gene die midden in de nacht is bevallen, hoe ging dat? ( maakte jullie je kindje wakker of?) De weeen begonnen 's nachts om kwart over 3, maar toen kon ik het nog vrij goed hebben en liet ik S. en mijn vriend gewoon slapen. Toen ik 's ochtends om 7 uur de verloskundige had gesproken, heb ik mijn ouders gebeld en zijn zij gekomen. Toen zij er waren ging het ineens erg snel en zijn we naar het ziekenhuis gegaan.
3. Hoelang duurde de 2de bevalling? En de eerste? De eerste duurde ruim 21 uur, de tweede duurde 7 uur.
4. Zag je op tegen de bevalling omdat je ongeveer wist wat je te wachten stond? Niet echt, wel was ik in de veronderstelling dat het weer lang zou duren, maar het ging deze keer veel sneller, zowieso waren de eerst uren minder heftig dan bij de eerste. Toen begon het meteen vrij heftig.
5. Hoe ging dat de eerste week met zo'n pasgeborene er bij en je eerste kindje? Mijn vriend was 2 weken vrij en dat was erg fijn. S. was totaal niet jaloers en vond het erg leuk, was ook meteen heel lief voor J. en ze wilde overal mee helpen. Ik vond het een hele fijne tijd! Alhoewel ik er soms wel moeite mee had, dat de zorg voor S. uit handen genomen werd door de kraamzorg en dat ik niet heel veel met haar kon spelen.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252

Bericht  SparklingEyes do 29 maa 2012 - 6:50

Euhm... 39 + 1 ( gehaald )en bij de eerste 40+3, begon spontaan

bij ons was het dus gepland de tweede keer, mijn ouders waren hier en bleven bij n.

Eerste bevalling zo'n 9 uur, incl de keizersnee die uiteindelijk volgde, de tweede was half uurtje Wink maar dat was een geplande keizersnee

Nee, zag meer op tegen de ruggeprik, eerste keer onder algehele narcose geweest

Ik lag eerst een paar dagen in het ziekenhuis. Toen ik thuis kwam met t zijn mijn ouders nog een paar dagen gebleven om te helpen met n. Dat was heel fijn, in het weekend deden we het samen en daarna zijn mijn ouders nog een paar weken op ma en dinsdag geweest omdat ik n nog niet mocht tillen..

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  maiadebij do 29 maa 2012 - 6:54

[quote="Snoepy87"]Ik ben even benieuwd hoe dat bij jullie ging.

1. Met welk termijn beviel je van de 2de? En bij de eerste? 1e met 39+6 weken en de 2e met 38+6weken
2. Waar was jullie andere kindje tijdens de bevalling? En voor die gene die midden in de nacht is bevallen, hoe ging dat? ( maakte jullie je kindje wakker of?) Hij lag in bed, m'n moeder zat beneden voor het geval hij wakker zou worden.
3. Hoelang duurde de 2de bevalling? En de eerste? 1e 5 uur en de 2e 2,5 uur
4. Zag je op tegen de bevalling omdat je ongeveer wist wat je te wachten stond? het was meer een gezonde spanning. Ik keek er wel anders tegenaan als bij de eerste, omdat je een beetje weet wat er komt. Maar ik zag er niet tegenop.
5. Hoe ging dat de eerste week met zo'n pasgeborene er bij en je eerste kindje? Ging eigenlijk heel relaxed. De kraamhulp was er natuurlijk en mijn man werkte halve dagen. De overige helft was mijn moeder er. Bij de eerste voelde ik me best onzeker qua verzorging en de borstvoeding, bij een 2e heb je toch al heel wat ervaring.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tania do 29 maa 2012 - 6:54

1. Met welk termijn beviel je van de 2de? 39+1 En bij de eerste? 36 weken
2. Waar was jullie andere kindje tijdens de bevalling? En voor die gene die midden in de nacht is bevallen, hoe ging dat? ( maakte jullie je kindje wakker of?) Bij mijn ouders. Het was 0.00 toen ik dacht dat ik toch wel echt zou gaan bevallen en toen hebben we mijn ouders gebeld, die waren er om 1.00 en toen hebben we hem wakker gemaakt en ging hij vrolijk zwaaiend met hun mee.
3. Hoelang duurde de 2de bevalling? Ik had sinds vrijdag voorween, steeds een paar uur en dan trok het weer weg. Op zondagavond kreeg ik 'echte ween, na een uur of 5 de verloskundige gebeld omdat ze ineens om de drie minuten kwamen. Eenmaal in het ziekenhuis gingen de weeen pas echt pijn doen en toen was ze er binnen een uur en twee persween. En de eerste? Van de eerste wee tot de geboorte ruim 16 uur.
4. Zag je op tegen de bevalling omdat je ongeveer wist wat je te wachten stond? Nee helemaal niet
5. Hoe ging dat de eerste week met zo'n pasgeborene er bij en je eerste kindje? J. vond het vooral vreemd dat ik de eerste dagen boven in bed lag. Dat de baby er was vond hij heel normaal en hij gaf haar de hele dag kusjes en knuffeltjes en ze moest bij hem op schoot (nogsteeds trouwens). Ik vond het wel heel fijn dat mijn man thuis was voor J.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 7:14

Bij D.ylan 40 weken en bij L.ynn met 41 weken 2 dagen.

Hier snachts bevallen en S.ander heeft D.ylan naar mijn ouders gebracht (wonen een paar minuten verderop). D.ylan werd wakker van mijn douche die aanging en toen is S.ander hem maar snel gaan wegbrengen. Dit wist overigens de hele buurt want meneer liet van de zenuwen zijn sleutels vallen en doordat hij te lang wacht ging het alarm van de auto af Wink

Bij de eerste een kleine 5 uur en bij de 2e 2,5 uur.

Nee totaal niet, de eerste bevalling ging heel 'makkelijk' en ging dan ook relaxed de 2e keer in. Dit ging overigens wel heel snel maar een prettige bevalling gehad! (gek om prettig te schrijven bij een bevalling misschien maar was echt zo, zo kan een mens wel 10 keer bevallen)

Heel gezellig voornamelijk, D.ylan was vanaf minuut 1 al ontzettend lief en zorgzaam voor zijn zusje. Dit is ook wel zijn karakter want tot op de dag van vandaag heeft hij nog nooit lelijk tegen haar gedaan! (ruim 1,5 jaar verder). Mijn man stond op het punt om op een uitzending te gaan dus was de eerste weken veel thuis (verlof) en hebben echt genoten van deze tijd.

We hadden ook een fantastische kraamhulp die goed met D.ylan kon en hem ook echt zijn aandacht gaf. En mijn ouders zijn een dagje naar de dierentuin geweest om hem ook te verwennen smile

Gast
Gast

Bericht  Twellie do 29 maa 2012 - 7:54

Bij de eerste ongeveer een week overtijd, bij de tweede ongeveer een week voor de uitgerekende datum.

Eerst paste mijn broer op, toen de bevalling niet vorderde en mijn broer moest gaan werken is ze naar mijn schoonmoeder gegaan.

De eerste iets van 40 uur, de tweede 36 uur.

Nee, ik had goede hoop dat het de tweede keer beter zou gaan, het was uiteindelijk een nog groter drama.

Heel makkelijk, want de kraamverzorgster was er toen nog.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Mom-Of-3 do 29 maa 2012 - 8:08

[quote="Snoepy87"]Ik ben even benieuwd hoe dat bij jullie ging.

Bij de eerste 40+1 en bij de tweede 39+3

Me ouders waren er heel toevallig (die kwamen een nachtje slapen, ze wonen niet in de buurt), de oudste sliep gewoon door, me moeder zat beneden mocht de oudste eventueel wakker worden.

De bevalling van de oudste duurde 7 uurtjes. De bevalling van de tweede duurde kleine 2,5 uur

Jaaaa ik zag heel erg tegen de tweede bevalling op. Ik wilde absoluut niet bevallen. Ik dacht dat alles mis zou gaan wat er maar mis kon gaan omdat de bevalling van de oudste allemaal goedging. Heb de bevalling geprobeerd tegen te houden haha

Ging hartstikke goed!

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 9:59

Bedankt voor de antwoorden smile
Hier is het inmiddels behoorlijk onrustig haha..

Gast
Gast

Bericht  Twellie do 29 maa 2012 - 10:01

Zet hem op Very Happy !
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 10:02

Snoepy87 schreef:Ik ben even benieuwd hoe dat bij jullie ging.

39 weken 2 dagen van 2de, 39 weken 4 dagen van 1e
Toen het begon lag hij te slapen, heb direct toen mijn vliezen braken mijn moeder gebeld en mijn vader is hem komen halen. Wilde echt geen risico lopen dat hij wakker zou worden
De tweede een uur, de eerste 7 uur
Weet ik niet meer zo goed, ik herinner me alleen de laatste weken waarin ik nergens meer tegenop zag maar gewoon wilde bevallen.
Best zoeken naar een ritme, hij ging wel gewoon naar het kdv en naar oma maar vooral de avonden waren toch wel vreemd, ook omdat ik zelf niet gelijk heel mobiel was. Hij ging vooral zn eigen gang toen als hij thuis was, gewoon spelen enzo.

Gast
Gast

Bericht  Dora do 29 maa 2012 - 10:06

Ik zit inmiddels aan ons forum gekluisterd
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Thunder do 29 maa 2012 - 11:01

Snoepy87 schreef:

1. Met welk termijn beviel je van de 2de? En bij de eerste? 39+5, eerste 38+2.

2. Waar was jullie andere kindje tijdens de bevalling? En voor die gene die midden in de nacht is bevallen, hoe ging dat? ( maakte jullie je kindje wakker of?) 's avonds begonnen, maar gewoon naar bed gebracht, de volgende ochtend laten ophalen door mijn schoonzus. Daar heeft hij die nacht geslapen en de volgende ochtend kwam hij thuis om zijn broertje te bewonderen.

3. Hoelang duurde de 2de bevalling? En de eerste? Ruim 27 uur, eerste 4,5 uur.

4. Zag je op tegen de bevalling omdat je ongeveer wist wat je te wachten stond? Nee, ik keek er niet tegenop.

5. Hoe ging dat de eerste week met zo'n pasgeborene er bij en je eerste kindje? We hebben T. gewoon naar de psz laten gaan en verder veel betrokken bij de verzorging e.d. Mijn man had toen ook 2 weken vakantie en heeft ook leuke dingen met hem ondernomen. Een dagje naar oma, boodschappen doen, even naar de speeltuin e.d.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 12:07

Spannend Snoepy! Succes!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 20:58

1. Met welk termijn beviel je van de 2de? En bij de eerste? Van de eerste beviel ik met 40+1, van de tweede met 39+6
2. Waar was jullie andere kindje tijdens de bevalling? En voor die gene die midden in de nacht is bevallen, hoe ging dat? ( maakte jullie je kindje wakker of?) Wij moesten naar het ziekenhuis om 5.00 in de ochtend, we hebben de oudste laten slapen en mijn schoonouders zijn op hem komen passen.
3. Hoelang duurde de 2de bevalling? En de eerste? Mijn eerste bevalling duurde vanaf de eerste wee 36 uur, de tweede duurde 13,5 uur
4. Zag je op tegen de bevalling omdat je ongeveer wist wat je te wachten stond? Ik keek heel erg uit naar de bevalling, maar toen het eenmaal losbarste vond ik het heel vervelend dat ik wist wat er ging komen. Bij de eerste deed ik een uur over het persen en toen ik mocht gaan persen bij de tweede was ik bang dat dat ook een uur ging duren (ze werd na 10 minuten persen geboren)
De eerste was 4,5 toen zijn zusje werd geboren. Hij begreep het dus heel goed. We hebben zoveel mogelijk het gewone ritme aangehouden en ik heb ook elke avond bijvoorbeeld aan tafel mee gegeten en hem zelf een paar keer naar school gebracht/gehaald (ik voelde me heel goed, ik snap dat dit niet voor iedereen mogelijk is)

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 0:29

1. Met welk termijn beviel je van de 2de? En bij de eerste? Bij de 2e met 39+4, de 1e met 40+3
2. Waar was jullie andere kindje tijdens de bevalling? En voor die gene die midden in de nacht is bevallen, hoe ging dat? ( maakte jullie je kindje wakker of?)Die was thuis, alleen tijdens het echte werk, het persen, werd ze net opgehaald door mijn zus. Het laatste stuk ging ineens zo snel, dat we eigenlijk te laat gebeld hebben naar mijn zus. Ik was toen al aan het persen toe. Achteraf had ze net zo goed kunnen blijven, want binnen 20 minuten was hij er en kon ze al weer snel terug komen.
3. Hoelang duurde de 2de bevalling? En de eerste? De 1e 24 uur, en de 2e 15 uur.
4. Zag je op tegen de bevalling omdat je ongeveer wist wat je te wachten stond? Ja, maar dan vooral tegen het persen, omdat dat de 1e keer heel moeizaam ging. Totaal 2 uur geperst toen, maar de 2e keer maar 8 minuten, dus dat was erg fijn!
5. Hoe ging dat de eerste week met zo'n pasgeborene er bij en je eerste kindje?[/quote] Dat ging heel goed, had een hele lieve kraamverzorgster, mijn man was de 1e 4 dagen thuis, dus die ging ook boodschappen doen enz. met de oudste. De oudste was toen nog maar 1,5 dus die sliep ook nog gewoon 's middags.

Gast
Gast

Bericht  shadow vr 30 maa 2012 - 0:36

1. Met welk termijn beviel je van de 2de? En bij de eerste?bij de tweede met 39+3 eerste 33 weken
2. Waar was jullie andere kindje tijdens de bevalling? En voor die gene die midden in de nacht is bevallen, hoe ging dat? ( maakte jullie je kindje wakker of?)thuis in bed. Mijn moeder is hierheen gekomen toen wij naar het ziekenhuis moesten.
3. Hoelang duurde de 2de bevalling? En de eerste?de tweede was vanaf dee eerste wee tot aan de bevalling 8.30 uur en de eerste zijn mijn vliezen om 18uur gebroken en was ze met de spoedkeizersnee om half 9 geboren
4. Zag je op tegen de bevalling omdat je ongeveer wist wat je te wachten stond?ja maar juist omdat ik niet wist wat me te wachten stond. Bij de eerste heb ik geen wee gehad
5. Hoe ging dat de eerste week met zo'n pasgeborene er bij en je eerste kindje?de kraamhulp was er ook, maar N.ora vond het geweldig en wil nog steeds overal mee helpen. Ook wil ze elke keer als Y.uri huilt hem troosten. Het is wel wennen als je daadwerkelijk alleen bent met de kinderen. Vond het het moeilijkst als y.uri is aan het drinken en N.ora iets doet wat niet mag en natuurlijk dan niet luistrd

Laatst aangepast door shadow op vr 30 maa 2012 - 0:38; in totaal 1 keer bewerkt

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268

Bericht  Kat1980 vr 30 maa 2012 - 0:38

1. Met welk termijn beviel je van de 2de? En bij de eerste? eerste met 30+6, tweede met 37+5
2. Waar was jullie andere kindje tijdens de bevalling? En voor die gene die midden in de nacht is bevallen, hoe ging dat? ( maakte jullie je kindje wakker of?) Toen ik de weeën heftiger werden mijn schoonouders gebeld (was midden in de nacht) en die zijn de oudste op komen halen. Hij werd zelf wakker toen ik even onder de douche stond om te weeën te verlichten. Net op dat moment waren mijn schoonouders er ook. Mijn vriend heeft hem snel overgedragen, omdat ik net persdrang kreeg onder de douche. Zij liepen naar huis, toen ook de vk om de hoek kwam racen (mijn vriend had haar eerder gebeld dat de weeën wel erg heftig waren) en 12 minuten later is mijn jongste zoon geboren.
3. Hoelang duurde de 2de bevalling? En de eerste? Bij de eerste zat ik aan de weeenremmers, toen ik daarvan af werd gehaald ivm infectiegevaar ben ik 5 uur later bevallen. Bij de tweede duurde het vanaf het moment dat mijn vliezen braken en ik weeën kreeg tot mijn zoon er was ongeveer 1 uur en 35 minuten.
4. Zag je op tegen de bevalling omdat je ongeveer wist wat je te wachten stond? In het begin niet, maar de laatste weken begon ik hem wel te knijpen. Zeker ook omdat de tweede natuurlijk dubbel zo groot was, omdat die niet (veel) te vroeg is geboren. Tijdens de weeën heb ik ook nog wel geroepen dat ik dit niet kon, maar zodra ik mocht persen was dat zo'n opluchting en wist ik dat ik dit gewoon kon.
5. Hoe ging dat de eerste week met zo'n pasgeborene er bij en je eerste kindje? Wonder boven wonder sliep onze oudste die eerste week lekker uit tot half 9 (anders was hij altijd rond 6.30/6.45 uur wakker). Dat was wel lekker met die gebroken nachten. Hij was ook heel lief voor zijn kleine broertje, heel de tijd knuffelen en bij hem kijken. Pas toen de kraamhulp weg was en mijn vriend weer aan het werk ging, moest ik echt in het ritme komen van de zorg voor 2 kinderen. Soms was het wel stressen om alles voor elkaar te krijgen, maar na 1,5 tot 2 maanden had ik hier wel handigheid in gekregen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud