Amsterdam
+4
rapa nui
Suusie
minoessepoes
S.Suus
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Amsterdam
Ik ga komende week een lang weekend naar Amsterdam toe,
Nu vroeg ik me voor de mensen die er bekend zijn:
Wat móet ik echt gezien hebben?
De Albert Kuyp, PC Hooftstraat en t Anne Frankhuis heb k al gezien...
Nu vroeg ik me voor de mensen die er bekend zijn:
Wat móet ik echt gezien hebben?
De Albert Kuyp, PC Hooftstraat en t Anne Frankhuis heb k al gezien...
S.Suus- Zwijger
- Aantal berichten : 8
Punten : 12
Registratiedatum : 06-12-10
Re: Amsterdam
Uhm de H&M op de dam En de etalage bij de Bijenkorf (ik heb hem zelf ook nog niet gezien, maar die is meestal wel mooi rond de kerst).
Verder kan je naar de 9 straatjes gaan om te winkelen (zoek het even op via Google). En misschien nog even gezellig een stukje door het Vondelpark wandelen als het niet te koud is? En bij het theehuis wat drinken. En als je echt de toerist uit wil hangen kan je natuurlijk een rondvaart doen of zoiets maar dat vind ik persoonlijk niks. 's Avonds zou je naar de film kunnen gaan, in Tuschinski bijvoorbeeld. Ga een glühwein drinken bij de schaatsbaan op het Rembrandplein of duik een paar van de kroegjes in bijvoorbeeld op het Rembrandplein of het Leidseplein. En dan nog lekker uit eten, maar wat dat betreft heb ik niet echt tips, wij gaan meestal bij ons in de buurt uit eten en eigenlijk nooit in het centrum.
Verder kan je naar de 9 straatjes gaan om te winkelen (zoek het even op via Google). En misschien nog even gezellig een stukje door het Vondelpark wandelen als het niet te koud is? En bij het theehuis wat drinken. En als je echt de toerist uit wil hangen kan je natuurlijk een rondvaart doen of zoiets maar dat vind ik persoonlijk niks. 's Avonds zou je naar de film kunnen gaan, in Tuschinski bijvoorbeeld. Ga een glühwein drinken bij de schaatsbaan op het Rembrandplein of duik een paar van de kroegjes in bijvoorbeeld op het Rembrandplein of het Leidseplein. En dan nog lekker uit eten, maar wat dat betreft heb ik niet echt tips, wij gaan meestal bij ons in de buurt uit eten en eigenlijk nooit in het centrum.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
minoessepoes schreef:Uhm de H&M op de dam En de etalage bij de Bijenkorf (ik heb hem zelf ook nog niet gezien, maar die is meestal wel mooi rond de kerst).
Wat een leuke tips allemaal! Wij gaan eind volgend jaar naar Amsterdam verhuizen, kan bijna niet wachten
Gast- Gast
Op zaterdagavond natuurlijk stappen, dat moet je een keer gedaan hebben in Amsterdam
Gast- Gast
@Jen wil niet nieuwsgierig over komen hoor. Maar wat leuk dat jullie toch nog gaan verhuizen naar A'dam. Volgens mij een tijdje terug schreef je nog dat je vriend niet echt wilde. Of vergis ik me nou? Maar leuk dat jullie toch plannen hebben
Gast- Gast
Wat leuk!Jen_ schreef:minoessepoes schreef:Uhm de H&M op de dam En de etalage bij de Bijenkorf (ik heb hem zelf ook nog niet gezien, maar die is meestal wel mooi rond de kerst).
Wat een leuke tips allemaal! Wij gaan eind volgend jaar naar Amsterdam verhuizen, kan bijna niet wachten
Suusie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 192
Punten : 202
Registratiedatum : 18-11-10
[/quote]
Wat een leuke tips allemaal! Wij gaan eind volgend jaar naar Amsterdam verhuizen, kan bijna niet wachten [/quote]
Wat leuk, weet je al waar ongeveer je wil gaan wonen? Ik woon nu sinds April in Amsterdam en dat is toch wel zo'n beetje de beste beslissing geweest die ik ooit heb gemaakt, ik vind het hier heerlijk! Ik geniet elke ochtend nog als ik langs de Amstel, langs Carré en het Amstel Hotel naar mijn werk fiets!
Wat een leuke tips allemaal! Wij gaan eind volgend jaar naar Amsterdam verhuizen, kan bijna niet wachten [/quote]
Wat leuk, weet je al waar ongeveer je wil gaan wonen? Ik woon nu sinds April in Amsterdam en dat is toch wel zo'n beetje de beste beslissing geweest die ik ooit heb gemaakt, ik vind het hier heerlijk! Ik geniet elke ochtend nog als ik langs de Amstel, langs Carré en het Amstel Hotel naar mijn werk fiets!
minoessepoes- Ratel
Koffiedrinken of ontbijten in De Bakkerswinkel (kan alleen zijn dat deze nu dicht is ivm verbouwing/verhuizing). Tussen de middag dimsum eten bij Oriental City aan de Oudezijds Voorburgwal. Dappermarkt (soort Albert Cuijp maar volgens sommigen veel leuker). Tassenmuseum Hendrikje. Ik blijf een rondvaart altijd wel leuk vinden. Museum Ons' Lieve Heer op Solder. Nemo. Tropenmuseum
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
er zijn meerdere bakkerswinkels rapa nui
eten bij brix, cocktailtje bij bungalow8, naar casa rosso
eten bij brix, cocktailtje bij bungalow8, naar casa rosso
Gast- Gast
Vera schreef:er zijn meerdere bakkerswinkels rapa nui
Ok, ik heb al even op de site gekeken, ik ben ook dagtoerist dus kom eigenlijk alleen maar in die in het centrum (Warmoesstraat en nu straks dus Zeedijk) omdat we daar dan om 9.00 uur lekker ontbijten en uitgebreid kranten lezen. Zijn die anderen te vergelijken? Net zo veel zitplaatsen? Is er rond de westergasfabriek veel te doen? Is het goed te lopen vanaf het CS en zijn er dan onderweg ook leuke winkeltjes oid?
rapa nui- Kletskop
Zou ik niet heen gaat, vind het niet zo'n bijzondere markt, kleiner dan de Albert Cuijp en met name groente/fruit en vis. Is meer een markt voor mensen die in de buurt wonen.rapa nui schreef:. Dappermarkt (soort Albert Cuijp maar volgens sommigen veel leuker)
Behalve de leuke dingen die voor mij al genoemd zijn kan je dit ook doen:
-Een cabaretvoorstelling bij Boom chigago bijwonen (wel engels), of bij comedy cafe, of bij de kleine komedie
-voor een gratis uitzicht over de stad kan je naar de bovenste verdieping van de bibliotheek gaan die naast CS zit, elke dag open tot 22.00 uur (ook zondag). Of bovenin de Kalvertoren (daar is ook een mooi uitzicht en kan je ook wat drinken, deze zit aan het einde van de kalverstraat.
- Ga naar ns voor de spoordeelweken voor een gratis 2e toegangskaartje voor Madame Tussauds en/of rondvaart.
- van tevoren kijken op ww.iens.nl waar je leuk en betaalbaar kan eten (om te voorkomen dat je voor veel te veel geld bij een toeristisch restaurantje terecht komt.
Als je uit wil gaan, wat voor muziek vind je leuk en wat voor soort tent (hip/apre ski/house groot/klein)?
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Inderdaad, daar woon ik dus aardig in de buurt en haal ik regelmatig mijn groenten, maar dan ren ik echt naar een groentenkraam, koop wat ik nodig heb en ga weer. De groenten zijn daar goedkoper dan op de Albert Cuijp maar verder vind ik de markt niks aan.Caresses schreef:Zou ik niet heen gaat, vind het niet zo'n bijzondere markt, kleiner dan de Albert Cuijp en met name groente/fruit en vis. Is meer een markt voor mensen die in de buurt wonen.rapa nui schreef:. Dappermarkt (soort Albert Cuijp maar volgens sommigen veel leuker)
minoessepoes- Ratel
dan wonen we bij elkaar in de buurt.
Caresses- Kletskop
Caresses schreef:dan wonen we bij elkaar in de buurt.
Waar ongeveer woon jij (snap dat je het niet zo op internet gooit!) Ik woon 3 minuten fietsen van de middenweg.
minoessepoes- Ratel
nminoessepoes schreef:Inderdaad, daar woon ik dus aardig in de buurt en haal ik regelmatig mijn groenten, maar dan ren ik echt naar een groentenkraam, koop wat ik nodig heb en ga weer. De groenten zijn daar goedkoper dan op de Albert Cuijp maar verder vind ik de markt niks aan.Caresses schreef:Zou ik niet heen gaat, vind het niet zo'n bijzondere markt, kleiner dan de Albert Cuijp en met name groente/fruit en vis. Is meer een markt voor mensen die in de buurt wonen.rapa nui schreef:. Dappermarkt (soort Albert Cuijp maar volgens sommigen veel leuker)
MIjn tantes, nichten en nog meer mensen uit mijn dorp zweren dus echt bij de Dappermarkt als ze een dagje Amsterdam doen. Ik hoor altijd dat ze die veel leuker vinden en er prima slagen voor kleding, tassen, e.d. Maar smaken verschillen dus.
rapa nui- Kletskop
Cimic schreef:@Jen wil niet nieuwsgierig over komen hoor. Maar wat leuk dat jullie toch nog gaan verhuizen naar A'dam. Volgens mij een tijdje terug schreef je nog dat je vriend niet echt wilde. Of vergis ik me nou? Maar leuk dat jullie toch plannen hebben
Oh is dat zo? Kan me niet herinneren dat mijn vriend niet wilde Want we houden beiden van Amsterdam eigenlijk Maar de stap was voor hem wel wat groter omdat al zijn vrienden hier wonen en hij gewend is dat iedereen op 10 minuten afstand zit.
Gast- Gast
minoessepoes schreef:
Wat leuk, weet je al waar ongeveer je wil gaan wonen? Ik woon nu sinds April in Amsterdam en dat is toch wel zo'n beetje de beste beslissing geweest die ik ooit heb gemaakt, ik vind het hier heerlijk! Ik geniet elke ochtend nog als ik langs de Amstel, langs Carré en het Amstel Hotel naar mijn werk fiets![/quote]
Oh wat leuk dat jij de stap hebt genomen! Alleen of met een partner? Waar kwam je vandaan? Wij wonen nu vlakbij Utrecht. Waar we precies willen wonen zijn we nog niet helemaal uit. Wel aan het wegdromen op funda.nl.
Voorkeur gaat uit naar De Jordaan, of in de buurt van het Vondelpark, of IJburg, of de Java eilanden.
Gast- Gast
Jen_ schreef:minoessepoes schreef:
Wat leuk, weet je al waar ongeveer je wil gaan wonen? Ik woon nu sinds April in Amsterdam en dat is toch wel zo'n beetje de beste beslissing geweest die ik ooit heb gemaakt, ik vind het hier heerlijk! Ik geniet elke ochtend nog als ik langs de Amstel, langs Carré en het Amstel Hotel naar mijn werk fiets![/quote]
Oh wat leuk dat jij de stap hebt genomen! Klinkt echt heerlijk hoe je het beschrijft op je fiets Ik ben er geboren en heb een tijd bij de Albert Kuijp gewoond, en later verhuisd naar Puermerend. Als ik Amsterdam binnenkom, voelt dat echt als 'thuis' Ben jij alleen verhuisd of met een partner? Waar kwam je vandaan? Wij wonen nu vlakbij Utrecht. Waar we precies willen wonen zijn we nog niet helemaal uit. Wel aan het wegdromen op funda.nl.
Voorkeur gaat uit naar De Jordaan, of in de buurt van het Vondelpark, of IJburg, of de Java eilanden.[/quote]
Gast- Gast
Reeza schreef:Op zaterdagavond natuurlijk stappen, dat moet je een keer gedaan hebben in Amsterdam
Heb je nog een aanrader? Meestal als ik ga eindig ik in een 'foute' kroeg maar als ik denk nou gaan we maar eens naar zon club vind ik de muziek weer zo raar..
ButterflyEffect- Prater
- Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10
ButterflyEffect schreef:Reeza schreef:Op zaterdagavond natuurlijk stappen, dat moet je een keer gedaan hebben in Amsterdam
Heb je nog een aanrader? Meestal als ik ga eindig ik in een 'foute' kroeg maar als ik denk nou gaan we maar eens naar zon club vind ik de muziek weer zo raar..
Haha Ik vind de muziek vaak ook raar! Maar dat heb ik met alle discotheken. Of je moet gewoon helemaal opgaan in de muziek, maar dat lukt me niet altijd met die bleepjes en piepjes:D Maar soms vind ik het wel lekker, vooral de Ibiza-club achtige muziek. (zo noem ik het altijd maar) Het liefst dans ik de hele avond op RnB dat vind ik toch het lekkerst. Maar die discotheken bestaan geloof ik niet meer, waar ze dat alleen draaien. Of gewoon jaren-80 muziek, een salsa, en wat top40 tussendoor.
Gast- Gast
Jen_ schreef:ButterflyEffect schreef:Reeza schreef:Op zaterdagavond natuurlijk stappen, dat moet je een keer gedaan hebben in Amsterdam
Haha Ik vind de muziek vaak ook raar! Maar dat heb ik met alle discotheken. Of je moet gewoon helemaal opgaan in de muziek, maar dat lukt me niet altijd met die bleepjes en piepjes:D Maar soms vind ik het wel lekker, vooral de Ibiza-club achtige muziek. (zo noem ik het altijd maar) Het liefst dans ik de hele avond op RnB dat vind ik toch het lekkerst. Maar die discotheken bestaan geloof ik niet meer, waar ze dat alleen draaien. Of gewoon jaren-80 muziek, een salsa, en wat top40 tussendoor.
Ja ik heb altijd het idee dat je eerst een pilletje op moet hebben voordat je de muziek kan waarderen En het is opzich wel ok, want ik houd bv wel van dirty house, maar ik vind dat ze te lang spanning opbouwen, de liedjes duren te lang en na een tijdje denk ik nou het komt zeker niet Bij die 'foute kroegen' hebben ze gewoon leuke liedjes top 40 enzo dan ga ik helemaal uit mn dak haha :p maja dan is de omgeving dus wat minder. Hiphop/RnB/Bubbling vind ik ook leuk maar zou niet weten waar..
ButterflyEffect- Prater
- Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10
Hiphop/RnB/Bubbling heb ik geen aanraders voor in A'dam die weet ik hier niet. Maar top 40 muziek uit de jaren '80 en '90 kan je wel vinden op terug naar toen feestjes in de Odeon (vind ik leuker dan echt foute kroegen die in A'dam echt te druk zijn altijd en waar ze de liedjes halverwege stoppen).ButterflyEffect schreef: Heb je nog een aanrader? Meestal als ik ga eindig ik in een 'foute' kroeg maar als ik denk nou gaan we maar eens naar zon club vind ik de muziek weer zo raar..
Jen_ schreef: Haha Ik vind de muziek vaak ook raar! Maar dat heb ik met alle discotheken. Of je moet gewoon helemaal opgaan in de muziek, maar dat lukt me niet altijd met die bleepjes en piepjes:D Maar soms vind ik het wel lekker, vooral de Ibiza-club achtige muziek. (zo noem ik het altijd maar) Het liefst dans ik de hele avond op RnB dat vind ik toch het lekkerst. Maar die discotheken bestaan geloof ik niet meer, waar ze dat alleen draaien. Of gewoon jaren-80 muziek, een salsa, en wat top40 tussendoor.
Elke zaterdag in de Escape heb de de grote zaal met house, en kleine zaal met alleen maar r&b .
Caresses- Kletskop
Jen_ schreef:Jen_ schreef:minoessepoes schreef:
Oh wat leuk dat jij de stap hebt genomen! Klinkt echt heerlijk hoe je het beschrijft op je fiets Ik ben er geboren en heb een tijd bij de Albert Kuijp gewoond, en later verhuisd naar Puermerend. Als ik Amsterdam binnenkom, voelt dat echt als 'thuis' Ben jij alleen verhuisd of met een partner? Waar kwam je vandaan? Wij wonen nu vlakbij Utrecht. Waar we precies willen wonen zijn we nog niet helemaal uit. Wel aan het wegdromen op funda.nl.
Voorkeur gaat uit naar De Jordaan, of in de buurt van het Vondelpark, of IJburg, of de Java eilanden.[/quote][/quote]
Oe ja dat zijn inderdaad wel de leuke buurten! Daar zou ik ook ooit nog wel terecht willen komen, maar dat is zo duur!! Zijn jullie echt al actief een het zoeken?
Wij wonen nu in Amsterdam Oost, een klein kwartiertje fietsen van het centrum. Ik ben hier inderdaad met mijn vriend naar toe verhuisd! En kom van de grens tussen Gelderland en Brabant.
minoessepoes- Ratel
Dames, jullie vergeten de Noordermarkt op maandag helemaal
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Hoi allemaal!
Bedankt voor de reacties!
Echt de toerist uithangen ben k niet van plan, want dat heb ik al gedaan Kalverstraat, de Dam en dat soort dingen zijn toch toeristisch?
Ik zal eens in de 9 straatjes gaan rondkijken, wilden wij de vorige x al doen, maar dat was te veel lopen.
En ik ga met mijn moeder, dus stappen in A'dam zie ik niet zo zitten;) Maar wel een superidee. Misschien over een paar jaar
Bedankt voor de reacties!
Echt de toerist uithangen ben k niet van plan, want dat heb ik al gedaan Kalverstraat, de Dam en dat soort dingen zijn toch toeristisch?
Ik zal eens in de 9 straatjes gaan rondkijken, wilden wij de vorige x al doen, maar dat was te veel lopen.
En ik ga met mijn moeder, dus stappen in A'dam zie ik niet zo zitten;) Maar wel een superidee. Misschien over een paar jaar
S.Suus- Zwijger
- Aantal berichten : 8
Punten : 12
Registratiedatum : 06-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Restaurant in Amsterdam
» Amsterdam
» Goedkoop ho(s)tel in Amsterdam
» Amsterdam morgen?
» New Years Eve - Amsterdam
» Amsterdam