Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vinden jullie dit kunnen?

+3
Flip Fluitketel
-Ieniemienie-
mauwmauw
7 plaatsers

Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 1:25

Net was ik even met de kinderen in de speeltuin. Er was daar nog een groepje vaders en een moeder met hun kinderen. Het was.rond 12 uur. De krentenbollen werden tevoorschijn gehaald en voor de ouders werden er biertjes uit de koeltas gehaald.
Ze zaten op de rand van de zandbak en daar stonden dus ook de flesjes bier.
Een van de kinderen speelde in de zandbak en stootte papa's biertje om waarop hij te horen kreeg dat hij uit moest kijken wat hij deed.

Mijn eerste gedachte is dat hij daar niet hoort te zitten met zijn flesje bier. Als je iets op de rand van de zandbak neer zet weet dat het om kan gaan.

Daarnaast vind ik alcohol en de speeltuin dus niet samengaan.
Alcohol drink je in de tuin, in het park of op een terras maar voor mijn gevoel niet in de speeltuin.
Wat jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  mauwmauw za 24 maa 2012 - 1:30

Nee dat vind ik niet kunnen nee,een speeltuin is voor de kids en die moeten er veilig kunnen spelen.Wat als zo'n flesje kapot gaat ligt er glas in de zandbak.ik vind zoiezo niet kunnen om alcohol te drinken waar een kind bij is,maar dat is een ander verhaal.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 1:33

mauwmauw schreef:Nee dat vind ik niet kunnen nee,een speeltuin is voor de kids en die moeten er veilig kunnen spelen.Wat als zo'n flesje kapot gaat ligt er glas in de zandbak.ik vind zoiezo niet kunnen om alcohol te drinken waar een kind bij is,maar dat is een ander verhaal.

Dus als je lekker in de tuin zit, of op het terras, of op een verjaardag ergens bent, dan vind jij het niet kunnen dat iemand alcohol drinkt waar je kind bij is? Of dat jezelf als vader of moeder een lekker biertje neemt??

Dan zullen kinderen nog een shock krijgen als ze de grote wereld intrekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  mauwmauw za 24 maa 2012 - 1:36

Jolee schreef:
mauwmauw schreef:Nee dat vind ik niet kunnen nee,een speeltuin is voor de kids en die moeten er veilig kunnen spelen.Wat als zo'n flesje kapot gaat ligt er glas in de zandbak.ik vind zoiezo niet kunnen om alcohol te drinken waar een kind bij is,maar dat is een ander verhaal.

Dus als je lekker in de tuin zit, of op het terras, of op een verjaardag ergens bent, dan vind jij het niet kunnen dat iemand alcohol drinkt waar je kind bij is? Of dat jezelf als vader of moeder een lekker biertje neemt??

Dan zullen kinderen nog een shock krijgen als ze de grote wereld intrekken.
als andere in het bij zijn van mijn kind alcohol drinkt vind ik geen probleem,of als het kind met beide ouders is,en 1 daarvan drinkt wat ook niet,maar als het kind maar met 1 ouder is vind ik niet kunnen dat je dan alcohol drinkt.Het kan altijd verkeerd vallen of wat dan ook.Ik vind dat je ten alle tijden 1 van de 2 ouders goed en alert moet kunnen reageren,en dus nuchter zijn.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 1:37

Oke, ja dat is iets anders dan je net zei, dus ik was echt verbaasd. Een dronken ouder alleen is niet verstandig nee, maar een biertje moet wel kunnen vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 1:38

Ik vind dat je geen alcohol in het openbaar hoort te drinken. Wel op een terrasje natuurlijk maar niet in een park en al helemaal niet in een speeltuin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 1:41

yvonne schreef:Ik vind dat je geen alcohol in het openbaar hoort te drinken. Wel op een terrasje natuurlijk maar niet in een park en al helemaal niet in een speeltuin.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  -Ieniemienie- za 24 maa 2012 - 1:41

yvonne schreef:Ik vind dat je geen alcohol in het openbaar hoort te drinken. Wel op een terrasje natuurlijk maar niet in een park en al helemaal niet in een speeltuin.
+1
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  mauwmauw za 24 maa 2012 - 1:44

Jolee schreef:Oke, ja dat is iets anders dan je net zei, dus ik was echt verbaasd. Een dronken ouder alleen is niet verstandig nee, maar een biertje moet wel kunnen vind ik.
ja dacht reageer ff snel,vandaar eerst niet uitgebreid neergezet omdat het ook niet iets was wat to vroeg.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 1:46

yvonne schreef:Ik vind dat je geen alcohol in het openbaar hoort te drinken. Wel op een terrasje natuurlijk maar niet in een park en al helemaal niet in een speeltuin.

In sommige parken vind ik het weer wel kunnen, zoals het Vondelpark . Maar dan zou ik het weer niet doen als ik daar met mijn kinderen ben.

Wij drinken drinken op zich wel eens een biertje of een wijntje waar de kinderen bij zijn maar een van ons blijft nuchter of er is iemand bij die de verantwoordelijkheid over kan nemen (opa of oma)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 2:47

Ik vind het wel kunnen. Het is het nuttige met het aangename verenigen. Het kind een standje geven voor het omstoten van een bierflesje zou ik niet doen. Meer dan een Teletubbie-achtig 'Oh, ooooh' zou ik er niet van maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Flip Fluitketel za 24 maa 2012 - 4:11

yvonne schreef:Ik vind dat je geen alcohol in het openbaar hoort te drinken. Wel op een terrasje natuurlijk maar niet in een park en al helemaal niet in een speeltuin.
+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Susan za 24 maa 2012 - 5:07

Ik vind bier in een speeltuin ook niet kunnen, bij ons in de (grote) speeltuin is het ook verboden om alcoholhoudende drank mee te nemen, en terecht, vind ik.

Verder vind ik ook niet dat je een drankje op de rand van de zandbak moet zetten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 5:29

Nou, eerlijk gezegd nemen man en ik ook weleens een fles wijn mee als we in het park met speeltuin picknicken. Vanmiddag waren we ook ergens, toen met koffie, maar ik zie wel vaker gezinnen die een drankje doen in het park of speelveld. Niets mis mee vind ik. Kratten bier mee en lallend rondlopen lijkt me niet de bedoeling en zou ik nooit doen. Maar gewoon een drankje lijkt me geen probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 5:31

Oh en wij drinken ook wel alletwee hoor. Niet meer dan twee of misschien in een uitzonderlijk geval 3,mag verder hou ik daar geen rekening mee. Dronken word ik zeker niet en man ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Twellie za 24 maa 2012 - 7:25

Ik zou dat ook geen gezicht vinden: met een biertje op de rand van de zandbak. Ik vind het gevoelsmatig wat anders om dat bij een picknick in het park te doen. Kan het verschil rationeel gezien niet zo goed uitleggen, bij de zandbak komt het gewoon aso over. Net zoals dat een sigaret roken op een bankje in het park niet zo asociaal lijkt als hetzelfde achter de kinderwagen doen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 7:34

Tuinstoel schreef:Ik zou dat ook geen gezicht vinden: met een biertje op de rand van de zandbak. Ik vind het gevoelsmatig wat anders om dat bij een picknick in het park te doen. Kan het verschil rationeel gezien niet zo goed uitleggen, bij de zandbak komt het gewoon aso over. Net zoals dat een sigaret roken op een bankje in het park niet zo asociaal lijkt als hetzelfde achter de kinderwagen doen.

Gek he? Ik heb dat dus ook. Ik vind het geen gek gezicht als mensen bij een picknick in de zon een biertje opentrekken maar dit vond ik gewoon geen gezicht. ook omdat het jongetje nog "op zijn kop"kreeg omdat hij het omstootte. Mijn eerste gedachte was "L*l, ga dan niet met je bier op de rand van de zandbak zitten".
Het waren ook helemaal geen asociale types, eerder studentikoos.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  LMCurious za 24 maa 2012 - 7:52

is het niet verboden om alcohol te drinken in het openbaar?
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Annemie za 24 maa 2012 - 8:20

yvonne schreef:Ik vind dat je geen alcohol in het openbaar hoort te drinken. Wel op een terrasje natuurlijk maar niet in een park en al helemaal niet in een speeltuin.



+1, in een speeltuin vind ik echt niet kunnen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vinden jullie dit kunnen? Empty Re: Vinden jullie dit kunnen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum