Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

geboorte kaartje sturen als kindje te vroeg geboren is, of w

+15
Lousanne
-Ieniemienie-
Dora
Wennes
Teddyaapje
kwak
M@niek
Tania
Lejow
Kat1980
Flower_L
Pandora
koNijntje
Muppetje
Sarah1985
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

geboorte kaartje sturen als kindje te vroeg geboren is, of w - Pagina 2 Empty Re: geboorte kaartje sturen als kindje te vroeg geboren is, of w

Bericht  koNijntje do 29 maa 2012 - 4:22

@lejow: ik vind dat ook maar een rare regeling, jij hebt er nu niets aan maar het klopt gewoon niet!
het is niet te vergelijken, maar mijn zoontje is 2.5 week eerder geboren en dan krijg ik toch ook gewoon 2.5 + 10 = 12.5week na de geboorte??!! stomme regeling, juist in jou situatie kun je die extra weken wel gebruiken!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

geboorte kaartje sturen als kindje te vroeg geboren is, of w - Pagina 2 Empty Re: geboorte kaartje sturen als kindje te vroeg geboren is, of w

Bericht  Lejow do 29 maa 2012 - 4:36

Ja, je bent al 'gestraft' met de vroeggeboorte, en dit maakt t er nie beter op.
Veel vrouwen gaan dan ook de ziektewet in..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  kwak do 29 maa 2012 - 6:33

een collega van me heeft 2 kindjes verloren, 1 met 26 week en 1 met 19 week. zij vond het heel fijn om gefeliciteerd te worden met hun dochter & zoon omdat hun wel heel erg het gevoel hadden dat ze wel vader en moeder waren geworden. Ik denk het per persoon verschillend is wel kaartje je kan sturen.

als het kindje van je buren in het umcg ligt dat hebben ze mijn tante als 1 van de zusters.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Teddyaapje do 29 maa 2012 - 7:11

Ik heb destijds een kaartje gestuurd naar een klant van me, ze was met 33w bevallen, ze had het HELLPsyndroom en het kindje moest gehaald worden. Ik heb ze een gewoon geboortekaartje gestuurd met felicitatie en daarbij een los briefje met sterkte. Ik vond t raar om dat op een felicitatiekaart te zetten maar wilde er wel wat over zeggen. En daarbij waren ze wel blij en trots op hun dochtertje dus vandaar dat ik wel voor een geboortekaartje heb gekozen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Wennes do 29 maa 2012 - 9:08

Lejow schreef:Ja, je bent al 'gestraft' met de vroeggeboorte, en dit maakt t er nie beter op.
Veel vrouwen gaan dan ook de ziektewet in..

Ik geef ze groot gelijk!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Dora do 29 maa 2012 - 11:42

Teddyaapje schreef:Ik heb destijds een kaartje gestuurd naar een klant van me, ze was met 33w bevallen, ze had het HELLPsyndroom en het kindje moest gehaald worden. Ik heb ze een gewoon geboortekaartje gestuurd met felicitatie en daarbij een los briefje met sterkte. Ik vond t raar om dat op een felicitatiekaart te zetten maar wilde er wel wat over zeggen. En daarbij waren ze wel blij en trots op hun dochtertje dus vandaar dat ik wel voor een geboortekaartje heb gekozen.

Zo zou ik het ook doen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  -Ieniemienie- ma 30 jul 2012 - 21:30

Even uppen:

Allereerst SK hoe gaat het met de kleine?

En weet iemand een mooi passend gedichtje voor op een 'felicitatiekaartje' bij een vroeggeboorte (26+1)
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  kwak ma 30 jul 2012 - 21:43

Pandora schreef:
Lejow schreef:Wat ik zelf niet zo prettig vond was, om te horen 'en wanneer mag ze nou naar huis?' of 'Ik hoop dat ze snel naar huis mag'.
Nu hoopten we dat natuurlijk ook, maar zeker in het geval van 26w3 heb je gewoon nog een hele lange weg te gaan...
Ik weet niet zo goed hoe ik moet uitleggen wat ik er bij voelde, maar vond het gewoon niet zo prettig.

Dus schrijf er iets van sterkte op, en dat je aan ze denkt ofzo iets, en dat je ze ondanks alles toch wilt feliciteren met de geboorte van hun zoontje.

In welk ZH liggen ze? Weet je dat?

Volgens mij zijn ze in het UMCG in Groningen, toch Sarah?

Dan heeft het kindje mijn tante als 1 van de zusters!
Mijn tante is heel lief Wink.

Ik zou denk ik wel een kaartje sturen met "hoera een dochter". een oud klasgenootje van me is 2x veel te vroeg bevallen en beide kindjes zijn overleden. Zij vond het heel fijn om gewoon gefeliciteerd te worden met haar zoon/dochter want ze was toch mama geworden en dat is mooi, zo ervaarde zij dat.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Lejow di 31 jul 2012 - 0:45

Ieniemienie, wel lang, maar ik vind dit echt een prachtig gedicht:

En daar ligt ‘ie dan, de ieniemieniemens…

Het is een mens, dat kun je zien. Het heeft, meestal dan toch, tien vingers,
tien tenen, zelfs twee armen en twee benen. De ieniemieniemens is klein,
maar het is geen baby. Dat is onmogelijk. Een baby is een hulpeloos wezentje, maar de ieniemieniemens is dat niet. Die straalt.
De ieniemieniemens straalt kracht uit. Sterker nog, de ieniemieniemens is krachtiger dan een volwassen man. Dat zie je misschien niet meteen. Je moet eerst door een aantal dingen heen kijken. Door glas en dan door een oerwoud aan slangen en draadjes. Maar als je goed kijkt, heel goed kijkt, dan zie je het.
En dat niet alleen. Je kunt het voelen. Raak de ieniemieniemens maar eens heel voorzichtig aan. Voel je het? Dat kleine lijfje beweegt! De borst van de ieniemieniemens gaat op en neer! Soms is de ieniemieniemens zo krachtig dat het de ogen kan openen of je vinger vastpakt. Jazeker, met die ieniemienievingertjes! Dan moet je toch heel krachtig zijn?

De ieniemieniemens heeft het niet gemakkelijk. Nee, de ieniemieniemens moet zijn krachten vaak aanspreken.
Om te vechten. Te vechten tegen tegenstanders waar de meeste volwassenen nog nooit tegen hebben moeten vechten. Zie! De ieniemieniemens kan dus geen hulpeloze baby zijn.

En vechten doet ‘ie, tot het bitter eind. Ook als het een ongelijke strijd is en hij voortijdig de strijd moet staken…

Het is een bijzonder wezentje, zo’n ieniemieniemens. Een echt mens, een mens om te koesteren, van te houden en vooral te bewonderen. Een ieniemieniemens of, beter gezegd, een Kleine Kanjer!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje di 31 jul 2012 - 1:37

Ik heb een kennis van me, ze was met 33w bevallen (HELPPsyndroom), een gewone 'hoera een dochter' kaart gestuurd met een los briefje erbij waarin ik ze heel veel sterkte wenste.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Lousanne di 31 jul 2012 - 1:40

Maar, 33 weken is wel echt een heeeeeel verschil met 26 weken, dat moet je je denk ik wel realiseren..

Lejow, mooi gedichtje:)
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Teddyaapje di 31 jul 2012 - 2:17

Lousanne schreef:Maar, 33 weken is wel echt een heeeeeel verschil met 26 weken, dat moet je je denk ik wel realiseren..

Lejow, mooi gedichtje:)

Dat is wel zo, maar bij hun was de situatie zo dat als ze een half uur later waren geweest ze het beide waarschijnlijk niet overleefd hadden. Met de kleine ging het ook niet zo goed in het begin.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Bluestar di 31 jul 2012 - 2:43

Wat een mooi gedicht!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Sarah1985 di 31 jul 2012 - 3:22

-Ieniemienie- schreef:Even uppen:

Allereerst SK hoe gaat het met de kleine?

En weet iemand een mooi passend gedichtje voor op een 'felicitatiekaartje' bij een vroeggeboorte (26+1)

zo dit is een oud topic

Maar dit kindje in sinds juni thuis ze woog bij de geboorte 800 gram en bij thuiskomst iets van 3050 meende ik
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow di 31 jul 2012 - 3:28

Wat fijn om te horen Sarah!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ekjir@M di 31 jul 2012 - 6:34

Aan de ene kant voelt het misschien vervelend om een kaart te sturen met gefeliciteerd een dochter maar aan de andere kant zou ik het vervelender vinden om alleen kaartjes met veel sterkte te krijgen want na 3 maanden ziekenhuis stuur je de 'gefeliciteerd met jullie dochter' kaart ook niet meer op.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  -Ieniemienie- di 31 jul 2012 - 6:50

Wauw Lejow mooi gedicht!
Heb hem volgens mij al eens op fb gezien.

Heb nu een kaart gekocht. Blauw met een beertje van forever friends.
Aan de voorkant staat dan: De geboorte van jullie zoon...
En aan de binnenkant:...is heel bijzonder!
En dan eronder nog: Daarom deze speciale kaart om jullie te feliciteren!

Nu nog een tekst verzinnen. WIl iets wat iets korter is als Lejow heeft.
Maar wcht zoizo met sturen tot de naam bekend is. Vind ik wat persoonlijker.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Lejow di 31 jul 2012 - 7:51

Zo fragiel
Zo ongelofelijk
Zo klein
Zo geweldig
Zo fantastisch
Zo compleet
Zo wonderbaarlijk

Veel te vroeg en veel te klein
Zul je alles moeten geven
Al een echt vechtertje moeten zijn
De eerste strijd in jouw leven

Te vroeg en zo pril,
het maakt ons even stil.
Zo prachtig en zo klein,
Wat fijn dat jullie ouders van kleine ..... mogen zijn.

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Twellie di 31 jul 2012 - 7:55

Ik vind het gedicht van de ieniemienemens ook mooi, maar zou dan de regel over de strijd voortijdig staken eruit halen.

Zijn de gedichtjes die je hierboven noemt ook gedichtjes die mensen jou hebben gestuurd, Lejow?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Lejow di 31 jul 2012 - 7:56

Nope, zelf gezocht op internet.
Ik heb eigenlijk geen enkel kaartje gekregen met een gedichtje..
Bij ons waren het vooral gefeliciteerd, en 'even schrikken, maar fijn dat het goed gaat' berichten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ezzer di 31 jul 2012 - 7:59

Het laatste gedichtje van Lejow vind ik heel erg mooi!
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: