inkomensafhankelijke combinatiekorting
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
inkomensafhankelijke combinatiekorting
ik werd gister door iemand er op gewezen dat je dit ergens kunt aanvragen... nou ben ik totaal niet bekend met cijfers ed maar wie heeft dit en hoe/waar kun je dit uitrekenen enzo?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: inkomensafhankelijke combinatiekorting
Dat kan je invullen bij de belastingaangifte. Dan kan je aangeven (er wordt gevraagd of je een kind hebt, iets in die richting) en dan wordt dat bedrag berekend. Dat zie je dan in je afrekening op het einde.
Hier kan je zien hoe ze het berekenen http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/nieuw_in_2013/heffingskortingen/inkomensafhankelijke_combinatiekorting
Hier kan je zien hoe ze het berekenen http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/nieuw_in_2013/heffingskortingen/inkomensafhankelijke_combinatiekorting
Laatst aangepast door catgirl85 op do 4 apr 2013 - 1:34; in totaal 1 keer bewerkt
catgirl85- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10
de belastingaangifte is door iemand voor ons ingevult dus dan zou het daar automatisch bij in zitten denk ik?
duckie- Ratel
duckie schreef:de belastingaangifte is door iemand voor ons ingevult dus dan zou het daar automatisch bij in zitten denk ik?
Als die persoon het ingevuld heeft wel. Heb je het niet meer op je pc staan? Dan kan je het nog bekijken.
catgirl85- Fluisteraar
ze vult het in op haar eigen laptop maar volgens mij heeft mn man dat wel via de mail gekregen dus zal eens uitpluizen... is een extern iemand die dan thuis langskomt en de aangifte doet namelijk.
duckie- Ratel
Ah oke. Maar je krijgt altijd een soort bevestiging maar ik weet zo niet of het daar in staat. En anders moet ze haar ingevulde versie even mailen
catgirl85- Fluisteraar
Je hoeft geen bedragen te noemen, maar krijg je nu de hypotheekrente aftrek per maand?
Zo ja, hebben jullie verder nog dingen waardoor je anders geld terug zou kunnen krijgen? En krijg je nu een redelijk bedrag terug?
Even onze situatie:
Wij krijgen de hypotheekrente aftrek al per maand, hebben verder nergens recht op (geen aandelen, giften, veel spaargeld etc , dus ons eindsaldo zou rond de 0,- moeten zijn.
Doordat we IACK krijgen, krijgen we rond de 1800,- terug!
Anders bel je diegene toch even op en vraag je of dit er in verwerkt is?
Zo ja, hebben jullie verder nog dingen waardoor je anders geld terug zou kunnen krijgen? En krijg je nu een redelijk bedrag terug?
Even onze situatie:
Wij krijgen de hypotheekrente aftrek al per maand, hebben verder nergens recht op (geen aandelen, giften, veel spaargeld etc , dus ons eindsaldo zou rond de 0,- moeten zijn.
Doordat we IACK krijgen, krijgen we rond de 1800,- terug!
Anders bel je diegene toch even op en vraag je of dit er in verwerkt is?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Wij krijgen ook rond de 1800 euro terug
Dit heeft toch vooral te maken met hoeveel je werkt en je salaris daarbij?
Dit heeft toch vooral te maken met hoeveel je werkt en je salaris daarbij?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Het gaat om het salaris van degene die het minst werkt(of het laagste salaris?)
Je krijgt een standaard bedrag en daarna per euro een bedrag tot een max.
PiP- Ratel
Oja, mocht dit er trouwens niet in verwerkt zijn, dan zou ik toch volgend jaar een ander iemand zoeken die je aangifte invult!
Of het gewoon zelf doen.
Of het gewoon zelf doen.
PiP- Ratel
PiP schreef:Het gaat om het salaris van degene die het minst werkt(of het laagste salaris?)
Ow oké dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht hoe meer je werkt in combi met salaris hoe meer je krijgt.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
ik heb de aangifte terugbekeken en daar staat het bij mij wel ergens genoemd ja... dus dan zal het wel verrekend zijn
we krijgen elke maand al een deel van de hypotheekrente terug en verder hebben we geloof ik niet echt andere dingen waarvan we wat terug krijgen maar ik krijg zon 1400 en manlief 800 terug dus dan zal het wel goed zijn...
zelf invullen gaat hem niet worden, zijn er beiden geen ster in:oops:
we krijgen elke maand al een deel van de hypotheekrente terug en verder hebben we geloof ik niet echt andere dingen waarvan we wat terug krijgen maar ik krijg zon 1400 en manlief 800 terug dus dan zal het wel goed zijn...
zelf invullen gaat hem niet worden, zijn er beiden geen ster in:oops:
duckie- Ratel
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: