Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sorteren huisvuil

+17
Rizzie
NoorA
Laquisia
Winegum
Raindrop
Arwyn
CCC
blondje1313
Jasmina
Pien
Beachgirl
candy
Lindsya
Zininzon
Woezies
Mamsie
Makamba
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  CCC wo 12 jan 2011 - 22:09

Wij hebben sinds kort een plasticcontainer erbij.. We hebben dus nu een groene voor restafval en gft, plasticcontainer en een papiercontainer.

Ik vind de papiercontainer echt heel handig, die word om de week geleegd, maar ze vragen je om een volle bak aan de straat te zetten dus ik zet 'm eens in de 6 weken ongeveer aan de straat. De duobak en de plasticbak worden om de week geleegd... Ik vind het een vervelend systeem, ben heus niet te beroerd om afval te scheiden, maar straks in de zomer gaat het lekker stinken en krijgen we vieze beesten... Daarbij hoor ik van heel veel buren dat zij die 2 weken niet redden met de duobak (ook al gooien ze aan beide kanten het huisvuil erin).

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  Arwyn wo 12 jan 2011 - 22:14

Wij sorteren niks. We hebben voor de flat een zo'n afvalbak staan waar alles in gegooid wordt. Toen we hier net woonden, hield ik het papier steeds apart, maar dat werd dus nooit opgehaald en uiteindelijk maar in die container gegooid :s Het enige dat we nu nog apart houden is glas, maar dat hebben we eigenlijk nooit.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 23:01

Wel grappig om de verschillen te zien:

Bijvoorbeeld:
- sommigen hebben een DUO bak ..nog nooit van gehoord :P
- en papiercontainers ...hebben wij ook niet
- plastic container.. ook nog nooit gezien



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  Raindrop wo 12 jan 2011 - 23:22

Wij moeten hier sowieso sorteren.

GFT, huisvuil, plastic en papier. Alleen voor GFT hebben we een bak (geen container of kliko). Die bak is vrij klein en die komen ze 2 x in de maand legen. Plastic en huisvuil ook 2 x per maand en papier 1 x in de maand. Papier hebben we meestal ook keiveel.
Huisvuil en plastic gaan in zakken. De zakken voor plastic zijn doorzichtig en als we daar iets indoen wat niet plastic is dan nemen ze die zak gewoon niet mee.
Best irritant dat sorteren..
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  Winegum wo 12 jan 2011 - 23:26

Ik sorteer alleen glas/papier. De rest gaat allemaal bij elkaar in de vuilnisbak.
Eigenlijk ben ik wel voor het sorteren, maar ik heb er simpelweg weinig ruimte voor. Ik ga niet overal in huis prullenbakken neerzetten, zodat ik het kan scheiden. Ik heb geen schuur of wat anders waar ik het kan opbergen, dus daar begin ik niet aan.
We moeten alles zelf wegbrengen, in ondergrondse containers. Op zich wel een mooi systeem!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  Laquisia wo 12 jan 2011 - 23:48

Wij scheiden ons afval best goed.
Zo hebben wij 2 containers, een groene en een grijze en een compostbak. Welk afval in de groene container en de grijze gaat hoef ik niet toe te lichten neem ik aan smile
In de compostbak gooien wij verteerbare etensresten zoals koffiedik, eierschalen, fruitschillen etc.
Glas gaat naar de glasbak. Batterijen leveren wij in bij inlever punten.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  NoorA do 13 jan 2011 - 0:54

Hier worden de groene en grijze containers om en om geleegd. Elke dinsdag. Daarnaast papier + plastic + glas en blik 1 keer per twee weken op maandag. Ik scheid al die dingen van elkaar. Over plastic heb ik mij zooo verbaasd hoeveel dat is. En het scheelt ontzettend in de prullenbak in de keuken (die bak is veel minder snel vol).
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  Rizzie do 13 jan 2011 - 2:11

Wij hebben twee containers, eentje met een tussenschot, voor plastic en restafval en eentje voor gft. Van de grijze hebben we een eigen container, de groene delen we met de andere appartementen. Ze worden beide om de week geleegd.
Het papier moeten we gewoon aan de weg zetten 1x per maand.

De meeste dingen worden door mij wel gescheiden, ik heb een prullenbak met twee bakjes, 1 voor plastic en 1 voor restafval. Het glas en het papier berg ik op in de bergingkast.
Rizzie
Rizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 55
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 2:21

Wij gooien alles in vuilniszakken, en die zetten we aan de straat, hebben geen kliko's ook om te scheiden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  Le Chat Noir do 13 jan 2011 - 2:25

Wij hebben sinds kort 3 containers: GFT, papier en restafval (eerder moest je papier in dozen inzamelen). Daarnaast nog speciale zakken om het plastic in te zamelen. Verder gooien we het glas nog apart weg natuurlijk. We doen ons best, maar ik zou liegen als we zeggen dat er niet eens dingen bij het restafval liggen die misschien in de papierbak hadden gemoeten. Ook plastic komt daar wel eens in terecht. Ik ben er wat serieuzer in dan mijn man.
De bakken worden om de week geleegd en papier en plastic 1 keer per maand. In de zomermaanden wordt de groene container wekelijks geleegd.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  ilse3 do 13 jan 2011 - 7:26

ik woon in een flat en we hebben naast de flat een ondergrondse container waarin het restafval en gft moet worden gegooid. Dus geen scheiding tussen restafval en gft.
Ik ben wel blij met de ondergrondse container, waarvoor je een pasje nodig hebt. Voorheen stonden er van de grote afvalbakken naast de flat (woon op de hoek, dus had hier zicht op) en er werd veel afval naast de container gezet en mensen die hier niet wonen kwamen afval dumpen.
Het plastic wordt om de week opgehaald, en het papier en glas moeten we zelf weg brengen naar een afvalpunt hier in de buurt.
ilse3
ilse3
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 57
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  Highway do 13 jan 2011 - 9:13

We hebben 1 grijze, 1 groene en 1 papierkliko. Ze worden om de week geleegd.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 9:35

Isabella schreef:Wij gooien alles in vuilniszakken, en die zetten we aan de straat, hebben geen kliko's ook om te scheiden.

Oh joh serieus??? Wist niet dat dat nog was joh Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  Caresses vr 14 jan 2011 - 23:11

Wij hebben geen containers of ondergrondse stortbak.
We moeten de zakken 2x per week aan de weg zetten.
Ik scheid daarom alleen papier/glas/afval. Ze willen dat we ook nog plastic gaan scheiden maar daar doe ik niet aan mee omdat we daar een te klein huis voor hebben.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sorteren huisvuil - Pagina 2 Empty Re: Sorteren huisvuil

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum