Welke sport?
+15
Makamba
Parisienne
Roodkapje
kwak
Minx
Dora
Novalee
Thunder
meisjesmama
-Ieniemienie-
Annemie
Joss1
Liadan
Susan
Flower_L
19 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Welke sport?
ik wil als D. een jaar of 2,5/3 is op peutergym, lijkt me heel leuk en ik denk dat zij het ook leuk vind.
verder "moet" ze haar zwemdiploma halen, dat vind ik erg belangrijk. Als ze op zwemles zit mag ze niet op een sport, ze moet eerst haar zwemdiploma halen. Daarna hoop ik dat ze op turnen wil en ik hoop niet dat ze op voetbal wil, dat lijkt me zo vreselijk
verder "moet" ze haar zwemdiploma halen, dat vind ik erg belangrijk. Als ze op zwemles zit mag ze niet op een sport, ze moet eerst haar zwemdiploma halen. Daarna hoop ik dat ze op turnen wil en ik hoop niet dat ze op voetbal wil, dat lijkt me zo vreselijk
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Doedel schreef:Teigertje schreef:TBIB schreef:Doedel schreef:Lise is nu begonnen met zwemvaardigheid, dus dat moet je echt wel gaan zien als sport. Haar a, b en c zwemdiploma heeft ze gehaald en is nu veel meer bezig met zwemtechnieken. Haar doel is om straks te gaan kunstzwemmen.
Ze heeft ook op streetdance gezeten, maar uiteindelijk vond ze dat saai worden. Voor Mas en Amé heb ik nog geen idee, ik zie wel hoe ze zich ontwikkelen.
Dat is leuk! Dat hoor je niet vaak.
Supergaaf!! Ik heb dat jaaaaren gedaan. Bij welke vereniging wilt ze?
Ik heb geen idee, ze moet van mij eerst haar zwemtechnieken onder de knie gaan krijgen. Daarom nu ook zwemvaardigheid. Mijn vriend heeft zelf gezwommen (wedstrijd) op heel hoog niveau en ze wil hem achterna gaan qua diploma's. En ze zit op You tube heel vaak filmpjes te kijken van kunstzwemmen.
Ik heb zelf ook op hoog niveau aan wedstrijdzwemmen gedaan... wat leuk!
Mijn oudste wil heel graag op klassiek ballet. Ik vind haar nog te jong (ze is nu 5) Het mag vanaf 6.. Maar voor haar spieren wil ik het liever zelf niet. "Gelukkig" kan het ook niet.. het is elke woensdag tussen 13 en 14 uur en M. zit tot 13.05 elke dag op school.
Ze moet van mij sowieso eerst haar zwemdiploma's halen en dan zien we wel verder. Ik denk dat ze kiest voor Hockey want haar halve school zit daarop. Dus ja referentiekader zal toch wel meespelen. Dat korfbal bestaat verzwijgen wij ook...
I. wil op dansen. Maakt haar niet uit wat. En op zwemles want ze is jaloers op haar grote zus. Ze zegt ik wil later bakkertje worden en danseres.
O. gaat op voetbal geloof ik... wij houden beiden niet van voetbal maar O. is weg van ballen.. Opa is gelukkig voetbalfan dus die vindt het helemaal niet erg dat O. zo fan is van ballen.. Maar goed, hij is nog geen 1.5:P kan nog alle kanten op. Als ik mocht kiezen gaat ie op Snowboarden!
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Doedel schreef:Teigertje schreef:Welke regio? Ik weet nog wel welke goed zijn/goed scoren in NL
Kop van NH.
Ik zal eens kijken voor je morgen.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Roodkapje schreef:
Dat korfbal bestaat verzwijgen wij ook...
Waarom?? als ik vragen mag??
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
[quote="Fairytale"]
Waarom?? als ik vragen mag??[/quote
Dat mag je vragen. Het is een beetje een saaie sport in de zin van... 1 beweegt de rest kijkt toe.. tja ik weet niet hoe ik het uitleg maar vroeger zat ik er ook op een blauwe maandag en ik vond het van de teamsporten dat ik deed het minst team-achtig.
Maar nog erger : scouting ! is geen sport maar mijn man doet/deed dat. Nu wil ie onze kinderen daar ook heen hebben.. No way . Dat zijn ook altijd een bepaald soort kinderen dat daar heen gaat.
Roodkapje schreef:
Dat mag je vragen. Het is een beetje een saaie sport in de zin van... 1 beweegt de rest kijkt toe.. tja ik weet niet hoe ik het uitleg maar vroeger zat ik er ook op een blauwe maandag en ik vond het van de teamsporten dat ik deed het minst team-achtig.
Maar nog erger : scouting ! is geen sport maar mijn man doet/deed dat. Nu wil ie onze kinderen daar ook heen hebben.. No way . Dat zijn ook altijd een bepaald soort kinderen dat daar heen gaat.
Roodkapje- Prater
Huh, waarom mogen zoveel kindjes niet op een sport voordat ze hun zwemdiploma hebben? Voor zover ik weet doen ze hier nog steeds aan schoolzwemmen, dus dat is dan gewoon onder schooltijd?
Gast- Gast
Jolicious schreef:Huh, waarom mogen zoveel kindjes niet op een sport voordat ze hun zwemdiploma hebben? Voor zover ik weet doen ze hier nog steeds aan schoolzwemmen, dus dat is dan gewoon onder schooltijd?
Hier bestaat geen schoolzwemmen dus dat valt af en het kost al genoeg energie voor zo'n kindje van 4-5 jaar om zich op 1 ding te concentreren naast het nieuwe van de basisschool.
Roodkapje- Prater
[quote="Roodkapje"]
haha die onderste discussie moet ik ooit ook gaan voeren ben ik bang haha.
Dan hebben we over korfbal juist een hele andere mening. Ik vind juist bij de meeste clubs de teamgeest en de binding aan de club heel groot. Ik ken weinig sporten waar naast het sporten zo veel georganiseerd word. Denk dat je beeld ook niet helemaal reeel is. In de jeugd wil het inderdaad nog wel eens zo zijn dat een team op 2 spelers steunt. Dat moet je als trainer voorkomen en zorgen dat iedereen mee speelt. En dan blijk je elkaar juist heel erg nodig te hebben. Waarschijnlijk heb je dan ook de systemen net niet mee gekregen en dan kan ik me voorstellen dat het saai is . Maar er zit zo veel meer tactiek/techniek en samenwerking achter als de meeste mensen denken.
Ik ben zelf helaas gestopt omdat ik juist de druk van de club en het team even niet meer trok. Denk dat als ik alles op een rijtje heb ik wel weer wil beginnen. Bij mijn club kunnen ze tegenwoordig al vanaf 3 jaar lid worden. En dat is echt geweldig. Heel erg spelenderwijs kennis maken met sport , daarom hoop ik ook dat mijn kinderen het leuk vinden.
Fairytale schreef:Roodkapje schreef:
Dan hebben we over korfbal juist een hele andere mening. Ik vind juist bij de meeste clubs de teamgeest en de binding aan de club heel groot. Ik ken weinig sporten waar naast het sporten zo veel georganiseerd word. Denk dat je beeld ook niet helemaal reeel is. In de jeugd wil het inderdaad nog wel eens zo zijn dat een team op 2 spelers steunt. Dat moet je als trainer voorkomen en zorgen dat iedereen mee speelt. En dan blijk je elkaar juist heel erg nodig te hebben. Waarschijnlijk heb je dan ook de systemen net niet mee gekregen en dan kan ik me voorstellen dat het saai is . Maar er zit zo veel meer tactiek/techniek en samenwerking achter als de meeste mensen denken.
Ik ben zelf helaas gestopt omdat ik juist de druk van de club en het team even niet meer trok. Denk dat als ik alles op een rijtje heb ik wel weer wil beginnen. Bij mijn club kunnen ze tegenwoordig al vanaf 3 jaar lid worden. En dat is echt geweldig. Heel erg spelenderwijs kennis maken met sport , daarom hoop ik ook dat mijn kinderen het leuk vinden.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Jolicious schreef:Huh, waarom mogen zoveel kindjes niet op een sport voordat ze hun zwemdiploma hebben? Voor zover ik weet doen ze hier nog steeds aan schoolzwemmen, dus dat is dan gewoon onder schooltijd?
Hier is geen schoolzwemmen helaas. En ik vind het nu al druk zat met school, logopedie en een 'ziek' broertje.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
[quote="Fairytale"]
Ik weet ook niet of het beeld reeel is en up 2 date.. want ik was 8 geloof ik.. dus toch alweer zo'n kleine 20 jaar terug.
Die discussie over scouting komt hier regelmatig voorbij. Ze vinden het leuk, dus dat maakt het moeilijker.. Maar ik wil niet dat mijn kinderen zo worden als die kinderen op de scouting... ik erger me dood als ik daar ben. Het gaat niet om 1 kind specifiek maar gewoon een hele groep. Vieze kinderen, ouders die zich het niets kan schelen dat hun kind met vieze snottebellen over het gezicht op straat lopen, ongemanierd, adhd achtige trekjes ( daar kunnen ze niets aan doen, dat begrijp ik... scouting is dan juist goed voor die kinderen, goede uitlaatklep.. maar de rest van de groep wordt ook megadruk). Verder vind ik ook veel dingen gewoon gevaarlijk als ik zie wat ze soms allemaal doen.. en dan het ergste.. het kamp! De leiding van die kleintjes is zelf een jaar of 15-16, tuurlijk gaan er wat volwassenen mee uit oudere groepen maar ik zou mijn kind voor geen goud toevertrouwen aan die pubers. Tja, en je kan moeilijk zeggen tegen je kind .. jij mag niet mee terwijl al hun vriendjes en vriendinnetjes wel gaan...
haha.. voorlopig blijft het maar even bij zwemles
Roodkapje schreef:Fairytale schreef:Roodkapje schreef:
Ik weet ook niet of het beeld reeel is en up 2 date.. want ik was 8 geloof ik.. dus toch alweer zo'n kleine 20 jaar terug.
Die discussie over scouting komt hier regelmatig voorbij. Ze vinden het leuk, dus dat maakt het moeilijker.. Maar ik wil niet dat mijn kinderen zo worden als die kinderen op de scouting... ik erger me dood als ik daar ben. Het gaat niet om 1 kind specifiek maar gewoon een hele groep. Vieze kinderen, ouders die zich het niets kan schelen dat hun kind met vieze snottebellen over het gezicht op straat lopen, ongemanierd, adhd achtige trekjes ( daar kunnen ze niets aan doen, dat begrijp ik... scouting is dan juist goed voor die kinderen, goede uitlaatklep.. maar de rest van de groep wordt ook megadruk). Verder vind ik ook veel dingen gewoon gevaarlijk als ik zie wat ze soms allemaal doen.. en dan het ergste.. het kamp! De leiding van die kleintjes is zelf een jaar of 15-16, tuurlijk gaan er wat volwassenen mee uit oudere groepen maar ik zou mijn kind voor geen goud toevertrouwen aan die pubers. Tja, en je kan moeilijk zeggen tegen je kind .. jij mag niet mee terwijl al hun vriendjes en vriendinnetjes wel gaan...
haha.. voorlopig blijft het maar even bij zwemles
Roodkapje- Prater
Hier moet N. eerst ook haar zwemdiploma's halen (A en B). Daarna gaan we kijken welke sport ze leuk vindt. Ik hoop zelf tennis of hockey en verwacht ook wel dat als we hier blijven wonen dit een van de sporten gaat worden. Bijna alle kinderen hockeyen hier, dat speelt wel een beetje mee bij de keuze van N. later. Tennis heb ik zelf altijd op hoog niveau gedaan, dus misschien dat ze daar wat van meegekregen heeft en dat kiest! Mijn vriend zou N. graag een teamsport willen doen (tennis dus liever niet), maar het maakt hem niet veel uit wat.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier schaffen ze in de buurt ook steeds meer het schoolzwemmen af!
@ Roodkapje: Hahahaha. Ik heb ook op scouting gezeten (niet dat ik het nu zo leuk vond) maar wij liepen niet met snottebellen rond hoor
Maar ik snap wel wat je bedoeld. Ik ben weleens bij een meisje wat bij mij in de groep zat thuis geweest.
Daar stond de vuilniszak naast de bank. Toen mijn vader mij op kwam halen en dat zag mocht ik er daarna niet meer heen haha. Nou ja, dat was natuurlijk niet het enige maar je beeld klopt dus wel een beetje
@ Roodkapje: Hahahaha. Ik heb ook op scouting gezeten (niet dat ik het nu zo leuk vond) maar wij liepen niet met snottebellen rond hoor
Maar ik snap wel wat je bedoeld. Ik ben weleens bij een meisje wat bij mij in de groep zat thuis geweest.
Daar stond de vuilniszak naast de bank. Toen mijn vader mij op kwam halen en dat zag mocht ik er daarna niet meer heen haha. Nou ja, dat was natuurlijk niet het enige maar je beeld klopt dus wel een beetje
Gast- Gast
Hier zal het wel handbal voor een meisje worden en voetbal voor een jongen. Veel anders is er namelijk niet.
Gast- Gast
Ze mag hier zelf kiezen wat ze wil gaan doen. Ze vraagt nu al maanden of ze op balletles mag en draait ook elke dag pirouettes in de kamer en maakt/doet ballerina moves. Dan zegt ze dat ze een ballerina is. Vanaf 4 jaar kan ze hier op balletles en daar heb ik haar ook voor opgegeven (wachtlijst).
Het enige wat ze wel 'moet' van ons is op zwemles! Verder laat ik haar helemaal vrij in welke sport ze wil gaan doen.
Het enige wat ze wel 'moet' van ons is op zwemles! Verder laat ik haar helemaal vrij in welke sport ze wil gaan doen.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Ik heb altijd geroepen dat mijn kinderen in elk geval op Atletiek gaan. Puur omdat ze daar de grondvormen van bewegen goed aangeleerd krijgen. Een goede looptechniek etc. Ik heb het zelf ook gedaan en ik merk nu dat ik daar echt wel profijt van heb gehad. Wij thuis allemaal trouwens.
Verder zal ik een kind zelf laten kiezen, maar ik denk wel dat de sport van de ouders mede bepalend is. Ik tennis veel en zal dat ook niet snel opgeven, dus een grote kans dat mijn kinderen dan op jonge leeftijd een racket krijgen om zich daar mee te vermaken. Niet omdat ik wil dat ze gaan tennissen, maar het is ook wel gemakkelijk.
Verder zal ik een kind zelf laten kiezen, maar ik denk wel dat de sport van de ouders mede bepalend is. Ik tennis veel en zal dat ook niet snel opgeven, dus een grote kans dat mijn kinderen dan op jonge leeftijd een racket krijgen om zich daar mee te vermaken. Niet omdat ik wil dat ze gaan tennissen, maar het is ook wel gemakkelijk.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Hier krijgen de kinderen pas in groep 5 schoolzwemmen. Mijn jongens moeten ook eerst hun zwemdiploma's voor ze iets anders mogen doen. Ik kan ook echt niet, naast mijn fulltime baan, met de jongens naar zwemles gaan (2x per week) en dan ook nog een andere sport. Ik blijf bezig...
Mijn vriend geeft les in vechtsport, en ik zou het juist wél leuk vinden als mijn jongens dat gaan doen. Ik zie bij die lessen juist altijd een hoop zelfbeheersing, controle en respect voor de tegenstander, in tegenstelling tot veel teamsporten met brullende ouders aan de zijlijn.
Maar omdat mijn vriend er dus zelf les in geeft (en hij ze dus zelf lesgeeft daarin) zullen ze waarschijnlijk daarbuiten ook nog wel gaan voetballen. De plaatselijke voetbalclub is redelijk klein en gezellig, en onze buurman en vriend is de trainer, dus ik verwacht dat het er netjes aan zal toegaan
Mijn vriend geeft les in vechtsport, en ik zou het juist wél leuk vinden als mijn jongens dat gaan doen. Ik zie bij die lessen juist altijd een hoop zelfbeheersing, controle en respect voor de tegenstander, in tegenstelling tot veel teamsporten met brullende ouders aan de zijlijn.
Maar omdat mijn vriend er dus zelf les in geeft (en hij ze dus zelf lesgeeft daarin) zullen ze waarschijnlijk daarbuiten ook nog wel gaan voetballen. De plaatselijke voetbalclub is redelijk klein en gezellig, en onze buurman en vriend is de trainer, dus ik verwacht dat het er netjes aan zal toegaan
Laatst aangepast door RYW op vr 16 maa 2012 - 21:47; in totaal 1 keer bewerkt
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
A+B halen kinderen toch niet onder schooltijd hier? Volgens mij is schoolzwemmen bij ergens in groep 4 ofzo, terwijl kinderen meestal tussen hun 4e en 6e jaar de eerste diploma's halen.
Onze dochter moet in ieder geval ook eerst haar diploma's halen. Ik vind het erg veel voor een kleutertje om te zwemmen én een sport te hebben. En volgens mij vraagt het ook nogal wat van de ouders als je één of twee kinderen op zwemles hebt én een sport. Wij wonen straks ver buitenaf, dus wij moeten met alles met de auto mee.
Gast- Gast
Ik vind het ook voor een kleuter best veel om te zwemmen en daarnaast nog een sport te beoefenen. Zwemdiploma halen vind ik gewoon noodzaak, zodra N. mag (met 4 jaar geloof ik) dan gaat ze gelijk op zwemles. Schoolzwemmen is hier in groep 5/6, dus dat vind ik veel te laat om dan het eerste zwemdiploma te halen.Jolicious schreef:Huh, waarom mogen zoveel kindjes niet op een sport voordat ze hun zwemdiploma hebben? Voor zover ik weet doen ze hier nog steeds aan schoolzwemmen, dus dat is dan gewoon onder schooltijd?
Het voordeel dat wij hebben wat betreft zwemles is dat mijn stiefvader zwemleraar is. Ik gok dat N., met wat extra privélesjes, dan ook wel vrij snel haar zwemdiploma's heeft en we niet jaren in een zwembad door te hoeven brengen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier mag V zelf weten wat hij wilt gaan doen,ook vind ik wel dat hij eerst minimaal 1 zwemdiploma moet hebben.Ik denk dat het voetbal voor V word,maar zal het ook erg leuk vinden als hij wilt gaan korfballen,hebben mijn vriend en ik beide gedaan vroeger(wisten we niet van elkaar,beide bij een andere club)
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Schoolzwemmen is inderdaad geen diploma zwemmen meer, tegenwoordig gaan ze zwemmen in groep 4 en is het verplicht om minimaal een a diploma te hebben. Anders heb je gewoon pech en mag je niet schoolzwemmen.
Gast- Gast
Serieus? Dan ben ik dus blijkbaar niet up to date. 2 jaar terug toen ik nog stage liep was dat hier in de regio nog wel zo. Beetje jammer dat het niet meer zo is.
Maar goed, denk dat zoon hier alsnog wel op een sport mag als hij dat wil. Maar dat zien we dan wel
Maar goed, denk dat zoon hier alsnog wel op een sport mag als hij dat wil. Maar dat zien we dan wel
Gast- Gast
Ik zou graag willen dat ze op een teamsport gaan. Welke maakt me niet zoveel uit op zich, maar vind het belangrijk dat ze dat meekrijgen, het sociale stukje.
Scouting zou ik ook leuk vinden, lekker buiten ravotten en spelletjes spelen. Dat is wat ik voor een kind goed vind, en heb zelf ook erg leuke herinneringen aan de scouting.
Scouting zou ik ook leuk vinden, lekker buiten ravotten en spelletjes spelen. Dat is wat ik voor een kind goed vind, en heb zelf ook erg leuke herinneringen aan de scouting.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Sport
» Welke fitness/sport schoenen heb jij?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
» Welke fitness/sport schoenen heb jij?
» goedkope tablet, welke? en welke android versie minimaal?
» Vanaf welke leeftijd rimpelcrème? En welke gebruiken jullie?
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: