plaatsnamen voor een kindje
+20
Aggi
ProudMom
Snoopy
Niene
Star007
Steep
Rush
Muppetje
Supertalentje
Fiwen
Minx
Polly
loesje
Sophiee
VeryCherry
Zininzon
Muis
Lenthe
Susan
Jade
24 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
plaatsnamen voor een kindje
naar aanleiding van het topic over dochter Vegas en het rare plaatsnamen topic, welke plaatsnaam vind jij kunnen als naam? En welke plaatsnamen heb je wel eens gehoord als voornaam?
hier een paar die ik ken:
Linde
Ane
Junne
Zuna
Marle
Lenthe
edit: het gaat er niet om welke naam je mooi vindt.
hier een paar die ik ken:
Linde
Ane
Junne
Zuna
Marle
Lenthe
edit: het gaat er niet om welke naam je mooi vindt.
Laatst aangepast door Jade op zo 25 maa 2012 - 21:43; in totaal 1 keer bewerkt
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: plaatsnamen voor een kindje
De namen die jij noemt ken ik helemaal niet als plaatsnaam, dan denk ik toch eerder aan een naam als Paris.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Deze namen zou ik niet herkennen als plaatsnaam. Als je mij zou vragen wat het voor lijstje is, zou ik voornamen zeggen.
Ik vind het trouwens wel heel fout om je kind Paris, Vegas of Brooklyn te noemen, omdat het daar verwekt is. Verder zijn er best veel plaatsnamen die ook als naam kunnen.
Ik vind het trouwens wel heel fout om je kind Paris, Vegas of Brooklyn te noemen, omdat het daar verwekt is. Verder zijn er best veel plaatsnamen die ook als naam kunnen.
Gast- Gast
Het lijkt mij ook wel heel toevallig dat je kind is verwekt in een glamoureuze plaats als Parijs of Brooklyn, de meeste kinderen worden toch gewoon verwekt in plaatsen met sullige namen als Bodegraven, Driebergen en Deventer.
Alhoewel ik toevallig in Londen ben verwekt.
Susan- Lady Post-a-lot
Maren. Vind ik ook wel een mooie naam voor een meisje.
En inderdaad, een kind noemen naar de plaats waar het verwekt is, vind ik wel heel fout
En inderdaad, een kind noemen naar de plaats waar het verwekt is, vind ik wel heel fout
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Bij Teenmom vind ik het zo lelijk dat een kind Bentley heet.. Wie noemt zijn kind nou naar een automerk .. Of in die latinoculturen daar heette vrouwen ook wel een Mercedes.
Gast- Gast
Chelsea
Londonn
Sidney
Londonn
Sidney
Muis- Prater
- Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Punk'd schreef:Bij Teenmom vind ik het zo lelijk dat een kind Bentley heet.. Wie noemt zijn kind nou naar een automerk .. Of in die latinoculturen daar heette vrouwen ook wel een Mercedes.
haha, ik verbaas me ook altijd over Bentley.. en ik moet dan altijd aan Rush denken. Haar kat heet toch zo?
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik vind Toulouse op zich wel een leuke naam, maar ik zou nooit echt mijn kind zo noemen. Misschien wel een personage in een verhaal of zo.
Susan- Lady Post-a-lot
Punk'd schreef:Bij Teenmom vind ik het zo lelijk dat een kind Bentley heet.. Wie noemt zijn kind nou naar een automerk .. Of in die latinoculturen daar heette vrouwen ook wel een Mercedes.
Ik ken een oerHollands meisje die Mercedes heet. Verschrikkelijk.
Bentley vind ik ook bijzonder (lelijk)
Wij maken wel eens grapjes, mijn man wil als tweede naam Porsche. Dan kan hij op zijn werk en feestjes zeggen dat hij zijn Porsche heeft thuisgelaten
Gast- Gast
Het is geen plaatsnaam, maar ik vind Océane een hele mooie Franse naam
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Het lijkt mij ook wel heel toevallig dat je kind is verwekt in een glamoureuze plaats als Parijs of Brooklyn, de meeste kinderen worden toch gewoon verwekt in plaatsen met sullige namen als Bodegraven, Driebergen en Deventer.
Gast- Gast
Wij hadden vroeger een Royce in de buurt wonen. Ik vind Marbella en Sevilla mooi klinkende plaatsnamen die ik wel als namen zou kunnen gebruiken. Ik zou het echter nooit doen.. Ik ben zelf trouwens in Lloret de Mar verwekt.. thank god dat mijn ouders me die naam niet gegeven hebben !
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
siena (shenna) vind ik wel leuk voor een meisje en het is een plaatsnaam. maar ik zou die naam nooit gebruiken.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
De naam Mercedes was er eerder dan het automerk, voor Latino's is het een normale naam. Ik vind het pas raar worden als het blonde buurmeisje Mercedes heet :-)
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Polly schreef:Punk'd schreef:Bij Teenmom vind ik het zo lelijk dat een kind Bentley heet.. Wie noemt zijn kind nou naar een automerk .. Of in die latinoculturen daar heette vrouwen ook wel een Mercedes.
De naam Mercedes was er eerder dan het automerk, voor Latino's is het een normale naam. Ik vind het pas raar worden als het blonde buurmeisje Mercedes heet :-)
Inderdaad, die man heeft de auto naar zijn dochter vernoemd. Ik vind dit dus ook geen rare naam.
Gast- Gast
Sidney is inmiddels ook een redelijk veel gebruikte naam.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Fairytale schreef:Sidney is inmiddels ook een redelijk veel gebruikte naam.
Ik heb ooit een gynaecoloog horen vertellen dat hij een bevalling begeleid had en toen hij vroeg hoe het kind zou gaan heten was het antwoord dus "Sidney" en toen de gynaecoloog vroeg "hoe wil je dat ik het schrijf" (hij had al verschillende versies gehoord in zijn 20 jaar al gynaecoloog) zei de moeder "zoals de hoofdstad van Amerika"
(daar moet ik dus altijd aan denken als ik de naam Sidney hoor)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Even los van welke hoofdstad het is, ik zou het dan als Sydney schrijven.
Susan- Lady Post-a-lot
Fiwen schreef:Fairytale schreef:Sidney is inmiddels ook een redelijk veel gebruikte naam.
Ik heb ooit een gynaecoloog horen vertellen dat hij een bevalling begeleid had en toen hij vroeg hoe het kind zou gaan heten was het antwoord dus "Sidney" en toen de gynaecoloog vroeg "hoe wil je dat ik het schrijf" (hij had al verschillende versies gehoord in zijn 20 jaar al gynaecoloog) zei de moeder "zoals de hoofdstad van Amerika"
(daar moet ik dus altijd aan denken als ik de naam Sidney hoor)
haha
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Ik vind Bentley geweldig! Ik heb het serieus overwogen, maar het is 'm toch niet geworden
Ik hou niet zo van die standaard plaatsnamen (Paris, Vegas, London) maar ik vind Lourdes wel leuk.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Mijn vader wilde mij ook Mercedes noemen . Niet naar het automerk, maar Mercedes is ook de naam van een of andere prinses uit de geschiedenis. Mijn moeder vond het alleen niet zo'n goed plan.
Gast- Gast
Ons kindje is verwekt in Rome, hmmmm, iemand n idee?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
MannenChipp schreef:
Wij maken wel eens grapjes, mijn man wil als tweede naam Porsche. Dan kan hij op zijn werk en feestjes zeggen dat hij zijn Porsche heeft thuisgelaten
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» Voor een kindje in 2011!
» Gaan voor een kindje............
» voor een kindje 2012
» voor een kindje 2012
» Voor een kindje in 2011!
» Gaan voor een kindje............
» voor een kindje 2012
» voor een kindje 2012
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: