Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vragenlijstje

+6
NoMercy
Novalee
Chelle
Floor
Aimee
Twellie
10 plaatsers

Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Vragenlijstje

Bericht  Twellie di 5 maa 2013 - 8:21

Edit: oeps beginpost aangepast in plaats van te posten in dit topic.

- Wat wil je je kind(eren) meegeven voor later? Zichzelf kennen en kunnen zijn en zelfvertrouwen.

- Hoe zou je je opvoeding omschrijven? Ik ben vrij makkelijk, behalve met eten Vragenlijstje 561177. Ik probeer ze zo vroeg mogelijk wat vrijheid te geven om eigen beslissingen te nemen. Wel heb ik duidelijk kaders waarbinnen ze mogen beslissen. Ik wil wel dat ze bijvoorbeeld respect hebben voor andere mensen / dieren.

- Wat vind je een goede kwaliteit van jezelf als moeder? Dat we veel plezier hebben samen.

- Wat vind je een mindere kwaliteit van jezelf als moeder? Sowieso een mindere kwaliteit: ik kan af en toe uit mijn slof schieten en wordt dan ook onredelijk.

- Wat zijn je onzekerheden met betrekking tot het ouderschap? Soms ben ik angstig dat mijn kinderen wat overkomt. Die angsten zijn niet realistisch en ik wil er wel voor zorgen dat het niet doorsijpelt in mijn opvoeding.


Laatst aangepast door Twellie op di 5 maa 2013 - 10:16; in totaal 3 keer bewerkt
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Re: Vragenlijstje

Bericht  Aimee di 5 maa 2013 - 9:07

Poeh, moet ik wel heel hard nadenken tijdens het kijken naar barbie Wink

- Wat wil je je kind(eren) meegeven voor later?
Ik wil dat hij weet dat wij onvoorwaardelijk van hem houden, ook al zullen we niet alle keuzes die hij gaat maken kunnen accepteren. En dat wij hem zullen helpen om zijn fouten op te lossen.

- Hoe zou je je opvoeding omschrijven?
Ik ben vrij makkelijk. Als het geen kwaad kan voor hem, voor mij, of voor anderen, dan mag het over het algemeen wel. Alleen als ik een grens stel, dan stel ik hem ook wel consequent (katten niet slaan, geen eten op de grond gooien)

- Wat vind je een goede kwaliteit van jezelf als moeder?
Ik ben geduldig en denk dat ik Luuk wel goed kan stimuleren en steunen om te ontdekken en ontwikkelen.

- Wat vind je een mindere kwaliteit van jezelf als moeder?
's nachts kan ik wel eens mijn geduld verliezen en ik ben weleens een beetje laks wbt eten (geef hem dan ipv verantwoorde tussendoortjes een handje chips ofzo)

- Wat zijn je onzekerheden met betrekking tot het ouderschap?
Soms benauwd het me wel dat ik gewoon voor altijd verantwoordelijk voor hem ben.

Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Re: Vragenlijstje

Bericht  Floor di 5 maa 2013 - 9:19

- Wat wil je je kind(eren) meegeven voor later?
Embarassed geen idee

- Hoe zou je je opvoeding omschrijven?
chaotisch

- Wat vind je een goede kwaliteit van jezelf als moeder?
helemaal niks, vind mezelf echt een onzekere ramp als moeder

- Wat vind je een mindere kwaliteit van jezelf als moeder?
zo'n beetje alles dus.

- Wat zijn je onzekerheden met betrekking tot het ouderschap?
ehm heb je even...
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Re: Vragenlijstje

Bericht  Chelle di 5 maa 2013 - 9:29

Twellie schreef:Even een vragenlijstje omdat het hier momenteel zo saai is (er wordt niets gepost). Of zitten jullie allemaal klaar voor Barbie?

- Wat wil je je kind(eren) meegeven voor later?
Respect voor anderen (die het verdienen) hebben maar vooral voor jezelf en je eigen lichaam.
Kan zo snel niet op iets anders komen

- Hoe zou je je opvoeding omschrijven?
Niet echt streng maar wel duidelijk.

- Wat vind je een goede kwaliteit van jezelf als moeder?
Ik laat haar vaak en duidelijk merken dat ik ongelovelijk veel van haar hou. Ook zou ik echt alles voor haar doen. Maar dat zullen alle moeders wel hebben...

- Wat vind je een mindere kwaliteit van jezelf als moeder?
Ik kan me heel snel schuldig voelen tegenover mijn dochter. Bijvoorbeeld al als ik haar achter laat op de opvang.



- Wat zijn je onzekerheden met betrekking tot het ouderschap?
Ik ven soms beetje bang dat ze later een onopvoedbare puber wordt die niet naar ons luistert.

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Re: Vragenlijstje

Bericht  Novalee di 5 maa 2013 - 10:00

- Wat wil je je kind(eren) meegeven voor later?
Zelfvertrouwen, interesse in haar medemens en in de wereld om haar heen en de wetenschap dat haar ouders er altijd voor haar zullen zijn

- Hoe zou je je opvoeding omschrijven?
Een beetje rommelig maar liefdevol

- Wat vind je een goede kwaliteit van jezelf als moeder?
Ik kan zo niet echt iets noemen, maar ik merk wel aan N. dat het een blij, gelukkig meisje is. Dan doe ik het dus wel goed denk ik

- Wat vind je een mindere kwaliteit van jezelf als moeder?
Ik raak soms iets te snel geïrriteerd, nu ik zwanger ben nog iets meer, en reageer dan soms iets te fel/boos. Verder geef ik soms te vaak toe om van gezeur af te zijn en dat is wel iets wat ik echt wil afleren. Want daar doe ik ons beide uiteindelijk geen plezier mee.

- Wat zijn je onzekerheden met betrekking tot het ouderschap?
Op dit moment nog steeds haar niet lopen en het slechte avondeten en geen nieuwe dingen willen proeven. Maar ik probeer het wel steeds te relativeren. Ik ben in die ruim 19 maanden al over zoveel dingen onzeker geweest en alles is goedgekomen of heeft ze althans voor zover we nu kunnen beoordelen geen blijvende schade van ondervonden Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Re: Vragenlijstje

Bericht  NoMercy di 5 maa 2013 - 10:12

- Wat wil je je kind(eren) meegeven voor later?

Eigenwaarde, zelfvertrouwen en een leuke terugblik op zijn jeugd. Ook vind ik het belangrijk dat hij anderen met respect behandeld.

- Hoe zou je je opvoeding omschrijven?

Gezellig, een tikkeltje chaotisch, liefdevol en consequent.

- Wat vind je een goede kwaliteit van jezelf als moeder?

Gezellig, zorgzaam, altijd in voor leuke dingen/grapjes/uitjes.

- Wat vind je een mindere kwaliteit van jezelf als moeder?

Ik heb soms (wanneer meneer kliert enz.) een beetje te weinig geduld.

- Wat zijn je onzekerheden met betrekking tot het ouderschap?

Geen eigenlijk. Ik heb wel het gevoel een goede moeder te zijn, tuurlijk zijn er altijd verbeterpunten, maar onzekerheden zijn er zover ik weet niet. smile
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Re: Vragenlijstje

Bericht  M@niek di 5 maa 2013 - 10:16

Twellie schreef:Even een vragenlijstje omdat het hier momenteel zo saai is (er wordt niets gepost). Of zitten jullie allemaal klaar voor Barbie?

- Wat wil je je kind(eren) meegeven voor later? Ik wil ze vooral veel liefde meegeven, dat ze altijd terecht kan bij papa en mama maar ook bij opa en oma. Ik wil ze het geloof meegeven, ze is gedoopt en mag zelf bepalen wat ze daar mee doet. Wij willen een goed voorbeeld zijn mbt educatie, opleiding vind ik er belangrijk.

- Hoe zou je je opvoeding omschrijven? Ik ben een hele relaxte mama, hier in huis mag best veel, ik ben vroeger vrij opgevoed en tuurlijk zijn er grenzen. Ik ben er altijd voor mn meisje, als ze verdrietig is en om mee te lachen.


- Wat vind je een goede kwaliteit van jezelf als moeder? Dat is gewoon heel rustig en relaxed in de opvoeding sta.

- Wat vind je een mindere kwaliteit van jezelf als moeder? Ik vind het moeilijk om soms met haar boze buien om te gaan. Ik heb weinig geduld.


- Wat zijn je onzekerheden met betrekking tot het ouderschap?
Gelukkig niet zo heel veel. Ik hoop gewoon dat ik het goed doe, dat het later een lief meisje mag worden.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Re: Vragenlijstje

Bericht  Twellie di 5 maa 2013 - 10:25

Floor: echt jammer om te lezen hoeveel je jezelf kwalijk neemt Neutral. Ik heb ook wel het idee dat je focus gewoon meer op het negatieve ligt dan dat het aan je manier van opvoeden ligt. Je komt op mij over als een moeder met veel geduld die veel voor haar kind over heeft. Wat maakt het dan uit dat het wel eens chaotisch is? Ik zou bijna een foto gaan plaatsen van de speelgoedpuinhopen hier achter mijn rug om je gerust te stellen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Re: Vragenlijstje

Bericht  PapillonRose di 5 maa 2013 - 10:43

- Wat wil je je kind(eren) meegeven voor later?
Zelfvertrouwen, zelfkennis, respect voor zichzelf en de wereld om haar heen, een hoop liefde, de wetenschap dat ik er altijd voor haar zal zijn.

- Hoe zou je je opvoeding omschrijven?
Redelijk vrij, over het algemeen relaxt en een mengelmoesje van allerlei 'stijlen' wat mijn eigen stijl maakt (bijvoorbeeld vrij veel UP, maar ook andere dingen die daar soms juist niet zo bij passen)

- Wat vind je een goede kwaliteit van jezelf als moeder?
Ik probeer haar altijd zo positief mogelijk te benaderen, kan eindeloos geduld hebben en kan een hoop hebben. En ik probeer haar te overladen met liefde, ze wordt nog net niet platgeknuffeld elke dag laughcry

- Wat vind je een mindere kwaliteit van jezelf als moeder?
Ondanks mijn eindeloze geduld is het ook hier weleens op. Met name als ik even niet zo lekker in mijn vel zit, ziek ben of iets in die richting, dan kan ik sneller geïrriteerd reageren en daar heb ik dan later spijt van. En ik geef soms te snel toe, terwijl ik dan van tevoren had bedacht dat ik iets niet goed wilde vinden, en dan toch overstag ga (bijvoorbeeld toch een koekje terwijl ze al genoeg gehad heeft, of toch nog even tv kijken voor het slapen terwijl ik daar niet zo fan van ben).

- Wat zijn je onzekerheden met betrekking tot het ouderschap?
In zijn algemeenheid duikt de vraag weleens bij me op of ik het wel goed doe. Niet altijd een specifiek punt (soms ook wel, bijvoorbeeld dingen gehad met eten of slapen), maar een soort onzekerheid in zijn algemeen. Ik wil graag een goede moeder zijn, haar een fijne jeugd en goede basis meegeven. En omdat iedereen dat anders doet en de uitkomst daarvan ook anders kan zijn, vind ik het lastig in te schatten of ik wel goed bezig ben. Ook al sta ik over het algemeen echt achter wat ik doe, soms heb ik toch het gevoel ' maar wat te doen' , soms is het echt uitproberen wat wel en niet werkt en dat voelt toch een beetje als stuntelen op sommige momenten laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Re: Vragenlijstje

Bericht  Laced di 5 maa 2013 - 19:58

- Wat wil je je kind(eren) meegeven voor later? Ik hoop dat hij respect heeft voor de medemens, dat hij trots is op zichzelf op wie hij is en wat hij doet, dat wij als ouders altijd van hem zullen blijven houden, ongeacht de keuzes die hij zal gaan maken.

- Hoe zou je je opvoeding omschrijven? Ik denk toch dat ik vrij makkelijk ben in de opvoeding. Veel kan en mag, maar toch probeer ik duidelijk naar onze zoon toe te zijn. Ik probeer consequent te zijn, alleen vind ik dat niet altijd even makkelijk.

- Wat vind je een goede kwaliteit van jezelf als moeder? Ik onderneem veel met onze zoon, gaan veel naar buiten bv. waar hij echt van geniet. Daarnaast ben ik liefdevol (we knuffelen ontzettend graag).


- Wat vind je een mindere kwaliteit van jezelf als moeder? Ik ben er best gevoelig voor op het moment dat hij begint te huilen als hij zijn zin niet krijgt. Op dat moment moet ik juist sterk zijn, maar dat lukt mij niet altijd even goed. Ik ben ook niet altijd even geduldig, dat vind ik wel echt een mindere kwaliteit, waar ik graag aan wil werken.

- Wat zijn je onzekerheden met betrekking tot het ouderschap? Ik twijfel best vaak aan mijzelf of ik het wel goed doe. Geef ik hem niet teveel koekjes? Waarom praat hij nog niet, heb ik hem niet genoeg gestimuleerd? Hij loopt nu al ruim een maand, maar ook dat heeft gezorgd voor de nodige onzekerheden. Waarom heeft hij zo'n pittig karakter, heb ik teveel toegelaten? Dat soort dingen spelen geregeld in mijn hoofd.


Laatst aangepast door Laced op di 5 maa 2013 - 20:17; in totaal 1 keer bewerkt

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Re: Vragenlijstje

Bericht  Linda di 5 maa 2013 - 20:08

Floor, ik word gewoon een beetje verdrietig als ik je bericht lees. Sad
Wat vreselijk dat je je zo voelt. Waar komt dat heftige gevoel vandaan? Volgens mij is het verre van reëel dat je zo denkt. Maar dat is vanaf een afstand makkelijk zeggen. Jij bent degene die met dat gevoel zit.
Zou je niet met een psych of iets dergelijks willen praten over dit gevoel?
hug

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Re: Vragenlijstje

Bericht  Linda di 5 maa 2013 - 20:13

- Wat wil je je kind(eren) meegeven voor later?
Dat ze altijd zichzelf moeten blijven en ik hoop dat we hun een stukje zelfverzekerdheid en weerbaarheid mee kunnen geven.

- Hoe zou je je opvoeding omschrijven?
Go with the flow. smile

- Wat vind je een goede kwaliteit van jezelf als moeder?
Ik heb (normaal gesproken) heel veel geduld. Ook als dochter hysterisch is lukt het me vaak om rustig te blijven.

- Wat vind je een mindere kwaliteit van jezelf als moeder?
Nu ik zwanger ben is mijn geduld stukken minder. Voor de rest kan ik niet echt minpunten bedenken, iedereen heeft z'n gebrek en ik kan daar heel goed mee leven.

- Wat zijn je onzekerheden met betrekking tot het ouderschap?
Normaal ben ik totaal niet onzeker over het ouderschap. Maar nu dochter in een ingewikkelde fase zit, vind ik het moeilijk om te bedenken wat het meest verstandig is om te doen. Normaal handel ik voornamelijk uit m'n gevoel. Maar m'n gevoel laat me de laatste tijd vaak in de steek. Dat is erg verwarrend voor mezelf. Ik twijfel opeens veel te veel. Sad

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Re: Vragenlijstje

Bericht  Floor wo 6 maa 2013 - 10:22

Twellie, geduld heb ik helaas niet veel hoor. Tja wat het uit maakt dat het chaotisch is, ehm ik wordt er zelf een beetje gek van, onrustig, vind het irritant.

Linda, voor mij is het reëel genoeg om zo te denken ja, ik zit er elke dag zo in.
Bij een psych ben ik al geweest. Het wordt niet beter dan dit. Het merendeel van de tijd voel ik me best goed (dat was voorheen precies andersom), maar dat houdt voor mij niet in dat ik antwoord kan geven op de vragen helaas.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijstje Empty Re: Vragenlijstje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum