Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Autoverzekering, op welke naam?

+10
Joli86
PrimaBella
Bosjesvrouw
Rush
Penny Blossom
Toet
Zininzon
_Femme
Kerel
applestar
14 plaatsers

Ga naar beneden

Autoverzekering, op welke naam? Empty Autoverzekering, op welke naam?

Bericht  applestar ma 19 maa 2012 - 7:04

Dames ik zit een beetje te tobben met mijn autoverzekering en ik kom er niet zo goed uit. Misschien kunnen jullie mij helpen of hebben jullie tips.

Ik heb een tweedehands Ford Ka gekocht ( bouwjaar juni 2007 )

Nu zit ik mij al dagen suf te zoeken voor een goede maar eigenlijk ook een beetje een goedkope autoverzekering.
Nu ben ik er dus achter dat ik dat goedkope achterwege moet laten want het valt toch wel duur uit, vind ik. Het zit meestal rond de 70 a 80 euro per maand ( all risk )
Nu stelde mijn vader voor op de autoverzekering op zijn naam te laten zetten. Dit scheeld enorm in de kosten want dan is het opeens maar 20 a 30 euro paar maand . Maar is dit verstandig? Want volgens mij bouw ik dan helemaal niets op? En mocht ik in de toekomst een auto nemen betaal ik mij dan niet helemaal suf aan mijn autoverzekering?

Alvast bedankt voor het kijken!
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Autoverzekering, op welke naam? Empty Re: Autoverzekering, op welke naam?

Bericht  Kerel ma 19 maa 2012 - 7:07

Dan bouw je inderdaad geen no-claim op. Je moet er echt een keer doorheen. De vraag is of je nu perse all risk wilt verzekeren of dat wa met beperkt casco volstaat. Heb je al eens gekeken op www.independer.nl (vergelijkingssite) of op www.verzekeruzelf.nl (dat is meestal de goedkoopste)?
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 7:08

Je bouwt inderdaad niets voor jezelf op. Daarnaast is de verzekeringsmaatschappij er niet heel erg blij mee.

Maar natuurlijk had mijn vader mijn Ka ook een jaar op zijn naam staan, zodat mijn kosten lager zouden uitvallen. Tot hij zich versprak bij de verzekeringsmaatschappij. Het moest direct omgezet worden. Het enige wat Unive toestond en wat mijn vader heeft gedaan, omdat hij zich schuldig voelde omdat hij zich had versproken, is mij schadevrije jaren cadeau gedaan, zodat het toch iets lager uitvalt.

Gast
Gast

Bericht  _Femme ma 19 maa 2012 - 7:13

Het nadeel daarvan is ook dat als jij een ongeluk krijgt met die auto jouw vader z'n no-claim kwijt is.. En ik mag hier waarschijnlijk geen reclame voor maken maar ik heb ook 1,5 maand geleden een auto gekocht en ben bij Ohra verzekerd, deze was echt aanzienlijk goedkoper dan de rest. Misschien is het waard om daar nog even te kijken? En volgensmij heb ik het nog gedaan via independer omdat ze nog wel eens korting geven.

Laatst aangepast door _Femme op ma 19 maa 2012 - 7:15; in totaal 1 keer bewerkt

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast ma 19 maa 2012 - 7:14

Volgens mij heeft Ditzo een halve allrisk verzekering oid, daar krijg je dan de aankoopwaarde van je auto als ie total loss is. Het fijne weet ik er niet van hoor!!

Gast
Gast

Bericht  Zininzon ma 19 maa 2012 - 7:20

Mijn auto heeft wel tot mijn 24e op mijn ouders naam gestaan, omdat dit goedkoper was.
Ik heb idd geen schadevrije jaren opgebouwd, maar wel een hoge no-claim korting.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  applestar ma 19 maa 2012 - 7:58

bedankt voor jullie antwoorden!

Ik ga de autoverzekering dan zowiezo niet op mijn vaders naam doen maar op die van mij.

Nu nog één verzekering vinden.
Vind het trouwens erg raar dat sommige verzekeringen mij gewoon 'weigeren' omdat ik nog geen 25 ben.
applestar
applestar
Prater
Prater

Bericht  Toet ma 19 maa 2012 - 10:36

Het is ook niet wettelijk toegestaan, alleen moeilijk te controleren voor een verzekeringmaatschappij, waardoor veel jongen het risico nemen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Penny Blossom di 20 maa 2012 - 20:31

Is dat zo ja? Ik ben nog nooit geweigerd en heb al vanaf mijn 19de mijn auto op mijn eigen naam staan. Bijna vier jaar nu. Daarnaast heb ik drie verschillende autoverzekeringen gehad maar ik ben echt nog nooit geweigerd..
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034

Bericht  Rush di 20 maa 2012 - 20:40

Germini schreef:Is dat zo ja? Ik ben nog nooit geweigerd en heb al vanaf mijn 19de mijn auto op mijn eigen naam staan. Bijna vier jaar nu. Daarnaast heb ik drie verschillende autoverzekeringen gehad maar ik ben echt nog nooit geweigerd..
Dat is inderdaad heel erg raar, zo`n weigering bij een 'normale' auto. Neutral
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Bosjesvrouw di 20 maa 2012 - 20:44

De eerste auto die vaak gebruikte was oficeel van mijn moeder dus alles stond op haar naam.
nu 4jr. Geleden heb ik samen met m'n vriend een auto gekocht die staat op z'n naam dat hij eerder 25 werd. Idd vreemd dat je geweigerd wordt met zo'n auto. Het gebeurt wel eens bij bepaaalde auto's (ik weet zo niet welke auto's)

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush di 20 maa 2012 - 20:48

Bosjesvrouw schreef: Het gebeurt wel eens bij bepaaalde auto's (ik weet zo niet welke auto's)
Auto`s met veel Pk's in verhouding tot het gewicht (VW Golf3 VR6 bijv.), auto`s met bijv. een 2.8 liter motor (en daarboven), daardoor ook veel PK's etc. Een dikke BMW of Mercedes ofzo smile
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  applestar di 20 maa 2012 - 22:39

Rush schreef:
Bosjesvrouw schreef: Het gebeurt wel eens bij bepaaalde auto's (ik weet zo niet welke auto's)
Auto`s met veel Pk's in verhouding tot het gewicht (VW Golf3 VR6 bijv.), auto`s met bijv. een 2.8 liter motor (en daarboven), daardoor ook veel PK's etc. Een dikke BMW of Mercedes ofzo Autoverzekering, op welke naam? 561177

Het gaat om een Ford ka uit 2007 dus daar zal het denk ik niet aan liggen?

Gelukkig blijven er nog zat andere verzekeringen over!
applestar
applestar
Prater
Prater

Bericht  PrimaBella di 20 maa 2012 - 22:54

Ik heb mijn auto ook op naam van mijn vader staan. En de verzekering dus ook. Mijn vader regelt verzekeringen en dergelijke altijd bij zo'n verzekeringsmannetje die ook af en toe bij ons thuis komt. En daar hebben we soort regeling mee kunnen maken dat als ik over een paar jaar de verzekering en alles op mijn naam wil hebben, mijn vader mijn no-claim jaren kan schenken zeg maar. Maar dat kan dan wel alleen als ik bij datzelfde verzekeringsmannetje blijf. Dus ik vind dat eigenlijk wel een goede deal Very Happy
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Rush di 20 maa 2012 - 22:55

Wat doe jij een leuk project trouwens!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Joli86 wo 21 maa 2012 - 6:33

Mijn autootje staat ook op naam van mijn moeder al vanaf mijn 18de.. Ben nu trouwens 25. Wel bouw ik nu schadevrije jaren op met mijn motorverzekering.., die heb ik nu 2 jaar..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  TukTuk wo 21 maa 2012 - 8:55

applestar schreef:bedankt voor jullie antwoorden!

Ik ga de autoverzekering dan zowiezo niet op mijn vaders naam doen maar op die van mij.

Nu nog één verzekering vinden.
Vind het trouwens erg raar dat sommige verzekeringen mij gewoon 'weigeren' omdat ik nog geen 25 ben.

Is dat niet in combinatie met een oude auto? Als ik mijn auto nu opnieuw probeer te verzekeren via de ING, waar ik nu ook zit, dan krijg ik de melding dat ze me niet accepteren. Als ik dan mijn leeftijd aan pas dan gebeurd het wel, of een kenteken van een nieuwere auto invul.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Jeanette wo 21 maa 2012 - 23:40

Ik heb het ook op mijn vaders naam staan hoor. Dat scheelde mij echt honderden euro's op jaarbasis. Toendertijd heb ik dat ook gedaan omdat ik student was. Nu moet ik hem nog op mijn eigen naam laten zetten, want ik heb nog niks op gebouwd.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  slaatje wo 21 maa 2012 - 23:46

Ik heb bij FBTO autoverzekeringen gewerkt. Op het moment dat jouw auto niet op jouw naam staat, bouw je inderdaad zelf geen schade vrije jaren op. Je vader heeft waarschijnlijk acht of meer schadevrije jaren waardoor de 75 procent no claim korting wordt toegedient.
Als jij de verzekering op jouw eigen naam afsluit, word er gekeken naar de plaats waar je woont (stadsauto vallen doorgaans hoger uit, omdat er meer kans is op aanrijdingen), ook word naar het bouwjaar van de auto gekeken (niewer model is meestal ook wat duurder) er wordt naar het gewicht van de auto gekeken en ook naar de leeftijd. Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit zijn factoren die allemaal meespelen. Je bent dus wel hoger uit qua verzekering, maar je bouwt wel zelf een no claim korting op.
Bovendien, als je de verzekering op naam van je vader besluit te zetten, houd er dan wel rekening mee, dat dit alleen mogelijk is als je nog op hetzelfde adres woont als je vader, twee verschillende adressen worden niet geaccepteerd.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160

Bericht  applestar do 22 maa 2012 - 1:15

slaatje schreef:Ik heb bij FBTO autoverzekeringen gewerkt. Op het moment dat jouw auto niet op jouw naam staat, bouw je inderdaad zelf geen schade vrije jaren op. Je vader heeft waarschijnlijk acht of meer schadevrije jaren waardoor de 75 procent no claim korting wordt toegedient.
Als jij de verzekering op jouw eigen naam afsluit, word er gekeken naar de plaats waar je woont (stadsauto vallen doorgaans hoger uit, omdat er meer kans is op aanrijdingen), ook word naar het bouwjaar van de auto gekeken (niewer model is meestal ook wat duurder) er wordt naar het gewicht van de auto gekeken en ook naar de leeftijd. Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit zijn factoren die allemaal meespelen. Je bent dus wel hoger uit qua verzekering, maar je bouwt wel zelf een no claim korting op.
Bovendien, als je de verzekering op naam van je vader besluit te zetten, houd er dan wel rekening mee, dat dit alleen mogelijk is als je nog op hetzelfde adres woont als je vader, twee verschillende adressen worden niet geaccepteerd.

Ik ben zelf 21.
Maar ik ga hem nu op mijn eigenaam zetten. Het nu een redelijk 'goedkope' verzekering gezien en de offerte opgevraagd. Moet wel zeggen dat ik mij daar wel een beetje in had vergist hoeveel je per maand kwijt bent aan een autoverzekering. Zeker omdat je van verschillende kanten hoort dat sommige mensen bijvoorbeeld 'maar' 24 euro per maand kwijt zijn.
applestar
applestar
Prater
Prater

Bericht  Rush do 22 maa 2012 - 1:42

Ik was op m`n 18de ook 'maar' 32 euro per maand kwijt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  applestar do 22 maa 2012 - 5:41

Ik heb er nu eentje gevonden voor bijna €43,- euro per maand. Straks even op mijn gemak alle voorwaarden, de polis enz doorlezen.
applestar
applestar
Prater
Prater

Bericht  TukTuk do 22 maa 2012 - 7:21

Jeanette schreef:Ik heb het ook op mijn vaders naam staan hoor. Dat scheelde mij echt honderden euro's op jaarbasis. Toendertijd heb ik dat ook gedaan omdat ik student was. Nu moet ik hem nog op mijn eigen naam laten zetten, want ik heb nog niks op gebouwd.

Ja maar nu moet je alsnog een dure verzekering nemen.. Zie er totaal het nut niet van in, natuurlijk is het op korte termijn goedkoper, maar je moet er toch doorheen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Beachgirl do 22 maa 2012 - 7:42

applestar schreef:Ik heb er nu eentje gevonden voor bijna €43,- euro per maand. Straks even op mijn gemak alle voorwaarden, de polis enz doorlezen.

Zou als ik jou was sowieso geen All risk nemen met een autootje uit 2007 maar WA+.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  applestar do 22 maa 2012 - 7:46

Dat heb heb ik nu een offerte voor aangevraagd. WA + .
Heb net alles doorgelezen en vind dat er nog veel gedekt wordt en eventueel vergoed wordt bij schade e.d.
Morgen samen met mijn vader de verzekering aanvragen!

Bedankt voor jullie tips en trucs!
applestar
applestar
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: