Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

+20
moepie
MamaDaan
Pussycat
Sanne
Parisienne
SarahKey
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
PapillonRose
Thunder
Annie24
Snoes
Muppetje
Flower_L
Tania
Joss1
Linda
kwak
Darius
Star007
24 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 6:59

Nu je een gezin hebt?

Er verandert natuurlijk heel veel als je een gezin krijgt: over het algemeen minder inkomen en meer kosten. Ik ben wel benieuwd wat andere gezinnen nog kunnen sparen en dat in vergelijking met eerst. En hoeveel kinderen heb je? Merk je veel verschil qua kosten met een eerste, tweede, derde, noem maar op?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Star007 do 7 jun 2012 - 7:04

Toen D. er nog niet was, konden we rond de 1000 euro sparen. Nu is het zo dat ik minder uren werk, we een nieuwe, duurdere hypotheek hebben en natuurlijk de kosten aan luiers, kdv etc. Het komt er op het moment op neer dat we maximaal 250 per maand kunnen sparen, maar meestal is dat minder.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Darius do 7 jun 2012 - 7:06

Bij Laurens moesten we natuurlijk veel babyspullen zoals het kamertje, de wandelwagen, de maxicosi en andere uitzetprulletjes nog kopen, maar bij Pepijn natuurlijk niet. Dus in dat opzicht vind ik een tweede kindje niet per se duurder. Verder vind ik het allemaal wel meevallen qua kosten met eten. Ik ben nog net zoveel geld kwijt aan boodschappen nu we met zn vieren zijn ipv met zn drieeen.

Luiers was even de eerste 9 maanden een kostenpost, omdat we er twee in de luiers hadden. Laurens heeft er nu alleen snachts eentje aan, dus dat valt weer wat mee. Maar ik vind het ook weer niet een enorme kostenpost, we gebruiken nu voor twee kinderen een stuk of 5 luiers op 1 dag, dus dat is te overzien. Zal wel even weer wat meer worden met nummer drie erbij.

Ik merk dat het nu wel weer flink duurder wordt met kleertjes. Pepijn heeft toch wel veel kleren van Laurens nog gedragen, maar Laurens heeft echt heel lang in maat 86 gezeten en daar zit Pepijn nu in. De kleren van Laurens zijn in die maat wel wat afgedragen, dus ik moet straks in de herfst weer twee nieuwe wintergarderobes tegelijk aanschaffen.

Voor kinderopvang voor twee kinderen zijn we niet eens zo gek veel meer gaan betalen, voor een tweede kindje krijg je natuurlijk wat meer vergoed.

Ik denk dat als straks alle drie de kinderen van het kdv af zijn, en geen bso nodig hebben, we opeens weer veel geld overhouden. Maar goed, dan moeten we dus ook weer drie paar schoenen tegelijk gaan kopen bijvoorbeeld...
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  kwak do 7 jun 2012 - 7:10

Als ik me aan mijn week budget hou sparen wij z'n 150/200 euro in de maand.
als mijn man als beunhaas een site af heeft kunnen we meer sparen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Linda do 7 jun 2012 - 7:12

Voordat we een kind kregen konden wij rond de € 1000,- per maand sparen. Daarnaast konden we ook nog flink wat geld uitgeven voor leuke dingen.

Inmiddels hebben we een dochter, een veel duurder huis en werken we beide minder dan voorheen. Als het mee zit kunnen we € 200,- per maand sparen, maar meestal minder.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 7:13

Ik merk heel goed verschil nu de tweeling er is. Nu zitten er natuurlijk 3 in de luiers, alles is dubbel qua aanschaf en dat is toch wel de grootste kostenpost op dit moment.

Ook werk ik nu nog maar een paar uur per week, dus we hebben veeeeel minder inkomen.

We proberen elke maand 100 euro te sparen, maar soms gaat dat net zo hard weer terug, en sowieso ben ik elke maand blij als het loon er weer is, dan is het ook echt gedaan met ons saldo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 7:15

Weinig, sowieso niet elke maand nu. We sparen alles wat extra binnenkomt, hebben ook wel een aardige buffer en we komen ook wel rond, maar meer dan een paar tientjes per maand sparen zit er nu sowieso niet in. We merken verder nog geen verschil nu de derde er is, maar die kost nu ook nog maar weinig aangezien hij over 2,5 maand pas opvang nodig zal hebben en verder alleen luiers verbruikt.

Van de kinderbijslag sparen we trouwens wel standaard op een aparte rekening dan onze eigen (niet het hele bedrag), en ook elke maand voor elk kind apart.


Laatst aangepast door Arden op do 7 jun 2012 - 7:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Joss1 do 7 jun 2012 - 7:16

Wij kunnen tegenwoordig bijna niet meer sparen. Toen onze zoon er nog niet was werkten we beiden fulltime en hadden een redelijke goedkope huurwoning, dus sparen ging makkelijk, tussen de 1000 en 1500 euro per maand. Nu is het vaak dat we het net redden met ons salaris.
Joss1
Joss1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 7:17

Wij zijn alleen maar meer gaan verdienen sinds onze dochter er is. Toen zij kwam, kwamen we iedere maand net uit met het loon en konden we nauwelijks sparen, inmiddels verdient mijn man bijna het dubbele en heb ik ook een volwaardig maandloon. Onze uitgaven zijn ook flink gestegen (alleen de kinderopvang al Rolling Eyes ) en is ons uitgavenpatroon ook iets anders dan voor onze dochter kwam -understatement-, maar we kunnen het grootste deel van mijn maandloon zo ongeveer sparen als we zouden willen (á 1000 tot 1500 euro).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 7:18

Wij sparen trouwens wel standaard per kind 10 euro, daar kom ik dan ook absoluut niet aan. Dat vind ik nog belangrijker dan voor onszelf, al wil ik op onze eigen spaarrekening ook graag een redelijk bedrag achter de hand houden. Soms vliegt het eraf, maar dan probeer ik toch even weer flink te sparen. Ons vakantiegeld, belastingteruggave enz zet ik daar meteen op.

De kinderbijslag is ook zo op wat dat betreft, er van sparen zit er nu met 4 niet meer in, dat gebruik ik echt voor kleding en schoenen enz.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Tania do 7 jun 2012 - 7:19

Ja ligt eraan, we houden na aftrek van de vaste lasten nog genoeg over alleen zijn we nogal goed in geld uitgeven en sparen we dus te weinig. Ik heb toevallig vanmiddag ingesteld dat er automatisch 350,- wordt overgeschreven naar de spaarrekening. En elke maand gaat er ook 50 euro naar de spaarrekening voor de kinderen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Flower_L do 7 jun 2012 - 7:22

.


Laatst aangepast door Flower_L op zo 19 mei 2013 - 23:00; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Muppetje do 7 jun 2012 - 7:26

Ik gok dat wij straks rond de 400 kunnen sparen, maar ik wil ook sparen voor de kleine, 50 pm. Dus dan misschien 350 voor ons. Nu kunnen we 1000 sparen, maar ik ga behoorlijk minder verdienen en de lasten stijgen natuurlijk

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Snoes do 7 jun 2012 - 7:40

Wij hebben al wat liggen rekenen en ik verwacht dat wij tussen de 500 à 750 euro per maand nog kunnen sparen eenmaal onze kleine er is. Ik zal wat minder gaan verdienen, we willen ook per maand sowieso voor ons kindje sparen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 7:54

Wat kunnen sommigen nog veel sparen!
Ik werk weinig en verdien weinig en we leven relatief duur.
Wij sparen automatisch 20 euro voor haar, komen we ook niet aan.
Voor onszelf sparen we 50 euro pm (niet elke maand helaas, maar straks komt dat vanzelf weer), en alle extra teruggaves gaan naar de spaarrekening.


Vind het overigens qua kosten erg tegenvallen, een kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Annie24 do 7 jun 2012 - 7:56

Elke maand weer wat anders. Ik wil een bepaald bedrag op de betaalrekening hebben staan en zodra ons loon gestort wordt, stort ik alles wat er op dat moment boven zit op de spaarrekening.

Wbt inkomsten zijn we niet achteruit gegaan, want we werken beiden nog 36 uur. Door loonsverhoging zijn we juist vooruit gegaan.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 7:57

Wij sparen best nog wel veel. Ik geloof standaard zo'n 400 per maand of zo. En als we nog geld over hebben van de vorige maand als ons nieuwe salaris binnen is, storten we dat ook weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Thunder do 7 jun 2012 - 8:03

Wij sparen standaard elke maand €275,-. Als mijn man extra klussen heeft dan gaat dat geld ook regelrecht naar de spaarrekening. Voor de kinderen er waren spaarden we standaard €500,- per maand.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gast do 7 jun 2012 - 8:09

weg.


Laatst aangepast door Anniej_S op do 7 jun 2012 - 8:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Muppetje do 7 jun 2012 - 8:17

Rataplan schreef:Wij sparen standaard elke maand €275,-. Als mijn man extra klussen heeft dan gaat dat geld ook regelrecht naar de spaarrekening. Voor de kinderen er waren spaarden we standaard €500,- per maand.
Nul teveel? Of spaar je onwijs veel voor de kids?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Flower_L do 7 jun 2012 - 8:18

Zoveel spaarden zij toen ze nog kinderloos waren gok ik.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Thunder do 7 jun 2012 - 8:20

Flower_L schreef:Zoveel spaarden zij toen ze nog kinderloos waren gok ik.
Klopt, dat staat er toch ook...? Voor de kinderen er waren...

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Muppetje do 7 jun 2012 - 8:21

Rataplan schreef:
Flower_L schreef:Zoveel spaarden zij toen ze nog kinderloos waren gok ik.
Klopt, dat staat er toch ook...? Voor de kinderen er waren...

Volgens mij wordt het tijd om naar bed te gaan, lees al de hele avond alles verkeerd, sorry Wink


Laatst aangepast door Muppetje op do 7 jun 2012 - 8:26; in totaal 1 keer bewerkt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Flower_L do 7 jun 2012 - 8:21

***


Laatst aangepast door Flower_L op do 7 jun 2012 - 9:11; in totaal 2 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Thunder do 7 jun 2012 - 8:23

Muppetje schreef:
Rataplan schreef:
Flower_L schreef:Zoveel spaarden zij toen ze nog kinderloos waren gok ik.
Klopt, dat staat er toch ook...? Voor de kinderen er waren...

Volgens mij wordt het tijd om naar bed te gaan, rees al de hele avond alles verkeerd, sorry Wink
Maakt niet uit Wink .

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen? Empty Re: Hoeveel kunnen jullie nu nog sparen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum