Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voedingen / schema 9 weken

5 plaatsers

Ga naar beneden

Voedingen / schema 9  weken Empty Voedingen / schema 9 weken

Bericht  SparklingEyes ma 26 maa 2012 - 5:10

Ik ben normaal niet zo van de schema's maarik snap niks meer van mijn kleine mup..

Gisteravond besloten hem niet om half zeven en daarna half 11 wakker te maken voor een fles. Hij werd uit zichzelf half 8 wakker gisteravond, dus fles gegeven, poosje knuffelen en spelen en weer naar bed toen hij moe werd. Vervolgen kwam hij om half 1, prima. Fles d'r in en weer doorgeslapen tot kwart voor 7..

Om half 9 weer z'n bed in, half 10 weer waker en schreeuwen alsof zijn leven er vanaf hing. Om 10u maar fles gedaan .. Spelen, knuffelen, bed in.. Half 2 wakker, met moeite tot 2u kunnen rekken en fles gegeven... Spelen, knuffelen en nu slaapt hij nog. Prima, ik ga hem ook niet wakker maken..

Maar ... Ik word niet echt wijzer van hem! Hahha..

Wat is jullie ' schema'. Met 9 weken???

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen / schema 9  weken Empty Re: Voedingen / schema 9 weken

Bericht  Lejow ma 26 maa 2012 - 5:44

Aan de onze (met 8 weken) heb je niet zo veel denk ik laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen / schema 9  weken Empty Re: Voedingen / schema 9 weken

Bericht  Lejow ma 26 maa 2012 - 5:45

T'tje is trouwens toch 10 weken?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen / schema 9  weken Empty Re: Voedingen / schema 9 weken

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 5:46

wij hebben nooit een schema oid gehad. Ik weet wel dat ze altijd veel vaker kleine beetjes heeft gedronken. Ik durf alleen niet meer te zeggen hoeveel dat was met 9 weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen / schema 9  weken Empty Re: Voedingen / schema 9 weken

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 5:51

Ons meisje is 7 weken maar wij doen niet aan schema's eigenlijk. Tenminste zij niet, dus wij ook niet :-) . Nu krijgt ze ook borstvoeding dus dat is sowieso al wat moeilijker te plannen (rekken tot de volgende voeding hoeft bijvoorbeeld niet). Maar vind je het perse nodig dan om al een schema te hebben ? Het is toch juist heel positief dat hij blijkbaar komt wanneer ie honger heeft en slaapt als ie het niet doet? Als hij verder relax is dan zou ik er niet teveel over nadenken. Maar dat is mijn insteek..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen / schema 9  weken Empty Re: Voedingen / schema 9 weken

Bericht  Slakje ma 26 maa 2012 - 9:25

Bij ons hangt het af van de eerste voeding. Soms wordt ze al wakker om 5u, soms 6u, soms half 7, maar als ze langer slaapt maak ik haar altijd om 7u wakker voor een flesje. En dan drinkt ze telkens met 4u ertussen (behalve 's nachts, ze slaapt vanaf 22u meestal door), enkel rond 16u vraagt ze telkens nog eens 100 cc melk.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen / schema 9  weken Empty Re: Voedingen / schema 9 weken

Bericht  Supertalentje ma 26 maa 2012 - 12:28

SparklingEyes schreef:Ik ben normaal niet zo van de schema's maarik snap niks meer van mijn kleine mup..

Gisteravond besloten hem niet om half zeven en daarna half 11 wakker te maken voor een fles. Hij werd uit zichzelf half 8 wakker gisteravond, dus fles gegeven, poosje knuffelen en spelen en weer naar bed toen hij moe werd. Vervolgen kwam hij om half 1, prima. Fles d'r in en weer doorgeslapen tot kwart voor 7..

Om half 9 weer z'n bed in, half 10 weer waker en schreeuwen alsof zijn leven er vanaf hing. Om 10u maar fles gedaan .. Spelen, knuffelen, bed in.. Half 2 wakker, met moeite tot 2u kunnen rekken en fles gegeven... Spelen, knuffelen en nu slaapt hij nog. Prima, ik ga hem ook niet wakker maken..

Maar ... Ik word niet echt wijzer van hem! Hahha..

Wat is jullie ' schema'. Met 9 weken???


Met 9 weken kwam hij zelf rond de 3 a 4 uur, maar er zat ook weleens 6 a 7 uur tussen. Een babymaagje heeft geen klok en heeft de ene keer meer honger dan de andere keer, ik zou me dus op hem aanpassen.

Misschien niet van toepassing (voor het geval Lejow in mijn nek hangt :P ) maar mijn kleine man had ook met 9 weken nog erg last van darmkrampjes wat ik verwarde met honger. Ik gaf hem dus vaker eten (ja, hij gilde het ook uit hier) waardoor hij meer krampjes kreeg en ik hem op een gegeven moment iedere anderhalf a 2 uur stond te voeden. Komt hij ipv om de 4 uur om de 3,5 uur steeds, dan zal dat zijn schema zijn of zal hij de keer erop 4,5 uur slapen bijvoorbeeld.

En wat ik ook nog verkeerd deed (ik ben echt een hele domme mama Embarassed ) is hem te lang wakker houden na zijn eten. Niet met opzet, maar zolang je ze bezig houdt blijven ze wakker, althans de mijne wel. En hij ging er minder goed van doorslapen.

En oh ja, ik merk aan mijn zoon dat hij meer voeding nodig heeft als hij structureel minder tijd tussen zijn voedingen laat zitten en zijn flessen helemaal leegdrinkt. Misschien is het tijd om op te hogen, maar weet niet hoeveel je nu geeft.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen / schema 9  weken Empty Re: Voedingen / schema 9 weken

Bericht  SparklingEyes ma 26 maa 2012 - 19:12

Lejow, je hebt gelijk. haha...

Maar goed. Ophogen kan bijna niet meer Wink Bovendien drinkt hij structureel niet alle flessen leeg...

Sliep hij gisteren zo goed door, vanacht weer niet. N zat rond deze tijd ook al met doorslapen, dus datis wat ik nog weet. T heeft daar blijkbaar nog geen zin in. Beroerde is ook dat hij vanaf de voeding van kwart voor zes vamorgen eigenlijk wakker had moeten blijven,., want nu is hij wakker en schreeuwt het weer uit... En maar ' zoeken '. Als ik hem
Vast heb...

Wordt er op dit moment zelfs een beetje moedeloos van... Ben ik de ene dag blij dat hetz goed gaat en denk ik dat het goed gaat, gaat het de dag er op weer ' mis'. ... Dacht eerst dat het met structuur te maken had of met drukte maar dat maakt dus niet uit.


Heb ik weer een vreetzakje op de wereld gezet of is dit een klassiek gevalletje van' ik snap alle signalen van mijn zoon verkeerd' ....

Neutral
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen / schema 9  weken Empty Re: Voedingen / schema 9 weken

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 20:49

Joh SE, ritme wil niet zeggen dat hij strak om de zoveel uur de fles moet krijgen hè! Jij hebt ook niet altijd op dezelfde tijd evenveel honger! Hier hielp het om het hele idee van een schema of vaste hoeveelheden los te laten en prompt bleek ze een ritme gevonden te hebben, het was alleen een ritme dat ik niet verwacht had en ik haar dus onbewust in een ander ritme had willen forceren. Geef het een aantal dagen/weken de tijd, dan zul je wel merken dat hij heel goed kan reguleren wat hij nodig heeft en wanneer. Hij heeft nu bewezen dat hij voldoende voeding neemt, dus zorgen maken dat het niet goed komt hoef je in ieder geval niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen / schema 9  weken Empty Re: Voedingen / schema 9 weken

Bericht  SparklingEyes ma 26 maa 2012 - 20:55

Rejoy. schreef:Joh SE, ritme wil niet zeggen dat hij strak om de zoveel uur de fles moet krijgen hè! Jij hebt ook niet altijd op dezelfde tijd evenveel honger! Hier hielp het om het hele idee van een schema of vaste hoeveelheden los te laten en prompt bleek ze een ritme gevonden te hebben, het was alleen een ritme dat ik niet verwacht had en ik haar dus onbewust in een ander ritme had willen forceren. Geef het een aantal dagen/weken de tijd, dan zul je wel merken dat hij heel goed kan reguleren wat hij nodig heeft en wanneer. Hij heeft nu bewezen dat hij voldoende voeding neemt, dus zorgen maken dat het niet goed komt hoef je in ieder geval niet!

N was gewoon heel gemakkelijk....

Bij t lijkt het allemaal een stuk lastiger... Ik wil eigenlijk geen fv op verzoek geven omdat ik bang ben dat hij dan teveel krijgt. En dat hij dan dus te zwaar wordt.. Dat is misschien ook iets waar ik veel moeite mee heb. Ik hoor bij n al vanaf t begin dat hij aan de zware kant is en t was natuurlijk al 4,5 kilo bij z'n geboorte, hij is nu al ruim 6,5 kilo...

En ik hoop gewoon door een ritme meer grip te krijgen op wat hij drinkt...

Maar het komt ook omdat ik gewoon zo moe ben... Slaap al maanden niet meer fatsoenlijk en dat breekt me nu op. Ging tot vorige week nog wel, maar nu val ik 's nachts tijdens he fles geven gewoon bijna in slaap..

Ik weet dat je een kind geen ritme op kunt leggen, maar ik heb dat eigenlijk wel nodig...
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen / schema 9  weken Empty Re: Voedingen / schema 9 weken

Bericht  yes1984 ma 26 maa 2012 - 22:21

Ik heb geen ervaring met flesvoeding. Maar je zou ook 24 uur op verzoek kunnen voeden. En even opschrijven hoeveel je geeft. Dan weet je na 24 uur of je hem daadwerkelijk teveel geeft, of je hier alleen bang voor bent.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voedingen / schema 9  weken Empty Re: Voedingen / schema 9 weken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum