Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

MRI-scan en piercings vraagje

+2
TukTuk
Vanilla Queen
6 plaatsers

Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  Vanilla Queen vr 23 maa 2012 - 12:19

ik moet morgen een MRI scan laten maken van mijn been. In de brief staat vermeld dat sieraden af moeten. Maar ik vraag me af of dat niet standaard vermeld is in zo'n brief. Ik heb alleen maar piercings in mijn oren en in mijn tepels (en dan nog in mijn navel, maar die doe ik dan wel uit), 7 in totaal dus. Moeten de rest dan ook echt uit?? Heb iemand enig idee? Er zit toch een aardige afstand tussen mijn been en mijn tieten lijkt mij angel
Het is echt een tijdrovend gedoe om mijn piercings weer erin te krijgen en ben bang dat ik daardoor mijn huid stuk maak, aangezien ik gevoelig ben voor ontstekingen zit ik daar niet echt op te wachten. :shock:

Dank!
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty Re: MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  TukTuk vr 23 maa 2012 - 12:22

Vanilla Queen schreef:ik moet morgen een MRI scan laten maken van mijn been. In de brief staat vermeld dat sieraden af moeten. Maar ik vraag me af of dat niet standaard vermeld is in zo'n brief. Ik heb alleen maar piercings in mijn oren en in mijn tepels (en dan nog in mijn navel, maar die doe ik dan wel uit), 7 in totaal dus. Moeten de rest dan ook echt uit?? Heb iemand enig idee? Er zit toch een aardige afstand tussen mijn been en mijn tieten lijkt mij MRI-scan en piercings vraagje 166342
Het is echt een tijdrovend gedoe om mijn piercings weer erin te krijgen en ben bang dat ik daardoor mijn huid stuk maak, aangezien ik gevoelig ben voor ontstekingen zit ik daar niet echt op te wachten. :shock:

Dank!

Ja volgens mij moeten die wel uit, want het gaat om het magnetische veld, Zelfde als beugelbh's etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty Re: MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  Vanilla Queen vr 23 maa 2012 - 12:30

Ik heb al een non-sexy shirtje klaar leggen (ow en oordoppies want schijnt lawaaierig te zijn ofzo) haha (al ga ik echt niet zonder bh aan de deur uit, lol).

Titanium schijnt niet echt een probleem te zijn, maar ik heb nou net weer geen magneet bij de hand liggen om dat ff te checken.
Maar goed, ik zal dan maar het zekere voor het onzekere nemen voordat ik straks met oor en tepels aan de spoel vast geplakt zit.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty Re: MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  TukTuk vr 23 maa 2012 - 12:40

Vanilla Queen schreef:Ik heb al een non-sexy shirtje klaar leggen (ow en oordoppies want schijnt lawaaierig te zijn ofzo) haha (al ga ik echt niet zonder bh aan de deur uit, lol).

Titanium schijnt niet echt een probleem te zijn, maar ik heb nou net weer geen magneet bij de hand liggen om dat ff te checken.
Maar goed, ik zal dan maar het zekere voor het onzekere nemen voordat ik straks met oor en tepels aan de spoel vast geplakt zit.

Kan je niet van te voren nog even bellen? Of moet je vroeg in de ochtend al? Succes trouwens!
Ik moet 10 april voor een MRI, zie erg op tegen het stil liggen :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty Re: MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  Vanilla Queen vr 23 maa 2012 - 12:55

AngelNyn schreef:
Vanilla Queen schreef:Ik heb al een non-sexy shirtje klaar leggen (ow en oordoppies want schijnt lawaaierig te zijn ofzo) haha (al ga ik echt niet zonder bh aan de deur uit, lol).

Titanium schijnt niet echt een probleem te zijn, maar ik heb nou net weer geen magneet bij de hand liggen om dat ff te checken.
Maar goed, ik zal dan maar het zekere voor het onzekere nemen voordat ik straks met oor en tepels aan de spoel vast geplakt zit.

Kan je niet van te voren nog even bellen? Of moet je vroeg in de ochtend al? Succes trouwens!
Ik moet 10 april voor een MRI, zie erg op tegen het stil liggen :P

Ik hoef pas om kwart over 2, misschien is bellen idd wel een idee haha, zelf niet eens over nagedacht, suf haha (terwijl ik daar een week de tijd voor heb gehad).
Heb zelf ook niet zo'n trek in het stilliggen, zou echt weer typisch iets voor mij zijn om onhoudbare jeuk ergens te krijgen ofzo Suspect


Heb jij al eerder een MRI gehad? Vind het wel een soort van spannend hoor.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty Re: MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  Sarah1985 vr 23 maa 2012 - 19:52

Mijn vader moest niet zo lang geleden 1 van zijn rug. En moest zijn oorbel uit
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty Re: MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  TukTuk vr 23 maa 2012 - 20:28

Vanilla Queen schreef:
AngelNyn schreef:
Vanilla Queen schreef:Ik heb al een non-sexy shirtje klaar leggen (ow en oordoppies want schijnt lawaaierig te zijn ofzo) haha (al ga ik echt niet zonder bh aan de deur uit, lol).

Titanium schijnt niet echt een probleem te zijn, maar ik heb nou net weer geen magneet bij de hand liggen om dat ff te checken.
Maar goed, ik zal dan maar het zekere voor het onzekere nemen voordat ik straks met oor en tepels aan de spoel vast geplakt zit.

Kan je niet van te voren nog even bellen? Of moet je vroeg in de ochtend al? Succes trouwens!
Ik moet 10 april voor een MRI, zie erg op tegen het stil liggen :P

Ik hoef pas om kwart over 2, misschien is bellen idd wel een idee haha, zelf niet eens over nagedacht, suf haha (terwijl ik daar een week de tijd voor heb gehad).
Heb zelf ook niet zo'n trek in het stilliggen, zou echt weer typisch iets voor mij zijn om onhoudbare jeuk ergens te krijgen ofzo Suspect


Heb jij al eerder een MRI gehad? Vind het wel een soort van spannend hoor.

Haha daar ben ik ook bang voor! Ik kan sowieso niet stil liggen.. Moet altijd wel íets doen, knakken met mn vingers, nek knakken, ff gewoon iets bewegen..

Ik heb 1x eerder een MRI gehad, voor mijn nek toen, en moet nu voor mijn pols. Zag op internet dat er ook kleine MRI scanners bestaan, dan zit je gewon op een stoel en alleen je hand of been gaat er in dan, heb dat veel liever :P
Heb ook geen idee hoe ik dan in die scanner moet gaan liggen straks..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty Re: MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  Mysterious vr 23 maa 2012 - 23:44

Ik mocht mijn navelpiercing ( goud) in houden. Hij ging er met zo'n speciaal magneet apparaat over heen om te kijken of die ging piepen, anders moest ie wel uit maar hij piepte niet en kon gewoon blijven zitten
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty Re: MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  JustMeDaan za 24 maa 2012 - 4:18

Ik heb 2 niet verwijderbare piercings (dermal anchors) Maar dat is titanium, dus dat was geen probleem. Rest zou ik echt uit doen. Je kan er ook brandwonden van krijgen omdat je piercing heet word. En het trekt inderdaad naar het apparaat en dan kan ie hem eruit trekken.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty Re: MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  Vanilla Queen za 24 maa 2012 - 7:22

Ik heb ze er idd maar allemaal uitgehaald vandaag.
De jongen die de scan deed dat in dit ziekenhuis sowieso alle sieraden uit of af kunnen dat dan ook moeten.
Best wel gek zo'n scan, de plek die gescand werd, werd helemaal tintelig en heet haha. Gelukkig hoefde ik er niet met mijn hoofd in, ik denk dat ik dan in paniek had geraakt.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty Re: MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  JustMeDaan za 24 maa 2012 - 21:28

Ik moest wel mijn horloge uit, en ook mijn oorbellen volgens mij, maar dat weet ik niet zeker meer. Kreeg ook een koptelefoon op en daar zit toch ook ijzer/metaal enz aan. De plek waar ik gescand werd(buik) werd bij mij ook warm, helaas lag ik wel met mijn hoofd ook in dat apparaat en ik ben niet claustrofobisch maar ik zou het daarin bijna geworden zijn. Wat een herrie maakt zo een ding en bonkt, lag er soms toch in te schudden.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty Re: MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 21:37

Ik doe wel eens mee aan onderzoeken van de universiteit en moet dan ook wel eens testen doen in de MRI scanner. Hier moeten alle sieraden, piercings en beugelbh's uit/af. Alleen een draadje achter de tanden is vaak geen probleem :P (tja die kan ik er niet uithalen).

Het langste wat ik erin heb gelegen is 1.5 uur en toen was ik echt kapot. Mijn rug deed zo zeer, op zo'n harde plank liggen. En ik moest ook nog proberen te slapen! Nou dat lukt echt niet in dat lawaai hoor!.


(hier kreeg ik trouwens oordoppen en een koptelefoon). Ook werd mijn hoofd helemaal ingebonden (maar goed het ging ook om een hoofd mri bij dat onderzoek).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty Re: MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  girli za 24 maa 2012 - 21:54

De MRI vormt een groot magnetisch veld dat groter is dan het oppervlak dat wordt gescand. Daarom moet je alles uit doen. Zoals iemand al zei, er kunnen brandplekken ontstaan als je bijvoorbeeld een beugel bh aan hebt en kunnen naar het apparaat toe getrokken worden.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

MRI-scan en piercings vraagje Empty Re: MRI-scan en piercings vraagje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum