Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby loopt voor op groei

5 plaatsers

Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Baby loopt voor op groei

Bericht  Wennes di 20 maa 2012 - 1:42

Vorige week heb ik in het ziekenhuis de 20 weken echo gehad. Alles was gelukkig goed.
Vanmorgen moest ik op controle bij de vk en ze hadden overleg gehad over mij, omdat ze in het verslag van de 20 weken echo hadden gezien dat het kindje voorloopt op de groei. (nu al 7 dagen voor) Onze zoon liep tijdens de zwangerschap altijd een beetje achter met groei en is met 37 weken geboren met een gewicht van 2740 gram en 44cm.
Nu moet ik volgende week naar de gyn voor een groeiecho, omdat ze het toch even na willen laten kijken. Ook moet ik bij de volgende controle van de vk bespreken om me voor de zekerheid te testen op suiker.
De vk heeft gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken, want we kunnen natuurlijk 2 verschillende kindjes krijgen, maar toch doe ik dit wel een beetje.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Re: Baby loopt voor op groei

Bericht  Printje di 20 maa 2012 - 1:47

Ik zei het net op ons forum ook al maar wij hadden hetzelfde. De ene keer te groot/dan weer te klein. Ze vertelden toen dathet kan komen door verkeerd meten. Je hoeft maar net wat teveel/te weinig te meten en je hebt al een redelijk groot verschil. Misschien maakt hij nu een spurtje en blijft het daarna weer wat gelijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Re: Baby loopt voor op groei

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 1:53

Bij mij liepen ze ook altijd voor. Met 35+6 waren ze bijna 5 en bijna 6 pond en 47 cm.
Ik had inderdaad zwangerschapsdiabetes, maar het is allemaal goed gekomen hoor!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Re: Baby loopt voor op groei

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 1:55

Ik heb deze zwangerschap ook extra moeten prikken en krijg groeiecho's met 34 weken (dus al gehad) en 37 weken, ivm het geboortegewicht van de tweede. Ik vond het fijn dat ze het doen, je kan het maar beter weten. En je kan inderdaad ook gewoon twee verschillende kindjes krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Re: Baby loopt voor op groei

Bericht  meisjesmama di 20 maa 2012 - 1:59

Ik heb ook 2 verschillende kinderen gekregen de oudste 3075 de jongste 4750.
Ik zou het alleen maar fijn vinden als ze het in de gaten houden want mijn jongste was echt een grote dame
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Re: Baby loopt voor op groei

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 2:00

Ook hier lagen alle 4 de kindjes ruim voor. De tweeling deed zelfs niet onder voor een eenling. Ik had geen zw.diabetes verder. Gewoon 'grote' kindjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Re: Baby loopt voor op groei

Bericht  Wennes di 20 maa 2012 - 2:05

Printje schreef:Ik zei het net op ons forum ook al maar wij hadden hetzelfde. De ene keer te groot/dan weer te klein. Ze vertelden toen dathet kan komen door verkeerd meten. Je hoeft maar net wat teveel/te weinig te meten en je hebt al een redelijk groot verschil. Misschien maakt hij nu een spurtje en blijft het daarna weer wat gelijk.

Het is 4 weken ook gemeten door een vk uit het ziekenhuis hier in de woonplaats en zij meette toen ook al een week meer. Het is nu dus door 2 verschillende mensen gemeten. Gezien "mijn geschiedenis" met B moet het wel goed in de gaten gehouden worden en fijn dat ze dat ook doen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Re: Baby loopt voor op groei

Bericht  Twellie di 20 maa 2012 - 2:34

Fijn dat ze het in de gaten houden, maar maak je er niet teveel zorgen om. Ik wist zelfs niet eens dat het iets was dat in de gaten gehouden moest worden! Beide kinderen hadden hier ook al snel een voorsprong in de groei en werden ook groot en zwaar geboren, maar ik heb nooit iets van diabetes gehad.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Re: Baby loopt voor op groei

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 2:37

Tuinstoel schreef:Fijn dat ze het in de gaten houden, maar maak je er niet teveel zorgen om. Ik wist zelfs niet eens dat het iets was dat in de gaten gehouden moest worden! Beide kinderen hadden hier ook al snel een voorsprong in de groei en werden ook groot en zwaar geboren, maar ik heb nooit iets van diabetes gehad.

Hier doen ze pas iets vanuit de verloskundige als de buik meer dan 2 weken voorloopt op groei.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Re: Baby loopt voor op groei

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 2:41

is dit met name omdat jullie zoon een kleintje was? Want normaal mag je toch zo'n 10 tot 14 dagen voor- of achterlopen qua groei toch? Tijdens de 20-wekenecho liep onze dochter tussen de 7 en 9 dagen achter in de groei, toen veel rust gehad ivm harde buiken en tijdens de pretecho met 27 weken liep ze overal tussen de 5 en 7 dagen voor. In 7 weken tijd was ze dus zeg maar 9 á 10 weken gegroeid. Uiteindelijk was ze 3500 gram bij de geboorte, heel netjes dus.

Wel goed om het even extra in de gaten te houden. Hopelijk is dit kindje gewoon wat groter!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Re: Baby loopt voor op groei

Bericht  Wennes di 20 maa 2012 - 3:16

Rejoy, Het is ze opgevallen dat de baby nu al aan de grote kant is, meestal merken ze dit later pas.
Ze zien duidelijk verschil tussen deze baby en toendertijd onze zoon.
Daarbij heb ik nu al harde buiken en wordt ik door de gyn in de gaten gehouden ivm vroeggeboorte. Mocht er dus iets aan de hand zijn zoals suiker dan moeten ze daar op tijd bij zijn omdat als je hier niks mee doet, je kans hebt op vroeggeboorte en hier heb ik al kans op. Ze doen het dus echt uit voorzorg. Daar ben ik wel blij om, maar maak me gewoon een beetje druk.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Re: Baby loopt voor op groei

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 5:27

Baby loopt voor op groei 699888

Probeer je niet te druk te maken lieverd.

H. liep met de 20 weken echo 2 weken voor en A. liep 10 dagen voor.
Bij H. hebben ze nooit met een woord over suiker gerept maar bij A. heb ik wel de test moeten doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Re: Baby loopt voor op groei

Bericht  Susan di 20 maa 2012 - 5:35

Ezra en Yrsa waren allebei aan de grote kant bij de 20 weken echo. Ezra viel blijkbaar nog binnen de marge, want toen hoefde ik verder niets te doen, maar bij Yrsa moest ik toen ook bloed laten prikken om mijn glucose te controleren. Er was toen gelukkig niks aan de hand, behalve dat ze gewoon aan de grote kant was. Dat was ze bij de geboorte nog steeds (4090 gram), inmiddels niet meer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby loopt voor op groei Empty Re: Baby loopt voor op groei

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum