Welke maat zomerjasje?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Welke maat zomerjasje?
Ik vind het soms zo moeilijk met al die maten. Z. draagt nu maat 86. Die maat draagt ze nog niet zo super lang. Nu weet ik niet wat voor maat zomerjasje ik moet kopen want we gaan zaterdag op zoek. Misschien toch een maatje groter en dan de mouwtjes opkrullen als het jasje te groot is?
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Welke maat zomerjasje?
Jasjes vallen over het algemeen vrij groot, ik zou -als ze nu in maat 86 zit- voor haar huidige maat gaan. In deze maat zitten kinderen over het algemeen wel een hele tijd, mijn dochter heeft 9 maanden in deze maat gezeten.
Gast- Gast
Ja ik weet inderdaad uit ervaring ook dat haar jasje van vorig jaar ook behoorlijk ruim is en ze heeft er toen ook de hele zomer mee gedaan. Dan doe ik inderdaad maar maat 86
Laatst aangepast door Mirjam4you op di 27 maa 2012 - 6:33; in totaal 1 keer bewerkt
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Y. zit nu gedeeltelijk in 80 in sommige maatjes ook wel 86. Het jasje wat ik voor haar gekocht heb was qua lengte iets langer als de 80 dus ben voor de 86 gegaan. Mouwtjes kunnen ook nog wel iets omkrullen. Dus 86.
Gast- Gast
Hier heeft ze 80 / 86. Steeds meer 86 ondertussen. Jasje heb ik in maat 92 genomen, maar dat kwam ook omdat hij klein uit leek te vallen. Hij is van Prénatal, dus gelukkig kon ik hem nog ruilen als hij te groot bleek. Maar we hebben hem gepast en hij was goed (ja, wel een beetje te ruim maar het is al even geleden dat we hem kochten). Inmiddels heeft ze hem al aangehad en hij zit prima! Ik denk dat het dus ook afhangt van het jasje, die van ons valt klein. Verder verzuipt ze namelijk echt nog in 92, maar dit jasje zit prima. Bij een jasje dat normaal valt zou ik gewoon voor de maat gaan die ze nu draagt.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Mijn zoontje draagt nu overwegend maat 86, maar heb zijn zomerjasje in maat 92 gekocht. Qua mouwtjes zit ie perfect (ruim), maar qua ruglengte had ik nog wel een maat groter kunnen nemen... haha. (jasje van de Hema)
Gast- Gast
J. draagt kwa kleding maat 86, maar heb het zomerjasje toch een 92 gekocht, zodat hij er lang mee kan doen, en ik er met dit weer een sweater onder kan doen
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Maat zomerjasje...
» Welke maat?!
» Laatst gekocht voor de kindjes!!! Show hier...
» welke maat skipak
» Welke maat winterjas?
» Welke maat?!
» Laatst gekocht voor de kindjes!!! Show hier...
» welke maat skipak
» Welke maat winterjas?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: