Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Barst in schoenzool na 5 maanden..

+7
Jerry
Ringling
Ibbeltje
luisa
kajaka88
ExpressoB
Jelleke
11 plaatsers

Ga naar beneden

Barst in schoenzool na 5 maanden.. Empty Barst in schoenzool na 5 maanden..

Bericht  Jelleke wo 28 maa 2012 - 7:02

Hoi,

Ik heb een kleine 5 maanden geleden leren laarzen gekocht voor EUR 120,-
In kwam er afgelopen weekend achter dat er een barst/scheur zit van 2 centimeter ongeveer in de zool van 1 van de laarzen. Bij de schoenmaker heb ik gevraagd wat het zou het kosten om te te repareren en dan kom ik op EUR 27,- uit.
Omdat ik de laarzen niet goedkoop vind en ze nog geen 5 maanden oud zijn ben ik er mee naar de winkel gegaan. Ze geven aan dat het om gewone slijtage gaat en dan kunnen ze niks voor je betekenen. Eventueel kunnen ze contact opnemen met het hoofdkantoor en dan zou hooguit de helft van de kosten voor reparatie vergoed worden maar ook dat is niet zeker.

Wat vinden jullie hiervan? Ik baal eigenlijk behoorlijk en zou verwachten dat de volledige kosten voor reparatie voor rekening zouden komen voor de winkel, of dat ik anders een nieuw paar laarzen zou krijgen desnoods..

xxx Jelleke
Jelleke
Jelleke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 182
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Barst in schoenzool na 5 maanden.. Empty Re: Barst in schoenzool na 5 maanden..

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:09

Ik zou zoiets hebben van dikke pech eerlijk gezegd.....

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB wo 28 maa 2012 - 7:12

ik vind het belachelijk, zou er werk van maken, voor schoenen van dat soort bedragen mag dat echt niet al na 5maanden gebeuren!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:13

Zoiets kan gebeuren, vind je echt dat na een half jaar het bedrijf daar dan voor moet opdraaien?

Gast
Gast

Bericht  kajaka88 wo 28 maa 2012 - 7:14

Ik zou ook denken dikke pech, was echt niet teruggegaan na 5 maanden...
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  luisa wo 28 maa 2012 - 7:18

Het zou nooit bij me opgekomen zijn eigenlijk om na 5 maanden hiermee terug te gaan. Kan gebeuren, wel balen natuurlijk. Werk van maken lijkt me voornamelijk tijdverspilling.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:22

Dat heb je nou eenmaal met leren zolen soms.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje wo 28 maa 2012 - 7:27

Ik zou ook niet verwachten na 5 maanden dat ze het nog volledig zouden vergoeden. Ik zou er niet eens aangedacht hebben er mee terug te gaan na die tijd.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  ExpressoB wo 28 maa 2012 - 7:30

Ben eens een keer terug gegaan(had ik al een jaar) met een broek van 130 euro, was een zwarte strech pantalon, echt super mooie broek. Hij was helemaal gaan pillen (alle elastiekjes kwamen erdoor).
Kreeg mijn geld terug en mocht iets nieuws uitzoeken.

Ook een keer met een jas terug gegaan, die onwijs had afgegeven, die jas had ik al een hele tijd maar was nat geworden door de regen. Heel mijn dure trui verpest, kreeg een andere jas aangeboden en mocht een andere trui uitzoeken.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ringling wo 28 maa 2012 - 7:39

Goed dat je bent teruggegaan! Vaak mag je gewoon nieuwe spullen uitzoeken voor hetzelfde bedrag of krijg je een vergoeding. Vind dat ook niet meer dan normaal, zeker bij zulke duren laarzen en na zo'n korte tijd. Ik zou wel proberen in ieder geval de helft van de reparatiekosten terug te krijgen hoor!
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Jerry wo 28 maa 2012 - 7:40

ik was ook terug gegaan, schoenen van die prijs horen niet na 5 maand al zo kapot te gaan...

(tenzij je een vervent vierdaagseloper bent en er de afgelopen 5 maand mee hebt lopen trainen voor de nijmeegse...)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Siem wo 28 maa 2012 - 7:41

Ik vind het juist wel logisch dat je bent teruggegaan. Je mag uitgaan van een bepaalde levensduur van een product en bij schoenen van die prijs moet deze toch wel boven de 5 jaar liggen.

Heb je de 'baas' van de winkel gesproken of een gewone medewerkster/medewerker?

Zou het zeker laten bekijken door het hoofdkantoor en geen genoegen ermee nemen dat niet de gehele reparatie wordt vergoed..

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Jelleke wo 28 maa 2012 - 7:44

Bloempie schreef:Ik vind het juist wel logisch dat je bent teruggegaan. Je mag uitgaan van een bepaalde levensduur van een product en bij schoenen van die prijs moet deze toch wel boven de 5 jaar liggen.

Heb je de 'baas' van de winkel gesproken of een gewone medewerkster/medewerker?

Zou het zeker laten bekijken door het hoofdkantoor en geen genoegen ermee nemen dat niet de gehele reparatie wordt vergoed..

Ik heb de filiaalmanager gesproken. Heb nu een mail naar de klachtenservice gestuurd. (Daar had ik in eerste instantie ook een mail naartoe gestuurd en ze verwezen me toen door naar de winkel, dan konden ze direct naar een oplossing kijken, dat is dus niet het geval want ze wil het bespreken met het hoofdkantoor maar ik moet nergens van uit gaan..)
Jelleke
Jelleke
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  ExpressoB wo 28 maa 2012 - 7:57

Bekende winkel? bekend merk schoenen?
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jelleke wo 28 maa 2012 - 7:58

ExpressoB schreef:Bekende winkel? bekend merk schoenen?

Dolcis..
Jelleke
Jelleke
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 7:59

Dat kan toch gewoon gebeuren? Je kan die dingen wel élke dag gedragen hebben, dan gaan ze heus geen 5 jaar mee. Dat ze duur waren zegt toch niet per se iets over de levensduur? Ik kijk er eigenlijk niet zo van op dat iets na 5 maanden stuk gaat. Ja, balen, kut, en als dat na 3 weken gebeurd ga ik terug, maar na 5 maanden? Die winkel ziet je aankomen zeg.

Gast
Gast

Bericht  Jelleke wo 28 maa 2012 - 8:00

Eucalypta schreef:Dat kan toch gewoon gebeuren? Je kan die dingen wel élke dag gedragen hebben, dan gaan ze heus geen 5 jaar mee. Dat ze duur waren zegt toch niet per se iets over de levensduur? Ik kijk er eigenlijk niet zo van op dat iets na 5 maanden stuk gaat. Ja, balen, kut, en als dat na 3 weken gebeurd ga ik terug, maar na 5 maanden? Die winkel ziet je aankomen zeg.

Ik snap dat ze geen 5 jaar meegaan maar nog geen 5 maanden vind ik erg kort, zeker voor wat ik er voor betaald heb!
Jelleke
Jelleke
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 8:03

Als je ze dagelijks gebruikt, dan kan het inderdaad zo zijn dat ze na vijf maanden gebreken vertonen. Voor mij is het altijd de leer om het de volgende keer daar niet weer van zulke dure schoenen te kopen.

Zelf heb ik ooit eens laarzen met een hak gekocht bij een speciaal zaakje in mijn woonplaats. Ik droeg ze nooit, omdat ze enkel echt tot hun recht kwamen onder een kokerrok en daar had ik er maar één van en droeg ik alleen als ik er echt zin in had. Na, ik denk, tien keer dragen, wilde ik de auto uitstappen en toen lag de hak onder het gaspedaal. Wat baalde ik! Want ze waren echt mooi en echt wel heel duur. Ik ben toen ook terug gegaan naar de zaak en het enige wat hij kon zeggen was, ze zijn van het vorige seizoen. Ja en? Dat maakt toch niet dat de hak er spontaan onderweg kan vallen? Kennelijk kon hij aannemen dat ik ze vaker aan had gehad dan ik ze aangehad had. Ik heb er nooit meer iets gekocht, terwijl ik er voorheen toch echt altijd kwam als ik iets zocht.

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB wo 28 maa 2012 - 8:04

en ik ook en ik heb echt een hoop bereikt met terug gaan, ik heb daar schijt aan

Mijn toenmalige vriend kreeg van schoenen van dolcis na een paar maanden een hele irritante kraak in zijn zool/schoen. We irriteerde er ons kapot aan haha, vooral ik:P Nieuwe schoenen gekregen;)
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jelleke wo 28 maa 2012 - 8:07

ExpressoB schreef:en ik ook en ik heb echt een hoop bereikt met terug gaan, ik heb daar schijt aan

Mijn toenmalige vriend kreeg van schoenen van dolcis na een paar maanden een hele irritante kraak in zijn zool/schoen. We irriteerde er ons kapot aan haha, vooral ik:P Nieuwe schoenen gekregen;)

Haha.. nou dan is er nog hoop voor mij. Vind het toch zonde anders en ik vind het ook echt niet normaal dat dit nu al gebeurd. Maarja, we zullen zien..
Jelleke
Jelleke
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Esperanza wo 28 maa 2012 - 8:08

Zelf zou ik na 5 maanden niet meer terug gaan, dat zou niet in me opkomen. Maar proberen kan natuurlijk altijd, nee heb je, ja kun je krijgen. Het zou mooi zijn als je toch nog de helft vergoed krijgt.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  loura wo 28 maa 2012 - 8:13

Bij mij zou het ook niet in me opkomen om ermee terug te gaan na 5 maanden. Dingen gaan nou eenmaal stuk.. Maar wel goed om te doen hoor... Mijn moeder is ook zo dat ze dan terug gaat naar de winkel. Ze vertelde gister ook dat als je ergens schoenen koopt en die schoenen zijn kort daarna in sale dan kun je met het bonnetje (mits hij nog binnen die ruil week/weken zit) terug gaan en kun je dat geld terug krijgen. Daar had ik nog nooit van gehoord.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  ExpressoB wo 28 maa 2012 - 8:30

loura schreef:Bij mij zou het ook niet in me opkomen om ermee terug te gaan na 5 maanden. Dingen gaan nou eenmaal stuk.. Maar wel goed om te doen hoor... Mijn moeder is ook zo dat ze dan terug gaat naar de winkel. Ze vertelde gister ook dat als je ergens schoenen koopt en die schoenen zijn kort daarna in sale dan kun je met het bonnetje (mits hij nog binnen die ruil week/weken zit) terug gaan en kun je dat geld terug krijgen. Daar had ik nog nooit van gehoord.

De mijne dus ook, die verhalen die ik vertelde waren toen ik 16/17jaar was en ben nu 27:P
Ik bewaar ook altijd bonnetjes en ga er ook wel mee terug hoor als iets na mijn weten snel stuk is.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond wo 28 maa 2012 - 9:28

Ik was er ook mee terug gegaan. Maar ik vind de helft van de kosten terug krijgen best wel schappelijk hoor.

Mijn dure Gstar broek ging na 9 maanden kapot ( gewoon versleten bij de bovenbenen), en toen kreeg ik ook een nieuwe. Vond dat wel heel netjes.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: