Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

+9
silly-one
Niekske
Shisha
Atelier Madame
loura
Marin
Rovine
TukTuk
Spring
13 plaatsers

Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  Spring ma 26 maa 2012 - 19:49

N.a.v. het 'hoeveel geef je uit aan kleding?' topic..

Ik lees dat er door vrij veel mensen zo'n 100 a 200 euro per maand aan kleding wordt uitgegeven.
Ik vraag me daarom af hoe lang deze mensen dan met de kleding doen?
Als ik vanaf nu een jaar lang 200 euro aan kleding uit ga geven dan mag ik er volgend jaar wel 2 kasten bij gaan kopen..

Ik heb shirtjes in de kast die ik al 2 a 3 jaar heb. Broeken nog langer. Zeker een jaar of 4.
Mijn winterjassen van 5 jaar geleden heb ik nog steeds en draag ik ook nog.

Dus, hoe lang doe je met een kledingstuk?
Koop je elk seizoen nieuwe kleding?
Gooi je na elke seizoen kleding weg?
Wat doe je met schoenen?
Wat doe je met jassen? Koop je elk jaar bijvoorbeeld een nieuwe winterjas?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 19:54

Dus, hoe lang doe je met een kledingstuk? Ligt eraan. Leren jasjes wel 2/3 jaar. Winterjassen 2 jaar. Schoenen tot dat ik ze niet meer leuk vind maar dan verkoop ik ze via marktplaats (trouwens ook met andere dingen). Basics tot ze afgedragen zijn. Broeken/vesten/blazers tot dat ik iets leukers tegenkom, dan zet ik die op mp.

Koop je elk seizoen nieuwe kleding? Ja

Gooi je na elke seizoen kleding weg? Nee. Alleen gedragen basics. De rest wat ik niet meer leuk vind gaat op marktplaats. Soms zet ik ook dingen die ik nog leuk vind op marktplaats omdat ik wat leukers heb gezien en het geld nodig heb. Ik wil dat geld dan niet eerder uitegeven tot dat ik iets heb verkocht op marktplaats :P

Wat doe je met schoenen? Verkopen op mp

Wat doe je met jassen? Koop je elk jaar bijvoorbeeld een nieuwe winterjas?. Ik doe meestal 2 jaar met een winterjas en dan koop ik er aan het einde van dat jaar eentje in de sale. Dus meestal heb ik 2 winterjassen, een nieuwe en een oude.


Laatst aangepast door Punk'd op ma 26 maa 2012 - 19:55; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  TukTuk ma 26 maa 2012 - 19:55

Ik verbaas me er altijd over hoelang mijn vriend met sommige kleding kan doen.. Hij heeft 1 trui waar ik dol op ben, lekker zacht, en bedacht me van t weekend ineens dat hij dat ding al langer dan 10 jaar heeft :shock:
Dat is inmiddels echt een werk/zondagstrui, maar ben gek op dat ding, vind het altijd fijn om te knuffelen met hem als hij die trui aan heeft :P

Ik doe opzich ook wel lang met mijn kleding, maar ben helaas veel aangekomen de laatste jaren waardoor ik veel dingen niet meer pas Sad Hopelijk binnekort wel weer!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  Rovine ma 26 maa 2012 - 20:00

Ik heb kleding van 10 jaar oud in mijn kast liggen die nog goed is en kan moeilijk dingen wegdoen. Toen ik 15 was had ik 2 setjes kleding, want ik haatte kleren kopen. Dus als de ene in de was zat kon ik de andere aan. n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? 394967 Sindsdien heb ik een beetje verzameldrift op dat gebied en denk ik altijd nog wel dat iets van pas kan komen. En wil ik genoeg "backup" als er iets favoriets sneuvelt. Heb ook een beetje een blinde vlek voor versleten, zie kleding altijd alsof het nog nieuw is. Het is wel zo dat ik in die 10 jaar zo veel verzameld heb dat ik niet alles evenvaak draag.
Nu hoop ik dat ik zodanig rigoreus af kan vallen zodat ik gedwongen word de boel echt eens uit te zoeken.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  Marin ma 26 maa 2012 - 20:29

Dus, hoe lang doe je met een kledingstuk? In principe echt jaren. Ik heb heel veel kleding destijds in Engeland gekocht die ik nog steeds draag. Van duurdere, maar ook Primark kwaliteit. Ik heb wel intussen echt over de 90 onderbroeken verzameld die ik moet gaan uitzoeken Wink

Koop je elk seizoen nieuwe kleding? Ja, maar niet echt elk seizoen hele garderobe vernieuwen ofzo, maar koop gewoon wat bij.

Gooi je na elke seizoen kleding weg? Nee, wel bij elke verhuizing. En omdat dat er nogal veel zijn geweest, heb ik toch behoorlijk goed weten te filteren afgelopen jaren. Kledingstukken waar ik nog gehecht aan was, liet ik dan in Nederland liggen, maar kleding waarvan ik dacht oooh ja die had ik ook nog, en vervolgens toch weer niet aan doen, gooide ik na 3 verhuizingen weg om zo uit te filteren. Binnenkort maar weer eens doen.

Wat doe je met schoenen? Die bewaar ik in van die curver dozen of staan naast m'n bed

Wat doe je met jassen? Koop je elk jaar bijvoorbeeld een nieuwe winterjas?. Ik doe ongeveer 2 a 3 jaar met een jas
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  loura ma 26 maa 2012 - 21:06

Dus, hoe lang doe je met een kledingstuk?
- Ligt aan de kwaliteit, als de kwaliteit goed is kan ik er zo 2 tot 3 jaar mee doen. Als het tijdloos is ook wel langer.

Koop je elk seizoen nieuwe kleding?
- Ja maar ik heb dan ook echt nog wel kleding van het jaar ervoor. Ik koop niet een hele nieuwe garderobe.

Gooi je na elke seizoen kleding weg?
- Ja gister heb ik ook een hele zak weggegooid. Als het echt niet meer mooi is dan. Anders geef ik het weg of probeer ik het te verkopen op MP. 1 keer in het half jaar doe ik ook met een groepje meiden een kledingruil party. Ook een goede manier om van je kleding af te komen smile

Wat doe je met schoenen?
- Als ze echt mooi zijn, verkopen. Als ze lelijk zijn weggooien. Ik heb hier echt nog een hele stapel liggen die ik moet uitzoeken.

Wat doe je met jassen? Koop je elk jaar bijvoorbeeld een nieuwe winterjas?
- Winterjas koop ik elk jaar. Maar ik draag natuurlijk ook nog de jassen die goed zijn van eerdere jaren.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  Atelier Madame ma 26 maa 2012 - 21:12

Dus, hoe lang doe je met een kledingstuk? Dat ligt heel erg aan het kleding stuk. Ik heb nu bijvoorbeeld een shirtje aan van 2 jaar oud, de broek idem, mn schoenen van vorig jaar etc. Meestal koop ik elk jaar van de meeste kledingstukken wel wat bij, maar blijf de oude spullen ook altijd wel dragen.
Koop je elk seizoen nieuwe kleding? Ja
Gooi je na elke seizoen kleding weg? Nee, alleen verwassen, versleten spullen. Eventueel spullen die toch miskopen blijken te zijn verkoop ik op marktplaats
Wat doe je met schoenen? Die blijven gewoon in de kast staan of ik verkoop ze
Wat doe je met jassen? Koop je elk jaar bijvoorbeeld een nieuwe winterjas? Ja ik koop elk jaar een nieuwe winterjas, het ene jaar echter een duurdere dan het andere jaar. Dit jaar was mijn winterjas maar een tientje van de kringloop, het jaar ervoor heb ik een nieuwe gekocht van 80 euro. Mn nepleren jasje doe ik dan alweer 3 jaar mee
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  Shisha ma 26 maa 2012 - 21:12

Dat is echt heel wisselend. Ik heb kleding die ik al zo'n 10 jaar heb. Ik heb kleding die ik nog nooit gedragen heb. En kleding die ik veel draag dus ook sneller verslijten.
Ik mest ongeveer 4x per jaar mijn kast uit en alles wat ik dan al een poos niet heb gedragen of niet meer leuk vind gaat dan weg.
En ik heb periodes dat ik heel veel koop maar soms ook maanden niks.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  Niekske ma 26 maa 2012 - 22:13

Dat varieert heel erg. Ik heb kledingstukken die ik al jaren heb en nog steeds met veel plezier draag. En soms heb ik een miskoop en verdwijnt een kledingstuk na een paar maanden alweer. Ik koop elk seizoen wel nieuwe dingen, maar nooit een compleet nieuwe garderobe. Ik moet mezelf er wel toe zetten om zo af en toe mijn kast uit te mesten, want anders wordt ie echt te vol. Ik ben zooo slecht in dingen weg doen! Schoenen die ik niet meer draag zijn meestal erg afgesleten en gaan dus weg. Ik heb ze wel eens geprobeerd te verkopen via mp ofzi, maar schoenen wil je meestal toch kunnen passen voor je ze koopt, dus dat werkte niet zo. Ik heb ze ook wel eens weggegeven aan vriendinnen. Jassen gaan niet zo snel weg, die heb ik best veel eigenlijk Embarassed ik koop ze meestal in de opruiming, maar de oude bewaar ik dan 'voor op stap/carnaval'. Ik doe wel zeker 2-3 jaar met een winterjas, zomerjasjes wissel ik veel af smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  silly-one ma 26 maa 2012 - 23:23

Ik koop vrij dure kleding, maar dan ook wel het het idee dat ik het meerdere jaren draag. Vorig jaar heb ik vrij veel gekocht van o.a. mcgregor en dat draag ik nu ook nog. Ik heb polo's in de kast liggen van hetzelfde merk die ik 4-5 jaar geleden heb gekocht en als het kan nog draag. Ze zien er nog goed uit en het is dat het model van nu langer is, maar anders zou ik ze vaker dragen.

Kleding van o.a. de H&M kan ik wel kopen, maar dan ook binnen 2-3 weken weggooien omdat ik te breed ben gebouwd voor die kleding, het gaat bij mij snel uit model en dan kan ik het eigenlijk niet meer dragen. Mede daarom koop ik liever iets duurders voor langere tijd. En ik ben dan idd meer kwijt, maar dat heb ik er graag voor over.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  Monte ma 26 maa 2012 - 23:32

Dus, hoe lang doe je met een kledingstuk? Echt jaren. IK heb een hoop basic v vestjes die al 3-4 jaar oud zijn en nog andere vesten nog wat ouder en die zijn nog steeds mooi. Ik gooi pas iets weg als het vervormd is, lelijk geworden of als ik het echt niet meer mooi vindt. Broeken draag ik op. Ik koop ook alleen dingen waarvan ik zeker weet dat ik ze ga dragen.
Koop je elk seizoen nieuwe kleding? Ja, maar niet om een hele nieuwe kast te vullen. Ik koop gewoon losse kledingstukken voor erbij.
Gooi je na elke seizoen kleding weg? Nee, alleen als het dus op is of me niet meer past.
Wat doe je met schoenen? Ik koop niet vaak schoenen, maar ik draag dus al mijn schoenen tot ze op zijn. En dan kan het zijn dat ik ze dus jaren draag.
Wat doe je met jassen? Koop je elk jaar bijvoorbeeld een nieuwe winterjas? Nee winterjassen koop ik echt ook als ze op zijn of niet meer mooi. Ik heb deze winter een nieuwe gekocht, maar die daarvoor had ik zo'n 5-6 jaar.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  Toet di 27 maa 2012 - 0:29

Dus, hoe lang doe je met een kledingstuk? Dat is heel verschillend, soms ben ik na een paar maanden al op iets uitgekeken; dan geef ik het weg of verkoop het en soms doe ik jaren met een kledingstuk. Ik heb broeken/schoenen die ik al 4/5 jaar heb maar ik heb ook broeken die ik na een jaar al niet meer draag.
Koop je elk seizoen nieuwe kleding? Ja.
Gooi je na elke seizoen kleding weg? Ongeveer twee keer per jaar, na de winter en na de zomer.
Wat doe je met schoenen? Die gaan meestal kapot bij mij, dus gaan ze in de container. Schoenen die nog mooi zijn verkoop ik of geef ik weg.
Wat doe je met jassen? Koop je elk jaar bijvoorbeeld een nieuwe winterjas? Een winterjas doe ik vaak wel langer dan één jaar mee. Zomer en tussen jasjes koop ik regelmatig nieuw.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  Blond di 27 maa 2012 - 8:24

Dus, hoe lang doe je met een kledingstuk?
Ik doe met spijkerbroeken van Gstar twee jaar, andere spijkerbroeken minstens drie jaar. Basics draag ik tot ze versleten zijn (verkleurd/ruiken niet fris meer), en de rest van mijn kleding draag ik meestal niet op, maar vind ik op een gegeven moment gewoon niet mooi meer. Maar ik heb genoeg kleding die al 4/5 jaar oud is (niet ouder, daarvoor was ik dik en die kleding is inmiddels te groot).

Koop je elk seizoen nieuwe kleding?
Ik koop maandelijks nieuwe kleding. Ja dus.

Gooi je na elke seizoen kleding weg?
Ja, ik ruim wel 1 of 2 keer per kwartaal mijn Kast kritisch op. Dan gaat er ook een hoop op Marktplaats. Wat ik niet verkocht krijg, gaat weg.

Wat doe je met schoenen?
Die draag ik vrijwel altijd op. Ik heb laarzen van jaren oud die ik nog steeds met veel plezier draag. Soms zet ik een paar op MP. Ik ben heel zuinig op mijn schoenen.

Wat doe je met jassen? Koop je elk jaar bijvoorbeeld een nieuwe winterjas?
Ik heb dit jaar geen nieuwe winterjas gekocht. Ik had nog een mooie van Tommy Hilfiger, vorig jaar gekocht. En twee oudere van de H&M, bijvoorbeeld voor naar het stappen. Ik heb op zich volgend jaar nog steeds geen nieuwe nodig.
Zomerjassen koop ik ook niet elk jaar. Heb een witte trenchcoat van de Zara die ik al drie jaar heb (nog steeds kraakhelder), en die draag ik nig steeds met plezier. Maar dit jaar wl ik er graag een beige bij. Die heb ik in de aanbieding besteld bij de H&M.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  Zonnetje di 27 maa 2012 - 8:39

Dus, hoe lang doe je met een kledingstuk? Dat ligt er heel erg aan. Met goedkopere shirtjes doe ik soms maar 1 of 2 seizoenen, met wat duurdere wel langer. Spijkerbroeken en andere broeken, jurkjes, rokjes gaan meestal wel een paar jaar mee. Ook jassen gaan doorgaans wel een paar jaar mee. Lingerie gaat vaak ook wel een paar jaar mee. Schoenen en laarzen verschilt heel erg.
Koop je elk seizoen nieuwe kleding? Ja, ik koop voor ieder seizoen sowieso wat nieuwe topjes/vestjes/blousen/truien, ook wel ieder seizoen een broek. 1-2x per jaar een nieuw lingeriesetje en vaak nog wat los ondergoed. Voor de zomer koop ik altijd wel een paar jurkjes.
Gooi je na elke seizoen kleding weg? Ja, twee keer per jaar ruim ik mijn kast op: aan het eind van de winter en aan het eind van de zomer. Wat ik dat seizoen niet aan heb gehad en verwacht niet meer aan te doen, gaat dan naar de tweedehands winkel of weg als het kapot is.
Wat doe je met schoenen? Ik koop iedere winter een paar laarzen (behalve dit jaar, door de verhuizing), iedere zomer wel een paar pumps, ballerina's en sandaaltjes/slippers. Tussendoor ook af en toe nog enkellaarsjes of gympen, maar niet ieder jaar.
Wat doe je met jassen? Koop je elk jaar bijvoorbeeld een nieuwe winterjas? Ik doe meestal twee winters met een winterjas, dan wil ik echt wel weer een nieuwe. Met leren jasjes doe ik vaak wel 4 jaar of zo, maar ze zijn dan ook van echt leer. Een zomerjas heb ik niet altijd. Ik gebruik ook vaak colbertjes en mijn leren jasje.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v: Hoe lang doe je met kleding? Empty Re: n.a.v: Hoe lang doe je met kleding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum