Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Balans gezin en werk

+27
LDJ
nillis
*Lookie*
Sophiee
Roos
woezel
MissD
frolic
schuddebuikje
Darius
-Ieniemienie-
Theeleut
Pussycat
Printje
PapillonRose
Slakje
Bruintje Beer
Annie24
Wennes
Thunder
Susan
Linda
SarahKey
kwak
PiP
Twellie
Flower_L
31 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Pussycat wo 21 maa 2012 - 10:41

Het verschilt heel erg hoeveel ik werk. De ene week 1 dag de andere week 4 dagen.
Net hoeveel zin ik heb of hoeveel geld ik wil verdienen.
Mijn vriend werkt 4 dagen, maar heeft veel vakanties waardoor ik dan extra werk.
Hij wil het liefst naar 3 dagen gaan. Dus hij is op zoek naar ander werk of misschien kan het volgend jaar ook wel op zijn huidige werk.

Ik vind het prima zo en zou niet anders willen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Theeleut wo 21 maa 2012 - 10:55

Sinds ik moeder ben, ben ik 20 uur gaan werken. Toen mijn dochter 4 jaar was ben ik langdurig in de ziektewet terecht gekomen en na ruim een jaar weer werk gaan zoeken. Na 9 maanden zoeken nog steeds werkloos en intussen zwanger van de 2e geraakt, toen hebben mijn man en ik besloten de opvang van de oudste op te zeggen en mijn uitkering stop te zetten en voorlopig thuis te blijven bij de kinderen.

Tot nu toe bevalt dat prima! Soms mis ik wel het 'er tussen uit zijn', maar van die werkdagen mis ik niet het gedoe er omheen in de ochtend en gehaast tijdens het avond eten. Of het geregel als er een kind ziek is of plots een vrije dag van school/vakanties.
Dat geveol van er tussen uit zijn weegt voor mij persoonlijk niet op tegen de m.i. nadelen van werken.

Mijn tijd komt wel weer als de kinderen zelfstandiger zijn.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  -Ieniemienie- wo 21 maa 2012 - 20:39

Ikzelf werk 20u in de week. De ene week 3 dagen, de andere week 2 dagen.
Ikzelf vind het heerlijk zo. Ik doe het huishouden op mn vrije dagen. En soms doet mn man wel eens wat als ik werk.

Wel baal ik soms van de werktijden van mn man. Hij werkt 6 dagen in de week van 01.30u snachts tot 12u smiddags.
En omdat T snachts slecht slaapt, komt al het nachtwerk/ochtend werk altijd op mij neer. Omdat hij er dan al niet meer is.
De zondag is hij vrij, maar omdat hij doordeweek zo wijnig slaapt, slaapt hij dan meestal uit. Dus dan komt het nog op mij neer. Heel af en toe gaat hij er uit. Maar meestal ik. Dat breekt me soms wel op.

Daarin tegen vind ik het wel weer een groot voordeel dat de kids hun papa zo veel zien. Overdag is hij vaak thuis en heeft dan tijd voor de kindjes.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  SarahKey wo 21 maa 2012 - 20:59

Rataplan schreef:Tja Slakje, ik kan ook zeggen: Wat werk jij veel...!

Niet iedereen heeft de situatie voor het uitkiezen.

Idd dat kunnen we ook zeggen.

Persoonlijk vind ik 40 uur werken met een kind veel te veel. Daarvoor heb ik geen kind mogen krijgen, om hem (of haar als je een meisje hebt) zoveel naar een oppas/kdv/gastouder te brengen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Linda wo 21 maa 2012 - 21:04

Ik heb wel eens meer gehoord dat het in België veel normaler is om fulltime te werken. Je hebt daar weinig parttime functies waar je echt carrière mee kan maken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 21:06

SarahKey schreef:
Rataplan schreef:Tja Slakje, ik kan ook zeggen: Wat werk jij veel...!

Niet iedereen heeft de situatie voor het uitkiezen.

Idd dat kunnen we ook zeggen.

Persoonlijk vind ik 40 uur werken met een kind veel te veel. Daarvoor heb ik geen kind mogen krijgen, om hem (of haar als je een meisje hebt) zoveel naar een oppas/kdv/gastouder te brengen.

Oké.... Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Darius wo 21 maa 2012 - 21:15

Nederland is een van de weinige landen waar parttime werken mogelijk is. We doen nu wel met z'n allen alsof dat heel normaal is, en als iemand (bijna) fulltime werkt geen goede moeder is, maar eigenlijk mogen we op onze knieeen van dankbaarheid.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  schuddebuikje wo 21 maa 2012 - 21:19

SarahKey schreef:
Rataplan schreef:Tja Slakje, ik kan ook zeggen: Wat werk jij veel...!

Niet iedereen heeft de situatie voor het uitkiezen.

Idd dat kunnen we ook zeggen.

Persoonlijk vind ik 40 uur werken met een kind veel te veel. Daarvoor heb ik geen kind mogen krijgen, om hem (of haar als je een meisje hebt) zoveel naar een oppas/kdv/gastouder te brengen.



sarahkey ,wat een rare opmerking. lees het stukje boven je. niet iedereen heeft de situatie voor het uitkiezen.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Susan wo 21 maa 2012 - 21:26

Ik vond die reactie 'wat werken jullie weinig' anders ook niet echt prettig. Ook als je weinig of niet werkt is het niet leuk om daar opmerkingen over te krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 21:28

Ik las het als constatering, ik las er geen veroordelingen in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 21:28

Darius schreef:Nederland is een van de weinige landen waar parttime werken mogelijk is. We doen nu wel met z'n allen alsof dat heel normaal is, en als iemand (bijna) fulltime werkt geen goede moeder is, maar eigenlijk mogen we op onze knieeen van dankbaarheid.

Nou, inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Susan wo 21 maa 2012 - 21:31

Jolicious schreef:Ik las het als constatering, ik las er geen veroordelingen in.

Het kwam op mij niet prettig over en op Rataplan duidelijk ook niet. Eerlijk gezegd dacht ik ook: waarschijnlijk zou zij het andersom ook niet fijn vinden als iemand tegen haar zegt: 'Goh, wat werk jij veel.' Ik merk op discussies op fora heel vaak dat (veel) werkende moeders daar gevoelig voor zijn, óók als het maar een constatering is, maar andersom is het evenmin leuk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 21:37

Ik snap wel dat je 'm zo op kan vatten, maar om er dan meteen zo'n generaliserende opmerking tegenaan te gooien als wat SarahKey doet..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Susan wo 21 maa 2012 - 21:45

Nee, maar goed, wat SarahKey zegt is niet mijn verantwoordelijkheid en maakt mijn gevoel over de reactie van Slakje niet anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 21:50

Nee, maar het ging toch over die opmerking? Je zegt: 'ik vind die opmerking van Slakje anders ook niet leuk".


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Susan wo 21 maa 2012 - 21:54

SarahKey verwoordt het ongenuanceerder en meer veroordelend dan Slakje en daarom wordt er op haar nu heel sterk gereageerd, terwijl ik dus vind dat het van 'beide kanten' kwam, om het maar zo te zeggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  frolic wo 21 maa 2012 - 21:56

Ik werk nu een dag of 3 vrijwillig om de kosten van het bedrijf van mijn vader waar ik een stukje mede eigenaar van ben te drukken.Maar zodra het weer kan ben ik weer full time thuis !

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 21:56

Ja, ligt er inderdaad dan aan hoe je het opvat. Moeilijke van geschreven woorden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  MissD wo 21 maa 2012 - 22:16

Ik ga vanaf maandag weer 24uur werken, onregelmatig. Maar omdat T. daardoor vaak een nachtje bij mijn ouders moet blijven (of meerdere nachten aangezien hier geen flexibele kinderopvang is waar T. een paar uur kan zijn tot haar papa thuis komt van werk) ga ik kijken of ik iets kan vinden waar ik alleen de avonden hoef te werken, dus wanneer t. haar papa thuis is en in het weekend. Zodat ik overdag voor haar kan zorgen en hij 's avonds en ze dus niet meerdere nachten weg hoeft tenzij ze gewoon gaat logeren bij opa en oma omdat het leuk is en niet omdat het moet vanwege mijn werk.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  woezel wo 21 maa 2012 - 22:20

Ik ben fultime thuis bij de kinderen. Tot nu toe bevalt dat goed. Af en toe lijkt het me inderdaad wel eens lekker om wat voor jezelf te hebben, maar niet dat geregel er om heen.
Als C op school zit, ga ik langzaam aan weer kijken of ik wat leuks kan vinden.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Roos wo 21 maa 2012 - 22:21

Ik werk nu 20/22 uur, mijn vriend 40 tot 60 uur.
Opvang is goed geregeld en we hebben een prima ritme. Balans op zich ook wel.
Ik doe eigenlijk alles in het huishouden en heb de meeste zorg voor zoonlief Laughing

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  SarahKey wo 21 maa 2012 - 22:30

schuddebuikje schreef:
SarahKey schreef:
Rataplan schreef:Tja Slakje, ik kan ook zeggen: Wat werk jij veel...!

Niet iedereen heeft de situatie voor het uitkiezen.

Idd dat kunnen we ook zeggen.

Persoonlijk vind ik 40 uur werken met een kind veel te veel. Daarvoor heb ik geen kind mogen krijgen, om hem (of haar als je een meisje hebt) zoveel naar een oppas/kdv/gastouder te brengen.



sarahkey ,wat een rare opmerking. lees het stukje boven je. niet iedereen heeft de situatie voor het uitkiezen.

Nee dat snap ik ook wel, maar niet iedereen kiest ook voor weinig werken.

Maar goed persoonlijk heb ik geen kind gekregen om hem constant weg te brengen. Dat is ook een keuze al heeft bv een alleenstaande moeder die keuze niet. Ik heb die keuze wel en ben daar blij om.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 22:31

Voor de mensen die om en om werken (dus man overdag en vrouw bijv s'avonds): missen jullie de tijd als gezin samen niet? Dat zou ik namelijk wel echt hebben. Dan zie je elkaar als partner nauwelijks...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  MissD wo 21 maa 2012 - 22:33

Jolicious schreef:Voor de mensen die om en om werken (dus man overdag en vrouw bijv s'avonds): missen jullie de tijd als gezin samen niet? Dat zou ik namelijk wel echt hebben. Dan zie je elkaar als partner nauwelijks...

Nee ik werk maar 24 uur dus dat is niet veel. Heb ook gewoon avonden vrij, weekenden vrij, als ik door de weeks vrij ben kan mijn man ook een dag vrij nemen. Dus nee wij missen dat eigenlijk niet.
En als ik straks in de thuiszorg zou mogen gaan werken, dan eet ik iedere avond nog thuis met mijn man, en daarna ga ik werken, ik kom thuis als hij nog wakker is, kan tegelijk met hem uit bed gaan zodat we dan ook nog een extra uurtje samen hebben dus nee... missen doe ik het niet. Komt waarschijnlijk omdat ik al onregelmatig werk vanaf het moment dat ik hem heb leren kennen dus we zijn er aan gewend.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Sophiee wo 21 maa 2012 - 23:55

Ons kleintje is er natuurlijk nog niet, maar zo gaan wij het doen:

Mijn vriend werkt 36 uur in de week, 5 dagen van 6-14. Ik werk 24-28 uur, ene week 6-10 uur doordeweeks (begeleiding bij gezinnen thuis) en 36 uur in het weekend (logeerweekend). Andere week 6-10 uur doordeweeks en weekend vrij. De uren die ik doordeweeks werk, zijn 's middags en/of 's avonds (na schooltijd van de kinderen). Mijn vriend is bijna altijd thuis als ik ga werken en andersom. Omdat ik heel veel uren in twee weekenden per maand werk, heb ik doordeweeks 2 volle dagen vrij én 2 weekenden per maand vrij. Nauwelijks opvang nodig én voldoende quality time met het hele gezin. Nu bevalt dit heel goed, hopelijk straks ook nog als de baby er is! Onze moeders passen trouwens op als we wat overlapping in werktijd hebben. Met professionele opvang is dit nauwelijks op te vangen, daar het soms maar om een uurtje per dag gaat. Dan betalen we veel te veel voor uren die we niet gebruiken.

De balans is hier prima. We hebben de taken goed verdeeld, ik doe uiteraard wat meer omdat ik meer thuis ben. Ik ben ook echt de regelneef van ons twee. Ik regel alles, en bespreek dat met hem. Prima verdeeld hier smile!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Balans gezin en werk - Pagina 2 Empty Re: Balans gezin en werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum