Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verplicht op een adres ingeschreven staan?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Verplicht op een adres ingeschreven staan? Empty Verplicht op een adres ingeschreven staan?

Bericht  TukTuk zo 11 maa 2012 - 23:25

Weet iemand of je verplicht bent om op een NL adres ingeschreven te staan?

We moeten onverwachts al over 3 maanden ons huis uit, terwijl we eerder uitgingen van augustus.
Nu moeten we dus in mei/juni al verhuizen, terwijl eind mei mijn examens beginnen en ik het dus druk zat ga krijgen.. Plus dat het financieel totaal niet uit komt.

Nu hebben we ook nog een optie dat ik tijdelijk zolang in België verblijf, sowieso zou ik zowat de hele maand juni in België zijn, dus dat is al 1 maand overbrugt dan, en mijn vriend zolang bij zijn moeder gaat wonen. Maar dan hebben we beide geen adres waar we ons kunnen inschrijven.
Mijn ouders hebben geen koophuis meer, dus dat kan niet, en mijn vriend mag zich ook niet bij zijn moeder inschrijven, omdat dat een woning is voor 55+ en zij dan ook gezeur krijgt met haar uitkering.

Het is dus puur om maximaal een maand of hooguit 2 maanden te overbruggen..

Maar ik heb geen zin om risico's te lopen door maar nergens ingeschreven te staan, als dit wettelijk niet mag.
Dan moeten we maar hopen dat we eerder een woning kunnen vinden via de sociale huur, en tijdelijk lenen van mijn ouders voor de verhuizing indien nodig.. Maarja ideaal is het gewoon niet, omdat er gewoon zoveel van mijn examens afhangt Cry
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht op een adres ingeschreven staan? Empty Re: Verplicht op een adres ingeschreven staan?

Bericht  Rush zo 11 maa 2012 - 23:27

Nee, alleen een postadres is verplicht geloof ik.

Mijn broer heeft heel lang alleen een postadres gehad en geen vaste woon of verblijfplaats op papier.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht op een adres ingeschreven staan? Empty Re: Verplicht op een adres ingeschreven staan?

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 23:52

Volgens mij moet dat wel.

Collega kreeg er laatst gezeik mee toen ie niet snel genoeg na verhuizing omgemeld was en zelf heb ik het ook gehad, toen ik nergens gemeld was. Toen werd mijn bankrekening geblokkeerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht op een adres ingeschreven staan? Empty Re: Verplicht op een adres ingeschreven staan?

Bericht  Snoopy zo 11 maa 2012 - 23:56

Ik zou gewoon even bij de gemeente informeren hoe dat zit.

Maar het feit dat je ouders geen koophuis hebben, heeft niks te maken met daar niet ingeschreven kunnen staan. Kan alleen gevolgen hebben onder wat voor voorwaarden ze huren, maar hoeft niet.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht op een adres ingeschreven staan? Empty Re: Verplicht op een adres ingeschreven staan?

Bericht  Rush zo 11 maa 2012 - 23:59

Google zegt trouwens dat alleen een postadres wettelijk verplicht is.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht op een adres ingeschreven staan? Empty Re: Verplicht op een adres ingeschreven staan?

Bericht  Toet ma 12 maa 2012 - 1:05

Rush schreef:Google zegt trouwens dat alleen een postadres wettelijk verplicht is.

Dit inderdaad. Dat doen ook al die duizenden mensen die op bijvoorbeeld een camping wonen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht op een adres ingeschreven staan? Empty Re: Verplicht op een adres ingeschreven staan?

Bericht  TukTuk ma 12 maa 2012 - 1:05

Bedankt voor de reacties! Ik krijg via google ook tegenstrijdige berichten.. Inderdaad ook ivm werk, dat je toch ergens ingeschreven moet staan dan.
Lastig! Misschien toch van de week even de gemeente bellen over hoe of wat.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht op een adres ingeschreven staan? Empty Re: Verplicht op een adres ingeschreven staan?

Bericht  Toet ma 12 maa 2012 - 1:09

Maar kun jij je niet in belgië inschrijven?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht op een adres ingeschreven staan? Empty Re: Verplicht op een adres ingeschreven staan?

Bericht  TukTuk ma 12 maa 2012 - 1:12

Toet schreef:Maar kun jij je niet in belgië inschrijven?

Nee want die studentenkamers, daar mag je je niet officieel op inschrijven bij de gemeente, en dan krijg ik helemaal problemen met mijn zorgverzekering hier etc.
Ik mag al niet eens een bijbaantje hebben daar omdat mijn recht op zorgverzekering dan vervalt schijnbaar :S
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht op een adres ingeschreven staan? Empty Re: Verplicht op een adres ingeschreven staan?

Bericht  Polly ma 12 maa 2012 - 1:17

Ik zou me gewoon nog niet uitschrijven totdat je een nieuw adres hebt, als je geen ander adres hebt om je in te schrijven.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplicht op een adres ingeschreven staan? Empty Re: Verplicht op een adres ingeschreven staan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum