Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Amsterdam (wijken)

4 plaatsers

Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Amsterdam (wijken)

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 4:39

Van maart t/m juli ga ik stage lopen in Amsterdam (oud zuid) en ik zou erg graag tijdelijk verhuizen naar Amsterdam.

Ik ben alleen niet echt thuis in Amsterdam en vroeg me af waar ik het beste kan zoeken. Zijn er mindere wijken? En ik wil het liefste zo min mogelijk reisafstand hebben. (De prijs voor de woonruimte maakt me minder uit, omdat het maar voor 5 maanden is..)

Ik ga er niet vanuit dat het direct lukt om een woonruimte te vinden, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die in Amsterdam wonen.

Bedankt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  Caresses wo 12 jan 2011 - 4:59

Oud zuid is een goede wijk.
Misschien kan je via anti-kraak een huisje vinden.

Wijken waar ik zelf echt niet zou willen wonen is zuidoost (de bijlmer) en Geuzenveld.
Andere wijken zijn op zich wel oke (al zit er ook veel verschil in, maar in de bovengenoemde wijken voel ik mij het minst op mijn gemak 's avonds).
Ik zou even kijken op google maps, (al weet ik niet of je daar ook de wijken op ziet).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 5:09

De bijlmer had ik inderdaad al links laten liggen haha.

Weet je iets meer over oud-west en de rivierenbuurt? En wat zou zelf je voorkeur zijn bij deze twee wijken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 5:19

Als ik zou moeten kiezen tussen Rivierenbuurt en oudwest, zou ik voor oud west gaan. Dichter bij het centrum en levendiger. Rivierenbuurt is prima hoor maar wel een beetje saai....

Verder is Westerpark erg leuk maar ook erg geliefd.

Oost, Zuid/oost en Geuzenveld zou ik niet willen wonen.

Slotervaart is redelijk en qua afstand er goed te doen maar er gebeurd hier ook niet zoveel. Je bent wel in een poep en een scheet op het leidseplein, dat scheelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  minoessepoes do 13 jan 2011 - 3:15

Het Westerpark is inderdaad leuk!

Ik woon in Oost, vlak bij de middenweg, waarom zou je daar niet willen wonen Sunprincess? Ik vind het een prima buurt, zit in 10 minuten fietsen in het centrum, Amstelstation bijna aan de overkant van de weg en daar stoppen ook alle metro's en de tram wat ik ideaal vind, de Albert Cuijp is op loop afstand als je een gezellige wandeling wil maken en de Dappermarkt is ook vlakbij! En ik voel me hier wel veilig op straat!

Een vriendin van ons woont in de buurt van station Lelylaan en daar zou ik persoonlijk ook niet willen wonen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 3:28

In Amsterdam zou ik alleen maar in OudZuid of Centrum willen wonen. De andere wijken vind ik echt niets.. Westerpark gaat dan nog, omdat je met 5 minuten fietsen al bij het centrum bent, maar verder...

Bijlmer, Osdorp en bijv. Dapperbuurt in Amsterdam Oost.. nee daar wil ik niet wonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  minoessepoes do 13 jan 2011 - 3:38

Nou ik zou toch graag ooit eens een huisje kopen aan de Transvaalkade in Oost. Of waar zich vorig jaar "het blok" van Net 5 afspeelde, dat is ook een heel leuk stukje Oost. Het ligt er ook echt maar helemaal aan waar je in zo'n omgeving woont, ik weet wel dat er ook stukken in West zijn waar ik absoluut niet zou willen wonen.
Als ik de keus had dan zou ik ook graag in de Pijp willen wonen, vind ik ook een leuke buurt. Oud-Zuid en het Centrum zou ik ook best willen wonen maar ik geloof niet dat ik het geld er voor over zou hebben wat huizen kosten in die buurten.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 11:29

Ik vind oud-zuid leuk, want daar woon ik zelf:P. Maar het ligt er per stadsdeel ook maar net aan waar je precies zit hoor. Ik zit bij het museumplein dus dat is bijna centrum. Maar heel erg zuid oud-zuid vind ik geen reet aan, dan kun je net zo goed in een dorp gaan wonen.
Verder heb je in de baarsjes, bos en lommer, oud-west, centrum en oost echt leuke stukken zitten, maar ook mindere. Het ligt er maar net aan waar je zit. Voor jou, als je dicht bij je stage wilt wonen, is oud-zuid of centrum natuurlijk ideaal. Maar daar is het ook meteen het lastigst om een leuk en betaalbaar huis te vinden.. Anti-kraak is natuurlijk een oplossing, maar weer lastig tussen te komen. Suces!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  Merai vr 14 jan 2011 - 8:15

Er zijn in veel verschillende wijken leuke stukken! Minoessepoes, ons vorige huis was op de middenweg, heerlijke buurt inderdaad! Nu wonen we net achter de Jordaan, het heet hier officieel westerpark maar het is echt maar net buiten de stadsring. Helaas moeten we weer verhuizen, we hebben nu iets op het oog in slotermeer. Dat is qua ligging wel een stuk minder maar ook nog steeds dicht bij de stad. Ik denk dat je, zeker voor vijf maanden, niet te veel eisen moet stellen aan een kamer. Het is al zo moeilijk om hier iets te vinden.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 23:46

CKC schreef:In Amsterdam zou ik alleen maar in OudZuid of Centrum willen wonen. De andere wijken vind ik echt niets.. Westerpark gaat dan nog, omdat je met 5 minuten fietsen al bij het centrum bent, maar verder...

Bijlmer, Osdorp en bijv. Dapperbuurt in Amsterdam Oost.. nee daar wil ik niet wonen.
hahaha wat een grap. Ooit weleens op het leidseplein geweest? Als je daar de straat oversteekt sta je in oud west.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 23:50

Voor 5 maanden kanje overal gaan wonen, dat maakt toch niet zoveel uit?

Als het om koop gaat zou ik:
- westerpark
- oud west
- pijp (=oud zuid)
- oud zuid
- bepaalde stukken baarsjes/bos en lommer

Ik ben echt een west meisje, dus zou er nooit voor kiezen om in Oost te wonen. Maar Oost is verder een prima buurt met leuke kroegen. Niks mis mee.

Niet in:
-centrum (zoveel gezeik met parkeervergunning, toeristen en feestjes e.d.)
- rivierenbuurt (te kak en te ver weg)
- noord super irritant met de pont
- alles buiten de A10 (te ver weg)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  loura ma 17 jan 2011 - 1:33

Ik woon in centrum en werk in west (slotermeer) Slotermeer raad ik sowieso af om daar een huisje te zoeken. Bos en lommer heeft leuke stukjes maar staat ook niet goed bekend. Oud zuid is erg leuk maar heeeel moeilijk iets te vinden zelfs kamers. Tenzij je via via iets weet. Bijlmer blijkt nu wel weer beter te worden qua buurt maar ik kom er zelf nooit. Centrum is natuurlijk wel gezellig om te wonen Very Happy maar ook zo lastig iets te vinden. Ik kon het via via krijgen maar anders was het noooit gelukt! Westerpark is ook erg gezellig smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  loura ma 17 jan 2011 - 1:36

Veer schreef:Voor 5 maanden kanje overal gaan wonen, dat maakt toch niet zoveel uit?

Als het om koop gaat zou ik:
- westerpark
- oud west
- pijp (=oud zuid)
- oud zuid
- bepaalde stukken baarsjes/bos en lommer

Ik ben echt een west meisje, dus zou er nooit voor kiezen om in Oost te wonen. Maar Oost is verder een prima buurt met leuke kroegen. Niks mis mee.

Niet in:
-centrum (zoveel gezeik met parkeervergunning, toeristen en feestjes e.d.)
- rivierenbuurt (te kak en te ver weg)
- noord super irritant met de pont
- alles buiten de A10 (te ver weg)

Je moet gewoon geen auto hebben als je in het centrum woont dan heb je ook geen gezeik :p Ligt eraan waar je in centrum woont want die toeristen lopen niet overal voor je deur te fotograferen Wink Bij mij wel daar niet van haha.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 7:20

Dat is leuk als je studeert Loura, maar als je een baan hebt (en een gezin) is een auto toch wel handig soms.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 1:49

Hoe is de admiraal de ruijterweg? Of ligt het eraan waar je zit.. die straat is echt lang volgens mij en ik weet nog niet om welk nummer het gaat Laughing

Ik heb ook echt geen flauw idee van afstanden in Amsterdam :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 1:53

Ik vind de admiraal de ruyterweg erg leuk! Hij is lang ja.. maar opzich zijn het allemaal prima huizen. Het 1 zal dan dus alleen wat verder weg zijn dan het ander.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Amsterdam (wijken) Empty Re: Amsterdam (wijken)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum